مدت زمان لازم برای یادگیری زبان انگلیسی، فرانسه، آلمانی

مدت زمان مورد نیاز برای یادگیری زبان های انگلیسی، فرانسه یا آلمانی چقدر است؟ و اپلیکیشن زبانشناس چه کمکی در این زمینه میتواند به شما بکند؟

زهرا بهنیا
زهرا بهنیا
۱۴۰۱ اسفند آپدیت شد 
1.png

شاید تا به حال چند باری با خودتان دو دوتا چهارتا کرده‌اید که اگر الان شروع به یادگیری زبان کنم تا چند ماه یا چند سال دیگر به تسلط کافی می‌رسم؟ احتمالا هم پاسخ این سوال را از مدرسان مختلف این‌گونه شنیده‌اید «مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی کاملا به خودتان بستگی دارد». اگرچه در حالت کلی این جواب درست به نظر می‌رسد اما عوامل دیگری هم در آن دخیل‌اند که با شناخت آن‌ها می‌توان سرعت یادگیری را چندین برابر کرد. در این مقاله از زبانشناس خواهیم دید میانگین مدت زمان یادگیری زبان‌های خارجی مثل انگلیسی، فرانسه و آلمانی چقدر است و چگونه سرعت رسیدن به تسلط را بیشتر کنیم.

چه عواملی بر مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی موثر است؟

2.png

شاید بهتر باشد پیش از اینکه ببینیم یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول می‌کشد، سوالات اساسی‌تری را در مورد برنامه‌ریزی روزانه یادگیری زبان بررسی کنیم. هرچقدر که در شروع آموزش، پاسخ شفاف‌تری به چنین سوالاتی بدهید به صورت واقع‌بینانه‌تری می‌توانید مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی را تخمین بزنید.

نیاز و هدف از یادگیری زبان چیست؟

نیاز و هدف از یادگیری زبان، از شخصی به شخص دیگر متفاوت است و این موضوع بر سبک مطالعه و مدت زمان رسیدن به تسلط بسیار اثرگذار است. موقعیتی را فرض کنید که فردی برای تحصیل در مقطع بالاتر از یک دانشگاه معتبر پذیرش گرفته است‌ و باید در مدت زمان کوتاهی مدرک بین‌المللی زبان را ارائه دهد. از سوی دیگر دانش‌آموزی را تصور کنید که قصد دارد در کنار درس و مدرسه، آموزش زبان را جدی‌تر دنبال کند.

همان‌طور که می‌بینید در موقعیت اول فرد باید در مدت کمتر و فشرده‌تری یادگیری خود را به سطح مورد انتظار برساند؛ بنابراین نیاز و هدف شما به عنوان یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای موثر در مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی شناخته می‌شود.

سطح فعلی شما چیست؟

پاسخ درست به این سوال، جایگاه حقیقی شما را در مسیر یادگیری ارزیابی می‌کند و در انتخاب منابع آموزشی راه روشنی را پیشِ رویتان ترسیم می‌کند. تعیین سطح فعلی و نیز سطح مورد انتظار، بیش از هر عامل دیگری بر مدت زمان یادگیری شما اثرگذار است؛ پس هر چقدر فاصله سطح فعلی و سطح مورد انتظار کمتر باشد، سرعت رسیدن به هدف افزایش میابد.

چقدر انگیزه دارید؟

انگیزه برای یادگیری زبان انگلیسی، تعیین‌کننده اصلی پایبندی به برنامه و رسیدن به سطح دلخواه شماست. علاقمندی و انگیزه فاکتورهای مهمی هستند که به شما کمک می‌کنند در مسیر یادگیری زبان دوپینگ کنید و بدون وقفه ادامه دهید.

تا چه اندازه می‌توانید برای یادگیری وقت بگذارید؟

مدت زمان لازم برای یادگیری زبان انگلیسی را می‌توان از دو جهت کلی بررسی کرد:

چقدر زمان دارید تا به سطح موردنظر خود برسید؟

تا چه اندازه می‌توانید برای آموزش روزانه خود زمان صرف کنید؟

امکانات و منابع آموزشی شما چیست؟

انتخاب هوشمندانه امکانات و ابزارهای آموزشی در کوتاه‌تر شدن مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی به‌شدت اثرگذار است. از این کلاس به آن کلاس زبان رفتن، ارتباط برقرار نکردن با متدهای آموزشی یا نیمه‌کاره رها کردن کتاب و منابع آموزشی تا حدود زیادی به عدم انتخاب درست برمی‌گردد. این موضوع که آفت مهمی در سرعت یادگیری زبان به شمار می‌رود می‌تواند شما را فرسنگ‌ها از اهدافتان دور کند.

پس در همان ابتدای مسیر یادگیری نیاز، بودجه و علاقمندی خود را بسنجید و سپس کلاس زبان، معلم خصوصی و سایر ابزارهای آموزشی را انتخاب کنید.

مقیاس تسلط در یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

در سطح اروپا، مقیاسی کلی و استانداردی برای سنجش تسلط زبان‌آموزان وجود دارد که به‌اختصار به آن CEFRL میگویند. دانستن این مقیاس و حد و حدود آن، می‌تواند یک دید کلی نسبت به مدت زمان موردنیاز برای رسیدن به تسلط به ما بدهد که در مقاله سطح‌های زبان انگلیسی به‌طور ویژه به این موضوع پرداخته‌ایم.

3.png

سطح مقدماتی (A1): کلاس گردشگری

یک فرد مبتدی دایره‌ی لغات بسیار کمی دارد. مبتدی‌ها می‌توانند سلام و احوال‌پرسی ساده را انجام دهند، می‌توانند سؤالات ساده‌ای بپرسند، می‌توانند احساس خوب یا بد خود را نسبت به چیزی بیان کنند. شاید هم بتوانند با کمک یک دیکشنری یا کتاب‌های مکالمات آماده تا حد خیلی کمی با بومی زبان‌ها ارتباط برقرار کنند.

سطح متوسط (A2-B1): بازماندگان

یک زبان‌آموزِ سطح متوسط می‌تواند عبارات و اظهارات مختلفی را به زبان انگلیسی بسازد. تقریباً با زحمت بسیار کمی می‌تواند در رابطه با زمان، آب‌‌وهوا، مکان، علاقه‌مندی‌ها و چیزهایی که دوست دارد، صحبت کند. زبان‌آموزان سطح متوسط می‌توانند از زمان‌های حال، گذشته و آینده استفاده کنند اما هنوز اشتباهاتی در به کار بردن این زمان‌ها دارند. همچنین قادر هستند که در رابطه با موضوعات مشخصی با بومی زبان‌ها صحبت کنند.

سطح پیشرفته(B2-C1): تقریباً مسلط

زبان‌آموزی که در سطح پیشرفته قرار دارد، می‌تواند برنامه‌های معمولی رسانه‌های مختلف (تلویزیون، فیلم، رادیو، اخبار و موسیقی) را با زحمت اندکی درک کند. او می‌تواند یک مکالمه‌ی طولانی، با افراد انگلیسی‌زبان داشته باشد و حتی اگر این مکالمه در یک محیط نویزی (مکالمه با بیش از یک نفر یا مکالمه در شرایطی که سروصدای زیادی وجود دارد) واقع شود.

سطح بسیار پیشرفته(C2): مسلط

زبان‌آموز مسلط تقریباً می‌تواند تمامی برنامه‌های رسانه‌ای را بفهمد. می‌تواند با انگلیسی‌زبان‌ها مکالمه‌ی طولانی‌مدت داشته باشد. می‌تواند در محیط‌های پرجنب‌وجوش صحبت کند. زبان‌آموز مسلط، لزوماً نیازی نیست که لهجه‌ای عالی به زبان انگلیسی داشته باشد، او می‌تواند محتوای رمان‌های بسیار بلند زبان انگلیسی را بفهمد و منظورش را در مطالب نوشتاری به خوبی بیان کند.

بومی زبان: زبان مادری

زبان انگلیسی برای بومی زبان یا زبان اول است یا زبانی است که مدت زمان زیادی از زندگی‌اش را با آن سروکار داشته است؛ مثل کسانی که از کودکی به کشور دیگری سفر کرده‌اند و از ابتدا با محیطی غیر از محیط زبان مادر در ارتباط بوده‌اند.

تا چه حد می‌خواهید مسلط باشید؟

با توجه به تعاریف بالا، استانداردهایی برای سنجش میزان تسلط به زبان انگلیسی وجود دارد، اما شاید بتوان آن را به صورت نسبی هم در نظر گرفت؛ مثلا شاید تسلط برای یک فرد در این حد تعریف شود که صرفا بتواند مکالمه‌ای با افراد انگلیسی‌زبان داشته باشد اما برای بعضی‌ تسلط به زبان انگلیسی به عنوان یک دریای بی‌انتها توصیف شود.

سریع‌ترین زمان یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

4.png

سریع‌ترین زمان یادگیری زبان انگلیسی و هر زبان خارجی دیگر زمانی رخ می‌دهد که اولا آمادگی ذهنی کافی و پشتکار در خود فرد شکل بگیرد و دوم اینکه ابزار آموزشی و شرایط فردی به صورت هوشمندانه و بهینه در اختیار وی قرار گیرد. در این بخش به چند مورداشاره می‌کنیم که به تسریع مدت زمان یادگیری کمک زیادی می‌کند.

سوختِ جتِ یادگیری: انگیزه‌، انگیزه و باز هم انگیزه

ازآنجایی‌که میزان انگیزه شما، نیروی محرکه اصلی یادگیری زبان محسوب می‌شود، در وهله اول باید آن دلیل قدرتمندی که شما را به سمت آموزش فرامی‌خواند را پیدا کنید. این انگیزه در هر فرد به نحوی معنا پیدا می‌کند؛ یک نفر با تسلط به زبان افق روشنی را در مسیر شغلی و تحصیلی خود تصور می‌کند و فرد دیگر با تصور بهبود ارتباطات خود با افراد خارجی، موج انگیزه در وجودش جریان پیدا می‌کند.

