بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی چیست؟

پژوهش‌های علمی نشان می‌دهد که بهترین روش برای یادگیری زبان انگلیسی خواندن کتاب است. اما بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی چه ویژگی هایی دارد؟

photo_2022-03-28_16-59-49.jpg
حسین ناصری
۱۴۰۱ مهر آپدیت شد 
بهترین کتاب

در این موضوع هیچ شکی نیست که کتاب، یکی از بهترین منابع برای یادگیری هر مطلبی، به‌ویژه یادگیری زبان انگلیسی است. اما چه کتابی؟ ازآنجایی‌که کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی بسیار فراوانی در کتاب‌فروشی‌ها و کتابخانه‌ها دیده می‌شود، این مشکل برای زبان‌آموزان به وجود می‌آیدکه کدامشان را مطالعه کنند تا بهترین نتیجه را بگیرند. در این نوشته می‌خواهم برای شما ثابت کنم که به جای خواندن کتاب های آموزش زبان انگلیسی مرسوم، بیشتر به مطالعه‌ی آزاد و داوطلبانه‌ی کتاب‌های جذاب غیر درسی بپردازید. ازلحاظ علمی و تجربی، ثابت شده است که خواندن کتاب‌های داستان، رمان، و دیگر کتاب‌های جذاب، خیلی بیشتر و بهتر از کتاب‌های آموزش زبان و گرامر انگلیسی، می‌تواند به تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی شما کمک بکند.

تجربیات شخصی به ما چه میگوید

هریک از ما تجربه‌ی تلخی را با یک یا چند کتاب آموزش زبان انگلیسی داشته‌ایم. بنده خود چندین مجموعه کتاب برای آموزش گرامر مانند کتاب English grammar in use، چندین مجموعه کتاب برای لغت مانند کتاب ۵۰۴ و ده‌ها کتاب آموزشی دیگر را در این زمینه در طول زمان، برای یادگیری زبان انگلیسی خریده‌ام. ولی خواندن هیچ‌کدام از این کتاب‌های آموزشی، برای بنده موفقیت‌آمیز نبود. بعضی‌هایشان آن‌قدر کسل‌کننده بودند که پس از خواندن چند برگه از آن خسته می‌شدم و خواندن آن را کنار می‌گذاشتم و به کتاب بعدی مراجعه می‌کردم. بعضی‌ها را نیز (مثل کتاب ۵۰۴ لغت) چندین و چند بار مطالعه کردم اما هیچ‌وقت نتوانستم از اکثر مطالب ارائه‌شده در آن کتاب استفاده‌ی مناسبی بکنم (داستان بنده با لغات ۵۰۴ را در این نوشته بخوانید). کم‌کم داشتم مثل شما به این نتیجه می‌رسیدم که مشکل از بنده است که نمی‌توانم زبان انگلیسی را درست بفهمم و روی کتاب‌های آموزشی تمرکز کافی داشته باشم. اما آیا واقعا این نتیجه گیری درست است؟

واقع‌گرایانه که بخواهیم نگاه کنیم، بخش قابل‌توجهی از مسئولیت مثمر ثمر بودن خواندن یک کتاب، بر عهده‌ی خود کتاب است (نه خواننده). بنابراین، اگر کتاب‌های آموزشی نمی‌توانند نظر ما را جلب کند، مشکل از کتاب آموزشی است!

برای اینکه این موضوع بیشتر روشن شود، نظر شما را به این سؤال جلب می‌کنم: وقتی کتابی می‌خریم، چه درسی و چه غیر درسی، چقدر احتمال دارد که آن را تا آخر بخوانیم؟ مشاهدات تجربی روی احتمال رسیدن خواننده به فصل‌های مختلف کتاب‌ها، نشان می‌دهد که کتاب‌های آموزشی به طرز قابل‌توجهی ضعیف‌تر از دیگر کتاب‌ها عمل می‌کنند. همان‌طور که در شکل زیر نشان داده‌شده است، پس از خریدن یک کتاب درسی، نزدیک به ۳۰ درصد افراد حتی شروع به خواندن آن نمی‌کنند. درنهایت نیز کمتر از ۲۰ درصد افراد موفق می‌شوند که یک کتاب آموزشی را به پایان برسانند. درحالی‌که این اعداد برای کتاب‌های غیر درسی، به ترتیب ۱۰ درصد و ۵۰ ‌درصد است.

book-chart.jpg

کمتر از بیست درصد افراد موفق می‌شوند که یک کتاب آموزشی را به پایان برسانند.

بنابراین اگر بتوانیم که زبان انگلیسی را با کتاب‌هایی غیر از کتاب آموزشی یاد بگیریم (که می‌توانیم) چه دلیلی دارد که اصلا به کتاب آموزشی تکیه کنیم؟

نظریات پروفسور کرشن

آقای پروفسور “استفان کرشن”، که یکی از بزرگ‌ترین زبان‌شناسان حال حاضر دنیا است، یک سخنرانی در رابطه با یادگیری زبان با استفاده از کتب غیر درسی داشته است؛ که ویدئوی آن را در زیر می‌بینید. در این ویدئو، ایشان تایید می‌کند که خواندن کتاب‌های جذاب غیر درسی، برای یادگیری زبان انگلیسی، خیلی بهتر از خواندن کتب آموزشی است. باوجوداینکه این ویدئو نزدیک به یک ساعت طول می‌کشد اما دیدن آن واقعاً خالی از لطف نیست.

ویدئوی پروفسور کرشن در رابطه با قدرت خواندن (مشاهده‌ی ویدئو در سایت آپارات)

آقای کرشن در این ویدئو می‌گوید:

مطالعه‌ی آزاد و داوطلبانه، منبع اصلی تقویت مهارت خواندن و افزایش دایره‌ی لغات است. منبع اصلی توانایی ما در به‌کارگیری ساختارهای پیچیده‌ی گرامری است. منبع اصلی توانایی ما در نوشتن یک نوشته به شیوه‌ی صحیح است. و منبع اصلی اکثر اطلاعات ما از دنیای پیرامون است.

وی همچنین به تحقیقی اشاره می‌کند که روی دانش آموزان جزیره‌ی فیجی انجام شده است. این تحقیق که در اینجا قابل‌مشاهده است، روی دو گروه از زبان آموزان انجام شده است که گروه اول به سبک معمولی و با کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی، این زبان را یاد می‌گرفتند. اما گروه دوم با استفاده از کتاب‌های داستان به یادگیری زبان انگلیسی می‌پرداختند. این تحقیق نشان داده است که پس از هشت ماه، مهارت‌های زبان انگلیسی گروه دوم با سرعتی بیشتر از دو برابر معمول تقویت شده است. این سرعت، بعد از دو سال حتی بیشتر نیز شده است.

نکته‌ی بسیار جالب این تحقیق اینجاست که گروه اول به‌طور مستقیم گرامر زبان انگلیسی را آموزش می‌دیدند. اما نتایج امتحانات نشان می‌داد که گروه دوم، که هیچ گرامری آموزش ندیده بودند و تنها کتاب‌های داستان خوانده بودند، در به‌کارگیری صحیح گرامر خیلی بهتر از گروه اول عمل می‌کردند.

البته تنها همین تحقیق نیست که این موضوع را اثبات می‌کند. بلکه تحقیقات دیگری نیز در کشورهای دیگر انجام‌شده و نتایجی مشابه به‌دست‌آمده است.

آقای کرشن در تأیید نتایج فوق می‌گوید:

وقتی‌که شما به‌صورت داوطلبانه کتاب‌های جذاب می‌خوانید، دانش شما (مهارت‌های خواندن، گرامر و …) به‌صورت ناخودآگاه فراگرفته و جذب می‌شود. این دانش به‌طور عمیقی در ذهن شما ثبت می‌شود و در نهایت، جزئی از وجود شما می‌گردد.

نظر بزرگان در تأیید این تحقیقات علمی

تنها تحقیقات علمی نیست که ثابت می‌کند مطالعه‌ی آزاد و داوطلبانه‌ی کتاب‌های جذاب، روشی بهتر برای یادگیری زبان انگلیسی است؛ بلکه نظر بزرگانی که زبان انگلیسی را به‌عنوان زبان دوم یاد گرفته‌اند نیز به همین موضوع اشاره می‌کند. ازنظر بنده دیدگاه این افراد بزرگ باوجوداینکه دلیل علمی محسوب نمی‌شود اما کاملاً قانع‌کننده است. زیرا باوجوداینکه دیدگاه فردی شاید زیاد دلیل مستحکمی نباشد اما وقتی افراد زیاد و زیادتری یک الگو را بیان می‌کنند، احتمالاً آن الگو درست باشد.

به‌عنوان‌مثال آقای دزموند توتو برنده‌ی جایزه‌ی صلح نوبل در این رابطه گفته است:

یکی از چیزهایی که بنده به خاطر آن خیلی از پدر خود متشکرم این است که او، برخلاف اصول آموزشی مرسوم، به من اجازه داد که کتاب‌های کمدی بخوانم. بنده فکر می‌کنم که این موضوع دلیل اصلی رشد علاقه‌ی من نسبت به زبان انگلیسی و خواندن آن بود.

و یا آقای ریچارد رایت نویسنده‌ی سیاه‌پوست آمریکایی می‌گوید که:

من می‌خواستم بنویسم اما حتی با زبان انگلیسی آشنا نبودم. کتاب‌های آموزش گرامر انگلیسی زیادی خریدم اما همگی کسل‌کننده بودند. بنده این موضوع را دریافتم که با خواندن کتاب‌های رمان، درک بهتری از زبان انگلیسی پیدا می‌کردم که با کتاب‌های گرامر نمی‌توانستم.

مشکل کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی چیست؟

تا اینجای نوشته متوجه شدیم که تحقیقات علمی، زبانشناسان مشهور، و دیگر افراد معتبر، می‌گویند که برای یادگیری زبان، بهتر است که کتاب‌های غیر درسی بخوانیم. اما کتب درسی آموزش زبان انگلیسی چه مشکلی دارند که نتیجه‌ی خوبی در یادگیری ما ایجاد نمی‌کنند؟

کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی، ملال‌آور هستند

چه کسی از خواندن کتاب‌های درسی لذت می‌برد؟ در رابطه با هر موضوعی که باشد. انگلیسی، ریاضی، فیزیک، و …. همه‌ی کتاب‌های درسی کسل‌کننده هستند! کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی به‌ویژه نسبت به دیگر کتاب‌های درسی، خسته‌کننده‌تر و ملال‌آورتر هستند. این کتاب‌ها اگر هیچ مشکل دیگری نداشته باشند همه‌ی ما دست‌کم سر این موضوع توافق داریم. این کتاب‌ها پر هستند از:

  • توضیحات گرامری بزرگ و دراز
  • گفتگوهای ساختگی که در واقعیت، کمتر دیده می‌شوند
  • تمرین‌ها و فعالیت‌های خسته‌کننده و زمان‌گیر

جالب اینجاست که برخی از این کتاب‌ها پر از عکس‌های براق و زیبا با آدم‌هایی در حال لبخند زدن هستند، که شما کمتر احساس خستگی کنید! ای‌کاش مشکل کتاب‌های درسی آموزش زبان انگلیسی به کسل‌کننده بودنشان پایان می‌یافت ولی این پایان داستان نیست.

bored-girl.jpg

اکثر کتاب‌های درسی به ویژه کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی ملال‌آور هستند.

