۱۰ روش یادگیری لغات انگلیسی که زبانتان را متحول میکند

در این مقاله به شما یاد خواهم داد که تفکرات اشتباه راجع به یادگیری لغات انگلیسی را دور بیاندازید و با استفاده از ۱۰ راهکار، دایره‌ی لغت‌تان را گسترده‌تر کنید.

photo_2022-03-28_16-59-49.jpg
حسین ناصری
۱۱ ماه پیش آپدیت شد 

لغات و کلمات، پایه‌ و اساس هر زبانی هستند. شما بدون یادگیری لغات یک زبان، نه می‌توانید مکالمه کنید و نه می‌توانید به مکاتبه بپردازید. عملا هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید. زبان انگلیسی هم از این قاعده مستثنی نیست و شما برای این که بتوانید مهارت‌های مختلف خود مثل مکالمه، نوشتار و... را تقویت کنید، نیاز است که دایره‌ی لغات مناسبی داشته باشید.

گفته ‌می‌شود که بین چهارصد هزار تا یک میلیون کلمه در زبان انگلیسی وجود دارد که طبیعتا امکان یادگیری همه‌ی این لغات وجود ندارد. اما واقعا شما نیاز نیست که تمامی لغات زبان انگلیسی را بلد باشید. یک فردی که در قلب نیویورک به دنیا می‌آید هم تمامی لغات زبان انگلیسی را بلد نیست. طبق تحقیقات متخصصان، یک فرد بومی‌زبان دایره‌ی لغاتی بین 1۲۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ کلمه دارد. اگر شما هم می‌خواهید به خوبی انگلیسی را صحبت کنید، بایستی تا جایی که می‌توانید لغات پرکاربرد زبان انگلیسی را یاد بگیرید.

در ادامه روش‌هایی را برای‌تان آموزش دادیم که بتوانید با کمک آن‌ها، دایره‌ی لغات خود را تا حد خوبی تقویت کنید.

۱- بهترین روش مرور لغات انگلیسی

بهترین روش مرور لغات انگلیسی تکرار فاصله‌دار (spaced repetition) لغات است. اما چقدر فاصله بین هر تکرار لغت بایستی وجود داشته باشد؟ خیلی خلاصه و ساده بخواهیم توضیح دهیم فواصل زمانی مطلوب به صورت زیر خواهد بود.

· تکرار اول: همان روز اول

یعنی اگر واژه‌‌ی انگلیسی جدیدی را امروز مشاهده کردید که می‌خواهید یادش بگیرید، آن را همان روز، ترجیحاً هنگام شب قبل از خواب مرور کنید. زیرا زمان قبل از خواب بهترین زمان برای یادآوری مجدد مطالبی است که به شدت فرّار هستند.

· تکرار دوم: ۷ روز بعد از تکرار اول

· تکرار سوم: ۱۶ روز بعد از تکرار دوم

· تکرار چهارم: ۳۵ روز بعد از تکرار سوم

البته زمان‌های فوق برای حالتی است که وقتی لغت را تکرار میکنید، لغت با موفقیت در خاطرتان مانده باشد. اگر موقع تکرار، لغت را کامل از یاد برده باشید، بایستی از قدم اول شروع کنید.

لغات انگلیسی

روزانه چند لغت انگلیسی یاد بگیریم؟

توصیه می شود که روزانه حدودا ۱۰ لغت یاد بگیرید. توجه کنید که فرایند یادگیری لغات انگلیسی فرایندی زمان‌بر است و نیاز به تکرار و مرور مرتب دارد. اگر روزانه بیش از ۱۰ لغت جدید بخواهید یاد بگیرید، در بلند مدت لغات زیادی برای مرور جمع می‌شود که به احتمال زیاد از پس یادگیری آنها بر نمی‌آیید و منصرف می‌شوید. همچنین دقت کنید که اگر واقعا اهتمام داشته باشید که روزی ۱۰ لغت جدید یاد بگیرید، بعد از یکسال شما نزدیک به ۳۵۰۰ لغت جدید یاد گرفته اید که واقعا برای مکالمه و ارتباط با دیگران به زبان انگلیسی کفایت می‌کند.

2- در یادگیری لغات انگلیسی حرفه‌ای شو!

نوشتن

یک دفتر یا دفترچه را برای خودت انتخاب و آن را به یک مرجع برای یادگیری لغات زبان انگلیسی تبدیل کن. سعی داشته باش همیشه آن را همراهت داشته باشی تا هر لحظه که بیکار بودی و یا وقت اضافه داشتی، بتوانی لغاتت را مرور کنی. هر لغات جدیدی را که پیدا می‌کنی در داخل یک جمله وارد آن کن. به طور مثال به جای نوشتن "angry" بنویس "I was angry last night". اما فقط به خود لغت و جمله اکتفا نکن و مترادف‌های لغات را هم در داخل آن بنویس. به طور مثال اگر می‌خواهی معنی کلمه‌ی “angry” را بنویسی، هم معنی‌های دیگر آن مانند "Furious" را هم بنویس. راستی اگر حمل کردن یک دفتر به صورت 24 ساعته برایت ممکن نیست، اشکالی ندارد. اپلیکیشن‌های انگلیسی برای این کار وجود دارند که می‌توانند کار شما را ساده‌تر کنند. مانند اپلیکیشن‌های زیر:

اپلیکیشن پیش فرض گوشی: به طور پیش فرض معمولا بر روی گوشی‌های اندروید و آیفون برنامه‌هایی برای ذخیره یادداشت نصب شده است که می‌توانید برای این موضوع از آن‌ها کمک بگیرید.

اپلیکیشن پیش فرض گوشی‌های سامسونگ

اپلیکیشن پیش فرض گوشی‌های آیفون

اپلیکیشن زبانشناس:

به کمک اپلیکیشن زبانشناس می‌توانید لغات را از هر جایی داخل گوشی‌تان وارد لایتنر زبانشناس کنید و آن را در کنار ده‌ها مثال کاربردی‌اش یاد بگیرید.

دانلود اپلیکیشن زبانشناس برای اندروید

دانلود اپلیکیشن زبانشناس برای آیفون

اپلیکیشن Colornote:

به کمک این اپلیکیشن می‌توانید به راحتی لغات خود را ذخیره کنید.

دانلود اپلیکیشن colornote اندروید

دانلود اپلیکیشن Colornote آیفون

اپلیکیشن Xmind:

به کمک این اپلیکیشن می‌توانید به راحتی نقشه‌های ذهنی بکشید و مترادف‌های مختلف کلمات را در آن ذخیره و به هم وصل کنید.

دانلود اپلیکیشن Xmind برای اندروید

دانلود اپلیکیشن Xmind برای آیفون

۳- از کتاب‌های سطح‌بندی شده و صوتی استفاده کنید

کتاب خواندن

اگر از ما بپرسید که بهترین روش یادگیری لغات زبان انگلیسی چیست؛ بدون وقفه خواهیم گفت که یادگیری با کتاب‌های سطح‌بندی شده! کتاب‌ها و داستان‌های سطح‌بندی شده یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت لغات زبان انگلیسی هستند. زیرا این نوع کتاب‌ها بر اساس سطح‌بندیِ استاندارد، طوری ایجاد شده‌اند که نه برایتان به حدی سخت باشد که چیزی از آن‌ها یاد نگیرید، نه به حدی آسان باشد که همه‌ی لغاتی که در داخلش به کار برده شده را بلد باشید. از دیگر ویژگی‌های مطالعه‌ی کتاب‌های سطح‌بندی شده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

· یادگیری کاربرد واقعی لغات در قالب داستان

· یادگیری افعال، کلمات اضافه و... که همراه لغت می‌آیند

· یادگیری سریع لغات

· و...

به خاطر دلایلی که در بالا ذکر شد، انتخاب یک کتاب سطح‌بندی شده می‌تواند یک انتخاب بدون ریسک و مطمئن برای یادگیری لغات زبان انگلیسی باشد. از لینک‌های زیر می‌توانید برای انتخاب یک داستان سطح بندی شده اقدام کنید:

داستان‌های کوتاه انگلیسی

داستان‌های سطح بندی شده بریتیش کانسیل

یکی دیگر از روش‌های جذاب یادگیری واژگان انگلیسی، گوش دادن به کتاب‌های صوتی است که البته خود داستان‌های سطح‌بندی شده اکثرا به همراه صوت هستند. شما با گوش دادن به کتاب‌های صوتی می‌توانید علاوه بر این که لغات جدیدی را یاد بگیرید، مهارت لیسنینگ خود را نیز تقویت کنید.

۴- لغات را به تنهایی یاد نگیرید

بهترین توصیه‌ای که می‌توانیم برایتان داشته باشیم این است که لغات را هیچ موقع به تنهایی یاد نگیرید و آن‌ها را ترجیحا به صورت گروهی یاد بگیرید. در واقع منظور ما یادگیری لغات با کالوکیشن‌ها است. کالوکیشن‌ها (یا هم‌آیند به فارسی) ترکیبی از واژگان است که بیشتر با همدیگر به کار می‌روند. شما با یادگیری کالوکیشن‌ها خواهید توانست کاربرد آن لغت را هم یاد بگیرید. به همین خاطر موقع مکالمه انگلیسی، دیگر برای پشت هم چیدن جملات به فکر فرو نخواهید رفت و به آسانی کلمات را از گنجینه‌ی ذهن‌تان بیرون خواهید کشید. در کنار این مورد، شما با یادگیری کالوکیشن‌ها شکل صحیح به کار بردن کلمات را هم یاد می‌گیرید. به طور مثال عبارت "Play skiing" عبارت اشتباهی از لحاظ گرامری است و باید به جایش از عبارت "Go skiing" استفاده کرد.

همچنین برای یادگیری اصطلاحات پرکاربرد انگلیسی نیز برنامه داشته باشید. زیرا بدون این‌که با اصطلاحات انگلیسی آشنایی داشته باشید، نمی‌توانید هم ارتباط خوبی را با افراد بومی‌زبان برقرار کنید و هم صحبت‌های آن‌ها ممکن است برای‌تان گنگ باشد.

اگر لغت‌های اصطلاحات و ضرب المثل‌های انگلیسی را به تنهایی معنی کنید، نمی‌توانید مفهوم آن را بفهمید. به طور مثال اصطلاح "Call it a day" را اگر کلمه به کلمه معنی کنیم با جمله‌ی «آن را یک روز بنامیم» مواجه می‌شویم. در حالی که این اصطلاح به معنای «دست از کاری کشیدن» است!

۵- کلمات را زنجیروار یاد بگیرید

زنجیروار

ذهن انسان به صورت طبیعی اطلاعات را زنجیروار به هم مرتبط و متصل می‌کند تا مطالب را بهتر یاد بگیرد. بنابراین می‌توانیم از این قابلیت ذهن استفاده کنیم تا کلمات انگلیسی را بهتر یاد بگیریم. فرض کنید میخواهیم کلمه‌ی abandon را یاد بگیریم. اولین چیزی که به ذهن می‌رسد این است که دیکشنری انگلیسی به فارسی یا مترجم گوگل را باز کنیم و این کلمه را ترجمه کنیم. اما این کار توصیه نمی‌شود. به جای آن، این کلمه را به صورت زنجیروار با استفاده از قدم‌های زیر یاد بگیرید. توجه بفرمایید که هرچه تعداد اتصالات و زنجیره‌ها بیشتر باشد، کلمه بهتر در ذهن شما جای می‌گید.