انگیزه اصلی شما از یادگیری زبان چیست؟ در یک برگه کاغذ بردارید و شروع کنید از مزایا و دلایل یادگیری زبان بنویسید؛ آن را پیش چشمان خود قرار دهید و هرازچندگاه به آن نگاهی بیندازید. با این یادآوری ساده همیشه دلیلی برای کنار گذاشتن بهانه‌ها می‌آید.

اصل آهسته و پیوسته خواندن را رعایت کنید.

یادتان باشد اگر به بهترین کلاس‌های زبان یا بهترین وب‌سایت‌های آموزش زبان انگلیسی دسترسی داشته باشید اما گهی تند و گهی خسته بخوانید، هرگز نمی‌توانید در مدت زمان مشخص به سطح ایده آل خود نزدیک شوید. اگر در برنامه‌ریزی گام‌به‌گام برای یادگیری زبان، مدت زمان کوتاه اما منظمی را به یادگیری اختصاص دهید، بسیار بهتر از آن است که یک روز ساعت مطالعاتی خود را بسیار بالا ببرید و دیگر روزها به سراغ یادگیری زبان نروید.

با رعایت استمرار و پیوستگی در یادگیری می‌توانید تا حدود زیادی مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی را کوتاه کنید. در ابتدای شروع مطالعه هدف‌‌های کوچکی را انتخاب کنید که بتوانید به راحتی به آن‌ها دست پیدا کنید. اگرچه با این کار شیب ملایمی از یادگیری را به وجود می‌آورد ولی در درازمدت شاهد افزایش ساعت مطالعه و نتایج خیره‌کننده‌ای خواهید بود.

5.png

هدف‌گذاری واقع‌بینانه‌ای داشته باشید.

در مقاله برنامه‌ریزی برای یادگیری زبان انگلیسی به‌طور مفصل در مورد یک هدف درست و هوشمندانه صحبت کردیم. منظور از هدف هوشمند، هدفی واقع‌بینانه است که با توجه به امکانات موجود، در مدت زمانِ مشخصی قابل دستیابی باشد.

منابع چالشی، جذاب و متناسب با سطح خود پیدا کنید.

گنجاندن محتوای صوتی، تصویری و کتاب در برنامه روزانه یادگیری زبان از ایجاد خستگی جلوگیری می‌کند و رغبت یادگیری را دوچندان می‌کند. یادتان باشد همیشه بر اساس ژانر مورد علاقه خود دست به انتخاب و یادگیری از طریق فیلم، سریال، رمان، داستان کوتاه، پادکست و آهنگ بزنید.

شاید دسترسی به انواع فیلم، کتاب داستان، پادکست و آهنگ، آن هم با زیرنویس دو زبانه دشوار و هزینه‌بر باشد. با مراجعه به اپلیکیشن زبان‌شناس می‌توانید به دنیایی از محتواهای چالش‌برانگیز و جذاب به همراه زیرنویس دسترسی داشته باشید.

زندگی خود را در زبان انگلیسی غوطه‌ور کنید!

شاید تسلط به زبان انگلیسی در کوتاه‌مدت، تنها زمانی مقدور باشد که ساک خودتان را جمع نموده و به یک کشور انگلیسی‌زبان سفر کنید یا اینکه دل از همه چیز بکنید و از ۲۴ ساعت شبانه‌روز، ۱۰ الی ۱۵ ساعت آن را به یادگیری زبان انگلیسی اختصاص دهید. این موقعیت‌ها را اصطلاحاً غوطه‌ور شدن می‌نامند.

اگر نمی‌توانید دست از جهان شسته پای دفتر و کتاب بنشینید، راه‌های دیگری برای غوطه‌ور شدن وجود دارد. با وجود شبکه‌های اجتماعی و امکانات زیادی که در فضای دیجیتال وجود دارد می‌توانید چنین موقعیتی را برای خود شبیه‌سازی کنید؛ مثلا مطالب مورد نیاز خود را به انگلیسی جستجو کنید و بخوانید، صفحات افراد نیتیو اسپیکر را به صورت آنلاین دنبال کنید، آهنگ و فیلم‌های زبان اصلی را بشنوید و تماشا کنید.

مطمئن باشید با رعایت اصل غوطه‌ور شدن و افزایش تعامل با دنیای انگلیسی‌زبان‌ها بیش از هر چیز دیگری می‌توانید به سرعت یادگیری خود امیدوار باشید.

چند سال طول می‌کشد تا مدرک زبان انگلیسی را بگیریم؟

6.png

زمانی که تصمیم جدی برای شرکت در آزمون آیلتس می‌گیرید احتمالا می‌خواهید بدانید چقدر زمان برای آمادگی کافی وجود دارد. همان‌طور که در بخش‌های قبل گفتیم این موضوع به سطح فعلی، نتایج آزمون‌های آزمایشی مثل آزمون ماک آیلتس، نمره هدف، میزان وقت آزاد برای تمرین، امکانات و شرایط شما بستگی دارد.

مثلا فرض کنید در آزمون‌های آزمایشیِ تعیین سطح، نمره‌ای معادل نمره 4 آیلتس دریافت کرده‌اید، در چنین شرایطی نمی‌توانید انتظار داشته باشید در مدت یک ماه نمره خود را به عدد 7 برسانید؛ بنابراین پیش از هر چیز بهتر است واقع‌بین باشیم و برنامه‌ای متناسب با شرایط فعلی داشته باشیم.

جالب است بدانید در پروسه یادگیری زبان انگلیسی دوره‌ای به نام ماه‌عسل وجود دارد؛ این دوره به زمانی است که طول می‌کشد زبان‌آموز از سطح مبتدی به pre-intermediate برسد. در این سطح مطالب به نسبت ساده است و زبان‌آموز با انگیزه زیادی یادگیری را آغاز می‌کند و هر چیزی برای او تازگی دارد. اگر این پروسه یادگیری را در کلاس زبان‌های عادی سپری کند معمولا حدود 18 ماه طول می‌کشد.

معمولا مراحل بعدیِ آموزش و رفتن به سطوح دیگر با سرعت کمتری پیش می‌رود. برای رسیدن از سطح pre-intermediate به سطح متوسط، 66 درصد مسیر برای نزدیک شدن به سطح یک نیتیو اسپیکر طی شده است؛ اما این مرحله یکی از دشوارترین و خسته‌کننده‌ترین مراحل، در فرایند آموزش محسوب می‌شود که بسیاری از زبان‌آموزان در این مرحله متوقف می‌شوند.

پس از رسیدن به مرحله upper-intermediate، سرعت یادگیری بالاتر می‌رود؛ زیرا زبان‌آموز با چم‌وخمِ کلی زبان آشنایی پیدا کرده و به‌نوعی شیرینی و لذت مهارت خود را ملموس می‌بیند.

زمان مورد نیاز برای هر سطح زبان انگلیسی چیست؟

میانگین ساعت‌هایی که برای سپری کردن هر سطح و رفتن به سطح دیگر نیاز است، در وب‌سایت کمبریج به ترتیب زیر در نظر گرفته شده است:

سطوح استاندارد CEFRنمره ‌آیلتسساعت موردنیاز برای هر سطح
سطح C2 ( Proficiency )8-91000-1200 ساعت
سطح C1 ( Advanced )7-8700-800 ساعت
سطح B2 ( upper-intermediate )6-6/5500-600 ساعت
سطح B1 ( Intermediate )5-5/5350-400 ساعت
سطح A2 ( Elementary )3-4180-200 ساعت
سطح A1 ( Beginner )1-290 - 100 ساعت

گرفتن آیلتس چقدر زمان می‌برد؟

7.png

برای اینکه ببینیم چقدر زمان برای بالا بردن نمره آزمون آیلتس نیاز است؟ در ابتدا باید دو حالت کلی را در فرد زبان‌آموز ارزیابی کنیم:

حالت اول مربوط به افرادی است که دانش انگلیسی خوبی دارند، اما هنوز در آزمون‌های آزمایشی نمرات بسیار پایینی کسب می‌کنند. مشکل این افراد مربوط به عدم تسلط به تکنیک‌های شرکت در آزمون یا پاسخگویی هوشمند به سوالات برمی‌گردد؛ مثلا این افراد با وجود دانش گرامری و واژگان، اشتباهات املایی بسیاری دارند. این افراد پس از چند هفته مطالعه ممکن است شاهد پیشرفت‌های قابل‌توجهی باشند.

در نقطه مقابل اشخاصی هستند که در هریک از مهارت‌ها و بخش‌های زبان دارای ضعف‌های بسیاری هستند؛ مثلا گرامر را به خوبی نمی‌شناسند، دایره واژگان محدودی دارند و با مفاهیم و اصطلاحات رایجِ زبان انگلیسی به خوبی آشنایی ندارند. ازآنجایی‌که این افراد نیازمند یادگیری پایه‌ای هستند نباید انتظار داشته باشند با مطالعه اندک و در مدت کوتاه به نمره مطلوبی برسند.

زمان موردنیاز برای رفتن به سطح بعدی در زبان انگلیسی

با تمام این تفاسیر در ادامه مروری داریم بر آماری که توسط وب‌سایت ielts-assistant که از بررسی وضعیت آموزشی زبان‌آموزان ارائه کرده است.

شروع از نمره 3/5 – 4/5

اگر در نتایج آزمون‌های آزمایشی چنین نمره‌ای را کسب کرده‌اید، برای دستیابی به نمره 5/0- 6/0 به حداقل 6 تا 8 ماه زمان نیاز دارید تا با مطالعه جدی به آن برسید. اگر هم انتظار نمره 7 یا 6/5 دارید، حتی ممکن است نیاز باشد سال‌ها برای آن تلاش کنید.

شروع از نمره 5- 5/5

اکثر زبان‌آموزانی که قصد شرکت در این آزمون‌های بین‌المللی زبان را دارند از چنین نمراتی شروع به مطالعه جدی می‌کنند. با چنین سطحی می‌توانید پس از یک ماه مطالعه مداوم به نمره 6 دست یابید و اگر طالب نمره 7 هستید نیاز است حداقل 8 تا 12 ماه به صورت جدی به یادگیری بپردازید.

شروع از نمره 6- 6/5

با کسب چنین نمره‌ای در آزمون‌های آزمایشی می‌توانید انتظار داشته باشید، در عرض 1-3 ماه مطالعه صحیح به نمره 6/5 – 7/5 را به دست آورید. حتی دیده شده است که در این سطح می‌توان با مطالعه مستمر و فشرده به نمره 8 هم دست یافت.

