بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی چیست؟

پژوهش‌های علمی نشان می‌دهد که بهترین روش برای یادگیری زبان انگلیسی خواندن کتاب است. اما بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی چه ویژگی هایی دارد؟

photo_2022-03-28_16-59-49.jpg
حسین ناصری
۱۴۰۱ مهر آپدیت شد 
بهترین کتاب

در این موضوع هیچ شکی نیست که کتاب، یکی از بهترین منابع برای یادگیری هر مطلبی، به‌ویژه یادگیری زبان انگلیسی است. اما چه کتابی؟ ازآنجایی‌که کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی بسیار فراوانی در کتاب‌فروشی‌ها و کتابخانه‌ها دیده می‌شود، این مشکل برای زبان‌آموزان به وجود می‌آیدکه کدامشان را مطالعه کنند تا بهترین نتیجه را بگیرند. در این نوشته می‌خواهم برای شما ثابت کنم که به جای خواندن کتاب های آموزش زبان انگلیسی مرسوم، بیشتر به مطالعه‌ی آزاد و داوطلبانه‌ی کتاب‌های جذاب غیر درسی بپردازید. ازلحاظ علمی و تجربی، ثابت شده است که خواندن کتاب‌های داستان، رمان، و دیگر کتاب‌های جذاب، خیلی بیشتر و بهتر از کتاب‌های آموزش زبان و گرامر انگلیسی، می‌تواند به تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی شما کمک بکند.

تجربیات شخصی به ما چه میگوید

هریک از ما تجربه‌ی تلخی را با یک یا چند کتاب آموزش زبان انگلیسی داشته‌ایم. بنده خود چندین مجموعه کتاب برای آموزش گرامر مانند کتاب English grammar in use، چندین مجموعه کتاب برای لغت مانند کتاب ۵۰۴ و ده‌ها کتاب آموزشی دیگر را در این زمینه در طول زمان، برای یادگیری زبان انگلیسی خریده‌ام. ولی خواندن هیچ‌کدام از این کتاب‌های آموزشی، برای بنده موفقیت‌آمیز نبود. بعضی‌هایشان آن‌قدر کسل‌کننده بودند که پس از خواندن چند برگه از آن خسته می‌شدم و خواندن آن را کنار می‌گذاشتم و به کتاب بعدی مراجعه می‌کردم. بعضی‌ها را نیز (مثل کتاب ۵۰۴ لغت) چندین و چند بار مطالعه کردم اما هیچ‌وقت نتوانستم از اکثر مطالب ارائه‌شده در آن کتاب استفاده‌ی مناسبی بکنم (داستان بنده با لغات ۵۰۴ را در این نوشته بخوانید). کم‌کم داشتم مثل شما به این نتیجه می‌رسیدم که مشکل از بنده است که نمی‌توانم زبان انگلیسی را درست بفهمم و روی کتاب‌های آموزشی تمرکز کافی داشته باشم. اما آیا واقعا این نتیجه گیری درست است؟

واقع‌گرایانه که بخواهیم نگاه کنیم، بخش قابل‌توجهی از مسئولیت مثمر ثمر بودن خواندن یک کتاب، بر عهده‌ی خود کتاب است (نه خواننده). بنابراین، اگر کتاب‌های آموزشی نمی‌توانند نظر ما را جلب کند، مشکل از کتاب آموزشی است!

برای اینکه این موضوع بیشتر روشن شود، نظر شما را به این سؤال جلب می‌کنم: وقتی کتابی می‌خریم، چه درسی و چه غیر درسی، چقدر احتمال دارد که آن را تا آخر بخوانیم؟ مشاهدات تجربی روی احتمال رسیدن خواننده به فصل‌های مختلف کتاب‌ها، نشان می‌دهد که کتاب‌های آموزشی به طرز قابل‌توجهی ضعیف‌تر از دیگر کتاب‌ها عمل می‌کنند. همان‌طور که در شکل زیر نشان داده‌شده است، پس از خریدن یک کتاب درسی، نزدیک به ۳۰ درصد افراد حتی شروع به خواندن آن نمی‌کنند. درنهایت نیز کمتر از ۲۰ درصد افراد موفق می‌شوند که یک کتاب آموزشی را به پایان برسانند. درحالی‌که این اعداد برای کتاب‌های غیر درسی، به ترتیب ۱۰ درصد و ۵۰ ‌درصد است.

book-chart.jpg

کمتر از بیست درصد افراد موفق می‌شوند که یک کتاب آموزشی را به پایان برسانند.

بنابراین اگر بتوانیم که زبان انگلیسی را با کتاب‌هایی غیر از کتاب آموزشی یاد بگیریم (که می‌توانیم) چه دلیلی دارد که اصلا به کتاب آموزشی تکیه کنیم؟

نظریات پروفسور کرشن

آقای پروفسور “استفان کرشن”، که یکی از بزرگ‌ترین زبان‌شناسان حال حاضر دنیا است، یک سخنرانی در رابطه با یادگیری زبان با استفاده از کتب غیر درسی داشته است؛ که ویدئوی آن را در زیر می‌بینید. در این ویدئو، ایشان تایید می‌کند که خواندن کتاب‌های جذاب غیر درسی، برای یادگیری زبان انگلیسی، خیلی بهتر از خواندن کتب آموزشی است. باوجوداینکه این ویدئو نزدیک به یک ساعت طول می‌کشد اما دیدن آن واقعاً خالی از لطف نیست.

ویدئوی پروفسور کرشن در رابطه با قدرت خواندن (مشاهده‌ی ویدئو در سایت آپارات)

آقای کرشن در این ویدئو می‌گوید:

مطالعه‌ی آزاد و داوطلبانه، منبع اصلی تقویت مهارت خواندن و افزایش دایره‌ی لغات است. منبع اصلی توانایی ما در به‌کارگیری ساختارهای پیچیده‌ی گرامری است. منبع اصلی توانایی ما در نوشتن یک نوشته به شیوه‌ی صحیح است. و منبع اصلی اکثر اطلاعات ما از دنیای پیرامون است.

وی همچنین به تحقیقی اشاره می‌کند که روی دانش آموزان جزیره‌ی فیجی انجام شده است. این تحقیق که در اینجا قابل‌مشاهده است، روی دو گروه از زبان آموزان انجام شده است که گروه اول به سبک معمولی و با کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی، این زبان را یاد می‌گرفتند. اما گروه دوم با استفاده از کتاب‌های داستان به یادگیری زبان انگلیسی می‌پرداختند. این تحقیق نشان داده است که پس از هشت ماه، مهارت‌های زبان انگلیسی گروه دوم با سرعتی بیشتر از دو برابر معمول تقویت شده است. این سرعت، بعد از دو سال حتی بیشتر نیز شده است.

نکته‌ی بسیار جالب این تحقیق اینجاست که گروه اول به‌طور مستقیم گرامر زبان انگلیسی را آموزش می‌دیدند. اما نتایج امتحانات نشان می‌داد که گروه دوم، که هیچ گرامری آموزش ندیده بودند و تنها کتاب‌های داستان خوانده بودند، در به‌کارگیری صحیح گرامر خیلی بهتر از گروه اول عمل می‌کردند.

البته تنها همین تحقیق نیست که این موضوع را اثبات می‌کند. بلکه تحقیقات دیگری نیز در کشورهای دیگر انجام‌شده و نتایجی مشابه به‌دست‌آمده است.

آقای کرشن در تأیید نتایج فوق می‌گوید:

وقتی‌که شما به‌صورت داوطلبانه کتاب‌های جذاب می‌خوانید، دانش شما (مهارت‌های خواندن، گرامر و …) به‌صورت ناخودآگاه فراگرفته و جذب می‌شود. این دانش به‌طور عمیقی در ذهن شما ثبت می‌شود و در نهایت، جزئی از وجود شما می‌گردد.

نظر بزرگان در تأیید این تحقیقات علمی

تنها تحقیقات علمی نیست که ثابت می‌کند مطالعه‌ی آزاد و داوطلبانه‌ی کتاب‌های جذاب، روشی بهتر برای یادگیری زبان انگلیسی است؛ بلکه نظر بزرگانی که زبان انگلیسی را به‌عنوان زبان دوم یاد گرفته‌اند نیز به همین موضوع اشاره می‌کند. ازنظر بنده دیدگاه این افراد بزرگ باوجوداینکه دلیل علمی محسوب نمی‌شود اما کاملاً قانع‌کننده است. زیرا باوجوداینکه دیدگاه فردی شاید زیاد دلیل مستحکمی نباشد اما وقتی افراد زیاد و زیادتری یک الگو را بیان می‌کنند، احتمالاً آن الگو درست باشد.

به‌عنوان‌مثال آقای دزموند توتو برنده‌ی جایزه‌ی صلح نوبل در این رابطه گفته است:

یکی از چیزهایی که بنده به خاطر آن خیلی از پدر خود متشکرم این است که او، برخلاف اصول آموزشی مرسوم، به من اجازه داد که کتاب‌های کمدی بخوانم. بنده فکر می‌کنم که این موضوع دلیل اصلی رشد علاقه‌ی من نسبت به زبان انگلیسی و خواندن آن بود.

و یا آقای ریچارد رایت نویسنده‌ی سیاه‌پوست آمریکایی می‌گوید که:

من می‌خواستم بنویسم اما حتی با زبان انگلیسی آشنا نبودم. کتاب‌های آموزش گرامر انگلیسی زیادی خریدم اما همگی کسل‌کننده بودند. بنده این موضوع را دریافتم که با خواندن کتاب‌های رمان، درک بهتری از زبان انگلیسی پیدا می‌کردم که با کتاب‌های گرامر نمی‌توانستم.

