بیاین در استفاده از زبان انگلیسی اشتباه کنیم

سلام
چند وقت پیش درس نوزده انگلیسی قدرت رو شروع کردم درسی با عنوان رهبران اشتباه می کنند
قبل از اینکه وارد بحث بشم میخوام بخشی از این درس رو اینجا ترجمه کنم که از کتاب آقای تام پیترز هستش:

رهبران اشتباه می کنند و از این بابت احساس شرم ندارند. بر روی دیوار استودیو من در ورمونت نقل قولی از دیوید کلی آویخته شده بود " سریع تر شکست بخور، زودتر موفق شو" کنار آن نقل قول، نقل قولی دیگر از دیان آربس بود که به دانش آموزانش گفته بود: “یاد بگیرید که محتاط نباشید”
در لحظه های آرامش شاید رهبران فکر کنند که جواب همه سوالات را دارند. در لحظه های آشفتگی رهبران باید بهترین سوالات را داشته باشند، سوالاتی که مشوق دیگران در شروع سفری مشترک از یادگیری باشد و اصل مطلب در آن روند این است که اجازه دهید دیگران گند بزنند. اگر شما چیز جدیدی را امتحان کنید گند می زنید. اگر شما چیز های زیادی را امتحان کنید حسابی گند خواهید زد. در حقیقت بهترین رهبران اشتباهات بزرگی مرتکب می شوند.
اشتباهات کافی نیستند، اشتباهات بزرگ اند که لازم می باشند.
بهترین اسلاید پاورپوینتی که دیده ام " به عالی ترین شکست ها بها بده، موفقیت های متوسط را مجازات کن" بود. این لحظه ها آشفته نیاز به ابتکارات جسورانه دارند. بی پروایی بدون فکر قابل تشویق نیست ولی کلمه ی بی پروایی نیاز به بررسی، با دقت بیشتری دارد.
بیشتر افرادی که جهان را دچار دگرگونی کردند- مارتین لوتر کینگ، گالیله و پیکاسو- در حقیقت انسان های بی پروا بودند ولی بدون فکر نه. مارتین لوتر کینگ، گالیله، پیکاسو، چرچیل، دوگل، همه ی آنان جهانی خارج از ذهن ساختند. اگر این را بی پروایی نام گذاری نکنیم، نمیدانم این کلمه چه معنی دیگری دارد.