حال یک سوال؛ آیا امکان دریافت نمره 9 وجود دارد؟

اگرچه در حالت کلی دریافت نمره 9 امکان‌پذیر است اما بعید به نظر می‌رسد حتی شخصی که نمره 8 دارد با تنها یک یا دو ماه مطالعه و در اولین تلاش خود بتواند به این نمره ایده آل برسد. چه برسد به شخصی که با سطح فعلی 5 و در مدت زمان اندکی خواهان دسترسی به چنین نمره‌ای باشد. البته بهتر است بدانیم معمولا هیچ سازمان یا دانشگاهی نمره 9 را ملاک پذیرش قرار نمی‌دهد؛ حتی برای پذیرش در دانشگاه معتبری مثل هاروارد کسب نمره 7 آیلتس کافی است.

گرفتن تافل چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان آمادگی برای آزمون تافل هم مثل سایر آزمون‌های بین‌المللی فرمول مشخصی ندارد و باز هم از فردی به فرد دیگر متفاوت است؛ زیرا شرایط شخصی هر فرد مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده است؛ اما اینکه چطور این مدت زمان را به حداقل کاهش دهیم را در بخش‌های قبلی به آن پرداخته‌ایم.

8.png

مدت زمان آزمون تافل 3 ساعت است که در این مدت مهارت‌های مختلف شما سنجیده می‌شود. نتیجه آزمون که به مدت دو سال معتبر به‌حساب می‌آید و را می‌توان نتیجه اولیه را پس از 6 روز از تاریخ شرکت در حساب ETS خود در اپلیکیشن یا وب‌سایت رسمی تافل مشاهده کرد.

روزی چند ساعت زبان بخوانیم؟

شاید اگر بگوییم تا می‌توانید ساعت مطالعه خود را افزایش دهید، در ظاهر امر به عنوان پاسخی ایده آل شما را به هیجان وا دارد؛ اما همواره باید در نظر داشته باشیم که میزان انرژی و انگیزه هیچ انسانی همیشه در سطح عالی قرار ندارد؛ بنابراین باید با رعایت اصل پیوستگی، برنامه منظمی را برای این موضوع در نظر بگیرید. همان‌طور که قبل‌تر هم گفتیم در ابتدا از قدم‌های کوچک شروع کنید و تحت هر شرایطی به برنامه پایبند باشید. پس از مدتی خواهید دید مطالعه و یادگیری زبان برای شما تبدیل به یک عادت روزانه شده است که ترک کردن آن چندان راحت نیست. اما پاسخ روشن و دقیقی برای اینکه بدانیم چند ساعت در روز باید زبان بخوانیم، وجود ندارد؛ زیرا جواب این سوال بستگی به کلاس و منبع آموزشی، میزان علاقمندی و انگیزه، عادت‌های آموزشی و نیز هدف شما دارد؛ بنابراین بهتر است به شما بگوییم چگونه ساعت مطالعه خود یا میزان تعامل با انگلیسی را افزایش دهید.

خود را محدود به کلاس زبان نکنید!

در وهله اول یادتان باشد آموزش خود را محدود به یک یا دو ساعت کلاس زبان نکنید. پس از کلاس، زمانی را برای مرور مطالب و نیز خودآموزی مهارت‌های چهارگانه صرف کنید. خاطرات روزانه خود را با به‌کارگیری قواعد و واژگانی که آموخته‌اید بنویسید.

از وقت‌های تلف‌شده استفاده کنید!

در اوقات مرده مثل زمانی که در صف انتظار هستید یا زمان‌های آزاد، گوش کنید، ببینید و تمرین کنید. با این کار می‌توانید سرعت یادگیری خود را تسریع کنید بدون اینکه نیاز باشد ساعت‌های پیوسته و طولانی را به مطالعه اختصاص دهید.

9.png

یادگیری زبان آلمانی چقدر طول می‌کشد؟

10.png

علیرغم پیچیدگی‌های تلفظی و گرامری زبان آلمانی، این زبان الفبا و ریشه مشترکی با زبان انگلیسی دارد؛ به همین دلیل به نسبت زبان‌هایی مثل روسی که الفبای متفاوتی دارد زبان ساده‌تری به شمار می‌رود؛ مثلا زبان آلمانی استثنائات کمتری نسبت به زبان انگلیسی دارد، الگوی تلفظی مشخصی برای بسیاری از واژگان وجود دارد و عموما کلمات به همان شکل نوشتاری تلفظ می‌شوند و از این حیث پیچیدگی‌های تلفظی در واژگان انگلیسی را ندارد. یکی دیگر از محاسن زبان آلمانی این است تنها با دانستن چند صد کلمه قادر خواهید بود در مکالمات منظور خود را برسانید. اگر یادگیری زبان آلمانی برای شما تفننی باشد و نیازی برای یادگیری سریع نداشته باشید، با روزی یک ساعت مطالعه منظم، بسته به قدرت فراگیری و علاقمندی خود می‌توانید بعد از دو تا سه سال به سطح متوسط در این زبان برسید. اما اگر یادگیری زبان آلمانی به دلایل مهاجرت، تحصیل یا کسب موقعیت شغلی یک هدف جدی‌تر به‌حساب می‌آید، لازم است زمان مطالعه خود را بیشتر و فشرده‌تر کنید؛ مثلا اگر روزانه 8 ساعت مطالعه مفید داشته باشید می‌توان انتظار داشت بعد از مدت 5 ماه به سطح متوسط برسید. به‌طورکلی اگر در یک محیط آلمانی‌زبان قرار بگیرید و در مطالعه فشرده این زبان کوشا باشید، می‌توانید مدت زمان یادگیری زبان آلمانی را به کمتر از یک سال کاهش دهید.

آیا یادگیری زبان فرانسه سخت است؟

11.png

حالا به سراغ زبان شیرین فرانسه می‌رویم؛ زبان فرانسه یکی از معدود زبان‌های زنده دنیاست که افرادی با ملیت‌های متفاوت در هر پنج قاره جهان، به وسیله آن تکلم می‌کنند. به جز کشور فرانسه، این زبان در بلژیک، سوئیس، لوکزامبورگ، ساحل‌عاج، موناکو و... نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این‌ها به دلیل غنای فرهنگی و ادبی کشور فرانسه این زبان ازجمله زبان‌های پرطرفدار برای یادگیری به شمار می‌رود. بسیاری از کسانی که شیفته یادگیری این زبان هستند، شاید گمان کنند این زبان بسیار دشوار است. در این بخش می‌خواهیم جنبه‌های مختلف این زبان را به بوته قضاوت بگذاریم تا ببینیم آیا واقعا این زبان سخت است یا نه؟ معیارهای متفاوتی برای سنجیدن میزان سختی یا آسانی یک زبان خارجی وجود دارد؛ مثلا منشأ و ریشه فرهنگی زبان، شیوه تلفظ حروف، حروف الفبا و قواعد گرامری ازجمله این معیارها محسوب می‌شوند. در ادامه به دو چالش مهم در یادگیری زبان فرانسه پرداخته‌ایم:

آیا تلفظ واژه‌های فرانسوی سخت است؟

بسیاری از فارسی‌زبان‌ها بحث تلفظ در زبان فرانسه جز سخت‌ترین موانع یادگیری می‌دانند، شاید دلیلش تفاوت‌هایی است که در ابتدای آشنایی با این زبان احساس می‌کنند؛ مثلا تلفظ حرف "r" که به صورت حلقی و با صدای غ تلفظ می‌شود در ابتدا کمی ناملموس است ولی چندان هم دشوار نیست. پس از مدت کوتاهی الگوهای تلفظی در این زبان برایتان جا می‌افتد و می‌توانید واژگان را تلفظ کنید.

دشواری یادگیری جنسیت اسامی در زبان فرانسه

یکی از چالش‌هایی که در یادگیری زبان فرانسه ایجاد می‌شود، این است که اشیا و اسامی در زبان فرانسه دارای جنسیت هستند و دانستن این موضوع برای به کار بردن قواعد گرامری مثل استفاده از ضمایر، صفت و فعل بسیار حائز اهمیت است. این موضوع هم با تکرار و یادگرفتن دسته‌بندی‌های مختلفی که برای جنسیت اشیا وجود دارند، قابل یادگیری است.

یادگیری زبان فرانسه چقدر طول می‌کشد؟

زمان لازم برای سطح مبتدی زبان فرانسه

برای گذراندن سطوح مبتدی و مقدماتی نیاز است 220 ساعت مطالعه داشته باشید.

زمان لازم برای سطح متوسط زبان فرانسه

با 310 ساعت مطالعه، به سطح متوسط رسیده و می‌توانید بسیاری متون متوسط را درک کنید و تا حدود قابل قبولی به این زبان صحبت کنید.

زمان لازم برای سطح فوق متوسط زبان فرانسه

حدود 490 ساعت زمان نیاز دارید تا بتوانید سطحِ فوق متوسط را پشت سر بگذارید و برای رفتن به سطح پیشرفته آماده شوید.

زمان لازم برای سطح پیشرفته زبان فرانسه

در نهایت با 690 ساعت مطالعه و تمرین به سطح پیشرفته و با 890 ساعت زمانِ مفید خواهید توانست به این زبان شیرین مسلط شوید. آنچه در این بخش گفتیم بر اساس چارچوب اروپایی مشترک مرجع برای زبان‌هاست که میانگین ساعات مطالعاتی موردنیاز برای رسیدن به هر سطح را در زبان فرانسه مشخص می‌کند. حال اینکه تا چه اندازه اشتیاق دارید و میزان ساعات موردنیاز را چگونه در برنامه‌ریزی روزانه خود می‌گنجانید بستگی به شما دارد.