مشکل کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی چیست؟

تا اینجای نوشته متوجه شدیم که تحقیقات علمی، زبانشناسان مشهور، و دیگر افراد معتبر، می‌گویند که برای یادگیری زبان، بهتر است که کتاب‌های غیر درسی بخوانیم. اما کتب درسی آموزش زبان انگلیسی چه مشکلی دارند که نتیجه‌ی خوبی در یادگیری ما ایجاد نمی‌کنند؟

کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی، ملال‌آور هستند

چه کسی از خواندن کتاب‌های درسی لذت می‌برد؟ در رابطه با هر موضوعی که باشد. انگلیسی، ریاضی، فیزیک، و …. همه‌ی کتاب‌های درسی کسل‌کننده هستند! کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی به‌ویژه نسبت به دیگر کتاب‌های درسی، خسته‌کننده‌تر و ملال‌آورتر هستند. این کتاب‌ها اگر هیچ مشکل دیگری نداشته باشند همه‌ی ما دست‌کم سر این موضوع توافق داریم. این کتاب‌ها پر هستند از:

  • توضیحات گرامری بزرگ و دراز
  • گفتگوهای ساختگی که در واقعیت، کمتر دیده می‌شوند
  • تمرین‌ها و فعالیت‌های خسته‌کننده و زمان‌گیر

جالب اینجاست که برخی از این کتاب‌ها پر از عکس‌های براق و زیبا با آدم‌هایی در حال لبخند زدن هستند، که شما کمتر احساس خستگی کنید! ای‌کاش مشکل کتاب‌های درسی آموزش زبان انگلیسی به کسل‌کننده بودنشان پایان می‌یافت ولی این پایان داستان نیست.

bored-girl.jpg

اکثر کتاب‌های درسی به ویژه کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی ملال‌آور هستند.

به‌کارگیری روش‌های قدیمی و ناکارآمد آموزش زبان انگلیسی

بیشتر تمرکز کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی بر گرامر است. یعنی در هر درس، گرامر جدیدی آموزش داده می‌شود. درحالی‌که خیلی از قواعد گرامری قبلی هنوز در ذهن تثبیت نشده است. در حقیقت خیلی‌ها پس از چندین و چند سال از روزی که برای اولین بار حال ساده‌ی انگلیسی را یاد گرفته‌اند، هنوز در به‌کارگیری صحیح آن مشکل‌دارند. بااین‌وجود به یادگیری قواعد گرامری جدید ادامه می‌دهند. در نوشته‌های پیشین توضیح دادم که چرا این روش درست نیست. نادرست بودن پافشاری بر گرامر زبان انگلیسی به‌طورکلی به این برمی‌گردد که گرامر زبان انگلیسی بایستی در ناخودآگاهمان نقش ببندد تا بتوانیم از آن به‌درستی در مکالمه استفاده کنیم. نخست اینکه این فرایند به زمان فراوانی نیاز دارد زیرا عادت‌های فکری ‌مان بایستی تغییر کند. دوم آنکه این فرایند مانند یادگرفتن فیزیک و ریاضی نیست که تحلیلی باشد به‌جای آن بیشتر مانند یک ورزش است که نیازمند فعالیت‌های عملی است. فرض بکنید می‌خواهید فوتبال یاد بگیرید. به‌راستی چه اندازه یک کتاب درسی فوتبال می‌تواند برای شما کارساز باشد. هرچقدر هم آن را بخوانید هرچقدر هم نمره‌ی بالایی در آن بیاورید هیچ دلیلی بر مهارت شما در فوتبال نیست. زبان انگلیسی نیز دقیقاً چنین است. بنابراین افزون بر اینکه کتاب‌های درسی زبان انگلیسی ملال‌آور هستند، روش مناسبی نیز برای آموزش زبان انگلیسی ارائه نمی‌دهند. در حقیقت این کتاب‌ها تنها می‌توانند شما را برای آزمون انگلیسی آن‌هم نه گفتاری بلکه آزمون نوشتاری چهارگزینه‌ای آماده کنند.

مطالعه‌ی آزاد چه کتاب‌هایی برای یادگیری زبان انگلیسی پیشنهاد می‌شود؟

کتاب های جذاب

در رابطه با مطالعه‌ی آزاد، نخستین سؤالی که برای شما پیش می‌آید این است که چه کتاب‌هایی برای این کار مناسب هستند. پاسخ آن بسیار ساده است. کتاب‌هایی که برای شما جذاب و یا موردنیازتان باشد. از روی نمونه کتاب‌های داستان و رمان می‌تواند مورد مناسبی باشد. اگر هم به داستان علاقه ندارید کتاب‌های کاربردی بخوانید. از روی نمونه بنده معمولاً کتاب‌های تاریخی، روانشناسی، و کتاب‌های مرتبط با موضوع کسب‌وکار را خیلی دوست دارم و آن‌ها را تا جای ممکن می‌خوانم. بنابراین شما چه کتابی خوب است که بخوانید؟ کتاب‌هایی در رابطه با عناوینی که موردعلاقه‌ی شماست. اگر داستان‌های عاشقانه دوست دارید کتاب‌های عاشقانه بخرید. اگر به آشپزی علاقه دارید کتاب‌های آشپزی به زبان انگلیسی بخوانید. مهم این است که به آن موضوع علاقه داشته باشید تا خواندن آن برایتان جذاب باشد.

کتاب‌های گویای زبان انگلیسی

همان‌طور که در بالا آمد خواندن کتاب به‌صورت مطالعه‌ی آزاد بهترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی است. ولی بالاتر و بهتر از آن کتاب‌های گویای زبان انگلیسی است. به‌ویژه اگر هردو را باهم داشته باشید یعنی اگر هم کتاب را داشته باشید و هم کتاب گویا، می‌توانید همزمان هم بخوانید و هم بشنوید. یعنی یک تیر دو نشان. تقویت دو مهارت بنیادین زبان انگلیسی به‌طور همزمان. این قدرتمندترین راه ممکن برای آموزش زبان انگلیسی است.

چرا به‌کارگیری کتاب گویا قدرتمندتر از کتاب اصلی است؟

خوب برای اینکه هنگامی‌که شما کتابی می‌خوانید البته که دایره‌ی لغات خود را به‌طور ناخودآگاه تقویت می‌کنید اما خواندن محض ضعف کوچکی دارد و آن این است که یاد نمی‌گیرید که لغت‌ها را چگونه تلفظ کنید. هنگامی‌که در ذهن خود کتابی را می‌خواهید تلفظ خود را در ذهنتان بکار می‌برید. این کار در زبان مادری خودتان ایرادی ندارد ولی هنگامی‌که به زبان انگلیسی کتابی را می‌خواهید ممکن است مشکلاتی برای شما به وجود بیاید. و دقیقاً برای همین موضوع است که کتاب‌های گویا خیلی قدرتمندتر می‌شود. زیرا کتاب گویا نتنها خوبی‌های خواندن محض کتاب را در خود نهفته دارد بالاتر از آن ضعف‌های خواندن محض به زبان انگلیسی -که یکی از آن تلفظ است- را پوشش می‌دهد.

البته به‌کارگیری کتاب گویا خوبی‌های دیگری هم دارد. برای نمونه شاید در هنگام قدم زدن و یا آشپزی نتوانست کتاب خواند ولی می‌توان مطالب داخل کتاب را با استفاده از کتاب گویا شنید. این موضوع خیلی از زمان‌های مرده‌ی شما را می‌تواند زنده کند.

بنابراین ترکیب کتاب و کتاب گویا روش شگفت‌انگیز ای برای یادگیری زبان انگلیسی است. و البته خیلی جذاب‌تر و بهتر از خواندن کتاب‌های درسی آموزش زبان است. هرچقدر شما موضوع کتاب گویای انتخابی را بیشتر دوست داشته باشید بیشتر از زمان خود لذت می‌برید و بیشتر دوست دارید که به آن گوش کنید. بنابراین بهتر و سریع‌تر زبان انگلیسی را یاد می‌گیرید.

audiobook.jpg

با بکارگیری کتاب گویای زبان انگلیسی دو مهارت بنیادین خواندن و شنیدن شما به زبان انگلیسی همزمان تقویت می گردد.

نخست کتاب‌های ساده سپس کتاب‌های سخت

نکته‌ی پایانی دربارهٔ بهترین کتاب برای آموزش زبان انگلیسی این است که نخست بایستی کتاب‌های ساده‌تر را انتخاب کنید. کتابی برای شما مناسب است که خیلی خیلی کم نیاز باشد به دیکشنری مراجعه بکنید. یعنی چیزی نزدیک به نودوپنج درصد لغات آن کتاب را بلد باشید. زیرا در این صورت می‌توانید که معنی لغات جدید را حدس بزنید و بر پایهٔ فرایند یادگیری لایه‌ای ، رفته‌رفته معنای لغت جدید را فرابگیرید. اگر کتاب سختی انتخاب کنید نیاز است که تند تند به دیکشنری مراجعه کنید. این فرایند تا حد زیادی خسته‌کننده است و کارآمدی شما را پایین می‌آورد. بنابراین با کتاب‌های ساده آغاز کنید. کتاب‌هایی که برای کودکان نوشته‌شده است می‌تواند آغاز خوبی باشد. برای نمونه اگر به ستاره‌شناسی علاقه دارید با کتاب‌های استیون ویلیام هاوکینگ آغاز نکنید. به‌جای آن با کتاب‌های ستاره‌شناسی‌ای آغاز کنید که برای کودکان نوشته شده است.

stories.png

کتاب های داستان کودکان برای شروع یادگیری زبان انگلیسی خیلی توصیه می شود

در پایان دوست دارم که نظرات و تجربیات شما را در این مورد بدانم. شما در رابطه با بهترین کتاب برای آموزش زبان انگلیسی چه فکری می‌کنید؟ آیا همانند بنده باور دارید که کتاب‌های درسی کسل‌کننده و ناکارآمد هستند یا خیر؟ خوشحال می‌شدم بدانم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌ها

مصطفی

۱۰ آبان ۱۴۰۰

سلام دوستان عزیز من در اهواز هستم و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی هستم و ۲ هدف دارم اولا میخوام دکتری بخوانم که یقینن باید زبان بلد باشم از طرفی دوست دارم زبان را از مبتدی تا پیشرفته یادبگیرم و دو آموزشگاه خوب در اهواز هستند که به صورت آنلاین کلاس برگزار میکنندیکی آمریکن انگلیش فایل و دیگری تاپ ناچ درس میده و نمیدونم کدام بهتره لطفا راهنمایی کنید سپاسگزارم

کیان

۱۷ مهر ۱۴۰۰

من خودم برایع یاد گرفتن زبان از کتاب های مدرسه استفاده میکنم هم میتونم بگم راضیم و هم نه مثلاً الان کتاب شهاب اناری بخش لغات رو می‌خوانم هر روز دایره لغاتم بیشتر میشه ولی خب کسل آوره بعد چون تصویر نداره خیلی سخته مثلاً کلمه giraffe که میشه زرافه شاید ۲ یا ۳ روز تکرار کردم تا دیگه یادم بمونه ولی اگر یک عکس کنارش بود خیلی خیلی راحتر می‌تونستم یاد بگیرم و سره تلفظ که نگم که همش تو google translate ام و سره گرامر که بتونی تقسیم کنی که هر روز مثلاً ۱۰ تا تست یا تمرین حل کنم خب میشه گفت که خوبه چون مستمره و یاد میگی و برایع درک مطلب هم همینطور از ساده به سخت باید شروع کنی ولی برایع تلفظ حتماً google translate رو داشته باشی که واقعا وقت گیره ولی الان که میبینم هم اینو بخونم در کنارش کتاب داستان بخونم عالیه