این بخشی از کتاب بود
نمیدونم چه حسی بهتون دست داد؟ یا چیزی بهتون منتقل کرد یا نه؟ ولی احساسی که به من منتقل کرد این بود که آره واقعاً چرا ما همیشه یه گوشه نشستیم و از اشتباه کردن می ترسیم ؟
بیاین یکم از بحث انگلیسی خارج شیم و تو زندگی به کارناممون نگاه کنیم، تو زندگی شده که ریسکی باشه و شما از انجام دادنش فرار کرده باشید ؟ حتی اگه اون ریسک بگیره و زندگیتون رو دگرگون کنه ؟ واسه من زیاد شده.
این موضوع رو بخوایم تو انگلیسی مورد بحث قرار بدیم چطور؟ شده که ماه ها انگلیسی خوندین و اصلا خودتونو به چالش نکشیدین؟ نمیدونم مثلا توریستی تو شهرتون دیدین و ترسیدین که باهاش حرف بزنید؟ یا مثلا آنلاین بشید و تو انجمن های خارجی بخواین کامنتی بزارید ولی یه حسی بهتون گفته ولش هنوز زوده یا میترسیدید که این کارو کنید؟ یا حتی جرات این کارو داشتید وقتی شروع به تایپ کردن کردین ده ها بار پاک کردین و سر آخر تسلیم شدین و گفتید بیخیال ؟ و خیلی چیزای دیگه
من خودم همه ی اینارو تجربه کردم. تمام این چیزایی که گفتم واسه من رخ داده من از تابستون پارسال شروع به یادگیری انگلیسی کردم روزی شاید یک تا دوساعت، ولی وقتی این درسو خوندم نشستم حساب کردم دیدم مجموع کامنت هایی که تو فیس بوک و انجمن ها دادم شاید به 100 تا هم نمیرسه
مسخرست!!! نزدیک به یک ساله که انگلیسی میخونم ولی اصلا ازش استفاده هم نمیکنم پس واسه چی دارم میخونم ؟
ویدئو میبینم میفهمم، کتاب میخونم میفهمم ولی زمان استفاده از زبان که میشه یه چی میگه مواظب باش اشتباه نکنی…
دوستانی از همین انجمن رو دیدم که با من حرف زدن و ساعت ها واسه پیدا کردن بهترین روش واسه یادگیری صحبت کردن ولی هنوز حتی شروع نکردن یا دوستی با من چند روز پیش داشت صحبت می کرد که شروع کرده ولی میخواد یک سال بخونه و بعد شروع به صحبت کردن با خارجیا کنه…
بعد از خوندن این درس به این مکالمه ها فکر کردم دیدم ما چقد ترسوئیم. می ترسیم شروع کنیم خوب نباشه میترسیم حرف بزنیم اشتباه کنیم میترسیم مردم دربارمون چیزای بد بگن و قضاوتمون کنن، همه چی می خوایم ولی تهش یه ترسوئیم و هیچی به دست نمیاریم.
یکی از چیز هایی که بعد خوندن این درس بهش فکر کردم برادر زادم بود اون الان 6 سالشه دقیقا دو سال پیش بود که تو خونه نشسته بودیم یکمی هوا سرد بود و حسابی داشتیم یخ می زدیم ولی بچه می گفت هوا گرمه… :expressionless: ما میدونستیم منظورش سرده واسه همین بهش می گفتیم نه پرهام هوا سرده به این حس میگن سرما!!! جالب میدونین چیه اصن واسش اهمیت نداشت و همونجوری به گفتن اینکه هوا گرمه ادامه میداد… از ما گفتن و از اون انکار ولی به مرور زمان با کسب تجربه خودش بود که فهمید گرما چه حسی داره و سرما چه حسی… شاید فقط ما بهش کلمه رو یاد دادیم ولی بچه خودش فهمید گرما چیه سرما چیه؟
همونطوری که تام پیترز گفت شکست بخور و موفق شو. پرهام با گفتن کلمات اشتباه پیش ما یه اشتباه کننده بود ولی به مرور با همین شکست ها موفق شد زبان فارسی رو یاد بگیره.
شما هم میتونید دورورتون رو بررسی کنید به کارای بچه ها نگاه کنید و ازشون چیزای جدید یاد بگیرید.
حالا من این تاپیک رو زدم تا با شما از این حس خارج شیم… بیاین یکم از ترس و استرسمون کم کنیم بیاین اشتباه کنیم. چجوری؟
یه اکانت اسکایپ درست کنید برید تو سایت skype.com ثبت نام کنید با یه ایمیل خیلی ساده می تونید ثبت نام کنید بعد اینکه اکانتتون رو فعال کردید برید تو سایت Italki.com اونجا میلیون ها آدم هست که دنبال یه شریک یه طرف میگرده که باهاش حرف بزنه
کافیه ثبت نام کنید تو آی تاکی و وارد بخش discussion شید new discussion بزنید و با چند کلمه ساده یه بحث ایجاد کنید
اولین discussion من خیلی ساده این بود ( با یه غلط گرامری):


کمتر چند دقیقه دو نفر جواب دادن و یه نفر بهم پیام خصوصی داد و حاضر به گفتگو با من شد جالب اینجاست که یکیشون بومی زبان بود. جالبه نه؟ یه بومی زبان که دوست داره با یه نفر خارجی انگلیسی حرف بزنه
یوزر من تو آی تاکی : italki: Learn a language online
تعیین سطحو این چرت و پرتا هم بیخیال شید من روزی که شروع کردم تعیین سطح کردم متوسط بودم و هنوز تعیین سطح می کنم همونم :expressionless: ولی خودم که میدونم تو چه وضعیتیم.
در آخر بزارید بگم اشتباه کردین واستون مهم نباشه چون واسه هیچکی مهم نیست اشتباه کنید و اشتباه کنید و سر آخر استاد انگلیسی شید
وارد شید و شروع کنید
Give me a thumb up :+1: and let’s do it everyone :fist:.