اپلیکیشن زبانشناس؛ یک کوله‌پشتی پر از ابزار یادگیریِ زبان انگلیسی

13.png

اگر فرصت یا دسترسی به کلاس‌های آن‌چنانی و معلم خصوصی ندارید با اپلیکیشن زبانشناس می‌توانید بر محدودیت‌ها غلبه کنید و مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی را به حداقل برسانید؛ چراکه در این بستر آموزشی، امکانات آموزشی کاملی برای هر مرحله از یادگیری در اختیار شما قرار می‌گیرد. اپلیکیشن زبانشناس در دو نسخه اندروید و ios در دسترس قرار دارد تا یادگیری این زبان‌ را برای شما سریع و ساده نماید. سؤال این است که اپلیکیشن زبانشناس چه امکاناتی در اختیار شما قرار می‌دهد تا یادگیری این زبان را جذاب‌تر و سریع‌تر می‌کند؟

تعیین سطح زبانشناس

در لحظه ورود به اپلیکیشن با سه سوال تعیین سطح می‌شوید، پس از مشخص شدن سطح فعلی، امکانات آموزشی مناسبی برای شما ردیف می‌شود.

برای استفاده از این اپلیکیشن بایستی حداقل در سطح A1 قرار داشته باشید. اگر سطح شما نزدیک به صفر است، این اپلیکیشن برای شما کاربرد چندانی ندارد. برای استفاده مفید از زبانشناس بایستی ابتدا خود را به سطح مقدماتی A1 برسانید و بعد از آن استفاده نمایید؛ اما اگر سطح شما مقدماتی و بالاتر باشد، می‌توانید نهایت استفاده را از این ابزار آموزشی اثربخش داشته باشید.

امکانات و منابع آموزشی زبانشناس

تقریبا هر آنچه به عنوان منبع و ابزار برای زبان انگلیسی نیاز دارید، در این اپلیکیشن وجود دارد؛ انواع فیلم، سریال، انیمیشن، پادکست، رمان، داستان کوتاه، موسیقی، مسابقه نمایشی و … به‌سادگی هرچه تمام‌تر در این اپلیکیشن ‌دسترس هستند. از همه مهم‌تر اینکه ژانرهای متفاوت عاشقانه، فانتزی و... برای هر منبع وجود دارد تا بر اساس سلیقه خود انتخاب کنید؛ بنابراین می‌توانید در مدت یادگیری خود تنها با استفاده از موبایل یا کامپیوتر، خود را تا جای ممکن در مباحث زبان انگلیسی غوطه‌ور کنید.

با وجود تنوع منابع آموزشی اپلیکیشن زبانشناس، دیگر نیازی نیست قفسه‌ها را پر از کتاب‌های قطور کنید.

14.png

ابزارها و تکنیک‌های زبانشناس

داشتن ابزارهایی مثل لایتنر و دیکشنری‌های معتبر برای یادگیری بلندمدتِ هر زبان‌آموز بسیار مهم است که اتفاقا آن هم در اپلیکیشن زبانشناس وجود دارد. آموزش فوت‌وفن‌های یادگیری مثل تکنیک سایه‌، تقلید، همچنین ترفندهای پاسخگویی به آزمون آیلتس و تافل هم از بخش‌های محبوب این اپلیکیشن هستند.

روش ابتکاری زبانشناس برای افزایش دایره‌ی لغات و گرامر

یکی از مهم‌ترین چالش‌ها برای هر زبان‌آموزی، افزایش دایره‌ی لغات است؛ زیرا دایره‌ی لغات گسترده رابطه‌ی مستقیمی با میزان تسلط به زبان دارد. تیم زبانشناس با تکیه‌بر تجربیات موجود، بهترین استراتژی یادگیری لغات، را درون اپلیکیشن پیاده‌سازی نموده است که یادگیری لغات جدید را برای شما بهینه می‌نماید.

همچنین برخی پکیج‌های تخصصی اپلیکیشن زبانشناس شامل درس‌نامه‌هایی است که با خواندن آن‌ها به‌طور ناخودآگاه گرامر زبان را یاد می‌گیرید.

یادگیری مکالمه

اپلیکیشن زبانشناس طوری طراحی شده است که با پیاده‌سازی روش‌هایی مانند تکنیک سایه و استراتژی‌های تقویت مکالمه زبان انگلیسی، مهارت مکالمه‌ی شما هم به سرعت تقویت شود.

برنامه‌ریزی و اندازه‌گیری روند پیشرفت

در اپلیکیشن زبانشناس امکان برنامه‌ریزی و مشاهده روند پیشرفت، بر اساس الگوریتم‌های استاندارد آموزشی، وجود دارد که می‌تواند به حفظ انگیزه در فرایند یادگیری کمک کند. مثلا با هر روز مطالعه در اپلیکیشن یک حلقه به زنجیره یادگیریِ شما اضافه می‌شود که برای پاره نشدن آن باید اصل استمرار در مطالعه را رعایت کنید.

تالار زبانشناس

منحصربه‌فردترین حُسن آموزشی این اپلیکیشن این است که در زبانشناس تنها نیستید. شما می‌توانید با سایر زبان‌آموزان و اساتید ارتباط برقرار کنید؛ سوال بپرسید، به سوال دیگران پاسخ دهید و حتی درخواست یک پارتنر هم‌سطح بدهید. برای این کار باید وارد بخش پرسش و پاسخ در تالار زبانشناس شوید؛ تالار زبانشناس، انجمنی دوستانه است که افراد برای رشد جمعی و کمک به یکدیگر همواره تلاش می‌کنند.

سخن آخر

در این مطلب در ابتدا سعی کردیم به سوال رایجِ «یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول میکشد؟» پاسخی منطقی دهیم و در ادامه به همین موضوع در مورد دو زبان فرانسه و آلمانی پرداختیم. امیدواریم با مطالعه این مقاله از زبانشناس پاسخ درستی را دریافت کرده باشید. حالا بگویید زبان مورد علاقه شما چیست؟ آیا حاضرید برای تسلط به این زبان ماه‌ها و سال‌ها زمان صرف کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌ها

Helen

۱ فروردین ۱۴۰۱

سلام من میخوام زبان آلمانی و انگلیسی یاد بگیرم و میشه گفت که تو آلمانی و انگلیسی کمی بلد هستم و کمی مسلط هستم چند سال طول میکشه تا آلمانی و انگلیسی رو یاد گرفت من تو المان بدنیا اومدم و میخوام برم المان چقدر طول میکشه تا به سطح A2 برسم ؟

حبیب مُقدم

۱۰ فروردین ۱۴۰۱

حبیب هستم ۶۵ ساله از رشت و من هم سئوال هِلِن را دارم ( سطحA2 ) واطلاعت من در حد احوالپرسی ، پرسیدن آدرس فروشگاه ، سینما ، خیابان و...... لُطفاً راهنمایی فرمائید.

Mahsa

۲ دی ۱۴۰۰

سلام ببخشید من یه سوال داشتم من الان کلاس هشتم هستم و فقط یه ترم فشرده کلاس زبان رفتم آیا میتونم امتحان های خودم رو بدم ؟

شادی

۱۸ آبان ۱۴۰۰

سلام من دانشجوی سال دوم رشته مشاوره هستم و قصد دارم برای ارشد مترجمی زبان بخونم سطح الانم مبتدی هست. سوال من اینه که بنظرتون طی این یکی دو سال میتونم برای ازمونش اماده بشم؟ دانشگاه تاپ ن ها فقط قبول بشم با اپلیکیشن زبانشناس چی؟

BARAN

۱ شهریور ۱۴۰۰

سلام ببخشید من در سطح A2 یا B1 هستم و میخوام زبان اسپانیولی رو هم یاد بگیرم از نظر شما تداخلی بوجود نمیاد؟

رضا زکی زاده

۳ شهریور ۱۴۰۰

خیلی سخته اما غیرممکن نیست.

Aynaz

۱۳ مرداد ۱۴۰۰

سلام خسته نباشید اقای ناصری ، من ۱۷ سالمه و حدود ۸ سال کلاس زبان رفتم اما علاقه نداشتم و هیچی یادم نمونده انگلیسیم خیلی ضعیفه و الان تازه پی بردم چقدر اشتباه کردم و اون ۸ سال الکی هدر رفت الان به زبان علاقه مند شدم و میخوام حداقل تا سن ۱۹ سالگی یاد بگیرم بلکه بتونم مهاجرت کنم چون واقعا شرایط ایران سخت شده برام ، من یه پکیج زبان انگلیسی دکترنصرت رو دارم فکر کنم روش نوشته در ۹۰ روز آیا اگه از این پکیج استفاده کنم نتیجه ای میگیرم؟؟امکانش هست کمکم کنید و بگین دقیقا چیکار کنم نه گرامر خوب بلدم و نه جمله بندی ....

Zahra

۵ خرداد ۱۴۰۰

سلام بنده می توانم با مهاجرت به آمریکا و یاد گرفتن زبان در اونجا ۳ماهع زبان رو یاد بگیرم ۱۴ ساله هستم ممنون میشم زود جوابم رو بدید

7

۲۴ فروردین ۱۴۰۰

با اجازتون من الان 8 ساله دارم میرم کلاس اما هنوز تموم نشده:/

آیناز

۳۰ خرداد ۱۴۰۱

کلاس زبان رفتن کافی نتیست تنها چیزی کلاس کمک میکنه اینکه پشت کار داشته باشی چون پول دادی.وگرنه اگه هرروز با کتاب داستان و فیلم یا کارتون انگیلیسی و مکالمه با کسی که انگیلیسی بلده مشغول باشی . یک سال تا دوسال میتونی زبان رو یاد بگیری

محمدرضا شایانی

۲ فروردین ۱۴۰۰

سلام طبق گفته های شما من در زبان انگلیسی تقریبا در سطح متوسط هستم(B1) . سن من هم 15 سال هست . به نظر شما از نظر سنی و سطح زبان در شرایطی خوبی هستم ؟

bahar

۲۷ اسفند ۱۳۹۹

سلام من ۱۶ سالمه و زبانم قوی نیست و قصد مهاجرت تحصیلی دارم بنظرتون حدودا چندسال برام کافیه ویا دیره؟

miladzali

۱۱ آبان ۱۳۹۵

سلام خسته نباشید من سال دیگه قرار برای زندگی مهاجرت کنم به المان.میخواستم بدونم یادگیریه زبان المانی چقدر طول میکشه واسه یه مبتدی.در ضمن اگه نرم افزار یا کتابی که بشه از روی اونا زبان رو یاد بگیری هم لطفا معرفی کنید چون وقت واسه کلاس رفتن ندارم. ممنون میشم اگه جوابمو زود بدید.اگه امکانش است به ایمیلم پاسخ بدید.