فاطیما

۱۱ مهر ۱۴۰۰

ببخشید من زبان میخونم و واقعا یاد گرفتم ولی چکیده ی زبان هستش ب نظر شما کتاب خوبیه؟

گلی ادهمی

۱ آذر ۱۴۰۰

سلام به نظر من باید از کودکان بی زبان یا بگیریم که چطور در هر کشوری بدون آموزش گرامر کشورشون بعد از چند سال که گذشت می بینی که به راحتی با رعایت اصول گرامری و بدون اشکال در حال صحبت کردنه حیف از عمر و هزینه ای که در طول عمر تحصیلی خرج یادگیری زبان در مدارس کردیم باور کنید اگر به کودک هم از گرامر شروع به آموزش کنیم کودن ترین فرد جامعه در آینده نزدیک خواهد شد

Ahmadi49

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

سلام آقای ناصری . ممنون از نوشته هاتون ک قطعا براساس تحقیق و تفکر و ... نوشتید . (گرچه دلم میخواست همشو بخونم) اما بعنوان طنز عرض میکنم 😊بهتره من ک مبتدی هستم برم سروقت خوندن دروس باقیمانده زبانشناسم 😄 چون اینجوری نشون میدم ک اهل عمل شدم و از حرفاتون تاثیر پذیرفتم😊 ضمن تشکر فراوان بابت روشنگریهای شما . مرسی از همه عوامل ایده پرداز و خداقوت 🍀🌹🍀

پدرام

۲۶ آبان ۱۳۹۵

ممنون از مطلب بسیار خوبتون...بسیار موافقم و اضافه میکنم که میشه فیلم ها و کلیپ های در موضوع های مورد علاقه رو برای تقویت شنیدن و اسپیکینگ دید.

فقط یک سوال...با این روش که توضیح دادین، میسه در آزمون تافل هم قبول شد؟

مهدی

۲۴ آبان ۱۳۹۵

با سلام و عرض ارادت

همانطور که فرمودید همه ما برای فراگیری زبان هم وقت زیادی صرف کردیم و همه هزینه های زیادی پرداخت نموده ایم که مهمترین هزینه آن عمرمان بوده ولی مایلم عرض کنم که از دوره راهنمائی که شروع دوره زبان آموزی مان بود تا سال چهارم دبیرستان فقط و فقط گرامر تدریس شد و هیچ عایدمان نشد. تنها شش ماهه پایانی سال چهارم دبیر مربوطه ما را موظف به حفظ لغات و کلمات در روزنامه های انگلیسی و فارسی شدیم که بدون اغراق هر کدام از ما بالای 1300 لغت حفظ بودیم. البته در دانشگاه مطالعه کتب تخصصی و بالطبع عدم نتایج مورد دلخواه بیش از پیش زجرآور می نمود. ضمناً در خلال آن استفاده از زبان نصرت و سایر نرم افزارهای آموزشی و غیره این حقیر را به مقصود نهائی حتی نزدیک هم ننمود. که نشانه بارز این مهم در نمایشگاه جیتکس امسال بود که فشار عصبی دوچندانی را بر من وارد نمود.حال ناگزیر و بسان سالهای قبل به هر دستاویزی چنگ می زنم و این بار به نرم افزار زبانشاس شما، شاید مراد حاصل شود.

زهره

۱۶ آبان ۱۳۹۵

با سلام لیسانس برق هستم میخوام واسه ارشد اموزش زبان انگلیسی شرکت کنم میخواستم راهنماییم کنین از کجا شروع کنم و چی بخونم؟قبلا کلاس زبان میرفتم اما سه ساله زبان کار نکردم و فراموش کردم

ستاره

۸ آبان ۱۳۹۵

سلام

خسته نباشین.

من یه مشکل دارم.شایدم چندتا باشه ولی مشکلی که فکر میکنم بیشتر منو از هدفم دور میکنه اینه که بیش از حد به گرامر فکر میکنم و قبل از گفتن جمله انگلیسی اونو تو ذهنم با قواعد انگلیسی و ترجنه فارسی اون جور در میارم و بعد اونو میگم با یه لهجه خاص و خوب که خیلیا فکر میکنن من انگلیسی رو خیلی خوب بلدم و موقع شنیدن هم اکثر جملات و کلمات رو نمیتونم تشخیص بدم و همش میگم اوکی و بعدشم اون جمله ای رو که تو ذهنم در حین گوش کردن ساخته بودم رو میگم...

راستش دایره کلماتم خوبه. متن های کتابی رو خیلی بهتر از حرف زدن و گوش کردن میتونم بفهمم و نگارش کنم اما وقتی پای این دوتا یعنی گفتن و شنیدن میاد وسط انگار خنگ میشم. از هرچی یادمه هکیشه دنبال یه راه خوب بودم ولی هر راهی رفتم نیمه راه دلسرد شدم ، نه که تنبلی کنم، احساس میکردم شاید راه بهتری هست و من دارم وقت تلف میکنم. راستش الانم تو گوشیم بیشتر از بیست جی بی دانلود کردم و کلی برنامه اندرویدی ایرانی و خارجی. علاقه شدیدی دارم که راهشو پیدا کنم اما نمیشه... لطفا کمکم کنید.

حسین

۹ آبان ۱۳۹۵

لطفا پست استراتژی های تقویت مکالمه رو مطالعه بفرمایید. جوابتون اونجا هست.

مرتضي

۷ آبان ۱۳۹۵

بنده انگليسيم در حد متوسط هس(البته به علت فرار بودن مطالب خيلي چيزا يادم رفته)ميخوام مدرك تافل بگيرم و همچنين به زبان انگليسي مسلط بشم..اما چون سربازم و محدوديت استفاده از وسيله اي مانند موبايل براي فايل هاي صوتي در پادگان برام وجود دارد شما چه كتاب يا روشي رو براي يادگيري پيشنهاد ميكنين؟

mahsa

۶ آبان ۱۳۹۵

با سلام خدمت جناب ناصری ..من خیلی به زبان انگلیسی علاقمندم ولی همیشه این مشکلو داشتم که نمیدونستم از کجا شروع کنم.اهنگ انگلیسی خیلی گوش میکنم و تا حدودی شنیداریم بهتر شده.سایتتون خیلی عالیه ولی من هنوزم نفهمیدم از کجا و چطور شروع کنم.میخواستم ببینم امکانش هست یه برنامه منسجم به من بدین؟من اگه برنامه داشته باشم خوب پیش میرم.

حسین

۷ آبان ۱۳۹۵

سلام. بهتره اپلیکیشن زبانشناس رو نصب بفرمایین و با این اپلیکیشن زبان انگلیسی رو یاد بگیرین.

مریم

۵ آبان ۱۳۹۵

عرض سلام و خسته نباشید خدمت جناب آقای ناصری‌. من دانشجوی رشته ی روانشناسی در مقطع کارشناسی هستم. بنده هم مشکلی مشابه شما رو دارم. در دوره ی دبیرستان و راهنمایی مشکل زیادی در درس زبان نداشتم و نمرات خوبی هم میگرفتم، اما از وقتی وارد دانشگاه شدم و متاسفانه درس زبان رو نتونستم پاس کنم شدیدا به فکر افتادم. تازه این درس زبان عمومی بود و من حالا از گرفتن دروس متون روانشناسی به زبان انگلیسی فراری هستم و حس میکنم هیچگاه نمیتونم پاسشون کنم!! و مثل شما کارهای زیادی امتحان کردم از جمله گوش دادن به زبان نصرت که حقیقتا بسیار خوب هم بود ولی فقط باعث شد از نظر مکالمه قوی بشم و دایره ی لغاتم افزایش پیدا نکرد به علاوه ی اینکه از قواعد هم چیز زیادی سر در نمیارم. هم چنین فرصت رفتن به آموزشگاه های زبان رو هم ندارم و به دلیل فعالیت هایی که به عهده دارم اصلا نمیتونم وقت زیادی صرف این کار کنم. من خیلی اتفاقی وارد بازار شدم و به دنبال یک برنامه ی یادگیری زبان خوب بودم که این برنامه برام قابل توجه شد. امیدوارم واقعا کارساز باشه برام و همچنین ازتون خواهشمندم بهم کمک کنید تا ان شاالله این اولین و آخرین برنامه ای باشه که برای یادگیری زبان به کار می برم و همچنین بتونم دروس متون ۱ و ۲ رو تا دیر نشده پاس کنم!! با تشکر و آرزوی موفقیت روز افزون شما!

حسین

۶ آبان ۱۳۹۵

سلام. لطفا پست چگونه لغات انگلیسی را حفظ کنیم را مطالعه بفرمایید.

سارا

۳ آبان ۱۳۹۵

سلام آقای ناصری

اول از همه از سایت عالی و زحمات بی دریغ شما تشکر میکنم.ماجرای من هم تقریبا مثل بقیه آدمایی هست که تلاش کردن زبان یاد بگیرن و متاسفانه موفق نشدن.کلاس زیاد رفتم ،کتاب زیاد خریدم اما همه رو نصفه کاره رها کردم. یادگیری زبان انگلیسی جز اهداف من هست.درواقع کلا آشنایی با زبانهای خارجی و فرهنگهای متفاوت جزعلاقمندی های من می باشد.کاملا به این مساله واقف هستم که جهت پیشرفت در کارم نیاز به یاد گیری زبان انگلیسی دارم.مدت یک سال هست که با سایت سرزمین زبان آشنا هستم و مطالبی که در این سایت هست رو مطالعه میکنم .در حال سرچ کردن سایت های متفاوت بودم که با سایت شما آشنا شدم و از ساختار سایتتون خیلی خوشم آمد و احساس کردم خیلی به چیزی که توی ذهن من هست نزدیک میباشد.چیزی که نظر من رو جلب کرد ساختار تفریحی و داستان وار این سایت هست.چون بخاطر مشغله کاری زیاد توانایی تمرکز کردن روی مطالب علمی سنگین رو ندارم و از طرفی بسیار به مطالعه داستان علاقمند هستم.راستش خودم هم به این نتیجه رسیده بودم که کلاس رفتن اصلا برای من مفید نیست و من باید زبان انگلیسی رو خودم یاد بگیرم.و قصدم هم این بود که با لیسنینگ شروع کنم.به این مسایل داشتم فکر میکردم که با سایت شما آشنا شدم و با پکیج داستان های کوتاه شروع کردم.اما هنوز ی مقدار گیج هستم و راه روشن و دقیقی پیش روی من نیست.استعداد و پشتکار خوبی دارم.اما ی مقدار نیاز به تشویق دارم و اینکه ببینم بالاخره راهی پیدا کردم که به نتیجه منتهی میشود و انرژی که صرف کردم بیهوده هدر نرفته است

حسین

۴ آبان ۱۳۹۵

سلام. با قاطعیت به شما میگم که اگر از استراتژی ها و پکیج های داخل نرم افزار استفاده بفرمایین به هیچ عنوان وقت و انرژی که صرف یادگیری زبان انگلیسی میکنین به هدر نمیره و با سرعت پیش میرین

محسن

۲ آبان ۱۳۹۵

با سلام خدمت شما آقای ناصری .