به‌کارگیری روش‌های قدیمی و ناکارآمد آموزش زبان انگلیسی

بیشتر تمرکز کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی بر گرامر است. یعنی در هر درس، گرامر جدیدی آموزش داده می‌شود. درحالی‌که خیلی از قواعد گرامری قبلی هنوز در ذهن تثبیت نشده است. در حقیقت خیلی‌ها پس از چندین و چند سال از روزی که برای اولین بار حال ساده‌ی انگلیسی را یاد گرفته‌اند، هنوز در به‌کارگیری صحیح آن مشکل‌دارند. بااین‌وجود به یادگیری قواعد گرامری جدید ادامه می‌دهند. در نوشته‌های پیشین توضیح دادم که چرا این روش درست نیست. نادرست بودن پافشاری بر گرامر زبان انگلیسی به‌طورکلی به این برمی‌گردد که گرامر زبان انگلیسی بایستی در ناخودآگاهمان نقش ببندد تا بتوانیم از آن به‌درستی در مکالمه استفاده کنیم. نخست اینکه این فرایند به زمان فراوانی نیاز دارد زیرا عادت‌های فکری ‌مان بایستی تغییر کند. دوم آنکه این فرایند مانند یادگرفتن فیزیک و ریاضی نیست که تحلیلی باشد به‌جای آن بیشتر مانند یک ورزش است که نیازمند فعالیت‌های عملی است. فرض بکنید می‌خواهید فوتبال یاد بگیرید. به‌راستی چه اندازه یک کتاب درسی فوتبال می‌تواند برای شما کارساز باشد. هرچقدر هم آن را بخوانید هرچقدر هم نمره‌ی بالایی در آن بیاورید هیچ دلیلی بر مهارت شما در فوتبال نیست. زبان انگلیسی نیز دقیقاً چنین است. بنابراین افزون بر اینکه کتاب‌های درسی زبان انگلیسی ملال‌آور هستند، روش مناسبی نیز برای آموزش زبان انگلیسی ارائه نمی‌دهند. در حقیقت این کتاب‌ها تنها می‌توانند شما را برای آزمون انگلیسی آن‌هم نه گفتاری بلکه آزمون نوشتاری چهارگزینه‌ای آماده کنند.

مطالعه‌ی آزاد چه کتاب‌هایی برای یادگیری زبان انگلیسی پیشنهاد می‌شود؟

کتاب های جذاب

در رابطه با مطالعه‌ی آزاد، نخستین سؤالی که برای شما پیش می‌آید این است که چه کتاب‌هایی برای این کار مناسب هستند. پاسخ آن بسیار ساده است. کتاب‌هایی که برای شما جذاب و یا موردنیازتان باشد. از روی نمونه کتاب‌های داستان و رمان می‌تواند مورد مناسبی باشد. اگر هم به داستان علاقه ندارید کتاب‌های کاربردی بخوانید. از روی نمونه بنده معمولاً کتاب‌های تاریخی، روانشناسی، و کتاب‌های مرتبط با موضوع کسب‌وکار را خیلی دوست دارم و آن‌ها را تا جای ممکن می‌خوانم. بنابراین شما چه کتابی خوب است که بخوانید؟ کتاب‌هایی در رابطه با عناوینی که موردعلاقه‌ی شماست. اگر داستان‌های عاشقانه دوست دارید کتاب‌های عاشقانه بخرید. اگر به آشپزی علاقه دارید کتاب‌های آشپزی به زبان انگلیسی بخوانید. مهم این است که به آن موضوع علاقه داشته باشید تا خواندن آن برایتان جذاب باشد.

کتاب‌های گویای زبان انگلیسی

همان‌طور که در بالا آمد خواندن کتاب به‌صورت مطالعه‌ی آزاد بهترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی است. ولی بالاتر و بهتر از آن کتاب‌های گویای زبان انگلیسی است. به‌ویژه اگر هردو را باهم داشته باشید یعنی اگر هم کتاب را داشته باشید و هم کتاب گویا، می‌توانید همزمان هم بخوانید و هم بشنوید. یعنی یک تیر دو نشان. تقویت دو مهارت بنیادین زبان انگلیسی به‌طور همزمان. این قدرتمندترین راه ممکن برای آموزش زبان انگلیسی است.

چرا به‌کارگیری کتاب گویا قدرتمندتر از کتاب اصلی است؟

خوب برای اینکه هنگامی‌که شما کتابی می‌خوانید البته که دایره‌ی لغات خود را به‌طور ناخودآگاه تقویت می‌کنید اما خواندن محض ضعف کوچکی دارد و آن این است که یاد نمی‌گیرید که لغت‌ها را چگونه تلفظ کنید. هنگامی‌که در ذهن خود کتابی را می‌خواهید تلفظ خود را در ذهنتان بکار می‌برید. این کار در زبان مادری خودتان ایرادی ندارد ولی هنگامی‌که به زبان انگلیسی کتابی را می‌خواهید ممکن است مشکلاتی برای شما به وجود بیاید. و دقیقاً برای همین موضوع است که کتاب‌های گویا خیلی قدرتمندتر می‌شود. زیرا کتاب گویا نتنها خوبی‌های خواندن محض کتاب را در خود نهفته دارد بالاتر از آن ضعف‌های خواندن محض به زبان انگلیسی -که یکی از آن تلفظ است- را پوشش می‌دهد.

البته به‌کارگیری کتاب گویا خوبی‌های دیگری هم دارد. برای نمونه شاید در هنگام قدم زدن و یا آشپزی نتوانست کتاب خواند ولی می‌توان مطالب داخل کتاب را با استفاده از کتاب گویا شنید. این موضوع خیلی از زمان‌های مرده‌ی شما را می‌تواند زنده کند.

بنابراین ترکیب کتاب و کتاب گویا روش شگفت‌انگیز ای برای یادگیری زبان انگلیسی است. و البته خیلی جذاب‌تر و بهتر از خواندن کتاب‌های درسی آموزش زبان است. هرچقدر شما موضوع کتاب گویای انتخابی را بیشتر دوست داشته باشید بیشتر از زمان خود لذت می‌برید و بیشتر دوست دارید که به آن گوش کنید. بنابراین بهتر و سریع‌تر زبان انگلیسی را یاد می‌گیرید.

audiobook.jpg

با بکارگیری کتاب گویای زبان انگلیسی دو مهارت بنیادین خواندن و شنیدن شما به زبان انگلیسی همزمان تقویت می گردد.

نخست کتاب‌های ساده سپس کتاب‌های سخت

نکته‌ی پایانی دربارهٔ بهترین کتاب برای آموزش زبان انگلیسی این است که نخست بایستی کتاب‌های ساده‌تر را انتخاب کنید. کتابی برای شما مناسب است که خیلی خیلی کم نیاز باشد به دیکشنری مراجعه بکنید. یعنی چیزی نزدیک به نودوپنج درصد لغات آن کتاب را بلد باشید. زیرا در این صورت می‌توانید که معنی لغات جدید را حدس بزنید و بر پایهٔ فرایند یادگیری لایه‌ای ، رفته‌رفته معنای لغت جدید را فرابگیرید. اگر کتاب سختی انتخاب کنید نیاز است که تند تند به دیکشنری مراجعه کنید. این فرایند تا حد زیادی خسته‌کننده است و کارآمدی شما را پایین می‌آورد. بنابراین با کتاب‌های ساده آغاز کنید. کتاب‌هایی که برای کودکان نوشته‌شده است می‌تواند آغاز خوبی باشد. برای نمونه اگر به ستاره‌شناسی علاقه دارید با کتاب‌های استیون ویلیام هاوکینگ آغاز نکنید. به‌جای آن با کتاب‌های ستاره‌شناسی‌ای آغاز کنید که برای کودکان نوشته شده است.

stories.png

کتاب های داستان کودکان برای شروع یادگیری زبان انگلیسی خیلی توصیه می شود

در پایان دوست دارم که نظرات و تجربیات شما را در این مورد بدانم. شما در رابطه با بهترین کتاب برای آموزش زبان انگلیسی چه فکری می‌کنید؟ آیا همانند بنده باور دارید که کتاب‌های درسی کسل‌کننده و ناکارآمد هستند یا خیر؟ خوشحال می‌شدم بدانم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌ها

مریم

۲۷ مرداد ۱۳۹۵

سلام اقای ناصری

یک خواهشی ازتون داشتم

من 19 سالمه عاشق انگلیسیم. تو دبیرستان نمراتم از زبان 19 یا 20

هیچ کس رو ندارم ک راهنماییم کنه

کلاس هم نمیتونم برم. یک خانواده ی فقیری هستیم. لطفا راهنماییم کنید چجوری زبان یاد بگیرم؟

میشه بگین از چ روشای زبان یاد بگیرم؟ از چه کتابی استفاده کنم که خوب یاد بگیرم؟ بعد چجوری لیسنینگ و اسپیکینگمو خوب کنم؟ خیلی علاقه دارم اما متاسفانه هیچ کسو ندارم که راهنماییم کنه. چند روزه تو اینترنت مشغول بودم تا سایتتونو پیدا کردم و سعی کردم شمارتونو پیدا کنم. نوشته ها در سایت مفید بودن حفظشون کردم.

اما به دنبال راهیم که تا زیر سقف 2 سال انگلیسیم خوب بشه مخصوصا اسپیکینگ و لیسنینگ. لطفا راهنماییم کنید از چه کتابی استفاده کنم. بعد از یادگیری کتاب ها چه کار کنم؟ به ترتیب بگین تا برنامه ریزی کنم.

در روز میتونم 7 ساعت مطالعه زبان داشته باشم. تا زیر سقف 2 سال باید زبان یاد بگیرم و دوس دارم نمره ایلتس بالای 6 یا 7 داشته باشم....

نمیدونم میتونم نمره 7 ایلتس بگیرم یا نه.... اما من فقط زبان دبیرستانو میدونم.

لطفا یک راهنمایی جامع بکنید منو

زهره

۲۶ مرداد ۱۳۹۵

سلام دوست

زهره 34 ساله از اصفهان هستم .از مقطع راهنمایی کلاس زبان میرفتم و از انجای که کلاس ها در یک زمانی خسته کننده میشد ادامه نمیدادم تا به مقطع فوق لیسانس رسیدم و همیشه برای رشته تحصیلی خودم ریدینگ میخواندم تا حدی که مفهوم متن ها را متوجه میشدم و بعد از رفتن به بازار کار تا سه ترم کلاس زبان را ادامه دادم ولی کلاس خسته کننده و به مرحله ای رفته بود که همه به دنبال نمره بودند و از طرف دیگه من خودم آدم ساکتی هستم و زیاد اهل صحبت کردن نیستم و در کلاس همیشه ساکت بودم که این موضوع من را آزار میداد و میدونستم که برای یادگیری و روان صحبت کردن به زبان انگلیسی باید از شخصیت ساکت بودن بیرون بیام که هنوز موفق نشدم و دوباره کلاس رفتن را رها کردم.