57 پسندیده

این درس روی من هم خیلی تاثیر گذاشت و برام آموزنده بود. فقط من یه چیزی اضافه کنم که به نظر خودم منظورم از بیاید اشتباه کنیم، اشتباهاتی هست که قابل اصلاح و جبرانه. نه اشتباهاتی که غیر قابل جبران باشن. خیلی واضح تر بگم منظور یه چیزی تو مایه های لغزش هست. چون مثلا بعضی اشتباهات میتونه مرگبار باشه و نمیشه به این اشتباهات گفت اشکالی نداره انجام بشه.

ولی خوب در یادگیری زبان انگلیسی قطعا اشتباه جایز و حتی واجب هست :grinning:

در ضمن خوندن داستان زیر رو هم پیشنهاد میکنم:
موفقیت یعنی ۹۹ درصد شکست

16 پسندیده

این گفتتون شامل حال منم میشه نه فقط من بلکه به جرئت میتونم بگم نود درصد زبان آموزا ،ی نمونش رو بخوام بگم من خودم نزدیک به یک ساله دارم زبان میخونم ،سطح زبانم از مبتدی به متوسط رسیده ولی هنوز که هنوزه وقتی یکی از اعضای خانوادم بهم میگه ییا این کلمه یا متن رو ترجمه کن با ترس و لرز جلو میرم تو دلم میگم نکنه من این و بلد نباشم بعد آبروم بره و مسخرم کنن،در صورتیکه که اگه من از همون اول خودم این کار و میکردم و خودم و به چالش میکشیدم و میرفتم دنبال چیزای جدید میگشتم برا امتحان کردن خودم، تو اون شرایط همچین ترسی سراغم نمیومد ،کلا از بچگی طوری به ما گفتن که تا زمانی حرفی برای گفتن ندغری حرف نزن و کاری نکن که مورد تمسخر دیگران قرار بگیری،میخوام بگم یکی از دلایلی که ما تو مسائلی مثل زبان انگلیسی درجا میزنیم ترسیدنمون از قضاوت دیگران و مچرد تمسخر قرار گرفتن هستش.

14 پسندیده

آقا کامبیز حالا شما خودتون که وارد این گفت و گو شدید نترسیدین ؟؟؟؟؟من خودم توی املای کلمات هم مشکل دارم ،شما چ جوری رایتینگتون رو تقویت کردین؟چون طبیعتا برای وارد شدن به همچین گروه هایی باید رایتینگ قوی داشته باشید.