از سایت خوبی که درست کردید خیلی خوشم آمد .

بنده ترم 5 کارشناسی پرستاری هستم .

جریان زبان من هم خیلی نزدیک به جریان شما است .

بعضی اوقات تو بعضی شرایط متن زبان برایم خیلی دلنشین است و بسیاری از لغات برایم آشنایی دارد و احساس می کنم تعداد زیادی لغت را بلد هستم ولی بعضی اوقات هم تو ساده ترین متن ها گیر میکنم و انگار تابه حال هیچکدام از لغات را ندیدم و معانی ساده ترین لغات هم یادم نمیاد . داخل کتاب هایم تعدادی زیادی کتاب زبان از گرامر و دیکشنری و داستان و فلش کارت انگلیسی دارم ، داخل موبایلم هم پر است از نرم افزار های زبان ولی دریغ از یک برنامه منظم و پیوسته در خواندن و ادامه آن .

واقعا نمیدونم از کدوم راه باید شروع کنم که وقتم را تلف نکنه و زبان را یاد بگیرم و با زبان زندگی کنم . مثل دوتا رفیق صمیمی برای هم بشیم . اینه داستان ما به هر سایتی که میری برای درآمد خودش میگه روش ما جدیدترین و بهترین روش موجود در حال حاظر است که تنها با این روش شما موفق میشوید به هر کتابی که مراجعه میکنی نوشته کتاب مورد نظر شما بهترین کتاب جمع آوری شده در این زمینه هست .

وسط یه صد راهی ایستادیم منتظر یه استاد خوب یه استادی که به پیشرفت افراد بیشتر از پول درآوردن از افراد توجه داشته باشه . میخوام از صفر شروع کنم تا 100 ولی آهسته و پیوسته به دلیل اینکه میخوام یاد بگیرم نه اینکه طوطی وار حفظ کنم و برم جلو .

از توجه شما سپاسگزارم

شهناز

۲ آبان ۱۳۹۵

با سلام و خسته نباشید بابت پیگیری های سودمندتان

باور کنید بیشتر یادگیری های من در گرامر مربوط به دوران دبیرستان میشه که نوع آموزش در سالهای 50 تا 57 که از جذابیت خاصی برخوردار بود که با گذشت سالها هنوز درصد زیادی از آن مطالب با توجه به اینکه آن موقع اینقدر تنوع کتاب و مطلب نبود و صرفا نوع آموزش تعیین کننده بود به یادم مانده ولی بعد از آن به دلیل گرفتاری های فراوان مثل شما هر زمان فرصتی پیدا می کردم و یا کتابی میدیدم آن را تهیه کرده مدتی می خواندم و بعد دلسرد می شدم . همیشه هم فکر می کردم تا گرامر را یاد نگیرم نمی توانم صحبت کنم ولی همیشه نسبت به این طرز تفکر تردید داشتم که این خود مزید بر علت به بی میلی به یادگیری و فاصله گرفتن از آموزش می شد چون میگفتم اگر گرامر لازم است مگر من در کودکی با گرامر صحبت کردن را یاد گرفتم.ما اول صحبت کردن را یاد می گیریم و با بالاتر رفتن علم آنوقت می توانیم به صورت ادبی و طبق گرامر صحبت کنیم.من از خد آموز تالیف رالف اس.باگز و رابرتجی.دیکسون ترجمه بهنام شاپوری هم استفاده کردم کتاب خوبی بود ولی باز هم در گام اول نتوانست مرا ترغیب کند و مطالعه آن به نظر من برای زمانیست که مکالمه تا حدی خوب شده باشد و سپس برای ارتقای سطح علمی ادبیات انگلیسی می شود کاربردی باشد.من فعلا قصد دارم با راهنمایی های شما جلو بروم و ببینم این روش برای من چگونه کار می کند و با توجه به این که من آموزش دهنده بودم چه در سطح ابتدایی چه بالاتر از آن چه عمومی و چه تخصصی فکر می کنم این روش ایجاد انگیزه و علاقه بیشتری می نماید.با تشکر از شما استاد گرامی

فراز

۲۹ مهر ۱۳۹۵

سلام استاد،وقت بخیر

بنده دانش اموزه ساله دهم هستم و سه ساله دیگه کنکور تجربی دارم، چند سال و توی چند مرحله کلاس زبان رفتم ولی هیچ نتیجه ای از این کلاسا نگرفتم...همین الان هم زبانم بر خلاف خیلی از درسای دیگم نسبتا خیلی خیلی ضعیفه و اگه اینجوری پیش بره صد در صد توی کنکور و مراحله مهمه دیگه ی زندگی آسیب میبینم،توی اینترنت دنبال کتاب مناسب میگشتم که پایه ای و جامع گرامر رو درس داده باشه و سایت های پر از تبلیغ و ... اعصابمو بهم ریخته بود و نا امید شده بودم...ولی واقعا وقتی که وارد سایت شما شدم خیلی به خودم امیدوار شدم،تازه معنی گرامر و زبان و مشاوره و تکنیک های مطالعه رو فهمیدم و کلا دیدم نسبت به زبان تغییر کرد،خیلی خوشحالم که با شما و سایتتون آشنا شدم،خیلی...

واقعا از شما ممنونم که به فکر بقیه هستید و اطلاعاتتون رو با دیگران در میون میذارید.

ببخشید متنم طولانی شد،بیشتر از این وقتتونو نمیگیرم،فقط یه چیز

پیشنهادتون برای منی که زبان رو از صفر دارم شروع میکنم و در حال حاضر تمرکزم روی کنکور و مدرسست چیه؟؟؟من از همین الان میخوام شروع به زبان اموزی اونم با روش شما بکنم،من حتی وقتی داستانای سطحه کودکانه ی شما رو میخونم ،از هر خط شاید دو کلمه رو بلد نباشم،پیشنهاد شما برای همین الانه من چیه؟ چجوری شروع کنم؟؟؟ببخشید که وقتتون رو بیش از حد گرفتم،خوش حال میشم که جوابم رو بدید یا لینکی در خصوص جوابه سوالم رو برام بفرستید...

یاس

۲۹ مهر ۱۳۹۵

سلام آقاي ناصري

اول از همه بايد از شما تشكر كنم بختطر زحماتتون و وقتي كه گذاشتيد

همسر من دريانورده ومن بيشتر سفرهارو همراهش هستم ميدونيد كه تو اين سفرها واقعا زبان خيلي لازمه، از اينكه تو خارج از كشور هميشه شوهرم بجاي من حرف ميزنه واقعا ناراحت ميشم ،اينكه نميتونم با يه فرد خارج ارتباط برقرار كنم متاسفم ميشم، مدرك من كارشناسي ارشده وخيلي دلم ميخواد دكتري شركت كنم اما بدليل نداشتن مدرك زبان شانس قبولي نيست ،چندوقته منو شوهرم تصميم گرفتيم خارج از كشور زندگي كنيم اما باز هم مشكل زبان دست وپامو بسته مسلما ميدونيد خارج از كشور خيلي راحتتر از ايران ميتونم ادامه تحصيل بدم ويا حتي كار كنم،ميبينيد ! زبان تو زندگيه من نقش مهمي داره اما سه ساله هر كاري ميكنم نميشه،شوهرم بدليل مشغله زياد نميتونم زياد كمكم كنه،تو لپ تاپم پراز نرم افزارهايه زبانه،تو كتابخونه پراز كتابهايه اينترچنج،٥٠٤،امريكن اينگليش فايل و... اما بي فايده است ،منم مثل شما راهايه زيادي رو امتحان كردم،ديگه واقعا نميدونم چيكار بايد بكنم ! خيلي از برنامه هايه زندگيم وآينده بسته به يادگيري ومدرك زبانه واينو منو بيشتر مضطرب ميكنه وفشار بيشتري احساس ميكنم،تازه امروز با نرم افزار شما آشنا شدم ونصبش كردم،شروع خوبي رو باهاش داشتم ،اميدوارم بتونم موفق باشم ،برام آرزويه موفقيت كنيد و تو اين مسير همراهم باشيد

باتشكر از حوصله و وقتتون

Rab

۲۸ مهر ۱۳۹۵

سلام

خسته نباشید

من از ایران خارج شدم ولی اصلا متوجه نمیشم اینا چی میگن...

هر روز به قول شما این کتاب 504 و ... رو میخونم.

امیدوارم اپلیکیشنتون کمکم کنه...

واقعا درمونده ام/.

سایه

۲۷ مهر ۱۳۹۵

سلام وباعرض خسته نباشید

بنده هم خیلی خوشحالم ازاینکه سایت شماروپیداکردم...

راستش من ازکلاس پنجم دبستان تاالان دارم زبان انگلیسی میخونم ت،رشته تحصیلیمم ادبیات وزبان انگلیسیه.کلاسهای آیلتس هم گذروندم اما هنوز امتحانشوندادم...حقیقت میترسم ...

من واقعااحساس میکنم هیچی از زبان بلد نیستم و این همه سال بیهوده بوده....

نمیتونم به صورت روان صحبت کنم....

توی رایتینگ مشکل دارم وهمینظور جمله بندی.....

درس اول نرم افزار زبان شناس ،قسمت کتاب خوانی رو شروع کردم وخوب بود،اغلب کلمات رومیدونستم وحتی خوب هم متوجه میشدم اما بااین وجود خیلی تند حرف میزد ومن ازخودم توقع بیشترازاین دارم....

لطفاکمکم کنین وبهم راهی رو نشون بدین که بتونم مکالممو تقویت کنم ....