زنجیره‌ی اول: جستجوی عکس مرتبط با لغت در گوگل

به جای مترجم گوگل، قسمت جستجوی عکس گوگل را باز کنید و کلمه‌ی abandon را جستجو کنید.

احتمالا عکس‌هایی مشابه این عکس در جستجو می‌بینید و اولین زنجیره در ذهن شما تشکیل می‌شود: «حیوان خانگی که به نظر می‌رسد توسط صاحبش رها شده».

ترک کردن

زنجیره‌ی دوم: جستجوی لغت در دیکشنری

باز هم تاکید میکنم منظور دیکشنری انگلیسی به فارسی نیست. یکی از بهترین دیکشنری‌های انگلیسی به انگلیسی و مناسب برای زبان‌آموزان لانگمن است. زیرا شامل مثال‌های ساده، به همراه صوت مثال، جهت تقویت مهارت شنیداری است.

در این دیکشنری ابتدا معنی انگلیسی به انگلیسی لغت را مطالعه بفرمایید.

Abandon: to leave someone, especially someone you are responsible for.

سپس چند مثال برای این کلمه بخوانید و گوش دهید.

مثال:

How could she abandon her own child?

این هم زنجیره‌ی دوم.

زنجیره‌ی سوم: چک کردن مترادف‌ها

چک کردن لغات مترادف از جمله بهترین کارها برای تکمیل زنجیره‌ی یادگیری شما است. زیرا معمولا در لغات مترادف لغات ساده‌ای وجود دارد که شما آنها را از قبل می‌دانید و از طریق آن‌ها ذهن شما می‌تواند اتصالات مورد نیاز برای یادگیری لغت جدید را بسازد.

دو وبسایت زیر برای چک کردن مترادف‌ها پیشنهاد می‌شود که البته امکانات دیگری هم دارند که در کل پیشنهاد میکنم که استفاده کنید.

وبسایت wordhippo

این وبسایت شامل موارد متعددی از جمله مترادف، متضاد، معنی، مثال و تلفظ است.

وبسایت thesaurus

این وبسایت نیز شامل مترادف، متضاد، مثال، و لغات و عبارات مرتبط است.

زنجیره‌ی چهارم: تصویرسازی ذهنی

پس از اینکه سه زنجیره‌ی قبلی را به خوبی پیش رفتیم دیگر بایستی درک مناسبی از لغت انگلیسی مورد نظر خودمان پیدا کرده باشیم. حالا زمان آن رسیده که یک تصویر ذهنی از آن لغت پیدا کنیم و آن تصویر را برای خودمان بلند بلند بخوانیم. مثلا همین لغت abandon را در نظر بگیرید. یک فضای خیالی یا واقعی در نظر بگیرید و از لغت abandon در آن شرایط استفاده کنید.

۶- از فلش کارت‌ها استفاده کنید.

فلش کارت و لایتنر

خیلی‌ها از نوت‌بوک و لیست‌های لغت برای یادگیری لغات انگلیسی استفاده می‌کنند. این روش مناسب نیست. چرا که همانطور که بالاتر گفتیم، ذهن ما استاد متصل کردن و مرتبط کردن اطلاعات به یکدیگر است. آنجا توضیح دادیم که از این قابلیت ذهنی چطور به درستی استفاده کنیم. اما استفاده از نوت‌بوک باعث می‌شود که این قابلیت ذهن نتیجه‌ی عکس دهد. چرا که ذهن به صورت ناخودآگاه لغات پشت سر هم را به هم وصل میکند و باعث می‌شود که این لغات را صرفا در کنار هم یاد بگیرید. اما در شرایط واقعی این لغات کنار هم نیستند و آنجا است که متوجه می‌شوید که اشتباه بزرگی مرتکب شدید. برای جلوگیری از این اتفاق، استفاده از فلش کارت‌ها پیشنهاد می‌شود. زیرا از این طریق، لغات به صورت رندم و اتفاقی یادآوری می‌شود و آن حالت ارتباط پشت سر هم که برای یادگیری مضر است اتفاق نمی‌افتد.

یکی از روش‌های استفاده از فلش کارت‌ها این است که لایتنر دستی بسازید. به این صورت که کلمات را همراه با معنی‌شان روی کاغذ یا فلش کارت بنویسید و آن را داخل جعبه لایتنر بگذارید. به کمک این روش می‌توانید لغات زبان انگلیسی را مرور کرده و یاد بگیرید. اما ساخت لایتنر دستی معایبی دارد که در زیر به آن‌ها اشاره کردیم:

· ساخت فلش‌کارت‌ها به صورت دستی ممکن است که وقت‌گیر باشد. به همین خاطر بایستی مطمئن شوید که وقت کافی را برای این کار دارید.

· فلش کارت‌ها بزرگ هستند و نمی‌توانید همیشه آن‌ها را در کنارتان داشته باشید. به همین خاطر ممکن هست مرور مرتب آن‌ها امکان پذیر نباشد.

· فلش کارت‌ها ممکن است گم شوند.

· ممکن است ترتیب فلش‌کارت‌ها را داخل جعبه لایتنر دستی قاطی کنید.

البته امروزه دیگر نیاز نیست که لغات را بر روی فلش کارت‌ها بنویسید. چون روش‌های دیجیتال بهتری نسبت به روش‌های سنتی وجود دارد. کافیست از اپلیکیشن‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند استفاده نمایید. اپلیکیشن‌هایی مثل انکی و زبانشناس که از روش SRS در داخل لایتنر خود استفاده می‌کنند. استفاده از لایتنر SRS برای یادگیری لغات زبان انگلیسی یک روش هوشمندانه و مفید است. چون لایتنر SRS رفتارهای شما را دنبال می‌کند و متوجه می‌شود که یادگیری کدام لغات برایتان سخت‌تر است و آن را بیشتر برایتان نشان می‌دهد. از طریق لینک‌های زیر می‌توانید اپلیکیشن انکی و زبانشناس را دانلود نمایید:

دانلود اپلیکیشن Anki برای اندروید

دانلود اپلیکیشن Anki برای آیفون

دانلود اپلیکیشن زبانشناس برای اندروید

دانلود اپلیکیشن زبانشناس برای آیفون

۷- استفاده کن یا از دستش بده (use it or lose it)

یک ضرب المثل انگلیسی هست که می‌گوید «استفاده کن یا از دستش بده.» این ضرب المثل برای یادگیری لغات انگلیسی هم کاملا صادق است. اگر از لغاتی که یاد می‌گیریم استفاده نکنیم، قطعا از دستشان می‌دهیم و از یادمان می‌رود.

خوب حال به چه صورت از کلمات جدیدی که یاد می‌گیریم استفاده کنیم؟

نوشتن داستان تخیلی

همان طور که در مقاله نوشتن داستان به انگلیسی به طور کامل نگارش یک داستان حرفه‌ای را بهتان آموزش دادیم، نوشتن به زبان انگلیسی روش مناسبی برای گنجاندن لغات جدید در دایره لغات فعال انگلیسی شما است. به طور مثال شما می‌توانید با ۱۰ کلمه‌ای که امروز یاد گرفتید، یک داستان تخیلی بنویسید. اصلا نیازی نیست که داستان واقعی و باورپذیر به نظر برسد. بنابراین از خلاقیت و قوه‌ی تخیل خود استفاده کنید. اگر می‌ترسید که اشتباه بنویسید، اشکالی ندارد. چون ضرب المثلی در انگلیسی وجود دارد که می‌گوید "fake it until you make it". یعنی «آنقدر اشتباه کن تا آخرش به چیزی که میخواهی برسی».

داستان نویسی

البته ابزارهایی مثل وب‌سایت گرامرلی نیز وجود دارند که می‌توانید از آن برای تصحیح اشتباهات خود استفاده کنید. به این ‌صورت هم لغات را یاد می‌گیرید و هم نوشتار انگلیسی شما تقویت می‌گردد.

استفاده از لغات در مکالمه انگلیسی

سعی کنید که از لغات جدیدی که یاد می‌گیرید، به نحوی در مکالمات روزمره‌ی انگلیسی خود استفاده کنید. البته این روش احتمالا برای افرادی که بالاتر از سطح مبتدی هستند کاربرد داشته باشد. چون در این سطح، شما به حدی رسیده‌اید که بتوانید با دایره لغاتی که از قبل دارید و با استفاده از لغات جدید، به مکالمه بپردازید. اما اگر سطح‌تان مبتدی است، بایستی از روش تقلید استفاده کنید. یعنی لغات جدید خود را از زبان یک انگلیسی زبان بشنوید و هر طور که او صحبت میکند، شما نیز تقلید کنید.

درضمن میتوانید پارتنر مکالمه هم‌ سطح خود پیدا کرده و مکالمه زبان انگلیسی را با پارتنر خود تمرین کنید. در حال حاضر وسایل ارتباط جمعی مثل واتساپ، اینستاگرام و تلگرام باعث شده ارتباط با افراد از همیشه راحت‌تر باشد. بنابراین سعی کنید خجالت را کنار گذاشته و هر چه سریع‌تر یک پارتنر پیدا کنید. تالار زبانشناس یکی از مکان‌هایی است که افرادی مثل شما برای یافتن پارتنر هم‌سطح خود آگهی می‌زنند. شما نیز حتما به تاپیک پارتنر زبان انگلیسی در تالار زبانشناس یک سری بزنید. شاید بتوانید پارتنر مورد نظرتان را از آن جا پیدا کنید.

وبلاگ نویسی

اوایل دهه ۸۰ در ایران، اوج دوران بلاگ نویسی بود. زمانی که اکثر افراد آشنا به اینترنت، به کمک سایت‌هایی مثل بلاگ‌فا، یک بلاگ شخصی برای خود داشتند و از آن برای انتشار اطلاعات مورد علاقه‌شان استفاده می‌کردند. در حال حاضر شاید بلاگ نویسی برای‌تان عجیب به نظر برسد اما این کار را اگر به انگلیسی انجام دهید، فواید زیادی دارد که یکی از آن‌ها تثبیت لغات انگلیسی در ذهن شما است. طبیعی است که هر چقدر بیشتر از یک کلمه استفاده کنید، احتمال این که بعدا آن لغت را به فراموشی بسپارید کم‌تر می‌شود. در کنار این مورد، غول مهارت‌های زبان انگلیسی یعنی مهارت نوشتاری شما نیز تقویت می‌شود. برای این که بتوانید به بلاگ نویسی به انگلیسی بپردازید، توصیه می‌کنیم از تالار زبانشناس استفاده کنید. تالار زبانشناس جایی است که در آن جا زبان‌آموزان گرد هم آمده‌اند تا به یکدیگر کمک کنند و همه بتوانند در کنار هم زبان انگلیسی را یاد بگیرند. در کنار این که می‌توانید در تالار زبانشناس به بلاگ نویسی بپردازید، هر سوالی که درباره زبان انگلیسی داشته باشید را هم می‌توانید آن جا بپرسید. علاوه بر این که زبان‌آموزان با تجربه‌تر در کنار شما هستند، مربیانی نیز از طرف تیم زبانشناس وجود دارد که سعی می‌کنند هیچ موقع جواب سوالات شما را بی‌پاسخ نگذارند. راستی مسابقه‌هایی هم برای به چالش کشیدن مهارت‌های مختلف شما در تالار زبانشناس برگزار می‌شود.