مرسی ممنون

مژگان

۱۷ مهر ۱۳۹۵

با سلام خدمت شما:

من دو سال کلاس زبان رفتم ومتاسفانه به جایی نرسیدم نه این که کلاس زبان بد باشه ولی من خودم یه مشکل بزرگی که داشتم این بود که دوست داشتم زبان و زود یاد بگیرم وتموم شه ولی متاسفانه غافل از این که هیچ چیزی رو نمیشه یه شبه به دست بیاری ناامید میشدم وکلاسارو رها میکردم.

الان دو ماهی هست که دیگه کلاس نمیرم وبا خودم گفتم اگه کنار بزارم زحماتی که تو این دوسال کشیدم از دست میره تا این که شروع کردم به جست وجو تو سایت ها که روش یادگیری زبان چیست؟ که با سایت شما آشنا شدم .

یکی دیگه از اشکال های من اینه که به فارسی فکر میکنم و گرامر رو نمیتونم تو مکالمه درست بیان کنم و در شرایط استرس کاملا اشتباه صحبت میکنم دلم میخواد رون صحبت کنم وتسلط کافی داشته باشم امیدوارم بتونم با نرم افزار شما وسایت شما به چیزی که دلم میخواد برسم.

ببخشید که سخنم به درازا کشید ولی یه چیز دیگه میخواستم در رابطه با نرم افزار بهتون بگم که از دیدگاه من تنها ایراد نرم افزار اینه که فقط باید با اینترنت کار کنه وبدون اینترنت هیچ کارایی نداره شاید من جایی بودم و دسترسی به اینترنت نداشتم نباید از نرم افزار استفاده کنم؟

با تشکر...

حسین

۱۸ مهر ۱۳۹۵

سلام. در رابطه با جایی که اینترنت ندارین تا حدودی حرفتون درسته. ولی اگه درسها رو از قبل دانلود کرده باشین، و دیکشنری آفلاین رو هم دانلود کرده باشین تقریبا اکثر قابلیتها رو میتونین بدون اینترنت استفاده بفرمایین.

سعید

۱۳ مهر ۱۳۹۵

اطلاعاتی رو که شما در این صفحه گذاشتید به شکل کامل درست نیست. شما نمیتونید زبان آلمانی و انگلیسی رو در یک سطح قرار بدید. انگلیسی ساده شده و درخورد همه است ولی آلمانی به راحتی انگلیسی نیست. در مورد زبان فرانسه تلفظ ات این زبان نیاز به وقت بیشتری نسبت به دو زبان دیگه داره.

سجاد

۸ مهر ۱۳۹۵

سلام،،من در سطحFCE3هستم.زياد علاقه اي به رفتن به كلاس ندارم چون ميدونم بدون نياز به معلم هم ميتونم ياد بگيرم و كلاس فقط وقتم رو ميگيره،مخصوصا الان كه در اينترنت همه چيز به سادگي يافت ميشه.بنظرتون كلاس رو ادامه بدم يا از طريق كتاب هاي stage يا فيلم ها و غيره و البته با كمك مطالب و اموزش هاي مفيد شما،انگليسي رو پيش ببرم؟

كيان

۶ مهر ۱۳۹۵

سلام من مى خواستم ببينم ايا زبان انگليسى رو به عنوان زبان سوم از ١٥ سالگى شروع كنيم و به صورت كلاس رفتن و خواندن به صورت كم مى توان تا تافل به حد قابل قبول و حرف زدن فرا گرفت ؟

سیاوش

۶ مهر ۱۳۹۵

با سلام و درود .

ضمن عرض تشکر و ارزوی موفقیت در کار و زندگی.

باید بعرض برسونم بنده حدود 58 سال سن دارم و بعد از دوران دبیرستان به شکلی بابت شرایط کاریم زیاد از

زبان انگلیسی دور نبودم ( سفرهای خارجی به کشورهای خاور دور) که متاسفانه انجا هم از زبان انگلیسی قوی

مکالمه برخوردار نبودند. وباور بفرمایید حداقل زبان گفتگویی هم که میدانستیم فراموش کردیم .

با توجه به شرایط پیش امده در امر مهاجرت به امریکا برای خودم و همسرم و فرجه زمانی در حدود 10-12 ماه اینده

میخواستم عنایت فرموده جهت یک برنامه سازماندهی شده و منابع مشخص در امر مکالمه (Leasining & Speaking)

در صورت امکان بنده را یاری و از این سر درگمی نجات بخشید.

رامین

۴ مهر ۱۳۹۵

سلام استاد روز به خیر

بسیار ممنونم از توضیحات کامل و صادقانه شما.عرضم به حضورتان که بنده هم دقیقا همین مشکلات را طی سالهای گذشته داشته ام.از سال اول ابتدایی به عنواین مختلف زبان خوانده ام.اما همیشه به واسطه دغدغه های درسی و بعدها به واسطه مشکلات کاری از این موضوع منفک شدم و دوره ای را به واسطه این رنجیدگی خاطر از زبان دور شدم.فکر نمیکنم هوش پایینی داشته باشم.ولی به واسطه وقفه هایی که در کار افتاده مدام زبانم تحلیل رفته و از همه مهمتر الان یک خجالت و یاس و ناامیدی مرا احاطه کرده.به واسطه نوع کارم و بعضا مسافرتهایی که دارم بسیار در سختی هستم.وقت برای آموزش زبان بعد از فراقت ساعات کاری دارم.ولی واقعا نمیدانم از کجا و به چه ترتیبی دوباره شروع کنم که باز دلزده و مایوس نشوم.ممنون میشوم اگر بفرمایید به چه ترتیب و از کجا شروع کنم.قطعا حضور یا پیگیری استادی که هم مشوق و هم سختگیر باشد تاثیر بسزایی دارد.چون ممکن است به واسطه ذهنیت گذشته دل به کار ندهم.ولی عزمم را جزم کرده ام که این غولی را که برای خود ساخته ام از پا در بیاورم.در آخر متشکرم از راهنمایی ها و بذل توجه ای که میفرمایید.

مرضیه

۴ مهر ۱۳۹۵

سلام آقای ناصری

من حدودا دو سال هست که کلاس زبان انگلیسی رو شروع کردم و چون قصد مهاجرت دارم حدود6-9 ماه از این دو سال رو صرف یاد گرفتن مهارت برای آزمون آیلتس کردم و نمره ی مورد نظرم رو گرفتم(5.5).اما همونطور که میدونید آیلتس به اسپیکینگ و دانش زبانی کمک چندانی نمیکنه وصرفا یه سری مهارت هست که باید یاد گرفته بشه.بعد از آیلتس من کلاسای مکالمه رو ادامه دادم که خصوصی هست تقریبا و مشکل اینجاست که اسپیکینگم خیلی روان نیست(موقع صحبت کردن فکر میکنم)واونقدری که می فهمم نمیتونم حرف بزنموبه اضافه کلمات جدید روخیلی سخت حفظ میشم و چون مرتب استفاده نمیکنم فراموش میکنم و مشکل دیگه اینه که با کلاس رفتن فقط هفته ای 6-9 ساعت انگلیسی صحبت میکنم یا انگلیسی فکر می کنم وخارج از کلاس چه بخوام چه نخوام یه سری مکالمات چه تلفنی چه غیر اون همه به فارسی هست و این روند کار رو کند میکنه.

سوال من از شما اینه که کلا باید چه شیوه ای رو در یادگیری زبان پیش گرفت که هم نهادینه بشه و هم روند یادگیری رو سریع تر کنه؟

با تشکر از شما

شادی

۲۹ شهریور ۱۳۹۵

سلام خسته نباشید....

یه سوال داشتم

ایا نداشتن تسلط کافی بر زبان فرانسه میتونه در دانشگاه که تازه ترم اول هستی که میخوای بری ایجاد مشکل کنه؟؟؟_

پ.ن بعد رشته من هم زبان و ادبیات فرانسه هست

الی

۲۶ شهریور ۱۳۹۵

سلام آقای ناصری

من مشکلم اینه زبانم به شدت ضعیفه و باید تو مدت کوتاهی بتونم حداکثر تا آخرای امسال یا اوایل سال آینده بتونم مدرک تافل یا مشابه بگیرم و با این سطح زبانم واقعا ناامیدم .

از طرفی هم قبلا حفظ کردن لغتها و کلاسهای زبان و امتحان کردم و ظرف مدت کوتاهی به شدت دلسرد شدم و دیگه ادامه ندادم . هم باید مدت خیلی طولانی رو به کلاس رفت ...سالها.. .

و هم اینکه واقعا با وجود اون چند ترمی که کلاس رفتم نتیجه ای نگرفتم .

خیلی نا امیدانه تو اینترنت سرچ میکردم که آیا روشی هست که بشه تو مدت کوتاهی زبان یاد بگیرم که به نرم افزار شما برخوردم .امید اندکی تو من به وجود آمده ولی مشکلم اینه که به خاطر کارم شاید روزی بتونم 1 یا 2 ساعت وقت برای مطالعه بذارم

سوالم اینه با 1 تا2 ساعت یا کمی بیشتر مطالعه زبان با نرم افزار شما میتونم امید وار باشم ظرف یکسال سطح زبانم از این مقطع ابتدایی به پیشرفته تغییر پیدا کنه .که بتونم در امتحان تافل امیدی برای قبولی داشته باشم .