باسپاس،

یسنا

۲۶ مهر ۱۳۹۵

سلام ممنون از برنامه خوبتون ببخشید من خیلی وقته زبان میرم تو مکالمه و حرف مشکلی ندارم ولی تو لسنینگ یکمی مشکل دارم زیاد نمیتونم بفهمم مخصوصا موقعی که تند حرف میزنن. من کانون زبان میرم مدت زیادی هم هست ترم اینتر 1 هستم و خیلیم راضیم سی دی هم دادن ولی واقعا وقت نمیکنم خیلی کم وقت میکنم برم سر سی دی و به اون گوش کنم ترم های پایین تر گوش میدادم ولی الان نه اشتیاق دارم برا گوش کردنش نه وقت کافی. میدونم خیلی مهمه ولی به خاطر درس و کلاس وقت زیادی ندارم میشه شما پیشنهاد بدین غیر از سی دی یه راه اسون تری رو پیدا کنم که لسنینگم خوب شه؟

بی نام

۲۶ مهر ۱۳۹۵

سلام. من خیلی مشتاقم زبان یاد بگیرم.در دبیرستان استعدادم عالی بود ولی بعدش دیگه دنبالشو نگرفتم تا بعد از دانشگاه. بعدشم چن باری کلاس رفتم اما اصلا راضی کنده نبود کلاسا دیگه کلا از ذوق و شوق افتادم. دقیقاً حرف شما ک تو سایت گفتین کنتاب 504 و فلش کارت بیشتر منو دور کرد از زبان.کلی کتاب گرامر دارم. کتابهای تقویت لسنینگ و opd . اما نمیدونم از کجا شروع کنم دوبازه؟ من باید نهایت تا سه سال آینده زبانم فول بشه واس سفر.مرسی از راهنماییتون

محمد

۲۵ مهر ۱۳۹۵

سلام آقای ناصری

من دانشجوی مهندسی مکانیک هستم.

ترم اولی ام و میدونم که اهمیت زبا تو دنیای امروز چه جوریه در حدی که بنا به تعریف یونسکو فرد باسواد باید حداقل دو زبان غیر مادری بلد باشه...

و همچنین شرایط زبان برای رشته ی خودم و موضوعاتی مثل ادامه تحصیل تو خارج کشور و ...

من فقط یه بار خیلی وقت پیش کلاس زبان رفتم اونم سطح lets go 4

بعد اون دیگه کلاس نرفتم و با سلف استادی زبانم رو تقویت کردم

از کتابای آکادمیک زبان گرفته تا هر کتابی که به زبان انگلیسی بود حتی کتاب آموزش های نظامی سازمان ملل که البته مال برادرم بود

خودم نمیدونم سطح زبانم کجاس ولی احساس میکنم یه خلا هایی تو دانسته هام وجود داره از تلفظ گرفته تا قواعد... تو کنکور زبان رو هشتاد و پنج درصد زدم و. چند تا دفترچه ی لغت دارم ولی احساس میکنم این روش لغت یادگرفتنم اشتباهه آخه بعضی کلمات کاربردای گوناگون داره و من فقط یکیشو که شاید کاربرد مهمی هم نباشه بلدم چرا؟ چون مثلا تو فلان جا این کلمه رو دیدم و بلافاصله معنی شو حدس زدم و از دیکشنری چک کردم و تو دفترچه نوشتم...

زیاد وقتتونو نمیگیرم می خوام زبان رو قوی و حرفه ای تا حد تسلط ادامه بدم و قسمت هایی مثل لیسنینگ رو که به علت زیاد کار نکردن توی اون ها ضعف دارم رو قوی کنم

خوشحالم که با سایت شما و نرم افزارتون آشنا شدم

راستی من بیشتر زبان یادگرفتو متمرکز کنم تو تابستون بهتر نیست؟ البته منظورم این نیست که الآن تا تابستونو بی خیال شم منظورم اینه که تو تابستون با شدت بیشتر و با چند برابر زبان کار کردن پیش برم...

حسین

۲۶ مهر ۱۳۹۵

سلام. در یادگیری زبان انگلیسی به نظرم آهستگی و پیوستگی نکته ای بسیار کلیدی هست. بنابراین پیشنهاد میکنم که از همین الان تصمیم بگیرین که حداقل روزی نیم الی یک ساعت روی زبان انگلیسی وقت بذارین. مثلا نیم ساعت شب قبل از خواب، و نیم ساعت هم صبح بعد از خواب، که به عادت روزانه تبدیل بشه. و وقتی که تابستون شد علاوه بر این مقدار، به صورت فشرده تری تمرین کنین.

سینا

۲۴ مهر ۱۳۹۵

سلام

ممنون برای زحماتتون

من 15 سالمه و از 7 سالگی تا 12 سالگی کلاس زبان می رفتم خوب میشه گفت تو اون 5 سال من یه سری لغات و گرامر های اولیه رو یاد گرفتم ولی اخراش دیگه واقعا برام سخت بود و خسته میشدم و روز هایی که کلاس زبان داشتم برام مثله جهنم بود.اخرش هم اون ترم و افتادم...

دیگه کلاس زبان نرفتم و زبانو کنار گذاشتم ولی یه چند ماهیه میخوام به صورت حرفه ای شروع کنم یه سرچ تو اینترنت کردم و با سایت شما اشنا شدم راستش من گوشیم iphone هست و نمیتونم نرم افزارو نصب کنم برای همین روی گوشی مادرم نصب کردم ولی زیاد نمیتونم ازش استفاده کنم...

من سریال امریکایی زیاد میبینم از جمله friends/how i met your mother/bign bang theory که اسم اینا توی سایت شما هم بود راستش به صورت نا خوداگاه لغات های زیادی ازین سریال ها یاد گرفتم ولی اون مطلبه سایتتون رو خوندم میخوام ازین به بعد از همون روش استفاده کنم که امروز هم همینکارو کردم..

من فقط در خواست دارم که نرم افزارو برای ios هم بسازید تا کسایی که اپل دارن هم بتونند استفاده کنن.

امروز هم دوتا کتاب زبان اصلی سفارش دادم که یکیشون هری پاتره که نسخه فارسیشو هم دارم و خوندم و میخوام زبان اصلی رو هم بخونم و لغات هایی که بلد نیستم به دنبالشون برم.

حسین

۲۵ مهر ۱۳۹۵

سلام. اپلیکیشن ios به فکرش هستیم ولی هنوز به نتیجه ی خاصی نرسیدیم. خودمون دوست داریم سریعتر آماده بشه

علیرضا

۱۷ مهر ۱۳۹۵

سلام دلم نیومد کامنت نزارم

من شاید 5 ساله زبان میخونم ولی فقط دایره لغاتم زیاد شده همه جور کلاسم رفتم از شمال تا جنوب تهران ولی همشون جیبتو تیغ میزنن، با کتاب های کسل کننده و کلاس های تک جنسیتیشون!

یروز ی آقایی توی کتاب فروشی بهم گف ی کتاب داستان بهت معرفی میکنم برو بخون اگه خوشت اومد ادامه بده اگه ن زبانو بزار کنار! اومدم خونه دو صفحه شو خوندم و فهمیدم خیلی خوشحال شدم، ی شبه کتابرو تموم کردم ولی بهم نچسبید تا زمانی ک صداشو پلی کردم

از اون ب بعد با فیلم و داستان و انیمیشن و حتی توریست! (کاخ سعد آباد، میدون تجریش اغلب هستن) زبانم رو قوی تر کردم

و خیلی لذت بخشه وقتی بدونی زبان بلدی انگار دوتا آدمی! بهمین خاطر زبان آلمانیمو استارت زدم، و آلمانی- انگلیسی میخونم تا جفتش باهم قوی شه، معانیه آلمانی رو ب انگلیسی و بالعکس معنی میکنم

راکد نباشید!

با آرزوی موفقیت.

حیدری

۱۶ مهر ۱۳۹۵

با سلام

بلی کتابهای اموزشی خسته کننده و بعنوان کسی که سالیان سال زبان را دنبال میکنم وموقعیت چندانی نداشتم بایستی خدمتتان عرض کنم که اکثر کتابها را تا اخر بپایان نرساندم در حقیقت از ای شاخ بان شاخه کردم.

علی اکبر

۱۴ مهر ۱۳۹۵

با سپاس از مطالب آموزنده‌تان

بنده به یاد دارم که زمانی تقریباً چیزی از زبان انگلیسی نمی‌دانستم.

با «خریدن» و «خواندن» یکی دو کتاب شبه داستانی ساده شروع کردم: green planet - American revolution و... . از آن روز به سرعت در یادگیری زبان پیشرفت کردم.

اکنون بنده مشغول یادگیری زبان آلمانی به همین شیوه هستم.

رضا

۱۰ مهر ۱۳۹۵

سلام، من غلامرضا جدی هستم اهل شیراز؛ واقعأ خسته نباشید استاد، میگن سخنی که از دل برآید بر دل نشیند، من یکی از برنامه های اصلیم تو زندگی شخصی که برپایه مدیریت خاصی است زبان انگلیسی است چرا که خودتون می دونید ارتباط میان تقریبا جهان هست.خیلی این در اون در زدم کتاب های زیادی گرفتم ولی از انجا که دستورزبان را در فارسی یادنگرفته ام برام خیلی سخت و غیرممکن بود بفهمم کتاب های قبلی دارن چی میگن مثلا فاعل مفعول اضافه و ....، نرم افزار شما که به صورت کاملا تصادفی با اون اشنا شدم واقعا بی نظیره چرا که در اول مقدمش می گه تلفظ و از انجا که من به صورت غریزی همیشه برای خودم شعارم این بود که اکر می خوای زبان یاد بگیری باید بتونی تلفظ خوب کنی به همین دلیل از همون اول مبحثتون مجذوب شدم و حتی ظهر جمعه بود و وقت استراحت اما تا آخر بحثتون رو خونم و برنامه رو نصب کردم و امید دوباره ای که قوی هم هست را دوباره پیدا کردم، امیدوارم بتونم کامل فرابگیرم و بتونم باهاش برای جامعه خودم و حتی جهان خدمتی ارزشمند کنم. در ضمن من خیلی پایم ضعیفه ولی از انجا که امیدم به خداست و به برنامتون امید دارم مطمئنم خیلی زود نتیجه میگیرم. باتشکر جناب ناصری، اجرتون با خداست

ژاله

۸ مهر ۱۳۹۵

سلام

ای کاش قبل از اینکه برم یک کتاب گرامر دیگه بگیرم مطالب شما رو میخوندم.