هدفم دیدن زیباییهای کل جهان و ایران است و باید زبان را یاد بگیرم تا به هدف دومم برسم.

از هر کسی روش یاد گیری زبان را میپرسیدم روش معمول کلاسها را میگفتند که من راضی نمیشدم تا اینکه تصمیم گرفتم در اینترنت جستجو کنم که روش صحیح یادگیری زبان چیست؟ و به سایت شما رسیدم و کامل همه مطالب و روشها را مطالعه کردم و این روش من را راضی کرد و اصول و منطق عقل جور در میاد. چون خودم قبل از آشنایی با این سایت چند کتاب داستان با فایل صوتی خریداری کرده و چند روز به همون روش که شما گفته بودید امتحان کرده بودم و خسته نشده بودم ، الان مطمئن شدم که راهم درست است.

فقط من حافظه ضعیفی دارم و اصلا حفظیات من خوب نبوده و میخوام از شما دوست خوب بپرسم که من با این روش واقعا میتونم زبان را یاد بگیرم و برای رفتن به کشورهای دنیا مشکلی پیدا نمیکنم؟ چه جوری اعتماد بنفسم را زیاد کنم و بتونم با دیگران صحبت کنم و اون لحظه فقط انگلیسی صحبت کنم و دربین جملاتم یکباره کلمه فارسی را عنوان نکنم؟ و یک جمله انرژی زا و مثبت بهم بگید.

از سایت و کمک شما بی نهایت سپاس گذارم(thank you)*:) happy

حسین

۲۷ مرداد ۱۳۹۵

سلام دوست گرامی

ابتدا بایستی به شما عرض کنم که ذهن انسان کاملا برای یادگیری زبان طراحی شده. و زبان، جزو اولین چیزهایی هست که در طول زندگی یاد میگیریم. پس این ذهن خود به خود بلده چطور زبان یاد بگیره و فقط کافیه در مسیر صحیحش بیفتیم که مسیر صحیحش همین چیزهایی هست که بنده در وبسایتم گفتم. البته نمیگم صد در صد همین ها درسته اینطور نیست اما بنده سعی کردم بهترین روش ها رو بگم. این حرفها هم از خودم نگفتم بلکه مقالات زیادی در این رابطه خوندم اعم از مقالات علمی و مقالات کاربردی، و این روشها گلچینی از مطالبی هست که بنده خوندم. بنابراین مطمئن هستم جواب میگیرین.

در ثانی یکی از مطالبی که بنده گفتم دقیقا همین فراموشی هست. فراموشی اگر مدیریت بشه، اطفاقا خیلی هم برای یادگیری لازمه. در باره ی این موضوع لطفا حتما نوشته ی چگونه میتوانیم بهتر یاد بگیریم رو بخونین. بنابراین زیاد نگران حافظتون نباشین.

نمیدونم نرم افزار زبانشناس رو نصب فرمودین یا نه. اما اگه نصب بفرمایین که دیگه اصلا نباید نگران این باشین که لغتی از یادتون بره. چون ما همه ی اطلاعات شما رو ذخیره میکنیم و لغتهایی که بلد نیستین رو همه جا به شما نشون میدیم.

اگر نرم افزار رو نصب فرمودین به بنده بگین که از روی نرم افزار به شما برنامه ای بدم

موفق و سرافراز باشین :)

فرشته

۲۵ مرداد ۱۳۹۵

سلام استاد گرامی

من تمام کتابهایی رو که نام بردین و حتی به جز اونا ۵الا ۶تای کتاب گرامر خریداری کردم ،مثل شما چند درسش رو خوندم از هر کتاب و ول کردم چون بی فایده بوده. حتی بالای ده تا نرم افزار دارم که مخصوص گرامر و تست زدن گرامرن ولی فایده ایی نداشتن برام.

امید دارم که بتونم با نرم افزار شما به ارزوی دیرنه ام برسم. من‌دارم تکنیک هاتونو رو فایل های صوتی که خودم دارم پیاده میکنم ،خیلی زمان میبره، ولی من به شما و نرم افزارتون ایمان دارم.

با تشکر از شما

الهام

۲۴ مرداد ۱۳۹۵

سلام و خدا قوت

ممنون از سایت عالی و جذابتون

دنبال دانلود کتاب صوتی و روش تدریس ریدینگ بودم که به سایتتون بر خوردم

مشکل من اینه که با اینکه فوق لیسانس دارم زبان ولی بلد نیستم چندتاجمله درست حسابی بگم

در حال حاضر تدریس می کنم و دوست دارم بیشتر انگلیسی صحبت کنم ولی نتونستم بیشتر فارسی می گم ولی زیاد ازشون کار می خوام مثل حفظ کردن متن ترانه ها دیدن فیلم و ...

ولی خودم مشکل اسپیکینگ دارم

در ضمن یه سوال داشتم اینکه آیا خوبه که مدرک تافل یا آیلتس بگیرم؟ اگه بله کدومش بهتره و چطور شروع کنم

ممنون از لطف بینهایتتون

حسین

۲۵ مرداد ۱۳۹۵

برای مشکل اسپیکینگ که در وبسایت مقاله خوبی نوشتم لطفا بخونین.

در رابطه با تافل و آیلتس، منظورتون از خوبه چی هست؟ اینها مدارک معتبر بین المللی هستن که اگه داشته باشین به درد میخورن. مثلا شاید کار خوبتری بتونین باهاشون بگیرین.

به نظرم تافل استاندارد تره.

بهار

۲۴ مرداد ۱۳۹۵

سلام من بهار اکبری هستم .

ارشد بازرگانی بین الملل دانشگاه تربیت مدرس می خونم.با اینکه ترم قبل شاگرد اول شدم اما به خاطر ضعفم در زبان نه می تونست منابع خارجی رو بخونم نه تو شرکتها برام کار بود ما حداقل باید به یکی از زبانها انگلیسی آلمان ،فرانسه مسلط باشیم .خلاصه استادا بهم پیشنهاد دادن حتما کلاس برم چون پشتکار خوبی دارم

می خواستم کلاس های کانون زبان ایران رو برم که به قول شما طولانی و خسته کننده به نظر می رسید.18 ترم بود گفت 9 ترم شایدم 12 ترم اول رو خودم بخونم یا کلاسای مجازی رو شرکت کنم که در وقتم صرفه جویی بشه آخه تازگی ازدواج کردم. و زیاد وقت ندارم.اینترنت جست و جو زدم با سایت شما آشنا شدم به نظرم برای شما خیلی بهتر از بقیه بود

اما قصد ندارم کلاس نر م بلکه 10 -12 ترم رو خودم با کمک منابعی مثل شما بخونم و تعیین سطح بدم و کلاسای 6 ترم آخر رو برم کانون .

مکالمه و مکاتبات تجاری برام خیلی مهمه .و مدرک تافل یا آیلتس برای کنکور دکترام. و مقاله نویسیم.

ممنون میشم کمک کنید.

مینو

۲۴ مرداد ۱۳۹۵

سلام و روز بخیر آقای ناصری

واقعا از زحماتتون برای سایتی به این خوبی تشکر میکنم.

ما هر از گاهی به کشورهای مختلف سفر میکنیم و از شما چه پنهان که دوست دارم از ایران برم اما هیچ راهی پیش رو ندارم اما به این فکر افتادم که اول زبانم رو تکمیل کنم که اگر به خواست خدا برنامه ای فراهم شد و ما رفتیم مشکل زبان نداشته باشم. بنده و همسرم هر دو گرافیست هستیم و در شغل طراحی بسته بندی و آماده سازی قبل از چاپ فلکسو (که نوعی چاپ محسوب میشود) مشغول به کار هستیم. من همیشه فقط حرفشو زدم و هیچوقت کلاس نرفتم و هیچ کتابی مطالعه نکردم اما خوشحالم که با سایت شما آشنا شدم اما من یه مشکلی دارم اون هم برنامه ریزی برای مطالعه یا یادگیریست. و اینکه من گوشی آیفون دارم و نرم افزار شمارو نمیتونم داشته باشم. و تو محل کارم هم خیلی سرم شلوغه و وقت زبان خوندن ندارم. لطفا راهنماییم کنید. سپاسگذار توجهتون هستم.

حسین

۲۵ مرداد ۱۳۹۵

انشالا که بتونیم زودتر نسخه ی ios رو هم بیرون بدیم.

به هر حال برای شما که سرتون شلوغ هست یکی از کارهایی که میتونین بکنین، خوندن زبان انگلیسی در وقتهای مرده هست. اکثر استراتژی هایی که بنده اشاره کردم در وبسایت میتونه در وقتهای مرده پیاده سازی بشه. مثلا وقتی تو ماشین یا مترو هستین و سر کار میرین.

میتونین مثلا داستان های انگلیسی وبسایت رو توی گوشی تون بریزین و گوش بدین و این استراتژی ها رو روشون پیاده سازی بفرمایین.

مریم

۲۴ مرداد ۱۳۹۵

سلام اقای ناصری . افرین به این همت و پشتکار. باعث افتخار و خرسندیه که با شما اشنا شدم.... من خودم از 8 سالگی کلاس زبان رفتم . بر حسب علاقه بود نه زورکی تا 16 سالگی هم ادامه دادم اما سیستم کلاسای اینجا طوریه که ادم رو به حرف زدن وادار نمی کنند.. چرا دروغ بگم خودم هم روی حرف زدن نداشتم فقط یه تکرار مداوم و مسخره که سطح فعلی رو پاس شدم و برای فصل بعدی کلاس ثبت نام کنم تا قبل از کنکور ادامه دادم اما بعدش دیگه فاصله گرفتم فقط مزیت این کلاس رفتن من این بود که تو مدرسه زبانم خوب بود شاید معنی کلمه ای رو بلد نبودم اما میتونستم تلفظش کنم الان 26 سالمه و کارشناس ارشد برق قدرتم و چندین ساله فاصله گرفتم از زبان اموزی... اما مکالمه و حرف زدن با دیگران برام ارزو شده وقتی میبینم افرادی رو که به چه تسلط و زیبایی حرف میزنن خیللللللللللللللی لذت میبرم....خیلللی دوست دارم اخبار انگلیسی رو به راحتی بفهمم یا شعرای انگلیسی رو گوش بدم و بتونم با اعتماد به نفس برای دیگران هم ترجمه اش کنم ... خوشحااالم با سایت خوب شما و همچنین با شخص با اراده ای مثل شما اشنا شدم این به من انگیزه میده و به خاطر تجربه های شخصی که تا بحال درباره یادگیری زبان داشتم حسم میگه روش شما بهترینه ...... ممنونم و حتما پیشرفتم تو زبان و خواندن داستانهای کوتاه رو براتون ایمیل میکنم.... امیدوارم بتونم مثل شما همت بلندی داشته باشم.