حسین

۲۷ شهریور ۱۳۹۵

سلام

شدنش که هر چیزی امکان پذیر هست بایستی جدیت بالایی داشته باشین. و در ضمن میتونین که از زمانهای مرده خودتون مثلا زمانی که داخل تاکسی یا اتوبوس یا پیاده روی هستین به نحو احسن با این نرم افزار کار کنین که حتی بیشتر از روزی دو ساعت هم بشه

امیررضا

۲۵ شهریور ۱۳۹۵

درود بر شما بنده سال سوم دبیرستان هستم و اخر سال قصد مهاجرت برای ادامه تحصیل دارم من حدود 6 ماه وقت دارم و سطحم pre intermediate است میخوام بدونم شما چه روشیو پیشنهاد میکنید برای رسیدن به ایلتس 5.5 در 6 ماه؟

امیررضا

۲۵ شهریور ۱۳۹۵

من در سطح pre intermediate1هستم و قصد مهاجرت دارم د برای گرفتم ایلتس 6 ماه وقت دارم تا نمره5.5 _6 بگیرم لطفن راهنمایی کنید که اصلان این کار شدنیه یا نه 17 ساله هستم

عشق

۱۴ شهریور ۱۳۹۵

بنده در اتریش هستم و مشغول فراگیری زبان آلمانی، که البته یادگیری این زبان برایم مشکل هست. با تمامی این اوصاف بایستی کنار آلمانی انگلیسی را هم یاد بگیرم. چرا که احساس می کنم دانستن انگلیسی از واجبات هست.

قبلا تجربه فراگیری زبان نداشتم، الان هم آلمانی را بدون کلاس دارم یاد می گیرم، امیدوارم نرم افزار شما در فراگیری انگلیسی کمک حال من شود.

تشکر فراوان

سمیرا

۶ شهریور ۱۳۹۵

سلام. خیلی خوشحالم از اشناییتون. راستش داستان من اینه که سالهای خیلی زیادی زبان خوندم.آزمون ایلتس و تافل دادم و هردو نمره ام خیلی خوب شد.همیشه فکر میکردم اگر توی این دوتا ازمون نمرم خوب بشه دیگه همه چیز تمومه و من میتونم خیلی خوب صحبت کنم و... اما بعد از مدتی فهمیدم که ای دو مدرک فقط یه مهارت هست !!! و اونطور که فکر میکردم نیست.الان مدتیه امریکا هستم و غافل از اینکه این مدارک هیچ کمکی به من نکرده. آمریکایی ها به طرز وحشتناکی از اسلنگها استفاده میکنن که فهمیدم صحبتاشونو خیلی سخت میکنه.

اسپیکینگ و اینینگ برام خیلی سخت هست گرچه همه میگن تو محیط بعد از یک مدت راه میافتی!!! ولی خوب فعلا که این اتفاق نیافته.

فعلا متوسل به هر وسیله ای میشم تا زودتر بتونم راه بیافتم

ممنون

صحرا

۲۹ مرداد ۱۳۹۵

سلام و خسته نباشید.

من تازه با یه استادی دوره آموزشی آیلتس رو شروع کردم. یه جای دیگه تعیین سطح داده بودم گفتن سطح انگلیسیم در حد pre intermediate هست ولی استادی که الان باهاش دوره آموزشی رو شروع کردم گفتن تو 6ماه میتونی آیلتس نمره 7 بگیری. ولی من ناامیدم واقعیتش احساس میکنم نمیشه. میخوام از نرم افزار شما هم کمک بگیرم. پیشنهاد شما برای من چی میتونه باشه؟ مرسی که وقت میزارید و جواب میدین.

هادی

۲۹ مرداد ۱۳۹۵

با سلام.خدمت شما.میخواستم یه سوال بپرسم.من امسال کلاس سوم دبیرستان میرم.خوب.میخوام تا وقتی که لیسانسمو میگیرم،زبان انگلیسیمو در حد آی التس 6.5 و بالاتر برسونم تا بتونم از دانشگاه های آمریکا و کانادا ویزای تحصیلی بگیرم.چه توصه هایی برام دارید و اینکه از چه منابعی استفاده کنم؟ با تشکر بی نهایت.

حسین

۳۰ مرداد ۱۳۹۵

سلام. توصیم به شما این هست که از اپلیکیشن زبانشناس استفاده کنین تا اون موقع قطعا نمره خیلی بهتری هم میگیرین.

مسعود

۲۵ مرداد ۱۳۹۵

سلام خدمت شما استاد عزیز، حقیقت اینه که من بیش از حد به یادگیری زبان انگلیسی علاقه داشتم و دارم نمیدونم امید وار باشم یا نه اما تصمیم گرفتم به هر قیمتی شده زبانو یاد بگیرم قبل از اینها بخاطر مشکلات مالیه خانوادم نتونستم ادامه تحصیل بدم و به چیزایی که علاقه دارم برسم و تا دیپلم بیشتر طول نکشید

خیلی وقت بود دنبال یه کلاس خوب بودم تا برم و از صفر شروع کنم این بود که گفتم یکم از اینترنت کمک بگیرم که وارد سایت شما شدم و به این نرم افزار دسترسی پیدا کردم آقای ناصری عزیز به نظر شما من میتونم واقعا زبان رو یاد بگیرم

منظورم اینه که الان تو سن ۲۸ سالگی واسم دیر نیست؟

نمیدونم ‌واقعا میشه یا نه

خوشحال میشم کمکم کنید

حسین

۲۶ مرداد ۱۳۹۵

خیر اصلا دیر نیست. با اراده شروع کنین حتما موفق میشین.

مسعود

۲۷ مرداد ۱۳۹۵

از راهنماییتون بی نهایت ممنونم واقعا فکر نمیکردم جواب بدین چون من نه دانشجو هستم نه یه تحصیل کرده ای که مدرک و سطح ثوادش بالا باشه

بهتون قول میدم تمام این مراحل رو مو به مو انجام بدم و به نتیجه برسم

اگر مشکلی داشتم حتما مزاحم وقتتون میشم

باز هم ممنونم از شما استاد عزیز

آسیه

۲۳ مرداد ۱۳۹۵

با سلام و احترام

من دانشجوی دکترا هستم برای فرصت مطالعاتی اقدام کردم. هم مدرک msrt یا tolimo لازم داره و هم اینکه برای رفتن به خارج و ارتباط برقرار کردن باید زبانم تا حدی خوب باشد. متاسفانه چندین بار امتحان داده و رد شده ام. چند سال پیش 6 ترم کلاس رفتم همیشه هم رتبه اول بودم ولی زبانم تغییر چندانی نداشت. خودخوان هم کار کردم نشد. امسال تابستان کلاس خصوصی گرفتم برا تقویت speaking و listening ولی بیشتر گرامر کار میکنه. تا اینکه دیروز که داشتم تو اینترنت search میکردم سایت شما رو دیدم و نرم افزارتون رو نصب کردم. چه راه حل و پیشنهادی برا من دارید تا در مدت کوتاه مثلا 3 ماه بتونم انگلیسیم متحول کنم. چون زمان زیادی تا رفتن به فرصت مطالعاتی ندارم.

حسین

۲۴ مرداد ۱۳۹۵

سلام

در این مدت کم شما بایستی خودتون رو غرق در زبان انگلیسی بکنین. پیشنهادم به شما خوندن چهار پکیج داستان واقعی، انگلیسی قدرت، مگاداستان، و داستان های کوتاه هست.

بایستی تکنیک های تقویت مکالمه رو روی این چهار پکیج پیاده سازی بفرمایین.

اریا

۲۲ مرداد ۱۳۹۵

آقای ناصری سلام

از طراحی نرم افزار شما بسیار راضی هستم

من در حال استفاده از این نرم افزار هستم و تاثیر آن را بر یادگیر خودم قابل مشاهده است.

به همین خاطر یادگیری زبان آلمانی رو هم خریداری کردم . فقط اگر برای شما ممکن باشه و دیکشنری آفلاین آلمانی رو نیز روی سایت قرار بدید در یادگیری آلمانی نیز تصحیل صورت می گیرد

با تشکر

حسین

۲۳ مرداد ۱۳۹۵

سلام

از اینکه نرم افزار ما تو بحث انگلیسی به شما کمک کرده خرسندم. متاسفانه به دلیل کمبود استقبال از دیگر زبانها مثل آلمانی، خدماتمون هم بالطبع برای اونها کمتر شده. سعی میکنیم این خواسته رو سریعتر براورده کنیم.

ارادتمندم.

حسام

۲۰ مرداد ۱۳۹۵

با سلام و خسته نباشید من مدت زمان زیادی زبان خوندم و در نهایت نمره 66 در تافل گرفتم.الان تصمیم گرفتم ایلتس بخونم و دوست دارم تا 6ماه دیگه نمره 6.5ایلتس بگیرم.امیدوارم نتیجه خوبی از نرم افزار شما بگیرم.

اکرم

۲۰ مرداد ۱۳۹۵

سلام جناب ناصری من در صدد گرفتن مدرک زبان آیلتس یا تافل برای ادامه تحصیل در خارج از کشور هستم اول اینکه تلاش برای کدوم رو پیشنهاد می کنید ؟ چه منابعی رو بخونم ؟ و چه مدت زمان نیاز هست ؟ پیشاپیش از پاسخگویی شما متشکرم

حسین

۲۱ مرداد ۱۳۹۵

هر دوی این مدارک به اندازه ی کافی معتبر هستن. اما به نظرم تافل استاندارد تره.

مدت زمان بستگی به سطح شما داره و میزان زمانی که میخواین بذارین. به طور معمول 6 ماه زمان میبره.

پیشنهاد میکنم مثلا اگه 6 ماه وقت میذارین، سه ماهش رو با اپلیکیشن زبانشناس و روشهایی که گفتیم یاد بگیرین (پکیج داستان واقعی و انگلیسی قدرت) سه ماه دوم هم نصف با اپلیکیشن و نصف دیگه وقتتون رو به خوندن منابع تکست امتحان مورد نظر اختصاص بدین.

کیوان

۱۹ مرداد ۱۳۹۵

استفاده از این برنامه آموزش زبان فرانسه برای من که خوشبختانه زبان انگلیسی را به حد کافی مسلط هستم . اما متاسفانه فرانسه در حد صفر است چگونه خواهد بود.

حسین

۲۰ مرداد ۱۳۹۵

سلام. متاسفانه برنامه ی ما فعلا برای از صفر شروع کردن به درد نمیخوره. باید در حد مقدماتی چیزهایی بلد باشین تا بتونین کار کنین.

amir

۱۸ مرداد ۱۳۹۵

سلام من داستانهای سطح متوسط تهیه کردم و مطالعه که تا اینجا داشتم واقعا از این روش راضی هستم... اولین بار تو یه سایت یا کلا دنیای مجازی دیدگاه میزارم چون واقعا راضی بود :)

سوگند

۱۸ مرداد ۱۳۹۵

سلام خسته نباشید،،،

من پکیج داستان های واقعی رو شروع کردم و الان تقریبا روزی 1/5 ساعت مفید وقت میذارم براش..