من یک کتاب grammar in use داشتم ولی رفتم english grammar هم خریدم دقیقآ با حرف شما موافقم گرامر خیلی خیلی تآثیر کمی داره تو حرف زدن چون گرامر رو میخونی بعد از چند روز یادت میره حرف زدن باید به صورت مداوم باشه و از طریق یک پارتنر یا فیلم dh کتاب های داستان صورت بگیره خودمم دقیقآ حس کردم وقتی میخوام صحبت کنم اون گرامر ها یادم نمیاد و کلآ اشتباه میگم ولی وقتی از توی فیلم یه مطلبی رو متوجه میشم خیلی راحت استفاده میکنم همون رو بدون اینکه فکر کنم گرامرش چطوریه. من ترغیب شدم که از برنامه شما استفاده کنم بنظرم این رورش خیلی بهتره.

و یه چیز دیگه اینکه یه سایت دیگه هم مثل شما داره کار میکنه البته خارجی deepenglish.com

میخوام یه مشاوره به بنده بدین در مورد یادگیری زبان از یک شخص native آمریکایی

من فعلآ سطح elementary هستم میخوام وقتی به سطح intermediate رسیدم از سایت. verbling.com استفاده کنم این سایت اساتید زبان هستن از کشور های مختلف و آمریکایی هم هستن که آموزش زبان انگلیسی میدن میخوام بعد از سطح intermediate رو تموم کردم برم دیکه با یه native صحبت کنم و زبان رو به این صورت یاد بگیرم بنظرم با یه native صحبت کردن خیلی آدم رو جلو میندازه البته این سایت پولی هست مثلآ استاد ساعتی 10 دلار میگیره به عنوان مثال میخوام هفته ای 4 ساعت با یک شخص native کلاس بردارم . البته بعد از اینکه به سطح intermediate رسیدم. نظرتون چیه؟

با تشکر

حسین

۹ مهر ۱۳۹۵

سلام. البته ما در حال همکاری دو جانبه با سایت deep English هستیم که به زودی مستنداتش منتشر میشه.

این ایده ای هم که دارین گرونه ولی قطعا خیلی خوبه. درضمن ما میخوایم بخشی به اپلیکیشن برای صحبت کردن با دیگران ایجاد کنیم که اون هم میتونه خیلی تو مکالمتون تاثیر بذاره. البته این برای آیندس.

آرش

۸ مهر ۱۳۹۵

سلام.

۱۰ سال طول کشید. ولی یادگرفتم.

من الان ۲۳ سالمه، اولین بار نجم دبستان رفتم یک موسسه زبان، ۳ ترم زبان رو اونجا با گرامر بهم یاد دادن که خسته کننده بود، بعد که از اون محله نقل مکان کردیم مجبور شدم برم یک موسسه دیگه که اونا هم بخاطر جیبشون گفتن ما اون یکی دیگه رو قبول نداریم دوباره از صفر شروع کن. دوباره یک ترم جدید و خوندن ABCD و ... در نتیجه کلا انگیزه و علاقم منفجر شد.

این رو گفتم که بدونید چقدر موسسات مزخرفن و من همینقدر تجربه داشتم.

من الان با دو لحجه بریتیش و آمریکایی میتونم صحبت کنم، از سوم راهنمایی فقط و فقط موزیک خارجی گوش کردم و تا دوسال اصلا نمفهمیدم چی میخونن و چی به چی هست ولی گوش میکردم. توی دبیرستان تازه با Lyrics آشنا شدم که فهمیدم متن آهنگ ها رو میشه پیدا کنم و متوجه شدم من چقدر فاجعم و لغات رو چپن در قیچی میفهمیدم.

آهنگ گوش کردن و فیلم و سریال با زیرنویس فارسی ادامه پیدا کرد تا دانشگاه و وقتی مقوله رفتن و ... اومد وسط نگاهم نسبت به انگلیسی جدی شد.

ولی خواستم برم کلاس زبان دیدم اینا من رو از سطحی که هستم حداقل ۶ ترم پایین تر قبول میکنن. و من در اون زمان listening فوق قوی داشتم، لحجه عالی ولی دامنه لغات فعال ذهنم فاجعه بود، فقط موقع گوش کردن اهنگ و فیلم متوجه میشدم چی میگن.

بنابر این دیدم کلاس و کتاب و ،.. فایده نداره.

کتاب های سطح بندی شده آکسفود که از stage 1 الی ۶ هست خریدم با یکی دوتا رمان عاشقانه و تاریخی چون رمان عاشقانه مکالمه رابطه ای توش زیاد داره و تاریخی هم کلمات قلمبه زیاد داره. من متوجه شدم سطح زبانم در stage 4 هست و البته بازم از صفر گتاب ها رو میخونم چون اینکه میدیدم سطوح پایین تر رو بلدم بهم انگیزه میداد. بعد از خوندن چندین کتاب در سطح stage 6 رفتم سمت همون رمان هایی که خریدم چون اونا رو میدیم و همش میخواستم بلاخره یک روز پلمپ کتابش رو پاره کنم و بخونم. دقیقا کتاب های رمانی رو خریدم که از روی اونا فیلم ساخته شده بود. هنوزم از این ابتکار خودم لذت میبرم چون بعد از خوندن اون رمان ها فیلم فول اچ دیش رو دانلود میکردم و میدیدم میفهمیدم یکچیزایی توی کتاب بیشتر بوده و یا فیلم رو خیلی مفهومی درک میکردم بدون زیرنویس و ....

الان خدا رو شکر انگلیسی فوق العاده قوی هستم و در مقوله کار و سفرهای تجاریم حسابی بدردم میخوره، اصلا فکر نمیکردم تنهایی بتونم انگلیسی یاد بگیرم.

خواهرم ۶ سال کلاس زبان رفت و اون الان مترجمه، ولی من توی لحجه و صحبت کردن از اون خیلی سر تر هستم چون اون گرامری یادگرفت.

الان هم چند ماهه دارم آلمانی یادمیگیرم که تا الان از سطحی که هستم راضیم.

فقط انگیزه و علاقه خودتون مهمه. علاقه هم با ایجاد انگیزه کاذب از خرید کتاب اموزشی پیدا نمیشه، سریال دوست داری ببینی ، برنامه کمدی جیمی فالون میخوای از یوتیوب نگاه کنی و .. برو سمت همون مطمئن باش یاد میگیری.

من اگر این تجربیات رو یکی بهم چندین سال قبل میگفت شاید توی ۳ سال انگلیسی رو یاد گرفته بودم نه ۱۰ سال ..........

پس واقعا به خودت نگاه کن نه به کتاب و گرامر و ....

سمیه اندرخور

۷ مهر ۱۳۹۵

بنده سالهاست میخواهم زبان بخوانم ولی هر بار یا مشغول بکار بودم با در رشته تحصیلیم که حسابداری بوده کار و درس رو با هم انجام میدادم کتابهای آموزشی تاپ ناچ رو میگذرانم خیلی کسل کننده هستش این روشی که کتابهای داستان کوچک رو استفاده کنیم چند وقته انجام میدم و رغبت بیشتری به یادگیری پیدا کردم و این روش رو میپسندم ممنون از مطالبتان .

ژاله

۷ مهر ۱۳۹۵

سلام از ارائه مطلب خوبتون تشکر میکنم مشکلی که من سالیان طولانی بایادگیری زبان انگلیسی داشتم رو شما مطرح کردید الان متوجه شدم که چرا همیشه بعد از یک دوره کسل میشدم بله دقیقا صحیح ميفرماييد کاش بجای اینهمه وقت و هزینه گذاشتن دوتا کتاب خونده بودم از پیشنهاد خوبتون تشکر میکنم

پايينده باشید

مسعود سرشار

۴ مهر ۱۳۹۵

عرض ادب.خیلی خیلی ممنون از لطف شما بابت وقتی که برای مردم میذارید.خیلی استفاده کردم و امیدوارم موفق باشین. فکر میکنم کتاب های active,intro و کتاب reading English مناسب دوستان باشه.موفق و در پناه پرودگار باشید.

رضا

۱ مهر ۱۳۹۵

سلام و عرض ادب

دانشجوی کارشناسی هستم و مرجع بسیاری از دروس اصلی و تخصصی من کتاب های زبان انگلیسی است با توجه به اهمیت این موضوع برای یادگیری زبان انگلیسی دنبال روشی میگشتم که که متون زبان انگلیسی علمی و تخصصی رشته ام را ​بتوانم مطالعه کنم.

اکثر روش ها، روی مکالمه زبان و امور روز مره و توانایی برقراری ارتباط با دیگران کار میکنند ولی من فکر میکنم که متون علمی و مکالمه دو سطح مختلف هستند و یاد گیری هر کدامشان نیازمند منابع مخصوص به خود است.(البته شاید هم این گونه نباشد و من اشتباه میکنم)

متاسفانه اساتیدی که در دوره دبیرستان داشتم علاقه زیاد من نسبت به یادگیری زبان انگلیسی را که در وجودم بود به تنفر تبدیل کردند(البته بیشتر از آنها خودم در این امر مقصر بوده ام) ولی در دانشگاه با توجه به اهمیت آن و علاقه قبلی خواستار یادگیری آن در سطح عالی هستم ولی هم زمان محدود است و هم مرجع قابل اعتمادی پیدا نکردم این بود که گفتم شاید روش شما بتونه کمک کننده باشه.

ma

۱ مهر ۱۳۹۵

سلام.من هم مانند شما کتابهای زیادی تهیه کردم که گرامر را از پایه تا پیشرفته یاد می دهند، من با علاقه و شوق فراوان تمرینات ان کتابها را حل می کردم،ولی خیلی کم یاد گرفتم،اما یکی از دوستانم. با خواندن داستان موفق به یادگیری لغت و گرامر ،فونتیک،استرس ها شده است،او می گوید من یک صفحه از کتاب را میخوانم زیر لغاتی که معنی ان را نمی دانم خط کشیده بعد ترجمه ان را با مترادف،متضاد،مثال در جمله یاد می گیرم و قید و صفت را مشخص می کنم،بعد ان جمله را در زمان های مختلف می نویسم روزی سه لغت را به این صورت با تمام قواعد دستوری یاد می گیرم. خواهر زاده های من از دو سالگی با دیدن فیلم و بازی های رایانه ای و با کامپیوتر توانستن بدون کلاس رفتن انگلیسی بیاموزند انها خیلی راحت ترجمه فیلم ها و کارتون ها را درک می کنند و اخبار راهم ته حدود زیادی می فهمند، برادرم در ابتدای یادگیری زبان هر روز تعدادی لغت حفظ می کرد کارتون زبان اصلی و فیلم می دید و داستان می خواند او یکسال و نیم هم به کلاس زبان رفت الان تمام فیلم ها و ترانه ها و داستان های انگلیسی را بخوبی متوجه می شود،او لکچرها و رایتینگ های خیلی خوبی می نویسد و کلی دوست مجازی خارجی دارد که باور نمی کنند او ایرانی است اینطوری و خود به خود گرامر را یاد گرفته،من انشاله از دوستان دیگرم هم می پرسم و برایتان شرح یاد گیری گرامر را می نویسم

مصطفی

۱ مهر ۱۳۹۵

سلام

اره حق باشماست کتابهای صرفاآموزشی کسل کننده اندولی آموزشیاهم لازمه کناراینهاباشن هموتکمیل کنندولی تمرکزبیشتررو مطالعه آزادباشه

مرسی ازراهنمایهای ارزندتون که مارادرانتخاب بهترکمک کردید

ساره

۲۵ شهریور ۱۳۹۵

سلام جناب ناصری خدا قوت...