آتوسا

۲۰ مرداد ۱۳۹۵

مرسی از راهنماییتون. بنده اخیرا بسیار به کتاب داستان های کوتاه انگلیسی علاقه مند شدم و لغات خیلی خوب در ذهن می نشیند. سپاس از زحماتتون

کبری

۲۰ مرداد ۱۳۹۵

سلام.

ممنون برای توضیحات خوب و کامل شما.

هفت سال پیش برای اولین بار رفتم کلاس زبان و وقتی به ترم هفتم رسیدم بخاطر شرایطی که برام پیش اومد دیگه نتونستم برم. راستشو بخواین توی کلاس هم که بودم اصلا راضی نبودم. احساس میکردم تعدادی از بچه ها سطحشون خیلی بالاتر از من و بقیه بود و مرتب کلاس رو به دست میگرفتن و باعث گوشه گیری ما میشدن.

امسالم امتحانی یک ماه در دوره ی آموزش اینترنتی زبان شرکت کردم ولی باز نتیجه دلخواه نگرفتم چون توی کلاس یه سری از بچه ها فرصت بهت نمیدادن برای داوطلب شدن و بیشتر اوقات ساکت بودم. تا میومدی فکر کنی در مورد سوال, اونا سریع جوابو میگفتن! علاوه بر اون معلم میگفت حتما پیش مطالعه داشته باشین تا توی کلاس خوب پیش بریم. وقتی که با آمادگی میومدم سر کلاس ازمون چیزایی میپرسید که توی درس نبودن و این ضربه ای بود که باعث میشد روحیه مو ببازم! مثلا درس درمورد اندام بدن بود, به انگشت که رسید, اسم تک تک انگشتان رو پرسید! بنظر شما لازم بود؟

نمیدونستم چیکار کنم که بطور اتفاقی با سایت شما آشنا شدم. دلم میخواد تا حدی زبان بدونم که اگه یه خارجی به انگلیسی ازم کمک خواست بتونم راهنماییش کنم یا اگه از داروخانه داروی خارجی میخرم راحت بتونم دستورالعملش رو بخونم بدون اینکه از بقیه خواهش کنم حتی در مورد هر کالای خارجی هم همینطور.

مشتاق به یادگیریش هستم ولی انگار نا امید شدم نسبت بهش. هزار بار استارت زدم و عین هزار بار متوقف شدم!

ممنون برای وقتی که برای خوندن مطلبم میذارین.

با آرزوی بهترین ها برای شما

حسین

۲۱ مرداد ۱۳۹۵

سلام.

متاسفانه کلاسهای آموزشی این معایب رو داره. مهمترین مساله در یادگیری زبان انگلیسی این هست که بتونیم توانایی ارتباط برقرار کردن با دیگران رو پیدا کنیم. ولی پرداخته شدن به موضوعات کلیشه ای و اینکه فرصت به اندازه کافی به همه تو کلاسها داده نمیشه، باعث میشه راندمان این کلاسها بسیار کم باشه و بعضا نتایج منفی هم داشته باشه.

مستانه

۱۹ مرداد ۱۳۹۵

سلام جناب ناصری عزیز

ممنون از برنامه خوب و مفیدتون؛ همینطور توجهی که به مراجعین خودتون دارید.

راستش من فارغ التحصیل ارشد جامعه شناسی هستم و برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری نیاز به تقویت زبان دارم. تا به حال به صورت خودآموز زبان می خوندم و نتیجه هم بد نبود اگرچه کاملاً رضایت بخش هم نبود. در حد رفع نیاز. اما علاقه زیاد به مطالعه و پژوهش باعث شد جدی تر به بحث زبان توجه کنم. به همین دلیل مدتیه به دنبال یک روش مفید برای یادگیری زبان هستم. از جایی که ساکن کرمانشاه هستم تصمیم گرفتم در دوره های reels آقای محمدی شرکت کنم. درحین تحقیق در این زمینه متوجه شدم شما هم مطالبی مشابه با این روش رو مطرح کردید این بود که برنامه شما رو هم نصب کردم.

درپايان برای هر دوی شما دو بزرگوار آرزوی موفقیت دارم.

با سپاس فراوان

علیرضا

۱۹ مرداد ۱۳۹۵

حسین آقای عزیز سلام!

بنده مقاله‎ی شما رو در مورد این که خوندن چه کتابهایی برای یادگیری انگلیسی خوبه، رو خوندم و خیلی استفاده کردم. نرم افزارتون رو هم نصب کردم که جالب بود. البته من انتظار داشتم با یه چیزی مثل دوئولینگو (ِDuolingo) مواجه بشم. چون این نرم افزار روش منحصر به فردی رو ارائه داده که البته شاید پایه‎گذار این روش Rosetta Stone باشه. و اون هم یادگیری به وسیله‎ی بازی هست. من خدا رو شکر، خودم زبانم از سطح قابل قبولی برخورداره چون یه دوره کلاسهای کانون زبان رو گذروندم و متون انگلیسی زیادی هم مطالعه کردم. اما دنبال یه روش برای آموزش زبان به افراد مبتدی می‎گشتم تا این که مقاله‎ی شما رو در مورد « بهترین کتاب یادگیری زبان چیست؟ » رو خوندم و روی من اثر گذاشت. به نظرم با راه‎اندازی وبسایت و برنامه زبان‎شناس، راه خوبی رو شروع کردی. امیدوارم موفق باشی. اگر تونستی، برنامه‎ی Duolingo رو هم نصب کن و یه نگاهی بنداز بهش. فکر کنم به دردت بخوره.

حسین

۲۰ مرداد ۱۳۹۵

سلام

خیلی ممنونم از نظری که دادین. بنده در جریان برنامه دولینگو هستم. این برنامه به نظرم برای مبتدی ها بسیار عالی هست که انشالا وقت کردیم در آینده مورد مشابهی رو برای زبان انگلیسی مختص ایرانی ها میدیم.

Golnaz

۱۷ مرداد ۱۳۹۵

من هم کاملا با شما موافق هستم من خودم فقط کتاب های درسی میخواندم و هیچ نتیجه ای نمیگرفتم بخاطر همین آموزشگاه خودم را تغییر دادم ولی باز هم نشد تا اینکه از کتاب های دیگر استفاده کردم و الان به نتیجه دلخواه خودم رسیده ام

مرضیه

۱۰ مرداد ۱۳۹۵

با سلام و احترام

جناب اقای ناصری در ابتدا تشکر میکنم از وقتی که میزارید و صادقانه تجربیات خودتون رو در اختیار کسانی مثل بنده قرار میدید که یادگیری زبان مث یک غولی در ذهنشون شده

منم مث خود شما که فرمودید هرراهی رو رفتین نتیجه نداد درگیر یادگیری زبانم امسال میخام کنکور دکتری شرکت کنم و واسه مصاحبه ها مدرک زبان داشته باشم ولی سطح زبانم خیلی ضعیفه. لغات تو ذهنم نمیمونه و زود ناامید میشم از ادامه یادگیری سر جلسه کنکور هیچ وقت جرات زدن تست کنکور نکردم ولی واقعا جدی قصد دارم که زبانم رو تقویت کنم

امروز که اتفاقی سایت شما رو دیدم خیلی خوشحال شدم. میشه لطفا راهنمایی کنید که منی که زبانم ضعیفه چجوری شروع کنم که بتونم هم سر جلسه کنکور تست بزنم و هم مدرک زبان ام اس ارتی بگیرم

پیشاپیش از راهنمایی شما متشکرم

با سپاس

حسین

۱۱ مرداد ۱۳۹۵

سلام

راهنمایی هایی که ما توی وبسایت انجام دادیم، اختصاصی برای کنکور نیستن. بلکه بیشتر به درد نیازهای کاربردی میخورن (نه تئوری) البته نه اینکه هیچ تاثیری توی کنکور نداشته باشه. چون شما اگه به صورت عملی زبان رو خوب بلد باشین، با اندکی تلاش تئوریتون هم قوی میشه.

با توجه به این موضوع نمیدونم دقیقا از بنده چی میخواین. اگه روشهایی برای یادگیری عملی میخواین که در خدمت شما هستیم. اما مختص کنکور، از اونجایی که خودم یکی از مخالفین سر سخت کنکور هستم :) راهنمایی خاصی نمیتونم به شما بکنم متاسفانه

الهه

۱۰ مرداد ۱۳۹۵

سلام آقای ناصری

خسته نباشید

من هم خیلی سعی کردم زبانم رو تقویت کنم ولی نتونستم و با رفتن به کلاس در آموزشگاه های متفاوت به صورت نصفه کاره رها کردم.دیگه نا امید شده ام ولی بازم میخوام سعی خودمو بکنم.نرم افزار زبانشناس رو دانلود کردم ولی روش استفاده اش برام سخت بود!!

میشه منو راهنمایی کنین.ممنون میشم

حسین

۱۱ مرداد ۱۳۹۵

شما اولش گزینه ی دریافت مشاوره رو بزنین، روش استفاده براتون فرستاده میشه.

محسن

۱۰ مرداد ۱۳۹۵

سلام آقای ناصری.والا حقیقتش من هم تا حدودی واسه زبان وقت گذاشتم ولی اونجور که میخواستم نتیجه نگرفتم! خیلی دوست دارم رشته زبان را بصورت آکادمیک در دانشگاه ثبت نام کنم اما تعدادی از همکاران رای من را زده اند که رشته ی خیلی سختیه!ماهم نا امید شدیم اما هنوز پیگیر روشهای خوب آموزش هستم اگه میتونید کمکم کنید!ممنون

حسین

۱۱ مرداد ۱۳۹۵

سلام

خوب شد که نرفتین رشته ی زبان. نه به خاطر اینکه سخته. بلکه به خاطر اینکه نه تو دانشگاه و این رشته چیزی بتون یاد میدن، نه مدرکش به درد میخوره. شما سعی کنین با استفاده از روش های سایت ما زبانتون رو تقویت کنین و یه مدرک بین المللی مثل تافل بگیرین.

فاطمه

۱۰ مرداد ۱۳۹۵

سلام

بخاطر سایت بی نظیر و مطالب عالیتون ازتون متشکرم. من خیلی ساله که از زبان انگلیسی برای درسهای دانشگاهیم (و قبل از اون در کلاسهای ترمیک موسسات) استفاده میکنم.