به جز تالار زبانشناس، از وبسایت‌های زیر نیز می‌توانید برای نوشتن بلاگ استفاده کنید:

· www.wix.com

· www.wordpress.org

· www.linkedin.com

· www.weebly.com

· www.medium.com

· www.ghost.org

۸- از اپلیکیشن‌های آموزش لغات انگلیسی استفاده کنید

اپلیکیشن‌ها امروزه هر کاری را برای ما آسان کرده‌اند. به طور مثال دیگر نیازی نیست که به آژانس تلفنی زنگ بزنیم یا برای سفارش غذا و میوه از خانه بیرون برویم، اپلیکیشن‌ها این کارها را برای ما انجام می‌دهند. برنامه‌های یادگیری زبان انگلیسی هم همگام با دیگر برنامه‌ها پیشرفت خیلی خوبی داشته‌اند و می‌توانند نیازهای یادگیری ما در حوزه زبان انگلیسی را بدون نیاز به کلاس رفع کنند. استفاده از اپلیکیشن‌ها با هدف یادگیری لغات زبان انگلیسی هم می‌تواند فواید زیادی از جمله در دسترس بودن، ارزان بودن و... را داشته باشد. در ادامه بهترین اپلیکیشن‌های آموزش لغات زبان انگلیسی را برایتان معرفی کرده‌ایم.

اپلیکیشن انگلیسی

اپلیکیشن Learn English Vocabulary

به کمک تصاویر زیبایی که در داخل این اپلیکیشن برای لغات قرار گرفته است، می‌توانید لغات انگلیسی را سریع‌تر و بهتر یاد بگیرید. از دیگر ویژگی‌های این اپلیکیشن می‌شود به تست لغات، آزمون شنیداری، فلش کارت‌ها، مشاهده روند پیشرفت و... اشاره کرد.

دانلود Learn English Vocabulary برای اندروید

اپلیکیشن Vocabulary Builder - Test Prep

اگر می‌خواهید لغات زبان انگلیسی را همراه با تست یاد بگیرید، این اپلیکیشن مناسب شماست. به کمک این اپلیکیشن می‌توانید هم لغات جدید یاد بگیرید و هم دایره‌ی لغات خود را بسنجید.

دانلود Vocabulary Builder - Test Prep برای اندروید

دانلود Vocabulary Builder - Test Prep برای آیفون

اپلیکیشن Wordup

همان طور که از اسم این نرم‌افزار مشخص هست، این اپلیکیشن مختص آموزش لغات زبان انگلیسی ساخته شده است اما خیلی فراتر از آن چیزی است که می‌توانید تصور کنید. این اپلیکیشن تمامی لغات زبان انگلیسی را بر اساس میزان کاربردشان رتبه‌بندی کرده است و در کنار این مورد، مثال‌های متنوعی را برای استفاده‌ی کاربران قرار داده است. شما می‌توانید این اپلیکیشن را از طریق لینک‌های زیر برای گوشی‌هایتان دانلود نمایید:

دانلود اپلیکیشن Wordup برای اندروید

دانلود اپلیکیشن Wordup برای آیفون

دانلود اپلیکیشن Wordup برای ویندوز

از دیگر اپلیکیشن‌هایی که می‌توانید برای یادگیری لغات استفاده نمایید، به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

· memrise

· Vocabulary.com

· Duolingo

· Drops

· Busuu

برای آشنایی بیشتر با اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی، به مقاله بهترین اپلیکیشن زبان انگلیسی مراجعه کنید.

۹- یادگیری لغات انگلیسی با انیمیشن، فیلم و سریال

برای یادگیری کلمات انگلیسی از طریق فیلم، سریال یا انیمیشن، توصیه‌ی ما استفاده از زیرنویس انگلیسی است. این کار ممکن است در ابتدا سخت باشد و شما مجبور باشید که چندین بار برای چک کردن معنی لغت، فیلم را نگه دارید اما رفته رفته عادت خواهید کرد. اگر می‌خواهید لذت دیدن فیلم را از دست ندهید، ابتدا با خیال راحت فیلم را با زیرنویس فارسی یا به صورت دوبله شده ببینید و سپس دفعه‌ی بعد زیرنویس انگلیسی را بر روی آن قرار دهید. اگر به کلمه‌ای برخوردید که مفهومش را نمی‌دانید، سعی کنید ابتدا معنی‌اش را حدس بزنید و بعد به دیکشنری رجوع کنید. نیازی نیست که همه‌ی کلمات را در داخل دفترچه‌ی خود بنویسید. کافیست صرفا به معنی کلمات نگاه بیندازید. مطمئن باشید بعدا باز هم به آن کلمه بر خواهید خورد.

بر این موضوع دقت داشته باشید که بایستی فیلمی را انتخاب کنید که مناسب سطح شما باشد. برای این کار می‌توانید از اپلیکیشن زبانشناس استفاده کنید چون هم فیلم، هم انیمیشن و هم سریال دارد و هم همه‌ی آن‌ها سطح‌بندی شده‌اند. در کنار این موارد، فیلم‌های داخل اپ زبانشناس دارای زیرنویس انگلیسی و فارسی هم‌زمان هستند. راستی از مقالات زیر می‌توانید برای یادگیری لغات انگلیسی با فیلم کمک بگیرید:

بهترین سریال‌ها برای تقویت زبان

بهترین کارتون‌ها برای تقویت زبان

بهترین فیلم‌ها برای تقویت زبان

آموزش یادگیری زبان با زیرنویس انگلیسی

۱۰ - نرم افزار زبانشناس برای یادگیری لغات

زبانشناس

فقط یک ایرانی مشکلات یک ایرانی را می‌داند! اگر همه‌ی ویژگی‌های مهمی که در بالا گفته شد را می‌خواهید یک‌جا داشته باشید، کافیست که یک بار به اپلیکیشن زبانشناس اعتماد کنید. مطمئن باشید پشیمان نخواهید شد.

زبانشناس توسط جوانان ایرانی ساخته و توسعه داده شده و بیش از ۲۰۰ هزار کاربر فعال و ۱ میلیون دانلود در گوگل پلی دارد. این اپلیکیشن بر مبنای یادگیری لغات بنا شده و یک لایتنر هوشمند نیز برای این کار در اختیارتان گذاشته است. شما می‌توانید به راحتی لغات را از داخل منابع اپلیکیشن مثل فیلم، انیمیشن، سریال، موسیقی، پادکست و... وارد لایتنر کنید و آن‌ها را در عرض چند مرحله وارد حافظه بلند مدت‌تان کنید.

چرا باید اپلیکیشن زبانشناس را نصب کنید؟

به دلایل زیر توصیه می‌کنیم که اپلیکیشن زبانشناس را نصب نمایید:

  • روش مرور فاصله‌دار در زبانشناس به شکل هوشمند است و نیاز نیست خودتان فاصله‌ی مرور لغات را حساب کنید.
  • زبانشناس یک کتاب‌خانه‌ای بزرگ از کتاب‌های صوتی و داستانی دارد که همه‌ی آن‌ها برای استفاده‌ی کاربران سطح‌بندی شده‌اند. قبل از مطالعه‌ی هر دوره کافیست که نیم‌نگاهی به سطح آن بیندازید تا متوجه شوید که مناسب شماست یا خیر.
  • در اپلیکیشن زبانشناس می‌توانید به کمک دیکشنری‌های معتبر، کالوکیشن لغات را یاد بگیرید.
  • دوره‌هایی برای یادگیری اصطلاحات پرکاربرد انگلیسی در داخل اپلیکیشن زبانشناس وجود دارد.
  • زبانشناس یک لایتنر هوشمند دارد که نیاز شما به لایتنر دستی و هر اپلیکیشن دیگری را برطرف می‌کند.
  • منبع عظیمی از بهترین فیلم‌ها، انیمیشن‌ها، سریال‌ها، پادکست‌ها و… برای یادگیری زبان انگلیسی در اختیارتان قرار گرفته‌اند

برای استفاده و دانلود اپلیکیشن زبانشناس برای اندروید، آیفون و وب‌اپ، وارد لینک زیر شوید و لغات انگلیسی را یک بار برای همیشه یاد بگیرید:

دانلود نرم افزار زبانشناس

مخلص کلام

در این مقاله بهترین روش‌های یادگیری لغات انگلیسی را برایتان آموزش دادیم. الان کافیست که نکاتی که در بالا گفته شد را اعمال نمایید تا ببینید چگونه ‌می‌توانید لغات انگلیسی را به آسانی و اصولی یاد بگیرید. اگر هر سوالی راجع به یادگیری لغات زبان انگلیسی دارید، در بخش کامنت‌ها بپرسید. با کمال افتخار پاسخ‌گو خواهیم بود.

سوالات متداول

استفاده از اپلیکیشن زبانشناس، یکی از بهترین روش‌های یادگیری لغات زبان انگلیسی است که اکثر روش‌های مدرن یادگیری لغات را در خود جای داده است.

بهتر است روزانه تا حداکثر 10 لغت انگلیسی یاد گرفته شود و بیشتر از این توصیه نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌ها

حسین

۲۸ آذر ۱۴۰۰

۳۴ سال دارم دوست دارم زبان باد بگیرم اما حافظه ام ضعیفه چه راهکاری برای من دارید. تشکر

Azar famileyan

۲۴ آبان ۱۳۹۵

این روش جدیدی است امتحانش میکنم.

تغات بخاطر سپردن برام سخت

محمد

۲۳ آبان ۱۳۹۵

سلام آقای ناصری

من دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد هستم و قصد دارم به شدت زبان کار کنم ، اما ضعف های اساسی دارم ؛ چند روزی هست کە خوشبختانه با نرم افزار شما آشنا شدم ؛ اینجا جا داره به دوستان دیگه بگم من دانشجوی شناختی هستم و تمام روشهای که شما میفرمایید کاملا درسته و ریشه‌ی یادگیری داره ؛

دو سوال داشتم خدمتون درباره نرم افزار ،

چقدر این نرم افزار سطح واژگان رو بالا میبره ، منظورم کارایی برای ایلس و .... داره ؟

من قصد دارم تمام فایل های صوتی رو یکجا دانلود کنم چون پیش میاد وقتهای که اینترنت موجود نیست ، چطور میتونم این کار رو انجام بدم ؟

اکرم

۱۳ آبان ۱۳۹۵

سلام وقت بخیر

بابت نرم افزار زبانشناس و وقتی ک برای مشاوره در اختیار من قرار میدید،سپاسگذارم.

من 5 سال پیش کارشناسی ارشد گرفتم اما متاسفانه زبان رو در حد همون آموزش متوسطه بلدم،

چون یا هزینه و یا وقت رفتن ب کلاس زبان رو نداشتم و همیشه از این بابت تاسف خوردم ک چرا نتونستم از دوران بچگی ب کلاس زبان برم

الان هم ک واقعا نیاز دارم زبان بلد باشم

فرصت کافی برای رفتن ب دوره های طولانی مدت کلاسهای زبان رو ندارم

و در ضمن ترجیح میدم که تا سطح متوسطی خودمو بالا بکشم و بعد در دوره های آیلتس و یا تافل شرکت کنم ک بتونم در آزمون یکی از این دوتا موفق باشم.

اما روش مناسبی برای اینکه خودمو ب یک سطح متوسط برسونم نمیشناسم

اول از خوندن کلمات 504 شروع کردم به روش لایتنر که بقول شما اون روش خسته کننده بود

بعد برنامه ریزی کردم روزی 5 کلمه حفظ کنم و دو صفحه گرامر بخونم بازم خسته کننده بود

فیلمهای کلاس آموزشی سطح اول رو از سایت شما دانلود کردم تا الان 4 کلاس و نگاه کردم خیلی خوب بود...