من ساره هستم 26 سالمه دانشجوی

ارشد رشته شیمی گرایش الی

من برای دکترام باید حتما زبانمو تقویت کنم

ولی فعلا در سطح خیلی پایینی هستم

اپلیکشن شمارو نصب کردم و استفاده میکنم

ولی فکر کنم باید چند تا کتاب دیگه هم بگیرم و

بخونم وقت زیادی ندارم از طرفی شرایط کلاس

زبان رفتن هم ندارم. ممنون میشم اگه منو راهنمایی کنید

چندتا کتاب بهم معرفی کنید لطفا و بفرمایید چه کارایی انجام بدم

که خیلی زود مسلط بشم.

واقعا ممنون از وقتی که میذارید

انشاالله که خداوند به شما سلامتی و عمر با عزت

و به مالتون برکت فراوان عطا کنه

. در پناه حق

نرگس

۲۵ شهریور ۱۳۹۵

شخصا فکر میکنم بهترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی و هر زبانی, دیدن فیلمه مخصوصا بدون زیرنویس . من خودم اصلا کلاس نمی رفتم مجبور شدن نصف یه سریال رو بدون هیچ زیرنویس نگاه کنم و واقعا الان تمام زبانی رو که بلدم مدیون همون هستم. مثل بچه ای که به دنیا میاد و از حرف زدن بقیه کم کم یاد میگیره همون طوریه. زیرنویس هم نمی خواد. فقط یکم صبر و حوصله لازمه.

اسماعیل

۲۴ شهریور ۱۳۹۵

باسلام از اینکه خیلی ملموس و روان درباره یادگیری زبان توضیح دادید تشکر میکنم اما نکته اینجاست که این آیا این کتاب ها همراه با ترجمه هستن و دوم اینکه کتاب های بیشتری رو معرفی نکردید

ارمان

۲۳ شهریور ۱۳۹۵

سلام.بنده صفر صفر هستم وهیچی از دوران مدرسه بلد نیستم راهکار عملی شما که دقیقا از چی شروع کنم از چه کتابی نرم افزاری و....الان سال اول رشته ی علوم سیاسی هستم و برای ورود به دانشکده ی وزرات خارجه باید زبانم رو تا سه سال دیگه به حد عالی برسونم.ممنون از سایت خوبتون

سمانه جمشیدی

۱۸ شهریور ۱۳۹۵

با سلام وتشکر از متن مفیدی که گذاشتید چون من دقیقا همین مشکل رو بازبان دارم و از کتابای درسی شروع میکنم و دوباره ترکش میکنم اما بقول شما وقتی داستانی باشه اینطوری ذوق داری ببینی ادامش چی میشه و بهتر میخونیش...راه حل بسیار خوبی پیشنهاد دادید...ممنونم از راهنماییتون

حنا

۱۸ شهریور ۱۳۹۵

من خییییلی دوس دارم زبانای مختلفو یاد بگیرم چون یکی از رویاهام سفر ب دور دنیاس.

مکالمه عربی رو مثلا پدرم بهم یاد میدن چون خودشون بلدن.

ولی انگلیسی و فرانسوی و المانی رو دوس دارم یاد بگیرم

از انگلیسی شروع کردم دیگه

دو ترم رفتم کلاس هزززینه ها بالا و نتیجه صفر اصلا خوشم نمیاد از کلاس ، کسل کننده و بی محتوا

و بقول شما گرامر رو یاد میدن ک ب کارم نمیاد.

ی بسته زبان انگلیسی گرفتم (sweet english) و خب ی مشکلایی داره و بعد ی هفته هنو نتونستم نصبش کنم ولی خو میگن خوبه.

گفتم تا وقته با سایت شما پیش برم.

بعدم سایتتونو زیر و رو کردم دیگه ک فهمیدم چجوریاس و نرم افزارم نصبیدم.

خیلب روشتون خوب و جذابه منک شروع کردم

کتاب داستانای کوتاه هم دارم ب زبان انگلیش ک میخونمشون.

امروز تازه نرم افزارتون رو شروع کردم

ولی اونقد سریع نمیتونم پیش برم و ی روزا اصلا وقت نمیشششه چون کنکور دارم سال 96 رو

هومن

۱۸ شهریور ۱۳۹۵

سلام وقت بخیر.ضمن تبریک از نرم افزار و سایت بسیار مفیدتون.من علاقه زیادی به فراگیری زبان انگلیسی دارم 35 سال دارم و تو دوران راهنمایی همیشه جزو برترین دانش آموز تو این درس بودم و بعلت پاره ای از مشکلات و عدم امکانات در آن زمان دیگر ادامه و یادگیری زبان بصورت کامل برایم میسر نبود چند سال میشه که فوق لیسانس گرفتم و به دلیل اینکه نمره خوب آیلتس می خوام استاد زبان خصوصی گرفتم،ایشون هم کتاب های داستان های کوتاه همراه با سی.دی بهم معرفی کردند ولی یک موضوعی که من رو به شدت آزرده می کنه اینه که ماهی یک میلیون هزینه کلاس خصوصی زبانم میشه و( استادم دکترای تخصصی زبان داره و ارشد اشو تو انگلیس گرفته ) و هزینه یک ماه کلاسم رو استادم پیشاپیش می گیره(قبل از شروع کلاس می گیره!)ناراحتی ام به این دلیل است که استادم کار خاصی انجام نمی ده اگه خودم بااراده باشم اینقدر هزینه نمی کنم!ایشون جعبه لایتنر بم معرفی کرده بودن که می دونستم و همچنین داستانهای کوتاه که باز می دونستم و برای تلفظ و ترجمه لغات هم چند نرم افزار تو گوشی ام نصب کردم راحت شدم.لطفا پاسخ بدین که این همه هزینه الکی است؟!چون خودم واقعا می دونم چیکار کنم.سپاس

سعید

۱۷ شهریور ۱۳۹۵

با سلام و خسته نباشید.

با شما صد در صد موافقم که کتاب های آموزشی و درسی کسل کننده و رنج آورن!کتاب های داستانهای کوتاه هیجان آورن چون وارد داستان می شی و زندگی می کنی و دوست داری تا آخر نقطه داستان رو پی گیری کنی.

ممنونم که وقت گذاشتین.

آرمان

۱۷ شهریور ۱۳۹۵

با سلام .

من یک دانشجوی ۲۱ هستم و در اهواز زندگی می کنم ‌. چندین ساله که میخوام زبان انگلیسی به صورت عالی یاد بگیرم چون هم به شدت علاقه دارم و هم برای کار و تحصیل ایندم به شدت بهش نیاز دارم . من راه های مختلفی رو ازمایش کردم ولی نتیجه نداد. زبان دبیرستان عملا هیچ کمکی نکرد به جز اینکه تعدادی از لغات رو یادگرفتم . چند ماه پیش تصمیم گرفتم به کلاس زبان برم . کلاس زبان خوبی پیدا کردم حتی یک ترم شرکت کردم ولی به دلیل درس دانشگاه و هم به دلیل زیادی مسافت و هم به دلیل اینکه تاثیری تو وضعیت زبان خودم مشاهده نکردم و همچنین همسان نبودن سطح افراد حاضر در کلاس تصمیم گرفتم دیگه نرم . البته بیشترین مشکل من در صحب کردنه به طوری که حتی نمیتونم کلمات ساده (و همچنین بعضی کلمات سخت که بلدم) رو جفت هم بزارم حتی ساده ترین جملات رو بسازم حتی ساده ترین ! . ولی تو لیسنینگ مشکل بزرگی مثل صحبت کردن یا همون اسپیکینگ ندارم به طوری که می تونم سخنرانی های مختلف سیاسی و اجتماعی و تکنولوژی و غیره رو به طور کلی (البته نه به صورت حرفه ای و حساب شده) و تا حدود متوسط و همچنین با جزئیاتی متوجه بشم . ولی باز میگم که بزرگترین دلیل ترک کلاس زبان به اصلاح زبان باز نکردنم بود .

چند وقت پیش دوستم کتابی از زمان دانشجویی پدرش به اسم گرامر زبان از عباس فرزام بهم داد. دیشب یه نگاهی بهش انداختم و دیدم که میتونم متوجه بشم حتی بهتر از کلاس زبان . البته چندین بیست صفحه اولرو که دیدم و همچنین سوالاتش .

برای همین تو اینترنت جست و جو کردم که ببینم ایا میشه بدون کلاس رفتم و داخل خونه و با تمرین به زبان لنگلیسی چه گفتار و چه شنیدار مسلط بشم و حتی برای ازمون ایلتس اماده بشم یا فقط تنها راهش کلاسه ، که سایت شما رو دیدم .

حقیقتش الان هم درسته که برنامه زبانشناس رو دانلود کردم و این کتاب گرامر فرزام هم جلومه ولی گنگم و نمیدونم چکار کنم و از کجا شروع کنم. چون واقعا درمونده شدم و میخوام زبانم خوب بشه.

می خواستم نظر شما رو بدونم و همچنین شما من رو راهنمایی کنید که با این تفاسیر ایا میشه و اگر میشه چطور ؟ باید چکار کنم؟

شرمنده که زیاد شد ولی واقعا مشکل بزرگی شده و هر روز که میگذره و به اینده و زمان استخدامی نزدیک میشم فشار زیاد میشه و همچنین از اینکه نمیتونم مقالات و یا فیلم و یا سخنرانی ها رو متوجه بشم ناراحتم .