5 پسندیده

هر کاری با انجام دادنش قوی میشه
من حقیقتش اول که این گفت و گو رو ایجاد کردم ترسیدم مبادا کسی جواب نده ولی خداروشکر جواب دادن و دیشب هم با یه نفر از ویتنام داشتم حرف میزدم
اولش استرس داشتم بابت اینکه مثلا نتونم باهاشون صحبت کنم ولی وقتی وارد ماجرا شدم فهمیدم که اونجوریام نیست تازه خیلی خوشم میگذره هنوز مکالمه ویدیوئی یا صوتی انجام ندادم فعلا دارم چت میکنم ولی احتمالا یه روز اونا هم امتحان میکنم
مثلا دیشب وقتی که تایپ میکردم و پشت هم اینتر میزدم فکر نمیکردم توش اشتباهی باشه ولی وقتی میفرستادم میدیدم که عه مثلا جای an نوشتم a
ولی خب مطمئناً تو بلند مدت با این چالش ها همه چی اوکی میشه
شما هم سطحتون مثله من متوسطه پس شما هم امتحان کنید نگران اینم نباشید که اشتباه میگید غلط املایی دارید یا نه باور کنید واسه هیچکس مهم نیست دور و وریارو بیخیال شید ما عادت کردیم همه چیو بیخود مسخره می کنیم
نمیدونم چرا کسی که داره هنوز یاد میگیره و باید مسخره کرد. خوده بومی زبانا فقط دنبال ارتباط هستن نه غلط املایی و چیزای دیگه
یه بار امتحان کنید مطمئنم دیگه بیخیالش نمی شید.
استیو کافمن تو یکی از ویدیو های یوتیوبش تاکید کرده وقتی به سطح intermediate میرسید باید زیاد صحبت کنید تا پیشرفتتون چند برابر شه وگرنه روند کارتون خیلی آهسته میشه هر چی بیشتر از زبان استفاده کنید بیشتر پیشرفت می کنید تازه کلی ایرانی هم اونجا هست آدم احساس غربت نمی کنه :joy:
امتحان کنید پشیمون نمیشید

16 پسندیده

مرسی از اینکه تجربیاتتونو در اختیار ما میگذارید
من دیشب برنامه اندروید italki رو نصب کردم ولی بخشی به اسم discussion نداره
شما خودتون با کامپیوتر وارد میشین؟

5 پسندیده

دقیقا همینه. منم چند ماه پیش قرار بود اولین مکالمه اسکایپی خودم رو با Aaron و Dan از DeepEnglish داشته باشم. خیلی ترسیده بودم و از عمد یه مدت به تعویق قرار دادم. ولی خودشون فهمیدن و ایمیل زدن گفتن اگه غلط غلوط هم حرف بزنی هیچ مشکلی نیست :joy: منم دیگه دلو به دریا زدم و شروع کردم.

مکالمه اولمون تقریبا یک ساعت و نیم طول کشید اما تقریبا میشه گفت خوب تموم شد. از مکالمات بعدی هم دیگه خیلی راحت تر و دوستانه با هم صحبت می‌کردیم که واقعا برای خودم خیلی آموزنده بود و داره باعث میشه اگه این تحریمهای ظالمانه‌ی آمریکا بیخیال ما بشه :triumph: بتونیم همکاری های دوجانبه ای داشته باشیم که در ارتقای سطح آموزشی به کاربران بسیار تاثیرگذاره.

12 پسندیده

بله ،ممنون از دلگرمیتون،منم ی روز حتما شرکت می کنم ،به قول معروف ادم باید بالاخره از ی جا شروع کنه،اتفاقا من به این فک کردم چرا ما تو همین تالار ،انگلیسی با هم صحبت نکنیم ،چون اینجور که من کامنتارو میخونم تعداد افرادی ک سطحشون متوسط هستش زیاده اینجا و ی جورایی خودمون با همین تعداد هم میتونیم ی گروه تشکیل بدیم .
if you are agree with my opinion please say.!

8 پسندیده

قابلیت دیسکاشن داخل درسها که قبلا به پیشنهاد دوستان اضافه شد. این هم پیشنهاد خیلی جالبی به نظر میرسه.

الان که قابلیت گفتگوی خصوصی در انجمن هست. میشه به صورت گروهی هم گفتگوی خصوصی داشت. حتی میشه قابلیت چت آنلاین هم به انجمن اضافه کرد که فعلا بنا به دلایلی صلاح نمیدونم. اما برای اینکه یک مقداری کار رسمیت پیدا بکنه بایستی قابلیت هایی به اپلیکیشن اضافه بشه که مثلا افراد برای چت اعلام آمادگی کنن و بتونن دیگر افراد علاقه مند رو پیدا کنن.

روی این موضوع فکر میکنم و البته احتمال میدم مجوزهایی هم نیاز باشه.