1.اگه بخوام ساعت بیشتری در روز برای یادگیری زبان وقت بذارم شما چه فعالیت های دیگه ای رو توصیه میکنید؟

حسین

۱۹ مرداد ۱۳۹۵

اگه منظورتون با نرم افزاره، پیشنهاد میکنم اگه وقت دارین پکیج انگلیسی قدرت رو هم بخونین. اگه نه منظورتون خارج از نرم افزاره، پیشنهاد میکنم که با روشی که اینجا گفتم فیلم ببینین

زهرا

۱۱ مرداد ۱۳۹۵

سلام و درود

میخواستم سوال کنم که نرم افزار برای ios کی آماده میشه؟

زهرا

۱۰ مرداد ۱۳۹۵

با سلام و تشکر

از توضیحات شما ممنونم من واقعا به شدت نیاز دارم که زبانم خوب بشه من ارشد حقوق بین الملل دارم هر بار کلاسی رو رفتم تا آخر ادامه ندادم خودم تو خونه زبان میخونم 504 رو مرور میکنم مطالب مرتبط با رشته خودم ترجمه میکنم ولی اصلا نمیتونم از لغاتی که بلدم تو صحبت کردن استفاده کنم یک موقعیت شغلی که مرتبط به رشته ام بود به خاطر ضعف زبانی از دست دادم. و با ناامیدی تو گوگل نوشتم چگونه زبان انگلیسی را زود یاد بگیرم ؟ و نظراتی که دوستان نوشته بودند منو وسوسه کرد که با جدیت بیشتری نرم افزار رو نصب کنم امیدوارم فراتر از چیزی باشه که تبلیغش شده آقای ناصری واقعا اگه ظرف چندماه زبان یاد نگیرم همه زندگیم باختم.

با احترام

ندا

۱۰ مرداد ۱۳۹۵

با سلام,

من با توجه به اینکه وقت زیادی برای صرف کردن تو کلاسهای زبان نداشتم به دنبال یه روش برای یادگیری زبان بودم, از سری سی دی های نصرت هم فقط چند تا استفاده کردم ولی برام خسته کننده بود تا اینکه تو جستجوی اینترنتی به سایت شما برخورد کردم و این نرم افزار رو نصب کردم. فعلا استفاده ای ازش نکردم ولی دوست دارم توضیحات بیشتری در رابطه با نحوه استفاده صحیح و کار آمد از این نرم افزار رو بدونم. و اینکه به طور متوسط چقدر زمان لازمه تا بتونیم تسلط به زبان به طور کامل پیدا کنیم.و سوال آخر اینکه فقط استفاده از این نرم افزار کافیه یا به کتابها یا کلاسهای تکمیلی زبان هم نیاز هست.

ممنونم

ندا

۱۱ مرداد ۱۳۹۵

و یه راهنمایی دیگه هم داشتم ازتون , اونم اینکه برای کنکور دکتری هم میشه راهنمایی بکنید تا بتونیم درصد خوبی بزنیم.

باتشکر

حسین

۱۲ مرداد ۱۳۹۵

سلام

با توجه به اینکه بنده از مخالفان سرسخت کنکور هستم!! بهتره راهنمایی خاصی در این زمینه نکنم! :) بنده فقط برای یادگیری کاربردی انگلیسی صلاحیت دارم نه کنکوری

بنابراین دو پکیج داستان واقعی و داستان های بچه گانه رو مطالعه کنید و به بنده بگین سطحتون در حد کدومش هست تا برای یادگیری کاربردی به شما برنامه بدم.

ممنون

ندا

۱۳ مرداد ۱۳۹۵

همونطوریکه گفته بودید هر دو متن رو خوندم. به هر دو متن تقریبا تسلط پنجاه درصدی دارم و توی هر دو متن تاحدی به کلمات اشنا هستم ولی مفهوم کلی هر دو رو فهمیدم. ولی خیلی دوست دارم که به طور کامل یاد بگیرم و برای من فرقی نداره که چقدر طول بکشه ولی می خوام یه بار برای همیشه و به طور کامل زبان رو یاد بگیرم تا دیگه دغدغه ای نداشته باشم در این زمینه.

سپاس فراوان

داریوش

۸ مرداد ۱۳۹۵

درود و سپاس ابتدا پوزش می خواهم که وقت شما را می گیرم چند تا از مطالب شما را مطالعه کردم. بنده سه تا محدودیت احساس می کنم در خصوص یادگیری و بی نهایت هم به خاطر کارم نیاز به یادگیری زبان انگلیسی دارم.

اول اینکه سنم 41 سال هست . نمی دانم در این سن ایا مغز یاری می کند برای یاد گیری.

دوم زمان کوتاهی دارم چون باید در امتحانات حسابداران خیره انگلستان شرکت کنم و بیش از 9 ماه زمان ندارم

و سوم و از همه مهمتر اینکه اصلن نمی دانم چکار باید بکنم و از کجا شروع کنم حتی به فکر استاد خصوصی هم هستم اما خب یا استاد مردی پیدا نکردم و انها هم که پیدا کردم خانم بودند و محدودیتهایی داشتند.

بازهم پوزش می خوام و بسیار سپاس گزار می شم با توجه به شرایطی که دارم راهنمایی بفرمایید.

حسین

۹ مرداد ۱۳۹۵

سلام

1- سن زیاد ربطی به یادگیری زبان نداره. بلکه جدیت و علاقه هست که حرف اول رو میزنه. در ضمن شما که سن خاصی ندارین!

2- اگر زمانتون کم هست بایستی وقت خیلی بیشتری بذارین. روزی پنج ساعت حداقل

3- با اپلیکیشن زبانشناس شروع بفرمایین و فعلا از دروس داستان های بچه گانه شروع کنین. این پکیج رو که مقداری شروع کردین دوباره به بنده بگین تا به شما برنامه بدم.

رضا

۴ مرداد ۱۳۹۵

با سلام

اپلیکیشن شما در اپل استور نیس؟ ما باید از کجا دانلودش کنیم؟

حامد

۲۹ تیر ۱۳۹۵

قصد من مهاجرت هست به شدت به نمره 7آیلتس نیاز دارم و زمانم هم محدوده. از نظر دانش زبان در حد دبیرستان ام اونم گرامرش رو فراموش کردم ولی بیشتر لغات رو بلدم .ممنون میشم من و راهنمایی کنید که با کمک این برنامه از کجا شروع کنم و میانگین چه مدت زمان (روزی چند ساعت مطالعه کنم) طول میکشه تا به این نمره برسم (7).با تشکر

حسین

۳۰ تیر ۱۳۹۵

برای کسب نمره ی هفت اگه وقتتون محدود هست بایستی تمام وقت روی زبان وقت بذارین. روزی هفت هشت ساعت حداقل. برای شروع هم فعلا پکیج داستان های کودکانه مناسب شما است.

Ali

۲۸ تیر ۱۳۹۵

سلام.دو تا سوال داشتم:اول اینکه من سه درس انگلیسی قدرت و چهار درس داستان های واقعی رو تو نرم افزارتون با استفاده از پنج استراتژی تقویت مکالمه خوندم و میتونم تمام زمان ها به جز حال کامل رو به کار ببرم و بفهمم میتونم با استفاده از کلماتی که میدونم یک تا دو صفحه به انگلیسی بنویسم و بعضی از سایت های اینترنتی انگلیسی که ساده هستند رو بفهمم الان به نظرتون سطح من A2 هست یا B1؟سوال دومم اینه که به فرض اینکه سطحم B1 باشه با تموم کردن داستان های واقعی و تموم کردن ده درس انگلیسی قدرت به B2 میرسه یا نه؟

حسین

۲۹ تیر ۱۳۹۵

شما به احتمال زیاد B1 محسوب میشین. و با تموم کردن دروس داستان واقعی و انگلیسی قدرت (همشون نه فقط ده تا) به B2 میرسین.

Ali

۳۰ تیر ۱۳۹۵

سلام.یه زبان آموز سطح B2 بنظرتون میتونه انیمیشن های انگلیسی رو متوجه بشه؟چون من خیلی به انیمیشن انگلیسی علاقه دارم ولی متوجه نمیشم چی میگن!

صحرا

۲۸ تیر ۱۳۹۵

سلام وقت شما بخیر . راهنمایی می خواستم . من از نظر شنوایی مشکل دارم زیر 50درصده ، اما متوجه تلفظ انگلیسی نمی شم . خیلی د.ست دارم زبان یاد بگیرم ، به نظر شما با این شرایط چگونه شروع کنم ، امکان کاس رفتن هم نیست . با تشکر

شقایق

۲۴ تیر ۱۳۹۵

سلام روز بخیر

من حتما باید از شما مشاوره بگیرم. اخه من فوق العاده زبانم ضعیف هست و خیلی هم دوست دارم زبان رو یاد بگیرم در حدی که راحت و روان صحبت کنم بدون هیچ دغدغه ای اما تا حالا تلاشم بی نتیجه مونده. اینکه نرم کلاس زبان نمیدونم کاره خوب یا بدی هست و یه مسئله دیگه من باید خیلی زود زبان رو یاد بگیرم چون الان دانشجو ارشد مدیریت بازرگانی هستم و بعد میخوام واسه دکترا برم اینکه زبان رو نمیفهمم و سر کلاس انگلیسی تدریس میکنن باعث شرمندگی من میشه و خیلی خجالت میکشم.

لطفا بمن بگین چیکار کنم من هم الان هم تو دکترا احتیاج دارم چون هدفم اینه که دراینده ای ن چندان دور بشم استاد دانشگاه و مطمعنم موفق میشم. الان هم یه کلاس زبان اسم نوشتم و یه جلسه رفتم کلاس زبان اما نمیدونم چیکار کنم. وقتی استادم صحبت میکنه متوجه نمیشم رفتم پیشه مشاوره اموزشگاه زبان گفتن یاد میگیری اما من واقعا موندم که چیکار کنم. بخدا خسته شدم.