خیلی ممنون . باز هم ببخشید که زیاد شد.

حسین

۱۸ شهریور ۱۳۹۵

سلام.

بدون کلاس که میتونین زبان یاد بگیرین ولی کتابهایی مثل کتابی که فرمودین برای یادگیری انگلیسی مناسب نمیدونم. به نظرم شما با این روش داستان های کودکانه رو پیش برین بعد مدتی مشکلاتتون تو سراشیبی قرار میگیره.

مریم

۱۶ شهریور ۱۳۹۵

سلام

منم برای یاد گیری زبان مثل شما به کتابهای گرامری خیلی زیادی مراجعه کردم و با خودم فک میکردم اگه این کتابها را بخونم حتما دیگه به راحتی انگلیسی حرف میزنم و حتی دیگشنری را هم گذاشته بودم جلوی خودم تا همه ای کلمه هاش را حفظ کنم ولی به هیچ نتیجه ای نرسیدم و هیچ کدوم این کتابها را تموم نکردم .

ممنون از مشاوره های خوبتون....

علی

۸ شهریور ۱۳۹۵

سلام

بنده هم چند سال است می خواهم زبان انگلیسی یاد بگیرم اما نشده و نشده.

البته هدف اصلی بنده یادگیری مکالمه نیست بلکه هدف اصلی بنده ردینگ و ترجمه است حداقل از انگلیسی به فارسی، والبته اگر بشود در زمینه رشته تخصصی خودم که فلسفه است.

اما نشد و نشد و برنامه ها و نرم افزارها و کتاب ها و سی دی های مختلف نیز نتوانستند کمکی بکنند.

به نظرم مشکل اصلی در عدم مطالعه جدی گرامر و دانستن معنای لغات است و گرنه فهم کلی جمله بدون گرامر کار سختی است و ترجمه کردن نیز بدلیل موارد گرامری سخت تر.

روش شما خوب است اگر امکان اضافه کردن کتاب ها و متن ها و داستان های در دسترس خودمان نیز باشد.

به فرض بنده می خواهم کتاب شیعه در اسلام علامه محمد حسین طباطبایی که به انگلیسی ترجمه شده است توسط حسین نصر، در برنامه شما داشته باشم و به روش نرم افزار شما بخوانم.

اما چون این حالت اضافه کردن کتاب وجود ندارد، امکان استفاده بلند مدت از نرم افزار شما بدون پرداختن به لغات تخصصی خودم، کافی نخواهد بود.

به این دلیل بهتر است برای کسانی که می خواهند کمی متفاوت از دیگران با برنامه شما ارتباط داشته باشند، و از امکانات آن بهره مند بشوند امکان اضافه کردن متن شان را حداقل در نظر بگیرید.

منتظر راهنمایی های شما در چگونگی پیشرفت در این زمینه هستم و امیدوار به عملی شدن پیشنهادات در برنامه تان.

با سپاس

زهره

۸ شهریور ۱۳۹۵

با سلام و خسته نباشید.خدمت شما.

ممنون از راه اندازی سایت مفیدتون.

سوال بنده در رابطه با نرم افزار زبان شناسه،من چطور میتونم.ترجمه فارسی داستان ها رو ببینم؟ باتشکر.

حسین

۹ شهریور ۱۳۹۵

سلام.

ترجمه ی فارسی برای چهار پکیج داستان بچه گانه، داستان واقعی، داستان کوتاه، و مگا داستان قرار داده شده. و برای دستیابی به ترجمه، وقتی وارد درس میشین در نوار ابزار بالا علامتی به شکل 'فا' قرار داره که ترجمه ی فارسی رو براتون میاره

حجت

۵ شهریور ۱۳۹۵

سلام دوست عزیز

از اینکه سخاوتمندانه تجربیات خودتان را در اختیار دیگران میگذارید ممنونم.

دو سال عمرمو گذاشتم و منابع دکتری رو کامل خوندم هر دو باری هم که کنکور دادم برا دوره روزانه مجاز شدم ولی رتبه خوبی نداشتم به همین خاطر با وجود رزومه پژوهشی خوب رد شدم. دیگه به این نتیجه رسیدم هرقدر هم متون تخصصی خودمون(ادبیات فارسی) رو بخونم باز هم درصد تخصصیم بهتر از این نمیشه. میمونه استعداد تحصیلی و زبان

استعداد د رهر دو کنکور حدود 27 درصد زدم که نمره نسبتا خوبی و انتظار هم ندارم بهتر از این بشه. اما زبان همیشه و در تمام کنکورها چه فوق چه دکتری سفید دادم. چون واقعا زبان عمومیم خیلی ضعیفه. پارسال تافل و رو دوبار خوندم با این نیت که فقط پسیجهارو بزنم ولی سر جلسه که پسیجارو خوندم در هر سطر تعداد زیادی لغت ناآشنا بود که از ادامه خوندن ناامیدم کرد و از منفی شدن ترسیدم و جواب ندادم. واقعا هم حق داشتم جواب ندم چون سخت بودن. چند وقت پیش 1100 واژه رو شروع کردم بخونم که خیلی سخت بود و هرچقدر میخوندم یک روز بعد یادم رفته بود. ناامید شدم. هم از اینکه با زدن درصد تخخصی بالا قبول شم هم از اینکه زبانو حداقل حدود سی درصد بزنم تا تخصصی رو جبران کنم. از یک طرف میگم بشینم فقط زبان بخونم که حداقل سی درصد زبان بزنم و از طرف دیگه میگم خوب اینطوری متون تخصصی که مهمترین پایین میاد و اون سی درصد نسیه رو هم خنثی میکنه. دیگه هیچ امیدی ندارم.

به نظرتون زبان چه کتابهایی بخونم که ده سوال ریدینقو حداقل جواب بدم؟

حسین

۶ شهریور ۱۳۹۵

سلام دوست گرامی

من متخصص زبان برای کنکور نیستم ولی همینقدر میدونم که ما به جای اینکه واقعا در پی یادگیری صحیح و اصولی مطالب باشیم، همیشه به فکر راه حلی کنکوری برای حل مسائل هستیم که این اشتباه خیلی بزرگی هست. به نظرم شما نیاز به تصمیمی جدی دارین که زبان رو به صورت اصولی یاد بگیرین نه به صورت کنکوری.

و برای یادگیری اصولی هم ما منابع زیادی در اپلیکیشن داریم که میتونه کمکتون کنه.

مثلا اگر مشکل لغت دارین پکیج داستان واقعی و داستان کوتاه رو به شما پیشنهاد میکنم.

اما باز هم تکرار میکنم. این تصمیم بزرگی هست که بایستی بگیرین که عملکردتون رو میتونه به طور کلی عوض بکنه. بنابراین خودتون بایستی شرایطتون رو خوب بسنجین و تصمیم بگیرین که آیا به همون روش کنکوریتون ادامه بدین یا روش اصولی.

گلبرگ

۴ شهریور ۱۳۹۵

سلام

از آشنایی با شما سایتتون و نرم افزارتون خوشحالم

داستان من خیلی شبیه شماست . لیسانسه ای که بعد از سالها تحصیل رسما از زبان چیزی یاد نگرفته

اتفاقی به دنبال سرچ روش های یادگیری زبان با برنامه شما مواجه شدم و اون رو روی گوشیم نصب کردم .

امروز دو داستان اول سطح یکش رو مطالعه کردم . روش جالبه . امید وارم موثر باشه .

مشکل اساسی من اینه که گرامر رو نسبتا خوب یاد میگیرم ولی لغات زبان به سختی در ذهنم میمونه

و بدون لغت نه مکالمه نه ارتقای سطح ممکن نیست . فیلم رو هم امتحان کردم فقط قدرت شنیداری رو افزایش داد.

توکل بر خدا امیدوارم روش شما موثر باشه.

ممنون

م

۳۰ مرداد ۱۳۹۵

سلام زبان شناس عزیز

از اینکه وقت میذارید و تجربه هاتون رو منتقل می کنید واقعا سپاسگزارم.

من تازه با شما آشنا شدم و هنوز با روش هاتون آشنا نشدم. راستش به زبان یاد گرفتن خودم زیاد امیدوار نیستم، هروقت که خواستم شروع کنم به یادگیری زبان بیشتر از یک یا دو ترم بیشتر دوام نیوردم، زود دلزده شدم و رها کردم، چون از طرفی اصلا احساس پیشرفت نمیکردم و از طرفی هم کلاس ها برام کند و کسل کننده بود، خلاصه کلا زبان آموز خوبی نیستم.

همونطور که شما گفتی کتابخونه ی من چندین کتاب لغت و گرامر داره و خیلی سعی کردم با انواع روش ها خودم شروع کنم به یادگیری زبان، اما خب متاسفانه اونا هم همیشه نصفه کاره رها شد.

دیشب یکی از درس های شمارو خوندم، داستان هملت بود، بازم حس کردم خیلی ضعیف هستم اما چون داستان برام آشنا بود می تونستم لغت هارو حدس بزنم

امیدوارم بتونم با روش شما پیش برم، آهسته و پیوسته

ممنون میشم اگر چندتا کتاب و فیلم که مناسب من باشه بهم معرفی کنید تا تهیه کنم، راهنمایی های شما قطعا موجب دلگرمی ماست، بازم ازتون متشکرم.

شاد و سلامت باشید.

طاهره

۲۸ مرداد ۱۳۹۵

سلام و خسته نباشید

من متولد 72 هستم و مکانیک خوندم

چند ماه فارغ التحصیل شدم و بخاطر موقعیت شغلی به تسلط روی زبان نیاز دارم و حدود 7 ماه فرصت دارم

سطح زبانم و قدرت حفظیم خوب هست

الان حدودا روزی 4 ساعت مدتیه وقت میذارم و کتاب steps to understanding رو دیشب تموم کردم واسم سخت نبود یکم لغاتش ناآشنا بود ک دارم حفظ میکنم و دارم همزمان یکی از کتابای دوران کنکور که گاج هست و شامل 110 تا متن و 110 کلوز تست هست میخونم

اینا تموم شه میرم سراغ کتابای بعدی ب نظرتون من واجبه کلاس برم؟ یا خودم میتونم با روزی 4 ساعت 7 ماهه به سطح خوبی برسم؟

حسین

۲۹ مرداد ۱۳۹۵

سلام. نه لازم به کلاس رفتن نیست خودتون میتونین این کار رو انجام بدین.

در ضمن از اپلیکیشن زبانشناس پکیج انگلیسی قدرت هم خوبه استفاده بفرمایین.