اما دوست دارم حرفه ای تر کار کنم و این قدرت رو دارم که خودمو آموزش بدم فقط نیاز ب روش درست و دلگرمی دارم ( چون هر چقدر هم برنامه ریزی میکنم اما پیش میاد همه کارامو انجام میدم و مدام میگم بعدش زبان میخونم و یادم میره)

حالا شما میگید که روش درست رو میدونید و پیامهایی ک میفرستید بسیار دلگرم کننده و نیروی محرکی برای پیشروی طبق برنامه هستن.

برای اینکه در این راه من و همراهی میکنید از شما بسیار سپاسگذارم.

mahya

۱۰ آبان ۱۳۹۵

با سلام

ممنون از سایت خوبتون سوالم اینه زمانی که داستان های کوتاه رو خوندیم و درس ها ی مربوط به یه بخش تموم شد دیگه احتیاجی به مرور نداره؟بعد در رابطه با روش اشتباه حفظ کردن کلمات به روش کدینگ یعنی استاد جاوید که سلطان حافظه ایران هست و از این روش داره استفاده میکنه و کلی هم مخاطب داره و همیشه در همه جای ایران سمینار تشکیل میده از روش اشتباهی استفاده میکنه من در یاداوری کلمات به این روش خیلی راحت میتونم بازیابی کنم خواهش میکنم متقاعدم کنید کدوم روش بهتره گیج شدم!!؟؟

حسین

۱۱ آبان ۱۳۹۵

سلام. ببینین ما یسری استراتژی ها در نوشته ی استراتژی های تقویت مکالمه گفتیم که اینها حتی الامکان بایستی روی درسها پیاده سازی بشه. یعنی طبیعتا با انجام این استراتژی ها خود به خود درسها مرور دوباره میشن.

در رابطه با روش کدینگ از خودتون این سوال رو بپرسین که آیا کلماتی که با کدینگ یاد گرفتین رو میتونین به خوبی در مکالمه به کار ببرین یا خیر؟ اگه جواب مثبت بود پس کدینگ برای شما خوبه. اگه جواب منفی بود که تکلیف کاملا مشخصه.

بنده به شخصه هیچ مطلب علمی در تایید این روش ندیدم.

رویا

۳ آبان ۱۳۹۵

سلام.من الان.گیج شدم واقعا.دارم با نرم افزار شما به تازگی کار میکنم ک.پیش میرم.در عین حال دارم به کلاس زبانم.میرم.و از جعبه به یاد برای یادگیری لغات استفاده میکنم.واقعا عاشق زبانم.و از کلاس لذت میبرم.از اینکه تمرینای نرم افزار را انجام بدم لذت میبرم و اصلا خسته نمیشم.حالا سوالم اینه که جعبه به یاد را ادامه ندم دیگه؟لغات کتاب 504 را دارم ازش یاد میگیرم.لطفا جوابمو بدید

حسین

۴ آبان ۱۳۹۵

سلام. شما میتونین از جعبه لایتنر تعاملی زبانشناس استفاده کنین که لغت ها رو در تعامل با متن یاد بگیرین. اینطوری از حالت طوطی وار بودن در میاد.

محسن

۲۳ مهر ۱۳۹۵

عرض سلام و احترام

1-خیلی خوشحالم که با سایت شما آشنا شدم،مطالب غنی و متنوعی دارید و محتویات این سایت اکثریت قریب به اتفاق سوالات کاربران را پوشش می دهد.

2- ایمیلی برای شما ارسال کردم و منتظر لطف شما در پاسخگویی هستم.اگر مقدور هست یک برنامه برای مبتدیان ؛اینکه به ترتیب از چه مهارتی،با چه منبعی کار بکنند در سایت بگذارید؛دقیقا مثل نسخه ی یک پزشک به بیمار.

3- بنده فقط با لپ تاپ کار می کنم و اندروید ندارم.آیا امکان خریداری نرم افزار کامپیوتری شما وجود دارد؟

4_ برای کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه تهران احتیاج به کسب مهارت در بخش درک مطلب دارم و در این بخش ضعیف هستم.

از الطاف شما ممنون هستم.

حسین

۲۴ مهر ۱۳۹۵

سلام. پاسخ سوال اولتون رو ایمیلی میدم.

در رابطه با دیگر پلتفرم ها متاسفانه هنوز وارد نشدیم و فقط در اندروید برنامه داریم.

احمد عا رف

۲۲ مهر ۱۳۹۵

سلام به عزیزانی که این نوشته را می بینند .چنا نچه میخواهی پیشرفت 100/ درانگلیسی داشته باشی خود کار ومداد در دستت داشته باش فرموده ها را رعایت کن ( ولی هر لحظه هر درس و لغت را که یاد میگری بنویس .بنویس وبنویس...)

سلمان

۲۰ مهر ۱۳۹۵

سلام.

از سایتتون خیلی خوشم اومد واقعا دستتون درد نکنه از اینکه انگیزه میدید.

میخواستم بپرسم این اپلیکیشن زبانشناس رو چطوری میتونم دانلود کنم؟

ممنون میشم راهنمایی کنید.

faezeh

۲۰ مهر ۱۳۹۵

با سلام و خسته نباشی....من امسال پشت کنکوریم و در یاد گیری لغات مشکل دارم یعنی به طور کامل در حافظم نمیمونه و تکرار مداوم کلمات با استفاده با فلش کارت واقعا کسل کنند هستش و بعد از مدتی خسته و ناامید میشم ولی با توجه به رشتم(تجربی) باید زبانم قوی باشه لطفا بهم روشی پیشنهاد بدهید که کسل کنند نباشه و واقعا دایرهی لغتم بالا بره ...من روش هایی که گفتید رو خوندم ولی من وقت زیادی ندارم که فقط صرف زبان کنمو و کتاب داستان و فیلم های زیادی ببینم فعلا در سطحی میخوام که مشکلم رو برای کنکور حل کنه ممنون میشم جوابم رو بدید

محمد

۱۸ مهر ۱۳۹۵

من هم مثل خیلی های دیگه در دوران تحصیل و دانشگاه بسیار تلاش کردم تا به زبان انگلیسی مسلط شوم خیلی هم کلاس رفتم عمومی و خصوصی از کانون زبان تا .... ولی در نهایت بخاطر فشار کار چون با کشور های مختلف باید در ارتباط میبودم دست و پا شکسته منظورمو میرسوندم .

تا اینکه تو یونان بخاطر ارتباط هم خودم هم همسرم به شدت احساس نیاز کردیم به زبان البته اینجا کلاس میریم ولی بعد از چند هفته از بین صدها سایت و کانال به نظرم نرم افزار شما خیلی جالب اومد و دارم باهاش کار میکنم .

اونچه که اول نظرمو جلب کرد حساب شدگی بود که همه اونچه که لازم بود پیش بینی شده بود و بعد هم اول نمیگفتید پول بده امیدوارم که در ادامه بتونم نسخه کامل برنامه تونو تهیه کنم و بتونید این معضل آموزش زبانو برای همه ایرانیا حل کنید اگر که بتونید این متد رو مثل نصرت برای بقیه زبونا هم توسعه بدید فکر میکنم به علت کاربردی بودنش حتما همه ایرانیا عضو خواهند شد ولی من کانال تلگرامتونو نتونستم پیدا کنم اگه باشه خیلی مفیدتر خواهد بود .

در پایان واقعا از زحمتا و علاقه مندی شما کمال تشکر و سپاس رو دارم

کوروش

۱۵ مهر ۱۳۹۵

سلام جناب آقای ناصری

بنده تحصیلاتم در حد لیسانس هست و سطح زبانم هم دقیقا نمیدونم چه سطحی! همین در حد تحصیلاتی که در دوران دبیرستان و دانشگاه و کمی هم مطالعات متفرقه که خودم بدلیل علاقه داشتم،الان چند وقتی هست که میخوام زبان انگلیسی یاد بگیرم یعنی هر چهار مهارت رو ،زمانش هم اصلا برام مهم نیست چقدر طول بکشه فقط میخوام خوب یاد بگیرم ،چند وقتی هست که میخوام تو دوره های مجازی یکی از آموزشگاه ها شرکت کنم ولی دیروز بصورت تصادفی با این نرم افزار آشنا شدم ،حالا از شما میخوام بنده رو راهنمایی کنید که آیا این نرم افزار میتونه به من کمک کنه؟ و اینکه از چه سطحی شروع کنم بهتره به نظر شما؟

حسین

۱۶ مهر ۱۳۹۵

نرم افزار زبانشناس کاملا به درد شما میخوره و توصیه میکنم که از سطح داستان کودکانه شروع بفرمایین.

جلیل

۱۴ مهر ۱۳۹۵

سلام و خسته نباشید .

فارغ التحصیل رشته گرافیک مقطع لیسانس هستم و در حال حاضر برای کنکور 96 آماده میشم.

داخل دانشگاه و تحصیلات اکادمیک نمی تونیم انتظار اینو داشته باشیم که در درس زبان بتونیم خوب یا به صورت صحیح یادگیری داشته باشیم.

زبان انگلیسی جزو اون دسته از نکاتی که هر فرد در یه دوره از زندگی نیاز داره که یاد داشته باشه.

در حال حاضر یکی از کهن های + در کنکور و یا حتی بیشتر شغل ها دانش زبان اهمیت داره و بیشتر افراد به دنبال یاد گیری صحیح زبان انگلیسی در جاهای مختلف (آموزشگاه های معتبر-کلاس های خصوصی-خودآموز) هستند، من جزو دسته افرادی هستم که به دنبال شیوه صحیح آموزش هستم.

درمورد متد های اموزش روز دنیا هیچگونه اطلاعاتی ندارم ولی در مورد شیوه آموزش گرامر توسط متن داستان (مثل کتاب steps to understanding ) شنیده ام.

توی این چند روزه که در مورد این متد شنیدم نتونستم اطلاعات خوبی در این مورد کسب کنم، تا این که با سایت شما و app اشنا شدم و نصب کردم .

در مورد این که این متد چطوری میتونه گرامر زبان انگلیسی درس بده سوال شده واسم پیش اومده، آیا من باید گرامر زبان انگلیسی رو مسلط باشم یا با اطلاعات خودم (در مورد گرامر) وارد چالش بشم و بتونم سطح خودم و با توجه به پیشرفت و مطالعه داستان ها بیشتر کنم.

خیلی ممنون میشم در این مورد راهنمایی کنید.

باتشکر

حسین

۱۵ مهر ۱۳۹۵

سلام. در نرم افزار زبانشناس به عنوان مثال پکیج داستان واقعی، درسنامه هایی برای مکالمه و گرامر وجود داره که ناخودآگاه و به صورت سوال و جواب گرامر رو یاد میگیرین.