در حال حاضر مساله ای که برام خیلی مهمه یادگیری نوشتن مقاله به زبان انگلیسیه که همون طور که خودتون میدونید برای ادامه ی تحصیلات تکمیلی اهمیت زیادی داره، برای قوی شدن نوشتن به زبان انگلیسی به من چه پیشنهادی دارید، ضمن اینکه من تقریبا هم توانایی شنیداری به طور کلی و هم ترجمه ی آکادمیک انگلیسی به فارسی م در رشته ی خودم خوبه، اما دامنه ی لغاتم متاسفانه کمه که البته دارم با سایت سلام زبان درسهای بالاتر از متوسط رو گام به گام پیش میرم.

با تشکر

حسین

۱۱ مرداد ۱۳۹۵

روش افزایش دایره ی لغات رو در نوشته ی چگونه لغات انگلیسی را حفظ کنیم توضیح دادم.

ندا

۹ مرداد ۱۳۹۵

سلام

من یه سوال داشتم در مورد اینکه چرا نمی تونم جمله بندی کنم ؟ توی به کار بردن کلمه هایی مثل to,of,be,at مشکل دارم؟

به همین دلیل اصلا نمی تونم مکالمه داشته باشم

ممنون میشم راهنماییم کنید موفق و پاینده باشید

حسین

۱۰ مرداد ۱۳۹۵

سلام

مشکل شما احتمالا به خاطر این هست که کتاب کم خوندین و فایل صوتی مختلف به زبان انگلیسی گوش ندادین. پیشنهادم اینه از بخش داستان های انگلیسی وبسایت زبانشناس استفاده بفرمایین.

زهرا زارعی

۵ مرداد ۱۳۹۵

سلام

من تو زبان خیلی ضعیف هستم واز این موضوع واقعا ناراحتم هیچ وقتم رابطه خوبی با كلاس رفتن نداشتم والان بزرگتر شدم و برا دانشگاه به مشكل بر خوردم اگه بتونین بهم كمك كنین خیلی بهم لطف كردین تا آخر عمرم مدیونتون میشم

حسین

۶ مرداد ۱۳۹۵

سلام. لطفا اپلیکیشن زبانشناس رو نصب بفرمایین تا راهنمایی های لازم رو براتون ارسال کنم. ممنون

marzi

۴ مرداد ۱۳۹۵

سلام ممنونم از سایت خوبتون.

من الان دانشجو هستم و 19سالمه تقریبا 3 سالی هست که کلا کلاس زبان نمیرم اما الان تصمیم گرفتم که شروع کنم به خوندن زبان. زبانم افت کرده و نمیدونم از کجا شروع کنم میشه لطفا بگید برایه اینکه زبانم عالی بشه باید چیکار کنم واز کجا شروع کنم؟ممنون میشم بگید

مینا

۳ مرداد ۱۳۹۵

سلام ممنون از سايت خوبتون

من بخش هاي زيادي از سايتتون و ديدم ، من هم حقيقتش خيلي وقت صرف كتاب و كلاس كردم از بچه گي كلاس زبان ميرفتم ولي چون در محيط نبودم همه چيز يادم رفته.

الان كه مي خوام استخدام بشم واقعا زبان نياز دارم و دلم مي خواد خيلي زود يادبگيرم مخصوصا اينكه من مهارت شنيدنم ضعيف هستش.

اصلان

۲ مرداد ۱۳۹۵

راستش کتاب های آموزشی زبان همه یک الگو دارند. من چند بار شروع به رفتن به کلاس های آموزشی کردم و هر بار با مسایلی مانند روز های هفته تعطیلات آخر هفته یا نسبت های فامیلی یا موضوع رنگ ها یا شخصیت ها و ...رو به رو شدم و واقعا کسل کننده و ملال آور بود اما با مطالعه رمان و یا داستان می توانستم راحت تر جذب بشم از لحاظ لغت هر دو برایم یکسان بودند ولی جذابیت کتاب های داستان انگلیسی از کتاب های آموزشی برایم بیشتر بود

حمید

۳۱ تیر ۱۳۹۵

سلام جناب مهندس ناصری عزیز

متاسفانه در دوران راهنمایی که درس میخوندم معلم خوبی برای روستاها نمیفرستادن ، یکی بود که وقتی می اومد سر کلاس همش چشمش دنبال والیبال بود و زود میرفت آخر سال هم یه نمره 10 به همه داد و ما هم خوشحال از اینکه قبول شدیم ، ولی با توجه به اینکه دوران راهنمایی پایه زبان بود غافل از اینکه چه بلایی سرمون آورد، خلاصه از آن تاریخ تا الان حدود 25 سال میگذره ، ولی الان با توجه شغلم بد جوری به زبان انگلیسی نیاز دارم ،به قول شما کلی کتاب گرفتم خوندم ولی هیچی تو مغزم نمیره ، هیچ هیچ

تا اینکه توی اینترنت سرج کردم و گزینه شما بالا اومد و الان خوشحالم که در خدمت شما استاد گرامی و بزرگوار هستم

عاجزانه ازتون تقاضا دارم که در این زمینه کمکم کنی و بعنوان یه استاد دست شاگردتتو بگیری و در این زمینه کمکم کنی چون واقعا به زبان نیاز دارم .

ارادتمند شما

حسین

۱ مرداد ۱۳۹۵

چشم. در خدمت شما هستم. راهنمایی های لازم به شما ایمیل میشه.

مینا یزدان پرست

۳۰ تیر ۱۳۹۵

سلام چگونه می توانیم زبان را به طور صحیح خوانده و دز ان نمره ی بالایی کسب کنیم؟چگونه باید لیسنینگ خودمان را تقویت کنیم؟و چگونه باید ریدینگ بخوانیم؟ در سطح تاچ استون

حسین

۳۱ تیر ۱۳۹۵

یکی از بهترین راه حل ها همین اپلیکیشن زبانشناسی هست که خودمون طراحی کردیم.

میرزایی

۳۰ تیر ۱۳۹۵

جناب ناصری سلام

از وقتی که واسه من گذاشتید تشکر میکنم. تمام بلاهایی که سر شما اومده تا زبان یاد بگیرید سر من هم اومده. متاسفانه تمام آموزشگاه ها کاسب شدن و منو خسته کردن. الان من 43 سالمه و از آموزشگاه ها نامید شدم.

بعضی وقتا اینقدر به فایل های صوتی گوش میدم که گوشم سنگین میشه. راهنمایی هایی که تو سایتتون کردین خیلی عالیه و حرف دله منم هست. متاسفانه هر وقت میام از روشاتون استفاده کنم دچار روز مرگی میشم و احساس میکنم خوب پیشرفت نمیکنم. فکر کنم نیاز دارم یه آدم دلسوز منو مدیریت کنه. و برنامه جامع و بصورت مرحله ای بهم بده.اگه بتونید زبان منو راه بندازید تا آخر عمرم سپاسگزار خواهم بود......

ارادتمند میرزای

حسین

۳۱ تیر ۱۳۹۵

سلام

برای اینکه بتونم برنامه ای به شما بدم، لطفا یکی از دروس پکیج داستان واقعی و یکی از دروس پکیج داستان بچه گانه رو مطالعه بفرمایین و به بنده بگین که سطح کدومشون در حال حاضر برای شما مناسب هست

ممنون

سمیه

۲۸ تیر ۱۳۹۵

سلام و خسته نباشید خدمت شما

می خواستم بدونم نرم افزار زبانشناس رو نمیشه از طریق پست خرید ؟

آیا برای استفاده از نرم افزار باید به نت وصل بود ؟

خیلی ممنون میشم پاسخ بدید

نیزار

۲۷ تیر ۱۳۹۵

با سلام خدمت شما،من ازیک سال پیش زبان رو شروع کردم البته به طور خود آموز و کتابهای tactics و read this رو خوندم البته چند کتاب قواعد هم خوندم وگوش کردم که کلا خوب بود وچیز ای زیادی یاد گرفتم ولی آلان وقتی شبکه های انگلیسی زبان رو گوش میدم خیلی چیزی متوجه نمیشم .میخواستم بدونم باید چطور شروع کنم ؟ و از نرم افزار شما چطور استفاده کنم و روی کدوم قسمت از زبان کار کنم؟فکر میکنم که توی لیسنینگ مشکل دارم خواستم که راهنمایی بفرمائید.باتشکر

حسین

۲۸ تیر ۱۳۹۵

سلام

نرم افزار ما رو که کار کنین که لیسنینگتون فوق العاده تقویت میشه. فقط کافیه تا قسمت تکنیک سایه پیش برین لیسنینگتون به شدت تقویت میشه. برای شروع هم به شما پکیج های داستان رو پیشنهاد میکنم. مخصوصا پکیج داستان واقعی

نیزار

۲۹ تیر ۱۳۹۵

سلام.عرض کنم که من طریقه کار با نرم افزار شمارو نمیدونم اصلا نمیدونم چطور شروع کنم .ممنون میشم توضیح بیشتری بدید . من با داستانهای واقعی شروع کردم.

حسین

۳۰ تیر ۱۳۹۵

بسیار عالی

ببینین با درسنامه اصلی شروع میکنین،

اول یه دور به همراه گوش دادن و نگاه کردن به متن، لغاتی که بلد نیستین رو انتخاب میکنین و هایلایت میکنین.

در نهایت با استفاده از دکمه ای که در پایان هر درس قرار داده شده به برنامه اعلام میکنین که بقیه لغات رو میدونین.

از اونجایی که هر درسنامه به سه سرعت آرام متوسط و سریع داده شده، به هر کدوم از اینها هم در حد کفایت گوش میدین تا درک مطلبتون از داستان به حد بالا برسه.

بعدش دیگه همون استراتژی ها به ترتیب بایستی انجام بدین

یعنی 1- تکرار فعالانه 2- تکنیک سایه و الی آخر

البته لازم نیست همه ی استراتژی ها حتما روی یه داستان انجام بشه و بعد برین داستان بعدی. بلکه مثلا میتونین یسری استراتژی ها که سخت تر هستن رو بذارین و بعد چند مدت که قوی شدین برگردین و انجام بدین.

در کنار خوندن درسنامه های اصلی هم بایستی برای تقویت درک مطلب، مکالمه و گرامر، درسنامه های کمکی بعدی مثل مکالمه فعالانه، زمانها و ... رو که به صورت سوال جوابی هستن رو هم بخونین

امیدوارم پاسخم کافی بوده باشه

اگه ابهامی داشتین در خدمت شما هستم

زهره

۲۶ تیر ۱۳۹۵

سلام من میخوام برم کلاس مکالمه زبان..مکالمه خیلی ضعیفم..یه موسسه نزدیک خونه مون هس برا مکالمه کتاب doctrine تدریس میکنن. کتاب و روش تدریس خوبه به نظرتون؟

hury

۲۲ تیر ۱۳۹۵

با سلام خدمت شما

من به زبان علاقه دارم.و دوران تحصیل هم نمره های خوبی می گرفتم.در دانشگاه مهندسی الکترونیک خوندم.متن های تخصصی خودم رو خوب ترجمه می کنم و سعی می کنم از منابع زبان اصلی استفاده کنم.اما از لحاظ صحبت کردن ضعیف هستم.و تا حالا دنبال صحبت کردن نبودم.امسال ارشد شرکت کردم.لغات 504 و تافل رو خوندم و 25 درصد زبان زدمو احتمالا قبول می شم.هم برای ارشد و هم برای دکترا می خوام که زبانم قوی بشه.و بتونم مدرک زبان بگیرم که برای دکترا مشکلی نداشته باشم.چند روزی هست که درگیر جستجو در اینترنت بودم و عضو کانالهای زیادی شدم تا اینکه دیروز برای بهترین کتابهای موجود اموزش زبان جستجو می کردم که به سایت شما رسیدم.برام خیلی جالب بود و تصمیم گرفتم از نرم افزار شما شروع کنم.امیدوارم نتیجه بگیرم.