6 پسندیده

من برنامشو نصب نکردم حقیقتش
من با مرورگر میرم تو سایتش چه با کامپیوتر چه با گوشی
البته یکم با گوشی خسته کنندست ولی با کامپیوتر احساس راحتی بهتری دارم
image
بخش های مختلفی توش هست شاید یه روز درباره بخش های مختلف سایت یه موضوع ایجاد کردم

خدایی این استرس خیلی رو مغزه :joy: آدم تهش دلش میگه بابا برو چیزی نیست که ولی قلبه تند تند میزنه
یه بار من یه موضوع به انگلیسی تو یه انجمن ایجاد کردم ده بار ادیت کردم و تهش گفتم بیخیال اینترو زدم رفت دو نفر نظر دادن من موقع خوندن نظرشون صدا قلبمو می شنیدم :joy: یکی نیست بگه آخه چرا؟

خیلیم عالی
I totally agree with you
a group where people can discuss about things will be awesome

7 پسندیده

اپلیکیشن Speaky که برای اندرویده رو هم می تونید از google play دانلود کنید
اونجا هم آدمای زیادی برای discussion هستن
رابط کاربریش هم آسونه

8 پسندیده

البته یه راه دیگه هم هست
می تونید یه جورایی واسه وبسایت بلاگ بسازید که مثلا یه نفر بیاد به انگلیسی توش مطلب بزاره و درباره اون موضوع بیان بقیه نظر بدن
دقیقا کاری که effortless English انجام داده
مثلا یکی میاد یه خاطره ای از مسافرتش میگه یا مثلا از فرهنگ کشورش میگه و …
اینجوری محیطش امن تر هم هست کسی مزاحم کسی نمیشه میان زیر مطلب منتشر شده نظرشونو میدن و به بحث می پردازن
چت آنلاین هم ایده خوبیه که میشه بصورت آنی مکالمه کرد
میشه یه اسکایپ گروپ هم زد که البته بازم اون یکم از ماجرا انجمن دور میشه همون رو انجمن چت آنلاین بیاد خوب تره
خلاصه باید تمام شرایط رو در نظر گرفت
ایده بلاگ واسه دوستانی مثله سحر خانوم که میخوان خودشونو تو محیط آشنا تر به چالش بکشن هم خوبه می نویسن و میفرستن واسه بقیه حتی اگه اشتباه هم شد مهم اینه تجربه رایتینگ مردم بالا میره
فک کنم اگه بلاگ زده شه یکی از اعضای خیلی فعالش من شم

7 پسندیده

خوب همین تالار گفتگو برای همین هست دیگه.
در حال حاضر دروس داستان‌های واقعی، یه پی دی اف سوالات خوب در رابطه با داستان داره (در آخر مطالب تکمیلی) که شاید خوب باشه با همین سوالات شروع کرد.

4 پسندیده

ایده ی خیلی خوبی به نظر میرسه ،وقتی ی موضوعی برای حرف زدن وجود داشته ،صحبت کردن راحت تره تا وقتیکه ادم خودش بخواد ی حرفی همینجوری شروع صحبت بزنه.

4 پسندیده

جمع آشنا باشه آدم راحت تره چون به این فک می کنه که بقیه ی افراد هم مثل خودش هستند و اینجوری از استرس ادم کمتر میشه.