Spring

۱۳ مهر ۱۳۹۵

سلام و خسته نباشيد، امكان داره كه اين نرم افزار را براي سيستم iOS هم قرار بديد؟ چون فقط براي آندروييد رو قرار داديد،ممنونم

Ana khalaji

۱۱ مهر ۱۳۹۵

میخوام روان و آسان و سریع یاد بگیرم, من در آمریکا متولد شدم ولی در رابطه با زبان خیلی مبتدی هستم و باعث عقب نشینی و خجالت من میشه یعنی اعتماد به نفس صفر خیلی نیاز دارم زودتر زبان و مکالمه رو یاد بگیرم چون قصد مهاجرت دارم

داوود

۸ مهر ۱۳۹۵

سلام

باتقدیم احترام فراوان

درابتدابگم بی نهایت ازینکه باسایت فوق العادتون آشناشدم خوشحالم،درضمن این نکته رومتذکرشم که شایدفقط یکی دوساعته که این اتفاق افتاده،وداستان هم ازین قراره که:

من امسال تصمیم گرفتم بالاخره ازسدترس ودلهرم نسبت به یادگیری زبان بگذرم وعطش فوق العادم نسبت به یادگیری زبان فروبنشونم،والبته واسه آزمون دکتری هم احتیاج مبرم به مدرک زبان دارم که تصمیم گرفتم تافل بگیرم،درنتیجه کلاس زبان ثبت نام کردم،زمانی که واسه تعیین سطح رفتم باوجوداینکه متنش آسون بودومفهوم کلیشودرک کردم،طبق عادت همیشگیه زبانم که فکرمیکنم نمیتونم وبدصحبت میکنم یاشایداشتباه باشه وازین مسائل،اصلاترجمه نکردم(میبینیدچقداعتمادبه نفس زبانم پایینه؟)البته این اعتمادبه نفس پایین فقط مال زبانه،خلاصه استادقبول کردازسه سطح بالاترشروع کنم امابااصرارمن کتابای سطوح پایینترم تحویلم دادمنم تاشروع کلاس خودم خودخوان دارم این کتابارومیخونم،که کتابای جنرال انگلیشن،جلداول مشکل خاصی نداشتم جلددوم اولین درس،سوال باwhereبودومکان حروفin,on,atرودرزمان حال ساده گفته،ولی من نمیدونستم کدومشونوکجااستفاده کنم،دست به دامن اینترنت شدم که باسایت فوق العاده شماآشناشدم،ویکی دوساعت زمان گذاشتم ومطالب عالیتونوخوندم وبعدهم دانلوداپلیکیشن وثبت ونام والانم درخدمتون هستم

فاطیما

۷ مهر ۱۳۹۵

سلام من ۱۳ سالمه الان کلاس هفتمم از انگلیسی سر در نمیارم فقط کلمات رو بلدم خیلی از دانش اموزا کل حرفاشون رو با معلم زبان انگلیسی صحبت میکنن باید چیکار کنم مثل اونا شم؟

معین

۱ مهر ۱۳۹۵

سلام و عرض ادب

من یه پسر 22ساله هستم ک درحال گرفتن مدرک لیسانس هستم

تا حالا تمامی دروس زبان را با نمره ی خیلی خوب پاس کردم البته حتی یک نمره هم از خودم ننوشتم و همشو با تقلب پیش اومدم

الان تو یه شرکت تجهیزات شبکه ی مخابراتی کار میکنم و وقت ندارم به کلاس زبان برم

حالا ازتون خواهش میکنم یه نرم افزاری را به من معرفی کنید یا چندتا کتاب مختلف که بتونم سرکارتوی گوشیم ازشون استفاده کنم و حداقل در حد یه کسی ک دیپلم داره زبان یاد بگیرم چون ما مشتری خارجی هم داریم میخوام بتونم حداقل بفهمم چی میگند

ma

۳۰ شهریور ۱۳۹۵

سلام.خیلی ممنون و سپاسگزارم از اینکه اینقدر به زبان اموزان توجه دارید و ما را راهنمایی می کنید،من از سالها پیش علاقه داشتم زبان یاد بگیرم یک دوره سه ماهه هم کلاس رفتم و بنا به دلایلی نتوانستم ادامه ده م الان سه ساله که کلاس زبان میروم،ولی اصلا چیزی بلد نیستم من گرامر،استرس ،فونتیک، زمان ها، رایتینگ،لکچر،و...... را بلد نیستم در حالی که خیلی تلاش می کنم تمرین حل می کنم ،لغات هر درس را از روی دیکشنری ترجمه می کنم اخبار پرس تی وی را گوش می کنم،ولی در کلاس زبان تنبل ترین شاگرد هستم، اما بچه های کلاس اصلا درس نمی خوانند و حتی از روی کتاب من تمرینات کتاب را حل می کنند با این وجود همگی با نمرات خوب امتحان پایان ترم ره طی می کنند من هر روز کانال های زبان تلگرام را مطالعه می کنم و دایم دنبال انواع روشها و نرم افزار های زبان هستم،خیلی دلم می خواهد زبان یاد بگیرم ممنون هستم که ما ره راهنمایی می کنید.

هما

۳۰ شهریور ۱۳۹۵

جناب آقای ناصری سلام

مشکل جدی من در زبان اینه که انگلیسی فکر نمی کنم و برای صحبت کردن مرتب باید فکر کنم . Listening من هم زمانی که یک نیتیو صحبت می کنه و سریع صحبت می کنه درست لغات رو متوجه نمی شم. من باید چه کاری انجام بدم که به صورت fluent بتونم به راحتی صحبت کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

با احترام

حسین

۳۱ شهریور ۱۳۹۵

سلام

این مشکل شما با پیاده سازی تکنیک سایه روی دروس سرعت آهسته تا سریع پکیج داستان واقعی حل میشه.

احسان

۳۰ شهریور ۱۳۹۵

سلام آقای ناصری

من یه پسر 13 ساله ام که دوست دارم زبان رو بهتر یاد بگیرم و تو آیلتس نمره ی 9 رو به دست بیارم.درحال حاضر به کلاس زبان میرم و خوب یادمیگیرم فقط دوتا سوال داشتم که تا حالا پاسخ منطقی و مناسبی براشون پیدا نکردم.​

1-میدونم که برای تقویت listening باید فیلم به خود انگلیسی زبانا گوش بدی مثلا فیلم و... ولی آیا فیلم با زیر نویس انگلیسی خوبه یا بدون اون؟

2-چه جوری کلمات رو سریع و عالی یاد بگیرم؟منظورم از عالی ،برای همیشه هست.(درضمن اگه میشه بگید که برای کلاس زبان چطور کلمات رو یاد بگیرم؟چون هر جلسه باید 10 تا کلمه حفظ کنیم.)

ممنون.

حسین

۳۱ شهریور ۱۳۹۵

سلام. آفرین بر شما که از همین الان به فکر روشهای درست و منطقی هستین

در جواب سوالتون، دیدن فیلم جهت یادگیری زبان انگلیسی مراحل خاص خودشو داره که یکی از اون مراحل دیدن فیلم با زیرنویس هست. کل این مراحل در این مقاله توضیح داده شده.

در رابطه با کلمات هم بهتره که کلمات رو در قالب داستان های کوتاه یاد بگیرین و زیاد نگران فراموش شدنشون نباشین چون این فراموشی خودش جزئی از فرایند یادگیری هست. به نظرم با اپلیکیشن زبانشناس قسمت داستان کودکانه شروع بفرمایین.

ترنم

۲۶ شهریور ۱۳۹۵

دقیقا من هم این اشتباهاتی رو که شما مطرح کردید رو دارم و انجام میدادم اما دیگه سعی میکنم اینجوری یاد نگیرم چون واقعا خیلی سخت بود.مثلا من یه لغت رو یاد میگرفتم بعد از چندبار تکرار که مطمعن میشدم حفظ کردم می رفتم سراغ لغت بعدی,اما ترس اینکه فراموشش کنم دوباره بر میگشتم عقب و توی ذهنم مرورش میکردم و این باعث میشد تمرکزم بهم بریزه و لغات جدید هم یادم بره و کلا قاطی کنم...

واسه همین همیشه وقتی می خواستم لغت حفظ کنم انگار جونمو میخواستن ازم بگیرن...

ولی ممنون که راهکارشو بهم توضیح دادید حتما طبق رهنمودهای شما پیش میرم...بازم ممنون از مشاوره های مفیدتون.خیلی خوشحالم که اینطوری کنارمون هستید و کمکمون میکنید واقعا جای قدر دانی داره.مرسی

اندیا

۲۰ شهریور ۱۳۹۵

با عرض سلام و خسته نباشید

من سالها کلاس های زبان رفتم و نتیجه ای که می خواستم نگرفتم البته سطح زبانم بد نیست خصوصا زبان تخصصی ام امسال در کنکور ارشد 40 درصد زبان تخصصی زدم، اما در کلاس های زبان بیرون که می رفتم هر ترم با نمراتی که می آوردم فقط level ها را پشت سر می گذاشتم ولی اعتماد به نفس صحبت کردن را نداشتم تا زمانی که معلم اجبار کند و معمولا نمره کلاسیم بالا نمی شد، اما در حال حاضر مکالمه برایم الویت ندارد به دلیل اینکه امسال ارشد قبول شدم و هدفم ادامه تحصیل برای دکتری و پذیرش است به همین دلیل می خواهم برای آزمون تافل و جی آ ای آماده شوم که البته مسلما برای آزمون تافل نیاز به کلاس خصوصی هست اما تا آن زمان می خواهم آمادگی اولیه را داشته باشم مانند دایره لغات و گرامر که برای writting و حتی نوشتن مقاله به آن احتیاج دارم و از شما ممنون میشم اگه اطلاعاتی دارید که می تواند به من کمک کند در اختیارم بگذارید.

سپاس

زهرا

۲۰ شهریور ۱۳۹۵

من راستش علاقه ی زیادی به یادگیری زبان دارم ولی هربار که سراغش رفتم تقریبا با شکست مواجه شدم.

کلاس رفتم ولی اکثر کلاسا بیشتر نگران شهریه شون هستن تا یادگیری دانشجویان، کتابی میدن یا معرفی میکنن، تدریس میکنن و در نهایت یه آزمون میگیرن و مدرک میدن.

ولی منو به خواستم نمیرسوندن که تصمیم گرفتم خودم شروع به خوندن کنم ولی نمیدونم چطور باید اینکارو کنم، خواستم با حفظ لغات شروع کنم که به گفته شما خوندن طوطی وار لغات فایده ای نداره.

ممنون از اینکه دانسته هاتون رو در اختیار دیگران میذارید امیدوارم بتونم پیشرفت کنم در این زمینه.

پروانه

۱۶ شهریور ۱۳۹۵

سلام و عرض ادب و تشکر بابت پاسخگویی تون.

منم علاقه دارم زبان انگلیسی رو مسلط بشم.منتها واقعا فرصتم محدوده و شرایط کلاس رفتن ندارم.

شدیدا مشتاقم یه فیلم میبینم اخبار میشنوم بدونم چی میگن.

کتاب و مجله و جمله باشه بخونم دست و پا شکسته میفهمم منتها همیشه دیکشنری ام اولین نرم افزار گوشیمه که نصب میکنم.

اما در تلفظ ها و قدرت شنیداری شدید ضعیفم.تلفظم کاملا فارسیه

دوس دارم زبان رو یاد بگیرم.به‌عنوان یه زبان کنار زبان مادری.

و مسئله دیگه که منو سردرگم کرده

انتخاب لهجه است : بریتیش باشه یا آمریکن

کدوم راحت تره و کاربردی تر.