حسن

۲۲ تیر ۱۳۹۵

سلام کاملا با حرفهاتون موافقم. من دقیقا با کتاب های ریدینگ فور پلژر شروع کردم و با فیلم مکالمه رو تموم کردم در کنارش توی بحثای ازاد شرکت کردم. یک سال و سه ماه انگلیسی رو کنار گذاشتم و عربی رو شروع کردم . توصیه ام به دوستان اینه که وقت و هزینه رو تو کلاسا حروم نکنن مطالبی که تو این وبسایت هست دقیقا تجربه هایی هست که من تو دوران خوداموزی سپری کردم بچه ها. زبان در حد مکالمه مهارته که با تکرار و تمرین خودتون بدست میاد هیچ کس نمی تونه کمکتون کنه

فرزین

۲۲ تیر ۱۳۹۵

سلام

در قسمت آموزش شیوه مطالعه پک داستانها ی واقعی قسمت مکالمه فعالانه متوجه نشدم گفتین به سوالات جواب بدین یعنی اون جوابی که تو متن و گوینده می گه رو باید تکرار کنیم همین موضوع در گرامر ها هم هست میشه این قسمت رو با مثال کامل تو ضیح بدین؟

حسین

۲۳ تیر ۱۳۹۵

سلام

نباید تکرار کنین. بایستی قبل از اینکه گوینده سوالو جواب بده، شما بدون فکر کردن، با سرعت هرچه تمامتر جواب داده باشین.

مثال چطور براتون بزنم؟

فرزین

۲۴ تیر ۱۳۹۵

اگه میشه یکی از سوالات رو جواب بدینکه تو اون بخش هست جواب بدین بدون فکر به چهش کل میشه

محمد

۲۱ تیر ۱۳۹۵

سلام دوست گرامی

این ایده که زبان رو با خوندن متنهای زیبا و ادبی یاد بگیریم خیلی ایده ی خوبیه!هم فال هم تماشا!

متاسفانه با اینکه کارشناسی ارشد دارم ولی دانش زبانم بسیار پایینه! در دوران مدرسه هم کتابهای کسل کننده داشتیم هم معلم های کسل کننده تر!

تقریبا یک ماهی هست که عزمم رو جزم کردم تا زبان انگلیسی رو در حد آیلتس برسونم، در این مدت از اینترنت یک پکیج آموزش لغت به صورت کد گذاری شده دانلود کردم که با استفاده از روش کدینگ لغات رو خیلی سریع میشه حفظ کرد (اگر وقت بذاری هر ساعت ۳۰ تا لغت) ولی توانایی کاربرد لغت تو جمله و مکالمه یک بحث دیگه است که با روش شما عملی تره!

من دیشب از اولین درس شما یعنی هملت شروع کردم و به نظرم خیلی مفید اومد. اگرمشاوه ای بتونید به من بدید که چطور میتونم در کمترین زمان از سطح بسیار پایین به نمره ی قابل قبولی از آیلتس برسم و زمان مورد نیازش رو بهم بگید ممنون میشم.

پاینده باشید

حسین

۲۲ تیر ۱۳۹۵

سلام محمد آقا.

قطعا این ایده خیلی بهتره شک نکنید. با وجود اینکه روش کدینگ لغات رو تهیه فرمودین اما متاسفانه بایستی به شما بگم که این روش از هیچ بنیه ی علمی برخوردار نیست و یک روش من دراوردیه (حداقل تا جایی که بنده تحقیق کردم هیچ زبانشناس معتبری همچین روشی رو پیشنهاد نکرده) تجربه ی خودتون هم گواه این موضوع هست که حفظ کردن این لغات با این روش، تاثیری در مکالمه نداره. پس اصلا اگه نشه یه لغتی که حفظ میکنیم رو در مکالمه به کار ببریم، چه دلیلی داره حفظش کنیم و حفظ کردن به چه دردی میخوره؟

پیشنهاد میکنم که وقت ارزشمند و گرانبهای خودتون رو با این روش های من دراوردی هدر ندین و به جای اون، با خوندن متون زیبا (اصلا من نمیگم از نرم افزار بنده بلکه هر چیز دیگه ای که پیدا کردین) هم از خوندن لذت ببرین، هم زبان انگلیسی رو یاد بگیرین.

برنامه ی مناسب برای شما رو هم به ایمیلتون ارال میکنم

ممنون

محمد

۲۳ تیر ۱۳۹۵

سلام

ممنون جناب حسین آقای عزیز

دوتا سوال داشتم:

اول اینکه از چه موقع باید اون قسمت آمارگیری و غیره برنامه شما رو تهیه کنم و سوال دوم اینکه آیا واقعا با استفاده از برنامه شما و انجام دادن تمامی ۶ مرحله یا هدفی که تو ایمیل فرمودید میتوان به زبان انگلیسی در حد نمرات بالای آیلتس و تافل مسلط شد؟ اگر جوابتون مثبت هست چقدر زمان میبره و اگر منفی هست بفرمایید به چه چیزهای دیگری و یا کلاسهای دیگری برای رسیدن به اون سطح از زبان نیاز هست؟

حسین

۲۴ تیر ۱۳۹۵

سلام

قسمت آمارگیری به همراه دیگر امکانات نرم افزار مثل هایلایت لغات در پکیج بینهایت قرار داده شده. از اونجاییکه هایلایت لغات بسیار مهم هست و و در حالت رایگان برای امتحان کردن مخدود به 40 لغته که سریع تموم میشه، پیشنهادم اینه که هر چه سریعتر تهیه بفرمایین. آمارها البته اولش که تازه شروع کردین ممکنه براتون بی معنی باشه، اما کم کم که با نرم افزار پیش رفتین این آمارها خیلی با معنی میشه و نشونگره پیشرفتتونه.

این شش هدفی که براتون فرستادم رو فعلا یکی دو ماه باید کار بکنین. در ادامه که قوی شدین و رو غلتک افتادین بایستی بقیه اهداف یعنی استراتژی 3 تا 5 نوشته ی 5 استراتژی برای تقویت مکالمه رو هم بایستی توی برنامتون بذارین؛ با این استراتژی ها و پکیج هایی که قرار دادیم، به منبع دیگه ای احتیاج پیدا نمیکنین.

البته دو سه ماه قبل آزمون بایستی منابع تکست اصلی آزمون مورد نظر رو هم تو برنامتون بذارین که با خود امتحان هم آشنا بشین

البته شاید تا اونموقع خودمون بستری برای آزمونهای مختلف توی نرم افزار ایجاد کردیم که دیگه اون هم احتیاج نشه.

مهتاب

۲۱ تیر ۱۳۹۵

سلام

خسته نباشید.

من میخام زبانمو ارتقا بدم تا بتونم مدرک بگیرم چون برای ادامه ی تحصیلم بهش نیاز دارم

چندین سال رفتم کلاس زبان و چون کنکور داشتم ولش کردم و میدونم که کار خیلی اشتباهی کردم

به خوندن زبان خیلی علاقه دارم ولی درطول دانشگاه نتونستم زیاد بخونم و حدود ۳سال ازش جدا شدم

خدا رو شکر دانشگاه شیراز روی زبان خیلی تاکید دارن و توی دانشگاه تونستم بازم بهش نزدیک بشم و توی این تابستون میخام ک هرچه بیشتر بهش نزدیک بشم و اون رو ارتقا بدم.

ممنون میشم که کمکم کنید.

من هرروز از روی ۵۰۴ لغاتی رو میخونم و با لغات هردرس یه داستان مینویسم که قدرت نوشتاریم تقویت بشه ولی به یکی نیاز دارم که گاهی سوالاتمو ازشون بپرسم و برام تصحیحش کنن.

ممنون میشم اگه بتونین کمکم کنید.:)

باتشکر مهتاب

امیر

۲۱ تیر ۱۳۹۵

سلام.من برای درس و دانشگاهم خیلی به کتاب های انگلیسی بر میخورم وخیلی زیاد به زبان احتیاج دارم ولی متاسفانه اصلا زبانم خوب نیست چند تا نرم افزار خود اموز هم تهیه کردم ولی نمیتونم باهاش به نتیجه مطلوب برسم.امروز رفتم ازمون تعیین سطح دادم و دیدم که واقعا زبانم در حد خیلی ابتدایی هست ولی باید بلاخره از یک جایی شروع کنم..به نظر شما چقدر وقت میبره تا بتونم یک مدرک معتبر زبان بگیرم؟ من الان 21 سالمه وترم 4 هستم وبرای ارشد حتما باید یک مدرک معتبر زبان داشته باشم.یا اگه بشه انشاا..بورس ....با چه کتابایی شروع کنم زودتربه نتیجه میرسم؟ حداکثر چند سال؟ ممنون از توجهتون..

مهدی

۱۸ تیر ۱۳۹۵

سلام و عرض ادب

واقعا ممنون که برای بالا بردن سطح زبان همنوعاتون تلاش میکنید

منم کلاسهای مختلفی تا سطح قبل از متوسط رفتمو خیلی نتیجه نگرفتم

بزرگترین مشکلم اینه که زبان انگلیسیرو برای حرف زدن تو ذهنم اول باید به فارسی ترجمه بعد دوباره معادل انگلیسیشو پیدا کنمو بعد بیانش کنم چون فارسی فک میکنم و این اعتماد به نفس حرف زدنمو میگیره

مشکل دوم عدم پشتکار بوده تا حالا که مدتی رفتم دنبال زبانو بیخیالش شدم

تو حرف زدنم معمولا دچار دسواس گرامر و زبانا میشم

مشکل آخرم که تو نرم افزار شما هم جسارتا دیدم ندونستن اصطلاحاته که پیدا کردن معنیشون واقعا سخته امیدوارم راهکارتونو بهم بدید

باز هم سپاس که انقدر لطف دارید

حسین

۱۹ تیر ۱۳۹۵

سلام

مشکل فارسی فکر کردن، با اعمال تکنیک سایه و جواب دادن به درسنامه های سوال و جوابی پکیج داستان واقعی و انگلیسی قدرت حل میشه

در رابطه با مشکل آخر هم شما میتونین از ترجمه ی داستان ها که تو نرم افزار قرار دادیم استفاده بفرمایین.