4 پسندیده

تالار گفتگو به نظرم از حالت فارسیش خارج نشه بهتره
یه جوری میشه وقتی هم انگلیسی هم فارسی توش قاطی پاتی شه
اگه میشد مثلا مثله ویندوز یه تبی چیزی بالای انجمن می بود که مثلا موضوعات به زبان انگلیسی یه تب موضوعات به زبان فارسی یه تب باشه یکم از حالت قاطی پاتی شدن خارج میشه
خلاصه اینا همش ایدست خودتون ببینید چی بهتره همونو انجام بدید[quote=“Sahar, post:16, topic:659”]
جمع آشنا باشه آدم راحت تره چون به این فک می کنه که بقیه ی افراد هم مثل خودش هستند و اینجوری از استرس ادم کمتر میشه.
[/quote]
آره خیلی خوب میشه ولی یکم باید از محدوده راحتیتون هم باید خارج بشید چون اینجا همه غیر بومی هستیم و کمکی که ما میتونیم بکنیم نسبت به خارجیا کمتره ( بومی ها)
مثلا اگه شما بیاین با حریف قوی تر یه بازی ای انجام بدین بهتر میشید یا حریف هم سطح یا ضعیف تر ؟
در کل اینو گفتم که یه برنامه ریزی ای رو کارای ترسناک دیگه هم داشته باشید :smiley: مثله من که دوبار سر پست کردن یه موضوع تقریبا سکته کردم ولی تهش بهم خوش گذشت:grin:

7 پسندیده

بله این کار رو میشه انجام داد. وقتم آزاد بشه حتمن درستش میکنم.

4 پسندیده

یعنی چی بگم که حق مطلب ادا شه:joy: واقعا زدین به هدف. و به نکته اصلی اشاره کردین. کل پیامای این تاپیک رو خوندم خیلی جال بود که همه تجربه های مشترک داشتیم. منم بزرگترین اشتباهم زمانی بود که بهم گفتن یه خانوم امریکایی که تازه مسلمان شده میخاد فارسی یاد بگیره. و چون ما سر پروژه ای علمی با هم همکاری داشتیم . به من گفتن بیا با هم بحث کنید تو به اون فارسی یاد بده اون به تو انگلیسی. ولی چی بگم که ترس مانع از انجام این کار شد:tired_face: ینی به مرزی رسیده بودم که با خودم میگفتم من همین فارسیشم درست و درمون و اصولی بلد نیستم چی به طرف یاد بدم اخه:sunglasses: خلاصه که ذهن اشفته ما هر چی توجیه بود اورد و منو شکست داد. ولی این تاپیک شما باعث شد دوباره به خودم بیام و حتما تو جلسه ای که تو اردیبهشت ماه دارم به واسط میگم که دوست دارم با اون خانم هم صحبت شم.
اسکایپم دارم منتها مدتیه نرفتم. پس وردش یادم رفته:joy: اینم به روز رسانی میکنم. پیش به سوی بزرگترین و جالبناکترین اشتباهات معقول تاریخ:grinning:. ببخشید طولانی شد. در اخر از جناب اقا کامبیز و اقای ناصری تشکرات خود را مبذول میدارم. باشد همه رستگار شویم. در پناه حق

11 پسندیده

خیلی مطلب جالبی بود.ولی من یه مشکل دیگه هم دارم اینکه هر چیم بخونم بازم فک میکنم نه من هنوز سطح ابتداییم باید کلی لغت دیگه یاد بگیرم بزار کامل تر شه یکم.نکنه دیگه خیلی بد باشم…حتی وقتی همسرم میگه بیا تو خونه انگلیسی صحبت کنیم میگم بزار یکم بیشتر بخونم بعدا…
بعدا بعدا بعدا…

3 پسندیده

خوب این بعدا بعدا دقیقا مشکلی هست که بنده اینجا توضیح دادم. دلیلش اینه ما فکر میکنیم من در آینده قطعا بهتر از من فعلی هست. در حالی که خیلی وقتها اینطور نیست. اگر همین الان شروع نکنین هیچ تغییری در حال و آینده رخ نمیده.

باز شما که همسرتون مشتاق مکالمه هست به نظرم بایستی به سرعت قبول کنین و نذارین برای فردا.

در ضمن اگر فکر میکنین حرفی برای گفتن ندارین، میتونین داستانهای واقعی رو با همسرتون بخونین. هر درسی که بخونین آخرش یسری سوال تکمیلی داره که میتونین از همدیگه بپرسین و جواب بدین.

7 پسندیده