زهره

۱۶ شهریور ۱۳۹۵

سلام ، خسته نباشید

من یه دوره طولانی کلاس زبان رفتم و تقریبا خوب بود ولی در اثر یکسری مشکلات یه مدت طولانی از درس و کتاب و کلاس دور شدم در حدی که خیلی چیزا حتی کار با کامپیوتر برام سخت شده بود با سعی و کوشش مجدد راه افتادم ولی توی زبان خیلی ضعیفم هر چی میخونم همه چیز برام آشناست ولی هیچی هم بلد نیستم یه دوره هم کلاس ثبت نام کردم ولی به علت شاغل بودنم نتونستم همه جلسات را برم و برام مفید نبود تصمیم گرفتم توی اینترنت دورههای مجازی رو سرچ کنم که با نرم افزار شما روبرو شدم ، واقعیت چون در روز مدت طولانی نمی تونم وقت بذارم و میخوام از پایه و صفر هم شروع کنم لطف میکنید اگر راهکاری برای من دارید.

با تشکر

نومی

۱۲ شهریور ۱۳۹۵

سلام آقای ناصری

خوشحالم که با شما و سایتتون آشنا شدم .

و اما داستان من: خب من رشته ای تی خوندم و مطمئنا میدونید چقد زبان مهمه چون قصد ادامه تو یکی از دانشگاههای تراز اول کشور و به نیت اپلای گرفتن برای خارج از کشور دارم ولی زبانم خیلی ضعیفه متاسفانه به حدی که تو کنکور ارشد نمیتونم هیچ تستی جواب بدم . کلی مطلب درمورد نحوه یادگیری زبان خوندم ولی کمک زیادی به من نکرده و مشکل دیگه هزینه کلاس اموزشی هست که ندارم و اونم با ریسک اینکه چیزی یاد نگیرم.

امیدوارم با آموزش شما و تلاش خودم به چیزی که میخوام برسم.

مریم

۱۲ شهریور ۱۳۹۵

سلام

از کودکی ب یادگیری زبان دوم علاقمند بودم و تو این مدت کلاس زبان های زیادی رفتم ک با قواعد و لغات زبان بیگانه آشنا بشم ولی متاسفانه احساس میکنم تو یادگیری زبان خیلی کندم چون از این کلاس زبان رفتنا جز هدر دادن وقت و پول چیزی عایدم نشد بعد تصمیم گزفتم فیلم زبان اصلی نگاه کنم خب اونم بعد از ی مدت صداهایی ک میشنیدم مثل ویز ویز رو اعصابم بود (خیلی کندم تو یادگیری زبان چون هیچی تا اینجا دستمو نگرفته)

بعد رفتم سراغ زبان سوم ک ی بهونه بشه برای یادگیری دومی Doulingo رو نصب کردم و اسپانیایی سعی کردم یاد بگیرم زبان اصلیش انگلیسه برای اینکه اسپانیایی یادبگیرم مجبور میشدم انگلیسی بخونم خب اولش خوب بود ولی وسطش هردوتا زبان دلمو زد سخت شده بود تازه اسپانیایی خیلی سخته اونم با نرم افزار

از جعبه لایتنر B۱۵ هم استفاده کردم ولی بعداز چند وقت کلماتی ک حفظ کردمو هرکاری کردم ی جمله ازش دربیاد نشد خب نمیدونستم کدوم کلمه جاش کجای جمله است مثلا دوتا کلمه معنیش یکیه ولی کاربردشم یکیه؟

و در همین نقطه بود ک دیگه B15 رو گذاشتم کنار

خب بعدش موسیقی انگلیسی گوش دادم ولی اونم فایده نداشت کتاب داستان گرفتم میتونم بخونم البته بی لهجه انگلیسی فارسی تلفظ میکنم ولی نمیتونم خلاصه اشو ب انگلیسی بسازم و بگم(ی مقدار انگیزه ام اومده پایین دیگه مث سابق دقدقه یادگیری انگلیسی ندارم فقط رودلم مونده یادگرفتنش)

خواهرمم زبان میخوند همراه من ولی اون یاد گرفته فقط با کلاس رفتن منم ک یاد نمیگیریم نکنه واقعا مشکل دارم؟

الانم ک با نرم افزار شما اشنا شدم فقط میشه بهم راجع ب برنامه ریزی استفاده از نرم افزارتون مشاوره بدین؟

اول داستاناشو بخونم و گوش بدم بعد فیلم؟ یا روزی چندساعت بانرم افزارتون کار کنم؟ یا چطوری خودمو محک بزنم؟ ی داستان رو حداقل چند بار بخونم؟ اگه نخوام از جعبه لایتنر و بقیه امکانات استفاده کنم ایا بازم میشه با خوندن داستان و دیدن فیلم نتیجه مطلوب رو ببینم؟

ممنون ک وقتتون رو دراختیارم گذاشتین

حسین

۱۳ شهریور ۱۳۹۵

سلام. به نظرم شما روش مناسبی برای یادگیری زبان انگلیسی نداشتین برای همین این احساس رو نسبت به خودتون دارین. پیشنهادم اینه که یکبار هم روش وبسایت ما رو پیش برین که تفاوت روشها رو احساس کنین. برای شروع هم پیشنهادم اینه که این روش قدم به قدم رو روی پکیج داستان بچه گانه اعمال کنین که رفته رفته قوی بشین.

درضمن پیشنهادم اینه که برای اینکه تاثیر یادگیریتون بالاتر بره از تمامی امکانات از جمله جعبه لایتنر تعاملی استفاده بفرمایین

جعبه لایتنر تعاملی زبانشناس درسته مشابه جعبه لایتنر معمولی هست ولی ماهیتش فرق میکنه و برای این هست که ما تغییراتی در نحوه ی نمایش لغات در متن هر درس به شما بدیم که سرعت یادگیریتون بالاتر بره

مریم

۱۴ شهریور ۱۳۹۵

واقعا از این راهنماییتون ممنونم. تا حالا کسی منو اینجوری راهنمایی نکرده بود.یعنی این شش هدف رو برای هر داستان باید پیدا کنم؟

بعد اینجوری لیسینینگ و تلفظم خوب میشه درسته؟ یعنی فعلا روی این دو تا کار میشه بعد به گرامر و رایتینگ و چیزهای دیگه میرسیم؟

اتفاقا دیشب داستان هملت رو خوندم.و لغات رو زرد کردم و معانیش رو هم نوشتم.فقط بعضی جاها ترجمه ی من با ترجمه ی که شده بود متفاوت بود.

ببخشید من میتونم اگه سوالی یا راهنمایی نیاز داشتم از شما بپرسم؟ واینکه تلفظ آمریکایی بهتره یا بریتانیایی؟ البته اگه درست یادم مونده باشه.

و اینکه اگر بخواهم روی تلفظ و فهمیدنش کار کنم نرم افزار خاصی یا راهی وجود داره که به من معرفی کنید؟

با تشکر فراوان از این راهنمایی بی دریغ و خالصانه شما

حسین

۱۵ شهریور ۱۳۹۵

سلام. بله اهداف ذکر شده رو روی داستان ها پیاده سازی بفرمایین.

در رابطه با تلفظ هم همین نرم افزار با اعمال هدف پنجم و ششم میتونه کافی باشه.

سوگل

۱۲ شهریور ۱۳۹۵

سلام،من به زبان انگلیسی خیلی علاقه مند هستم اما خب به قول شما ضعیف هستم شاید چیزایی بلد باشم اما با شک و تردید،رشته ی من تجربی بود اما امسال کنکور زبان دادم و اینکه رتبه ی خوبی نداشتم و با معدل دیپلمم دانشگاه های دولتی قبول شدم که ادامه اش ندادم و دانشگاه آزاد دزفول مترجمی زبان ثبت نام کردم و همه میگن که خیلی دانشگاه سخت گیریه از لحاظ نمره دادن و اینکه من میخوام با این اندک وقتی که دارم تا شروع دانشگاه به زبان حداقل یکم مسلط بشم که وقتی وارد دانشگاه شدم حداقل بتونم صحبت کنم،لیسینینگ خیلی ضعیفی دارم و ویدئو ها یا موزیک هایی که سریع صحبت میکنن رو درک نمیکنم،یه مدت کلاس زبان میرفتم وقتی میخواستم لکچر بدم اول فارسیشو مینوشتم بعد به انگلیسی ترجمه میکردم و اینکه از لحاظ گرامر کاملا افتضاح میشد،من باید با این تفاسیر چیکار کنم؟،ممنون

محسن

۱۱ شهریور ۱۳۹۵

سلام آقای ناصری

خوشحالم که با شما و سایتتون آشنا شدم .

و اما داستان من: خب من رشته ای تی خوندم و مطمئنا میدونید چقد زبان مهمه چون قصد ادامه تو یکی از دانشگاههای تراز اول کشور و به نیت اپلای گرفتن برای خارج از کشور دارم ولی زبانم خیلی ضعیفه متاسفانه به حدی که تو کنکور ارشد نمیتونم هیچ تستی جواب بدم . کلی مطلب درمورد نحوه یادگیری زبان خوندم ولی کمک زیادی به من نکرده و مشکل دیگه هزینه کلاس اموزشی هست که ندارم و اونم با ریسک اینکه چیزی یاد نگیرم.

امیدوارم با آموزش شما و تلاش خودم به چیزی که میخوام برسم.

باسپاس

طاهره

۱۰ شهریور ۱۳۹۵

سلام..من حدود ده سالی هست ک از درس فاصله گرفتم ولی الان تصمیم گرفتم مدرک زبان بگیرم..بزرگتربن نگرانیم اینه ک چجوری اون لغاتی رو ک بلد بودم یادم بیاد واین که من حس میکنم نمیتونم با تکرار لغاتو یاد بگیرم و یا متن و معنی کنم حتی اگه فقط یه کلمه شو بلد نباشم ..ولی ب شدت دلم میخاد یاد بگیرم نه با روش دوران دبیرستان چون منو زده کرد...همینآرو زدم تو نت.. درمورد روشای شما اومد...ممنون میشم کمک کنید

من تو شهری هستم ک کلاسای بی کیفیت آموزشگاهها بی تاثیر نبود در کم کردن انگیزه ی من تو این مدت..