لطفا زودتر بمن راهنمایی کنین اخه من شنبه هم کلاس زبان دارم. نمیدونم چیکار کنم لطفا یه توضیحاتی بمن بدین یادگرفتن زبان واسم هم حیاتی و خیلی مهم و هم از لحاظ موقعیت اجتماعی خیلی تاثیر گذار هست.لطفا اگر امکان داره با من صحبت کنین من باید سریع مشاوره بشم.

احسان

۲۳ تیر ۱۳۹۵

سلام دوست عزیز حسین آقا

بنده دی ماه عازم خدمت سربازیم...

با توحه به زمان محدودی که دارم آیا میتونم تمامی تمرینات نرم افزار زبان شناس رو انجام بدم؟؟؟

آیا تو این فرصت میتونم به مهارت لازمه برسم؟؟؟

این وقفه ای که سربازی تو روند یادگیریم میذاره رو چطوری جبران کنم...

آیا از منابع خاصی میتونم در دوران سربازی استفاده کنم که بتونن روند یادگیریم افول نکنه...؟؟؟

خوشحال میشم راهنماییم کنین تو این مورد...

حسین

۲۴ تیر ۱۳۹۵

سلام

با توجه به تعداد منابعی که داخل نرم افزار هست، طبیعتا نمیتونین همه ی پکیج ها رو بخونین، اما میتونین اگه وقت خوبی بذارین، یک یا دو پکیجو تا حد خیلی عالی پیش ببرین

داخل سربازی هم تا اونجایی که یادمه بعد از ظهر ها در اختیار خودتون هستین که اون هم فرصت خیلی خوبیه که با همین نرم افزار پیش برین.

پارین

۲۳ تیر ۱۳۹۵

سلام اقای ناصری

امروز پکیج یک ماهه رو تهیه کردم و شروع به خوندن کردم مسأله ای که ذهنمو در گیر کرده مکالمه و و لیسنینگه که نمیدونم بااین روشی که شما برنامه ریزی کردین چه جوری میتونم تقویتش کنم.

موضوعه دیگه اینه که من با هر لغتی که لایت زرد رنگ میزنم توی یک دفتر یه جمله می سازم به نظرتون این کار کمکی بهم می کنه یا نه؟

سؤال دیگه ای که دارم اینکه با این اپ چه مدت زمان طول میکشه به سطوح بالاتری رسید

ممنون

علی

۲۲ تیر ۱۳۹۵

درود بر شما جناب ناصری

وقتتان بخیر

والا بنده هم خیلی دنبال منابع آموزشی گشتم و برخی از آنها را مطالعه کردم و بعد از مدتی دلسرد شدم از این منابع که گاهی منجر به دلسردی ام از انگلیسی شد و رفتم دنبال زبان های دیگر اعم از روسی و فرانسه و پیشرفت های خوبی در این دو زبان داشتم ولی هر چه که جلوتر رفتم و وقتی که وارد دانشگاه شدم دیدم بیش از این دو زبان، به انگلیسی احتیاج دارم.

رشته ی دانشگاهی بنده مدیریت توریسم هستش که برای بنده مکالمه به زبان انگلیسی ارجحیت دارد به مدرک آن.

بنده دیروز به صورت کنجکاوانه در نت جست و جو میکردم و با سایت شما آشنا شدم و نرم افزار را دانلود کردم و راستش هنوز شروع نکردم چون هنوز ایمان ندارم که پس از اتمام دوره های آموزشی شما بتوانم مهارتی بدست آورم.

چه راهکاری برای بنده دارید تا این دلنگرانی ام در آینده لفظ بی مورد بودن را از آن خودش کند؟

بنده برخی از متون انگلیسی را میخوانم معمولا معانی آن را متوجه میشوم و در گفتار هم کمی متوجه می شوم ولی جواب نمی توانم بدهم و فارسی بازگو می کنم جواب را...

حال بنده منتظر راهکار هایتان هستم.

ارادتمند شما

حسین

۲۳ تیر ۱۳۹۵

سلام

ما تمامی روش های آموزشی رو به صورت رایگان در سایت منتشر کردیک که شما با تصمیم خودتون به این نتیجه برسین که روش ما بهترین روش آموزشی هست.

پیشنهاد میکنم مثلا نوشته ی مرتبط با حفظ لغت، تقویت لیسنینگ و تقویت مکالمه رو بخونین تا با روش های ما بیشتر آشنا بشین.

ممنون

مجتبی

۲۲ تیر ۱۳۹۵

سلام حسین جان یک مشورت میخام ازت

من میخوام کنار استفاده از نرم افزار زبان شناس زبان فرانسوی رو تقویت کنم واسه مدرک tef

بعد با چند نفر مشورت کردم همه آدرس یک آموزشگاه خیلی خوب رو دادن توی شهرمون و خیلی از متد و کتاب هاش و استاداش تعریف میکنن ولی هر وقت به حرفای شما فکر میکنم که آموزشگاه های زبان از روش های سنتی استفاده میکنن و فلان...

دلسرد میشم الان موندم چیکار کنم

منو راهنمایی کن بی زحمت

حسین

۲۳ تیر ۱۳۹۵

سلام

شما زبان فرانسه تون در چه حدی هست؟

صفر کیلومتر هستین یا یه چیزایی بلدین؟

چقدر بلدین؟

مجتبی

۲۴ تیر ۱۳۹۵

صفر کیلومترم داداش

حسین

۲۵ تیر ۱۳۹۵

خوب با توجه به اینکه هیچی بلد نیستین، اولش نیاز به کلاس رفتن دارین اما رفته رفته که رو غلتک افتادین به شیوه ی ما زبان فرانسه رو بخونین

نرگس

۲۰ تیر ۱۳۹۵

با سلام خدمت شما آقای ناصری

من دانشجو سال دوم پزشکی هستم و به دلیل نوع رشته ای که دارم یادگیری این زبان برام خیلی اهمیت داره.من قبل اینکه دانشجو بشم تا مرحله passage انگلیسی رو توی آموزشگاه یاد گرفتم ولی چون شهر دیگه ای دانشگاه قبول شدم و به دلیل مشکلات رفت و آمد و...میخواستم زبانمو بدون رفتن به کلاس تقویت کنم تا اینکه با برنامه شما آشنا شدم.

میخواستم بدونم اگه با برنامه شما به صورت پیگیر کار کنم تا چ حد زبانمو میتونم تقویت کنم؟واینکه از اونجایی من قبلا کلاس رفتم و در یه سطحی دانش زبان دارم اگه از سطح 3نرم افزار شما شروع کنم مشکلی نیست؟

با تشکر

حسین

۲۱ تیر ۱۳۹۵

با برنامه ی ما اگه به صورت مستمر پیش برین، تا حد تسلط میتونین خودتون رو تقویت کنین و به دلیل منابعی که قرار دادیم، محدودیتی وجود نداره در پیشرفت شما

بله سطح 3 داستان های واقعی برای شما مناسیه

علی

۱۸ تیر ۱۳۹۵

سلام

ممنون ازبرنامه خوبتون

من به شدت دنبال اخذ نمره حداقل ۷ آیلتس هستم خواستم بدونم برای موفقیت در این روش حداقل چقدر وقت باید در روز صرف کرد؟ ثانیا این متد چگونه به مهارت speaking کمک می کنه؟و در نهایت چقدر این متد موثر می باشه در قیاس باسایر روشها؟

ممنون از شما

حسین

۱۹ تیر ۱۳۹۵

سلام

بستگی داره سطح فعلیتون در چه حدیه و اینکه چقدر میخواین وقت بذارین

به طور معمول 6 ماه زمان نیازه

در برنامه ی ما با اعمال متد های نوشته ی تقویت مکالمه، میتونین اسپیکینگتون رو قوی بفرمایین.

روش ما یکی از سریعترین روش های یادگیری زبان محسوب میشه. از کلاس زبان که خیلی بهتره.

امیر

۱۷ تیر ۱۳۹۵

سلام خوب هستید من هم در زبان خیلی ضعیف بودم و شش ماه زبان رو آنقدر کار کردم تا به نتیجه عالی رسیدم ولی الان یه مشکل دارم اینکه درس ها در دبیرستان وقتم میگیره و فقط نیم ساعت در روز میتوانم در سال تحصیلی زبان بخوانم و لازمه که گوش دادن و مکالمه و دایره لغات را با هم قوی کنم و روزی نیم ساعت وقت دارم

آیا من با روزی نیم ساعت میتوانم؟

اگه میشه بر اساس زمان راهنماییم کنین.

خدافظ

حسین

۱۸ تیر ۱۳۹۵

سلام

اتفاقا کمترین زمانی که ما به افراد برای استفاده از نرم افزار زبانشناس توصیه میکنیم، نیم ساعت در روز هست که با این کار، زنجیره ی یادگیریتون هم هر روز برقرار میمونه.

روش ما کاملا انعطاف پزیره و متناسب با وقتی که خودتون میتونین بذارین میتونه اعمال بشه. بنابراین به شما پیشنهاد میکنم که استراتژی های نوشته ی 5 استراتژی برای تقویت مکالمه ی زبان انگلیسی رو روی داستان های واقعی، متناسب با وقتتون پیاده سازی بفرمایین.

امین

۱۷ تیر ۱۳۹۵

سلام از توضیحاتتون ممنون...منم خیلی دوست دارم زبان انگلیسیم کامل کنم چون میخوام بعد از تموم کردن کارشناسی میخوام به خارج برم...

من الان 20سالمه و تقریبا 3سال وقت دارم زبانمو کامل کنم و مدرکشو بگیرم...تا حالا 3-4تا کلاس رفتم و چندین کتابو خوندم...ولی هیچ نتیجه نگرفتم و این قدر کلاس رفتمو بدش ول کردم الان نمیدونم تو چه سطحیم وچه اندازه زبان بلدم...برام مهمتر از گرفتن مدرک اینکه که روان صحبت کردن یاد بگیرم...ممنون میشم کمکم کنین

راستی من به خاطر دانشگاه و مشغله کاری در روز بیشتر از 1ساعت نمیتونم وقت بزارم برا زبان...امیدوارم تو این ساعات کم والبته 3سال بتونم نتیجه بگیرم . مرسی