رضا

۱۸ تیر ۱۳۹۵

سلام ، ممنون بابت مقاله خوبتون ، خیلی مطالب جالبی فرمودین ، در مورد اینکه کتابهای درسی خیلی کسل کننده هستن هیچ شکی نیست ، کاملا حق با شماست ، در مورد کتاب های متفرقه باید عرض کنم که من تقریبا هر چهار روز یه کتاب گویا گوش میدم (البته زبان فارسی) ، روانشناسی ، کسب و کار و غیره که واقعا شگفت انگیزه چون من حتی قبلا در عرض یک ماه هم نمیتونستم کتاب با این حجم رو بخونم ولی الان چهار روزه میخونم یعنی گوش میدم ، چون به قول شما از تمام وقتم دارم استفاده میکنم ، تو ماشین ، توباشگاه ، زمان آشپزی ، قبل خواب ، واقعا لمسش کردم ، من31 سالمه وقتی به گذشته نگاه میکنم میبینم سیستم آموزشیمون خیلی ناقصه چون عملا هیچی یاد نگرفتیم و باید از صفر شروع کنیم ، به نظرم اونم بوسیله کتاب گویا ، الان بعضی سایت ها کتاب هایی به زبان فارسی گویا دارن که اصلا به درد نمیخوره ولی یکی دوتاشون فوق العاده ضبط کردن حتی چند شخصیت گویا دارن داستانو ادامه میدن ولی متاسفانه فقط به زبان فارسی هستش و برای زبان های دیگه نداریم یا اگه هست درست ضبط نشده و آدمو گیج میکنه به نظرم رو این موضوع یه کم کار بشه تاثیر فوق العاده ای روی آموزش خواهد داشت چون هم از زمان استفاده بهینه میشه و فکنم هزینشم از کلاس و سایر روشه خیلی کمتر میشه ، بازم ممنونم امیدوارم شرایطشو ایجاد کنین تا هرچه زودتر من این زبان انگلیسیو یاد بگیرم.

ردا

۱۷ تیر ۱۳۹۵

سلام

من زبانم خوبه ولی میخوام کاملا مسلط بشم بخاطر عشقم به مطالعه کلا وادبیات عمیق انگلیسی دوما

برای زندگی زیباتر

واز دیرباز شخصا اعتقادی به کلاسها وزبانکده ها نداشتم وندارم

وروشم خواندن رمان ها level یا شعر دو زبانه ویا خرید کتابهای پیام نور از زبان عمومی گرفته تا سایر کتابهای رشته ادبیات انگلیسی

تنها مشکلم تا حالا عزم خود را جزم نکردنه وهمیشه به صورت دوره های دو سه ماهه روزی یکی دو ساعت میخواندم و رها میکردم

قدرت مکالمم خیلی خوبه

وهمیشه اعتقاد داشتم زبان را در قالب متن های زیبا به روش گشتالتی باید یاد گرفت.

انچه از ان مطمئنم من باید وقت لازم وکافی رو اختصاص بدم به قول شما برای غوطه ور شدن اما بخاطر مشغله ها ومشکلات فراوان در حال حاضر باید به روزی دو ساعت تا یکی دو سال قانع باشم

بنده تنها به یاد گرفتن گرامر از طریق خواندن آثار زیبا وفاخر وقشنگ یک زبان اعتقاد داشتم ودارم همانگونه که همه گرامر زبان مادریشان را همه خود به خود حتی بیسوادها از طریق مکالمه وشنیدن وخواندن متون غیر دستوری یاد گرفتند

یک متن به عنوان نمونه میفرستم تا سطح من رو تعیین کنید من منظور وپیام این متن رو کاملا درک کردم ویا مراجعه به یک دیکشنری وترجمه سه چهار کلمه از اون کاملا مقصودش رو فهمیدم البته گاهی پیش میاد فقط پنجاه شصت درصد یا حتی چهل درصد متن دشوار بتونم ترجمه کنم اما منظورش رو میفهمم البته به متن واینکه به چه حوزه معرفت شناختی و رشته ای متعلق باشه هم بستگی داره

ضمنا عاشق فیلمهای سینمایی عمیق و زیبای تاریخ و دوست دارم به زبان اصلی اون ها رو ببینم

یا کتابهای مهمی که هنوز ترجمه نشدند

یا سخنرانی های تد

ضمنا آرزو دارم بخاطر بودلیر و رمبو ومالارمه فرانسه وبخاطر فرلین شاعر بزرگ المانی المانی یاد بگیرم همونجوری که بخاطر شکسپیر وایمیلی دیکنسون و والت ویتمن وامرسون وفراست و سیلوا پلات و بلیک و وردوررث وییتس دوس دارم انگلیسی یاد بگیرم

فعلا منتظر نتایج دکترای دولتی رشتم زبان وادبیات عربم اگه قبول شدم که به انگلیسی فعلا همون یکی دو ساعت رو تا یکسال یکسال ونیم اختصاص میدم اگه هم نشدم بین سه الی چهار ساعت

ببخشید خیلی پر حرفی کردم

بازم ممنون بابت اهتمامتون

ومقاله ای که درباره مدت زمان لازم برای یادگیری زبان نوشته بودید چون عین انچه بود که در دلم میگذشت و خوشحال شدم که کسی رو که همون راهی رو رفته وعملا تجربه کرده که حدس میزدم برای همین روش و باهاتون و سایتتون رو به دو سه نفر از دوستان هم معرفی کردم

شاد وخرم باشید همیشه

حسین

۱۸ تیر ۱۳۹۵

سلام

ابتدا این رو بگم که نوشته ای که قرار دادین اگه به شما ایمیل شده، از اون ایمیلهای کلاهبرداری هست و نباید بهش جوابی بدین.

اما در کل اینکه گفتین این نوشته رو میفهمین، یعنی حد زبان انگلیسی شما در حد متوسط رو به بالا هست. و پیشنهادم به شما اینه که با پکیج داستان واقعی و انگلیسی قدرت از نرم افزار زبانشناس شروع بفرمایین تا بتونین مهارتهای زبان خودتون رو به سرعت تقویت کنین و به آرزوتون برسین.

ردا

۱۹ تیر ۱۳۹۵

سلام

داستانهای مگا و کلا پیشرفته رو دیدم اکثر معانی لغاتشان رو میدونم ومعنی درسها رو میفهمم ویا یکی دو بار گوش دادن و ترجمه دو سه واژه نهایتش چهار پنج واژه که یادم رفته انها رو میفهمم ومیشه در یکی دو روز کامل تمامشون کرد خوب بعدش چی؟

چکار باید بکنم

من همیشه دوست داشتم همین روش شما باشه با قطعات مختلفی از روزنامه ها در زمینه های مختلف حتی اگه به هزار قسمت هم برسه اشکال نداره

اینطوری دراندک زمانی وبتون قول میدم با روزی سه چهار ساعت ظرف یک ماه پیشرفت خیره کننده ای در زبان کنم چون خیالم رو بابت ترجمه وتلفظ راحت می کنید و دیگه وقتم تلف نمیشه ومیزان زمان وانرژی بدست آمده رو صرف یادگیری صرف میکنم

ضمنا همیشه معتقد بودم اگر انسان توانست یک روزنامه کامل رو بخونه تقریبا کاملا زبان رو یاد گرفته

ای کاش یک روزنامه رو که داری مطالب متنوع سیاسی اجتماعی اقتصادی و ورزشی فرهنگی ....وغیره است رو انتخاب میکردید و این روش رو روش اجرا می کردید یا چند شماره از یک روزنامه یا روزنامه های مختلف

حسین

۲۰ تیر ۱۳۹۵

صرفا خوندن درسها کافی نیست و بایستی تمام استراتژی های گفته شده در نوشته ی 5 استراتژی برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی رو روی درسها پیاده سازی بفرمایین.

الهام

۱۶ تیر ۱۳۹۵

با عرض سلام

راستش منم کتابهای گرامر زیادی را خوندم حتی این کتابهایی را که شما نام بردید. چیزی که بنده تجربه کردم اینه که گرامر فقط حفظ کردن فرمول زمانها نیست چون خیلی ها وقتی ازشون میپرسی مثلا زمان حال ساده چطور ساخته میشه بلدن ولی در عمل و هنگام مطالعه نمیدونند مناسب ترین چیزی که الان لازمه چی هست. من خودم چون کلاس های top notch میرفتم بعد از هر درس بایستی ی رایتینگ مینوشتم و با توجه به گرامری که در آن درس یاد گرفته بودیم در رایتینگ هم به کار میبردیم. به نظرم نوشتن یکی از راههای تثبیت گرامره البته اگه استادی داشته باشی که روی رایتینگت بهت فیدبک بده تا اشتباهاتتو متوجه بشی.و خواندن کتاب داستان های stage هم کمک کننده اس به شرط اینکه خواندن کتاب برات عادت بشه. و به نظرم دیدن فیلم هم خیلی شاید موثرتر از دو مورد بالا باشه چون هم صحنه فیلم و هم دیالوگ کاراکترها تو ذهن بهتر میماند. البته من خودم متاسفانه زیاد اهل فیلم نگاه کردن نبودم و از این بابت خیلی مکالمه ام قوی نیست.

حسین

۱۷ تیر ۱۳۹۵

سلام

متشکرم از اینکه تجربتون رو در اختیار گذاشتین.

دقیقا اعمال تکنیک سایه هم روی داستان ها و هم روی فیلم، خیلی میتونه روی مکالمه تاثیر داشته باشه.

اگر هر سوال دیگه ای داشتین در خدمت شما هستم :)

الهام

۱۸ تیر ۱۳۹۵

با عرض سلام خدمت استاد بزرگوار

در حال حاضر روی داستانهای واقعی کار میکنم و سوالی که دارم اینه که وقتی میخوام تکنیک سایه را اعمال کنم باید داستان را با چه سرعتی گوش کنم آهسته،نرمال یا سریع؟ سوال بعد،

بر طبق تجربه شما مناسب ترین مدت زمان برای اعمال تمام استراتژیها در سطح عالی بر روی داستانها چند روز میباشد مثلا برای زبان آموز در حد متوسط؟

با کمال تشکر

حسین

۱۹ تیر ۱۳۹۵

سلام

تکنیک سایه بایستی روی سرعت آهسته تر پیاده سازی بشه که کم کم بتونین با سرعت سریع هم راحت باشین. بنابرای هدف نهایی اینه که بتونین روی سرعت سریع پیاده سازی کنین ولی برای این کار ممکنه مجبور بشین که اولروی سرعت آهسته تمرین داشته باشین.

در کل به نظرم هر درسی دو هفته روش وقت بذارین خیلی خوبه. باز به زمانی که میذارین خیلی ربط داره. مثلا اگه روزی 5 6 ساعت بخونین، طبیعیه که یک داستان در روز کفاف نمیده و میشه دو تا داستان رو هر روز به مدت دو هفته کار کرد.