اعتماد ب نفسم واس یادگیری زبان خیلی پایینه..دلم میخاد زبانو با لذت یاد بگیرم نه بزور تو مغزم فرو کنم

رها

۱۰ شهریور ۱۳۹۵

سلام

من رها هستم و مدرک ارشد مدیریتم تازه گرفتم

و اینکه با وجود اینکه تو دوران مدرسه و دانشگاه زبان خوندم چون هیچ موقع از شیوه تدریسش خوشم نمیومد یاد نمیگرفتم و نمره ام خوب میشد اما فوری فراموش میکردم و کلاس زبان بیرونم رفتم باز واقعا شیوه آموزششون جذابتی واسم نداشت بعد یک یا دو ترم بیخیال میشدم

الانکه مدرک ارشدم گرفتم با خودم شرط کردم زبان بخونم بعد دکترا شرکت کنم ، چون واقعا بنظر خودم خوب نیست دانشجو دکترا نتونه زبان بفهمه چه بسا ارشدم بشدت احساس نیاز به یادگیری زبان میکردم واسه همین دنبال یه روش مفید میگردم که مابین مشغله کاری بدردم بخوره و تایمم الکی از دست ندم واقعیت واسم الان یه هدف شده زبان خوندن و مهمه یاد گیری صحیح زبان و تو سایتا میگشتم با سیستم سایه روشن آشنا شدم و بعدم با نرم افزر شما که حس کردم شاید بتونه کمکی بهم کنه و رو گوشیم نصب کردم به امید اینکه واسم مفید باشه....با اینکه هنوز از نرم افزارتون استفاده نکردم فقط چند تا داستان دانلود کردم تا بعد تایم کاریم برم سراغش و ببینم چجوری هستش اما ممنون ازتون که تجربه خودتون در اختیار بقیه قرار دادید به نظرم حتی اگه فقط یه نفرم بتونه از این روش نتیجه بگیره خیلی عالیه چه برسه به تعداد بیشتر

زیبنده

۱۰ شهریور ۱۳۹۵

روز شما بخیر جناب ناصری

من دانشجوی ارشد حفاظت و مرمت بناهای تاریخی هستم، از حدود ده سال پیش شروع ب یادگیری انگلیسی کردم و تا کنون در سطح گمان کنم متوسط هستم و هربار ب دلایلی کلاسایی ک می رفتم و رها کردم. علاوه بر کتابا و کلاسای متفاوت ، حتی حدود یک سال کانون زبان ایران بودم و خیلی خوب پیش میرفتم اما هم دیگه هزینه شو نداشتم هم زمان کلاساش و سختگیریاش برام سخت بود.البته انقد پیگیر بودم که از بیسیک در کانون بندرعباس شروع کردم و تا Elementary 3 در تهران ادامه دادم هر بار امتحاناتشو با قبولی سپری میکردم. الان هم هرجا به کتابای زبان میرسم دلم میخواد بگیرم و بخونم. کتابای داستان رو برای خودم ترجمه میکنم که آخریش Charles dickens بود. و اما مشکل اصلی، با وجود اینکه نظرم اینه ک زبان انگلیسی از واجباته در دنیای امروز و اصلن بشدت علاقه مندم ب یادگیری اون اما نمی دونم چرا مستمر و حساب شده پیش نمیرم!!!

در حال حاضر ب علت پرکار بودن در زمینه های مختلف امکان کلاس رفتن و انجام تمرین بصورت خیلی منظم و رسمی ندارم به همین خاطر گفتم اگر با نرم افزار پیش برم بهتره و وقت زیادی رو نمیگیره در حالی ک زمان تنظیم اون دست خودمون هست. در آخر بگم ک حتی به زبان فرانسه هم علاقه مندم و از آرزوهامه روزی بتونم به این زبان شیرین هم صحبت کنم...روز خوش.

سعید

۱۰ شهریور ۱۳۹۵

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت آقای ناصری

اینجانب دانشجو، برنامه نویس، محقق و نویسنده علوم کامپیوتری و سایر علوم که حالا به موضوع مربوط نمیشه اما اکثر چیزایی که می نویسم رو تو آرشیو خودم نگه می دارم و نزدیک ترین دوستام می تونن اونا بخونن البته چندین تن از استادان دانشگاهم گفتن که ترجمه کن و به چند تا از مطبوعات علمی استرالیا و آمریکا و کره بفرست و شانست رو برای چاپ مقالاتت امتحان کن اما شک هست دیگه نمیزاره بعضی اوقات به درجه علمی خودم شک می کنم شدید.

حالا به بحث نزدیکتر بشیم، از اون جایی که گفتم محقق و نویسنده هستم و دانشجو پس شدیدا به یادگیری زبان محتاج هستم. دو زبان انگلیسی و لاتین ضریبی حیاتی برای بنده و زندگی کاریم دارند چون اکثر منابع پژوهژی بنده به این زبان ها هستند. اما با اینکه مطالب سایت شما خوندم بازم تو هاله ای از ابهام قرار دارم که چطور و از کجا شروع کنم؟

بنده نرم افزار شما رو هم دانلود و با داستان های بچه گانه شروع کردم که واقعا مطالبی بود که معانیش واقعا نمی دونستم مثل مسموم کردن و از این چیزا و واقعا مفید و کاربردی واقع شد.

اما با این حال صلاح رو در این دیدم که با شما صحبت کنم و نظر شما رو هم در رابطه با سلسله مراتب موثر آموزش زبان انگلیسی جویا شوم تا شاید با این روند تونستم بهتر به هدفم برسم.

پ ن: بنده تا حدودی قواعد زبان انگلیسی رو بلد هستم و مشکل بنده در کمبود دایره لغاتم می باشد و به شنیدن موسیقی و خواندن کتاب و رمان و دیدن فیلم و سریال هم علاقه فراوانی دارم.

به امید موفقیت روز افزون الهی

سعید یاری

مریم احمدی

۹ شهریور ۱۳۹۵

با سلام.من بارها و بارها مقاله شما را خوانده و بسیار لذت برده ام شما خيلي خوب تمامی نکات را توضیح داده اید ،من سه ساله که کلاس زبان ميرم،کتاب داستان می خونم،تمرینات گرامر حل می کنم ،اخبار پرس تی وی را گوش می دم و.... به امید آنکه انگلیسی را یاد بگیرم،اما در کلاس شهامت حرف زدن و مکالمه را ندارم، از شما بسیار ممنونم،لطفا در مورد فونتيک و آواشناسی و لکچر،تاک شو،نوشتن رايتينگ،املای انگلیسی و.....مقاله بنویسید .با سپاس فراوان .

نرگس

۹ شهریور ۱۳۹۵

سلام.

بله من هم همون دوره که زبان میخوندم از جعبه لایتنر استفاده کردم. منتها فکر کنم من چند درجه وضعیتم از شما هم بدتر بود!

اینکه طوطی وار یکسری لغت رو حفظ میکردم و حتی به درس های آخر کتاب ۵۰۴ که رسیدم اصلاً لغات از جعبه بیرون نمیامدن!😥 و شاید خیلی از لغات رو جاهای دیگه میدیدم ولی معنی اونها رو نمیدونستم. البته بنظر من با استفاده از جعبه لایتنر ما حتی ناخودآگاه به خودمون کلک میزدیم. کافی بود برگه که لغت داخل بود یه لکه یا رد خودکار داشته باشه و همون میشد رمز ما که معنی لغت رو حدس بزنیم.

حالا یک سوال؟

من داستان اول رو که دیدم، نمیدونستم لغات محدودی رو میتونم از هایلایت در بیارم و من همه رو برای خارج کردن از رنگ آبی مصرف کردم و نرم افزار به من اجازه نداد لغاتی رو که بلد نیستم زرد کنم و وارد جعبه کنم. آیا راهی هست؟

تشکر

حسین

۱۰ شهریور ۱۳۹۵

سلام

اگه منظورتون اینه پیغام ارتقای اپلیکیشن میاد کاریش نمیشه کرد و بایستی طبق این راهنما اپلیکیشن رو ارتقا بدین.

مریم

۹ شهریور ۱۳۹۵

من هر جلسه ای که کلاس زبان دارم از روز قبل تمام لغاتی که معنایش را نمی دانم از دیکشنری همراه با متضاد و مترادف معنی میکنم،و تمرینات کتابهای گرامر را حل می کنم،به مکالمات گوش میدم و برای جمله سازی و نوشتن لکچر،رايتينگ،و موضوع تاک شو وقت زیادی صرف می کنم،اما در کلاس ،جرات ابراز وجود ندارم و تا مدرس زبان از من چیزی نپرسد حرف نم زنم در حالی که بچه ها در کلاس تند و تند تمرین حل می کنند ویا جمله سازی می نویسند ودر گفتگوها شرکت می کنند اما در یک جمله چند کلمه فارسی بکار می بزند،لغت هم بلد نیستند اما همیشه آنها نمرات 80_90مي گیرند .من از صمیم قلب دوست دارم انگلیسی را مانند زبان مادری یاد بگیرم

مریم

۹ شهریور ۱۳۹۵

من سه سال پیش اقدام به آموزش زبان کردم.و یک سال در کلاس مکالمه 'سفیر' شرکت کردم اما بعد از یک سال ادامه ندادم.الان بعد از گذشت دو سال حتی یک کلمه هم در خاطرم نیست.من چون با همسرم به کشورهای خارج سفر میکنیم خیلی خجالت میکشم که زبان بلد نیستم.و دوست داشتم خیلی زود با زبان انگلیسی آشنا بشم.

من از اینکه زبان انگلیسی بلد نیستم خیلی ناراحتم امیدوارم با نرم افزار شما به نتیجه خوبی برسم.

فقط تنها سوال من اینه که نرم افزار شما واقعا جواب میده یا روش بهتری برای آموزش بهم پیشنهاد میدین؟

با تشکر از زحمات شما

ایوب

۶ شهریور ۱۳۹۵

سلام من چن بار دیگه سوال پرسیدم خواهش میکنم به من جواب بدین من پشت کنکورم و میخوام دایره لغاتمو بالا ببرم این روش برام مفیده یا کتابای مخصوصه کنکور؟

حسین

۷ شهریور ۱۳۹۵

سلام در این روش دایره ی لغات و درک مطلبتون به شیوه ی اصولی تقویت میشه که قطعا برای کنکور هم مناسبه. اما به دلیل اینکه کنکور مسائل دیگه هم داره پیشنها میدم مثلا به صورت 50 50 وقت برای این روش و خوندن کتابهای کنکوری زمان اختصاص بدین.

فریبا

۶ شهریور ۱۳۹۵

سلام خسته نباشید.ممنون از برنامه خوبتون و توضیحات کاملی که توی سایت دادین.

من لیسانس ادبیات انگلیسی هستم و میخوام برای ارشد امتحان بدم ولی دایره لغاتم خیلی ضعیفه. داشتم دنبال راه حل برای حفظ کردن سریع لغات میگشتم که با سایتتون آشنا شدم و فهمیدم روشی که تا الان لغت حفظ میکردمو خیلی از اونهارو زود از یاد میبردم اشتباه بوده.

از امروز میخوام شروع کنم و با برنامه شما پیش برم امیدوارم بتونم سطحمو خوب و سریع ارتقاء بدم.

لطفا اگه میتونید مشاوره ای یا روشی برای قبول شدن در ارشد زبان انگلیسی بهم بدین کمکم کنید.

یه دنیا ممنون از شما.

علی اصغر

۵ شهریور ۱۳۹۵

سلام باعرض خسته نباشید من یه سوال دارم میخواستم بدونم اگه سن فرد 20سال به بالاباشد یادگیریه زبان انگلیسی براش دشواراست؟ من دربعضی جاها شنیدم هرچه سن پایین تر باشد یادگییریه زبان جدید برای فرد اسون تراست واینکه زبان انگلیسی معمولا چقدر طول میکشد تا فرد کامل یادبگیرد؟ ممنون میشم جوابموبدین علی اصغر احدی

حسین

۶ شهریور ۱۳۹۵

سلام

اونطوری که بنده میدونم و منابع مختلف رو مطالعه کردم تاثیر سن و سال در یادگیری زبان ناچیزه. بیشتر مشغله ذهنی هست که تاثیر میذاره. در کل هرچی سن انسان کمتر باشه، به دلیل مشغولیت ذهنی کمتر، یادگیری راحت تر صورت میگیره. اما بیست سال هم در کل زمان آنچنان زیادی نیست و به نوعی یکی از بهترین زمانها برای یادگیری میتونه در نظر گرفته بشه.

در رابطه با سوال دومتون هم در نوشته ی مدت زمان لازم برای یادگیری زبان انگلیسی توضیح دادم.

پدرام

۳ شهریور ۱۳۹۵

سلام

با آرزوی توفیق و سلامتی

تا هم اکنون که با سایت و نرم افزار شما آشنا شدم، تمایل فراوانی به ادامه این ارتباط هر چند مجازی دارم و امید دارم که با بهره بیشتر از سایت و نرم افزار شما این تعامل ادامه داشته باشه.