نیلوفر

۱۳ تیر ۱۳۹۵

سلام

من رشتم ای تیِ.این رشته خیلی ب زبان انگلیسی وابستس ینی کلا بر پایه زبان انگلیسی و کتابای مرجع رشتم بیشتر به زبان انگلیسیه همینطور ک خودتون میدونید کتابهای ترجمه شده اکثرا درست ترجمه نشده و منم خیلی زبانم ضعیفه جوری ک تو کنکور نتونسم تست زبانو بیشتر از 10% بزنم برای همین تصمیم گرفتم زبانمو تقویت کنم

مرسی از سایت خوبتون

زینب

۱۲ تیر ۱۳۹۵

من میخوام زبان انگلیسی رو به خوبی یاد بگیرم و به راحتی صحبت کنم چون قراره به خارج از ایران برم. زبانم خوب نیست تا حالا هم کتاب زبانی مطالعه نکردم.. احساس میکردم من نمیتونم به زبان انگلیسی صحبت کنم. قصد داشتم برم انقلاب کتاب زبان بگیرم که با سایت شما برخوردم....به نظرم نرم افزار خوبیه...اگه میشه مطالب بیشتری بهش اضافه کنید...

راستی من دارم زبان کره ای رو هم میخونم...اگه میشه یه نرافزار این مدلی واسه زبان کره ای هم بسازید...متاسفانه همه نرم افزارا انگلیسی هستن و واسه زبان هایه دیگه نیست....زبان کره ای تو ایران زیاد طرفدار داره پس اگه میشه واسه اونم اقدام کنید. ممنون

حسین

۱۳ تیر ۱۳۹۵

سلام

مرسی از پیغامتون. ما کم کم برای همه ی زبانها، از جمله کره ای، به همین شکل نرم افزار میدیم.

ممنون

علیرضا

۱۲ تیر ۱۳۹۵

با سلام و خسته نباشید استاد گرامی

یک سوال برای من پیش آمد که خیلی دوست داشتم که نظر شما رو بپرسم

و اون اینکه ایا شما با روش آموزش زبان نصرت که در بازار وجود دارد موافق هستید یا نه؟؟؟

یا اینجوری بگم که ایا آموزش نصرت به درد میخوره یا نه؟؟؟

اگه نظرتان رو صادقانه بگید ممنون میشم

با تشکر

حسین

۱۳ تیر ۱۳۹۵

سلام

من آموزش نصرت رو هیچوقت مطالعه نکردم که ببینم مناسب هست یا نه. ولی هر مطلبی که بشه استراتژی های تقویت مکالمه رو روش پیاده سازی کرد، در صورتی که کسل کننده هم نباشه، مناسبه.

باران فهيم

۱۲ تیر ۱۳۹۵

من iOS داشتم دوست داشتم منم دان كنم برنامه رو

به نظر شما براى مكالمات رايج روزانه از جمله تجارت با كشور هاى خارجى و نوشتن قرار داد و غيره چه منابعى مناسب هست؟

ممنون

حسین

۱۲ تیر ۱۳۹۵

سلام.خسته نباشید.نصرت1و2و3روتموم کردم.لغات 504روبه طورکامل بانرم افزارtick8تموم کردم الحمدالله.کتاب لغت میخوام!؟کتاب4000لغت انگلیسی چطوره؟!ویاکتابی بدردم بخوره برای گشترش دامنه لغاتم که توی زبان خیلی مهم هس.ممنون ازراهنمایتون.

سحر روانشناسی

۱۲ تیر ۱۳۹۵

سلام

چه خبره؟

بچه ها یک سوال

برای کنکور دکترا زیان چی می خونین؟ من کلاس های زبان دکتر نیک پور رو رفتم ولی راضی نیستم. واقعا پول ندارم بخواهم بروم کلاس های ماهان و مدرسان. این ها همه اش الکیه. والا نیک پور که کتاب خودش را 22 تومان به ما حواله کرد.

واقعا نیاز دارم درصد خوبی بزنم. لطفا به من ایمیل بزنین ممنونم

حسن

۱۳ تیر ۱۳۹۵

سلام فکر کنم اول باید دید شما چی خوندید. بعد بگیم چی باید بخونید. مثلا از تستهای vocab امسال چند تا زدید؟ گرامر چند تا زدید؟ اگر ضربتی میخواید برای دکترا فقط یه درصد قابل قبول بیارید به نظر من سراغ vocab نباید برید. به جاش براای گرامر و تکنیکهای درک مطلب وقت بذارید. چون vocab دکترا خیلی پرته، منبع مشخصی نداره که شما بتونید در زمان کم به نتیجه برسید. تجربه من اینو میگه.

محمد

۱۱ تیر ۱۳۹۵

با عرض سلام خدمت شما و تشکر از سایت مفیدتون

بنده جدیدا با سایت شما اشنا شدم.زبانشناسو رو گوشیم نصب کردم ولی هنوز شروع به استفاده نکردم.بیشتر داشتم مطالب سایتو میخوندم.من یک سوال داشتم.در مورد نحوه استفاده از فیلم اشاره کردید که به چه صورت استفاده بشه.در مورد کتاب هم میشه یه توضیح مختصر بدید خواندن کتاب به چه صورت انجام بشه مفیدتره و شاخصی برای تغییر کتاب وجود داره؟در واقع میخواستم بدون یک فیلم یا یک کتاب تا چند دفعه باید دوره بشه؟

ممنون از راهنماییتون

حسین

۱۲ تیر ۱۳۹۵

سلام

در رابطه با خوندن کتاب، توی نوشته ی گسترده خوانی بیشتر توضیح دادم.

مهران

۹ تیر ۱۳۹۵

با سلام خدمت شما.بنده پایه نهم هستم و امسال میرم پایه دهم.توی درس زبان خیلی مشکل دارم.بعضی وقتا حتی اشکم درمیاد.خیلی دوست دارم زبانم پیشرفت کنه اما نمیدونم چه کار کنم.شرایط رفتن به کلاس رو ندارم.چون توی مدرسه تیزهوشان درس میخونم و درسا خیلی سخته.تو رو خدا راهنماییم کنید.

پوریا

۹ تیر ۱۳۹۵

سلام دوست عزیز منم خودم دانشجو بودم و الان فارغ التحصیل شدم چیزی که منو به اینجا کشونده چند تا دلیل داره

من خودم بارها کلاس زبان رفتم و نتیجه مد نظرم رو نگرفتم و ولش کردم

به دلیل ضعف در زبان نتونستن کنکور ارشد رتبه مناسبی کسب کنم

والان که بیشتر با زندگی و کار درگیر شدم میبینم هرکسی که زیان بلده نه یه سر و گردن که یه انسان کامل از بقیه جلوتره

و تصمیم گرفتم فارغ از کلاس یا به خاطر کنکور زبان یاد بگیرم

علی

۸ تیر ۱۳۹۵

با سلام و تشکر از سایت خوبتون

دانش آموز رشته ی تجربی هستم که می خواهم در رشته منحصرا زبان هم شرکت کنم دوره های آموزشی کانون زبان را کامل گذرانده ام اما احساس می کنم فشار درس ها و دور ماندن از زبان انگلیسی موجب تضعیف مهارتم در این زبان شده برای جبران این نقص به نظر شما چه کتابی برای بازیابی مهارت زبانی برای کسی که مدتی از زبان دور مانده مناسب تر است؟

حسین

۹ تیر ۱۳۹۵

سلام

به شما پیشنهاد نمیکنم که در رشته ی منحصرا زبان شرکت کنین. دلایل متعددی در این رابطه وجود داره که شما رو به این مقاله ارجاع میدم:

انتخاب رشته ی زبان آری یا خیر

گمنام

۸ تیر ۱۳۹۵

نمیدانم واقعا این متن خوانده میشود یا نه اما من واقعا برای انتخاب برنامه تان راضی و خشنودم نه برای کامل و جامع بودن برنامه که واقعا منبع بسیار خوبی برای یادگیری است بلکه برای متن زیبا و اینکه چقدر دیگران برایتان مهم میباشند افتخار میکنم که هموطنی مثل شما دارم.مشکل من هم دقیقا مثل مشکل شما .من برای کارشناسی ارشد باید زبانم را قوی کنم و با توجه به رشته ام که زبان دران حرف اول را میزند مجبورم که زبان را یادگیرم کلاسها و نرم افزار های زیادی داشتم اما بدردم نخوردن و درحال حاضر وقتی برای کلاس رفتن ندارم.تا در برنامه بازار نرم افزارتان را دانلود کردم خیلی برنامه جامعی است بخصوص قسمت listening ممنونم از نرم افزار خوبتون یک دنیا سپاس .نمیدانم میخوانید یا نه اما بنا به گفته شما من اگر مشکلی داشتم با کمال پروریی به شما ایمیل میزنم .بازهم ممنون

امیر

۷ تیر ۱۳۹۵

راستش بنده عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی هستم و در کنگره ها و کنفرانس های داخلی و خارجی متعددی شرکت میکنم و خیلی دوست دارم از اونها بطور کامل و راحت بهره مند بشم. زبان تخصصی من در زمینه پزشکی تقریبا کامله و عمده مشکلم زبان عمومی و مکالمه راحته.

سپاس فراوان

حسین

۸ تیر ۱۳۹۵

سلام

شما با داستان های پیشرفته مشکل مکالمتون برطرف میشه.

رسول

۷ تیر ۱۳۹۵

جناب اقای ناصری سلام

باید به عرض برسانم موقعیتی که از خود بیان کردید دقیقا شبیه به موقعیت الان بنده است .بنده هم کتاب گرامر میخرم کتاب لغت میخرم اما بعد از دو یا سه روز کنار میگذارم .شاید 6 سال پیش به کلاس زبان رفتم اما بعد از 5 ماه ان را رها کردم .در سال 94 بنده باز در اموزشگاه شروع کردم با کتاب american english file 2 اما این را هم بعد از یک ترم رها کردم .الان هم دو هفته ای است که در کانون زبان اسم نوشتم با کتاب expressways 3 .اما شهریه ان بالاست و بنده احتمال زیاد نتوانم باز ادامه دهم و حتی اگر شروع هم شود میترسم که باز ان را رها کنم .به شدت نیازمند یادگیری زبان هستم چونکه مدتی است بیکارم و میخواهم که از این طریق شغلی را داشته باشم.

ممنون میشوم که راهنمایی بفرمایید .بنده از پیام نور هم کارشناسی مترجمی دارم .اما در مکالمه و رایتینگ بسیار ضعیفم .

خداوند انشااله به شما و خانواده شما عاقبت بخیری و سلامتی عطا فرماید .

ارادتمند شما

حسین

۸ تیر ۱۳۹۵

سلام

اگر گوشی اندرویدی دارین، مشکل شما علی الخصوص مشکلی که با گرامر مکالمه دارین، با نرم افزار اندروید زبانشناس حل میشه.

لطفا نصب یفرمایین و به بنده اطلاع بدین.

دریافت نرم افزار آموزش زبان انگلیسی اندروید زبانشناس:

zabanshenas