بنده سالها مکالمه عربی کار کردم و چند باری هم کار تدریس و ترجمه داشتم و دارم.

نزدیک سه ساله که مشغول زبان انگلیسی ام.

در طول این چند سال خیلی دغدغه داشتم که راه حساب شده ای رو بشه برای یادگیری و آموزش،پیدا کرد.

شدیدا به این اعتقاد دارم که تداوم آموزش زبان، باید همراه با جذابیت و لذت باشه.

اما ماجرای آشنایی من با شما بر می گرده به اینکه بعد از چند سال کار انگلیسی در چهارچوب کتاب آموزشی، خیلی تمایل داشتم که راه جدیدی رو برای ادامه پیدا کنم.

فعلا که میشه گفت راضیم، چرا که ( با عذرخواهی) خیلی نسبت به این طرح ها بدبینم و به نظرم توی شرایط امروز، مناسبه.

به هر صورت منتظر روز های در پیش به همراه پیشرفت و بهره برداری بیشتر از طرح و ایده های نوین شما می باشم.

باتشکر

راضیه

۳ شهریور ۱۳۹۵

باسلام خدمت جناب آقای ناصری

متاسفانه از جی 5 برای حفظ لغات استفاده میکردم اما چون حجم خیلی زیاد و شباهت زیادی به هم دارند نمیتونم در جمله کلمات رو صحیح به کار ببرم

متاسفانه حجم مطالب زیادی هم برای نوشتن پایان نامه دارم که اصولا تخصصی هستن و باید ترجمه کنم و با کمبود وقت هم مواجهه هستم مقالاتی که در آنها بسیار از اصطلاحات خودشون استفاده کردن و من خیلی سخت معنی و مفهومش رو می فهمم یا اصلا نمی فهمم....واسه همین منم نصمیم گرفتم که از داستانهایی که توی نرم افزار گذاشتین استفاده کنم ،شاید با اصطلاحات برخورد کنم و ترجمه راحت تری داشته باشم،متشکرم از توضیحات شما

امیدوارم بتونم ازاین نرم افزار استفاده صحیح داشته باشم.

سارا

۳۱ مرداد ۱۳۹۵

سلام استاد

من به زبان علاقه زیادی دارم با اینکه هیچوقت کلاس زبان نرفتم اما خودم با خوندن کتابای زبان باتوجه به اینکه رشته اصلیم ریاضی فیزیکه اما چون زبانو دوس داشتم خودم ب طور خود خوان زبانو میخونم کنکور زبان دادم و رتبه ام سه هزار شد اما مشکلی ک دارم اینکه میتونم خیلی عالی ترجمه کنم اما تلفظ های خیلی غلطی دارم حتی بعضی وقتا خنده داره تلفظام نمیدونم باید چیکار کنم اینهمه لغت بلدم ک تلفظاش اشتباهه میترسم توی دانشگاه به مشکل بربخورم.مرسی

حسین

۱ شهریور ۱۳۹۵

سلام

برای تقویت تلفظ بهترین راه پیاده سازی تکنیک سایه روی مطالب صوتی هست

نیما

۲۸ مرداد ۱۳۹۵

سلام با تشکر از سایت خوبتون.

سوالی که ذهن منو درگیر کرده اینکه به چه شکل فرد باید بدون فرهنگ لغت معنی یک کلمه رو متوجه بشه؟

توی مطالبتون کلمه درخت رو مثال زدید،وقتی که شخص ندونه Tree چی هست ,به چه شکل باید اونو تجسم کنه؟

ضمنا من تجربه یادگیری زبان رو داشتم و همیشه از فرهنگ لغت استفاده میکنم.مطلب شما برام جالب بود .

ممنون میشم جوابمو بدید.

با تشکر.

نیما رزمجوئی

حسین

۲۹ مرداد ۱۳۹۵

ببینین این بستگی به متن داره. گاهی اوقات اتفاق میفته که اکثر کلمات متن رو بلدیم بعد موضوع هم میدونیم چیه. اونوقت یک کلمه اون وسط بلد نیستیم با توجه به جملات قبل و بعد و کمک گرفتن از شواهد دیگه میتونیم معنی کلمه رو حدس بزنیم.

الان مثالی تو ذهنم نمیاد ولی برای خودم که خیلی این اتفاق میفته.

مرادی

۲۸ مرداد ۱۳۹۵

سلام و عرض ادب

درمورد لغات مشترک بین داستان ها سوالی داشتم ، اینکه مثلا لغت castle در داستان اول معنیش رو نمیدونستم و زرد رنگ کردم و همین لغت در داستان دوم هم وجود داشت و چون دیگه معنیش رو میدونستم از حالت زرد رنگ درآوردم . ولی وقتی به داستان اول رجوع کردم این لغت اونجا هم زرد رنگ نبود! یعنی در داستان اول مثلا ده تا لغت نمیدونستم الان آمارش تغییر کرده و شده هفتا ! و درواقع آمار تعداد لغات 'نمی دانم' در داستان اول تغییر میکنه و آیا این کار آمار روند پیشرفت رو تغییر نمیده ؟

حسین

۲۹ مرداد ۱۳۹۵

سلام

شما وقتی یک لغت رو توی یک درسی زرد میکنین، این کار همه جا اعمال میشه و در درس بعدی نباید اون رو از حالت هایلایت در بیارین. دقیقا ما این کار رو کردیم که همه جا لغت رو هایلایت ببینین و تا چشمتون خورد سریع معنی توی ذهنتون بیاد و خود به خود مرور بشه.

نسرین

۲۸ مرداد ۱۳۹۵

من هم سابقه ی حفظ لغات رو داشتم شاید باورتون نشه 4ماه تمام شایدم بیشتر روش کار کردم ونتیجه ای حاصل نشد حتی خودم تو خونه تایمای رو ک بیکار بودم ک ساعت 5صبح بود رو لغات می خوندم حتی مترادف ومتضاد هر واژه رو جدا از این من آموزش مکالمه ی زبان نصرت رو هم روزانه ی درسشو گوش می کردم البته کامل ن ولی دوماهشو پیش بردم ب لحاظ علاقه واقعا تاثیر گذار بود ولی از اون جای ک لغاتای رو ک می خوندم رو قاطی می کردم وساده بگم علاقه ای یا کششی در من برای وقت گذاری بیشتر واسه حوندنش نبود زود خسته شدم ورهاش کردم وایمان دادم این ی ذره زبانی ک بلدم رو برا این بوده ک با لجولج بازی خوندم وگرنه من زبان یاد بگیر نبودم باور کنید

سعید

۲۵ مرداد ۱۳۹۵

سلام وقتتون بخیر اقای ناصری

بنده مهندس برق گرایش کنترل و در پتروشیمی سرپرستی ی قسمتی هستم و در یک ضرب العجل چند ماهه به من پیشنهاد مدیریت بخش مهندسی برق داده شده ولی مستلزم به دونستن یک زبان هستم و بشدت دنبال اموزش کامل و سریع زبان انگلیسی هستم به هیچ عنوان تایمی برای کلاس و کتاب متفرقه یا حتی المقدور کتابی ک تایمی ازم بگیره ندارم و از چند تا از دوستان پرسیدم گفتن فقط مطالعه متون انگلیسی مثل کتاب داستان و روزنامه دیدن فیلم و گوش دادن ب موسیقی کمک شایانی میکنه زبان انگلیسیم بد نیست خوب هم نیست دایره لغاتم تقریبا ضعیفه اسپیکینگ تقریبا خوبه چون خیلی زیاد فیلم میبینم ولی لیسنینگ خیلی خوب نیست اگر امکانش هست در این موضوع کمکی میتونید بکنید خوشحال میشم

ممنونم از پاسخگوییتون

حسین

۲۶ مرداد ۱۳۹۵

سلام

با توجه به فیدبکی که دادین، نرم افزار زبانشناس کاملا برای شما ایده آل هست.چون دقیقا شما رو از کلاس بینیاز میکنه، و محتوای نرم افزار هم شامل همون چیزهایی هست که شما میخواین.

تکنیک هایی هم که تو سایت عنوان کردیم مثل تکنیک سایه و استراتژی های تقویت مکالمه، به لیسنینگ و اسپیکینگ شما کمک میکنه که خیلی به اون احتیاج دارین.

پیشنهادم به شما شروع با پکیج داستان واقعی هست.

الهی

۲۵ مرداد ۱۳۹۵

سلام..ممنون که این همه وقت گذاشتین واین اپلیکیشن رو ساختید..من لادن هستم و یک ماه هست که کلاس زبان میرم البته مبتدی..و به خاطر کارم خیلی ضروری باید مکالمه رو یاد بگیرم..از کلاسی که میرم چیزی نمیفهمم..مدرس خصوصی خواستم بگیرم اما گفتم شاید اونم بی فایده باشه..تو نت سرچ کردم یادگیری زبان..برنامه شما اومد..از امشب شروع کردم امیدوارم بتونه بهم کمک کنه تا به دوستام هم معرفی کنم این برنامه رو

مسعود

۲۴ مرداد ۱۳۹۵

سلام استاد عزیز خسته نباشی

خیلی خوشحالم ک میشه افرادی مثل شما که اینقد با دانش و کم توقع هستند صحبت کرد . بسیار بسیار نیز خوشحالم ک اینقد پیگیر کارتون هستید به امید موفقیت های روز افزون .

راجع به این موضوع ک مطرح کردین بحث کنیم راستش من پارسال امتحان ارشد مهندسی نفت داشتم ک رو زبان حساب ویژه ای باز کرده بودم . کلی لغت حفظ کردم جوری ک دیگه خودمم کلافه شده بودم . بعد از مدتی یا لغات از یادم میرفت یا با لغات دیگه اشتباه میگرفتمشون در نهایت هم نتیجه کار 25 درصد تو کنکور بود ک اصلا راضی کننده نبود.

حالا بعد از اینکه چند روز پیش خدمتو تموم کردم تصمیم گرفتم دوباره شروع به خوندن زبان کنم . حالا سوالاتم

1 نمیدونم چجوری و از کجا شروع کنم کلا سردرگمم. بازم مث قبل لغت بخونم وقتمو رو گرامر بزام یا نه ؟

2 میخوام واسه آزمون آیلتس هم شرکت کنم اونم نمیدونم اصلا جریانش چیه منابعش چیه کلا چکار باید بکنم؟

کلا با ی فرد کاملا سردرگم از لحاظ زبان انگلیسی طرفی استاد :(

اگه بتونین کمکم کنین ی دنیا ممنونتون میشم .

حسین

۲۵ مرداد ۱۳۹۵

سلام

در مورد سوال اول شما جواب خودتون رو بالاتر دادین. و گفتین که یکبار تجربه لغت حفظ کردن داشتین و فایده نداشته. بنابراین جواب واضحه و بنده اصلا توصیه نمیکنم این راهو دوباره طی کنین. به نظرم با پکیج داستان های واقعی نرم افزار زبانشناس شروع بفرمایین تا هم لغت خوب یاد بگیرین هم مکالمتون قوی بشه.

برای آزمون آیلتس شما اول باید حسابی خودتون رو تقویت بفرمایین. بعد ثبت نام کنین. چون هزینش بالا هست و گرفتن نمره ی بالا زمان زیادی میطلبه.