کتاب «فناوری اطلاعات» نوشته پل آ. دیویس است. این نویسنده مهارت زیادی در نگارش کتابهای آموزشی و افزایش اطلاعات عمومی خوانندگان دارد. یکی از بهترین آثار او کتاب «فناوری اطلاعات» است. این کتاب هر آن چیزی را که یک زبانآموز باید در مورد فناوری اطلاعات بداند در اختیارش قرار میدهد. این کتاب بیشتر حالت تحلیلی، توصیفی و تعریفی دارد و بیشتر مناسب کسانی است که سطح زبان انگلیسی آنها متوسط است.
با توجه به اهمیت این موضوع در این مقاله کتاب «فناوری اطلاعات» را برای شما خلاصه کردهایم. با مطالعه این خلاصه با مهمترین بخشهای این کتاب و موضوعاتی که به آن پرداخته شده است، آشنا خواهید شد؛ بنابراین خواندن این خلاصه کتاب کاربردی را از دست ندهید.
خلاصه کتاب داستان Information Technology
The book "Information Technology " is divided into 11 chapters or sections. The chapter titles of this book are: How Computers Began, Bill Gates and Microsoft, Humans vs. Computers, Computer Games, The Internet, Power to the People, Getting the Message, Cell Phones, Computer Viruses, Computer Crime, and the Future of Technology.
کتاب «فناوری اطلاعات» در ۱۱ فصل یا بخش تنظیم شده است. عناوین فصلهای این کتاب عبارتاند از: رایانهها چگونه آغاز شدند، بیل گیتس و مایکروسافت، انسانها در مقابل رایانهها، بازیهای رایانهای، اینترنت، قدرت به مردم، دریافت پیام، تلفنهای همراه، ویروسهای رایانهای، جنایات رایانهای و آینده فناوری.
CHAPTER 1: How computers began.
فصل ۱: چگونه کامپیوترها شروع به کار کردند.
The first part of the book starts by highlighting the ubiquity of computers in our modern lives and contrasts it with their early beginnings when they were large and difficult to use. It mentions the prediction that computers would eventually become smaller and lighter, which has indeed come true with the advent of computer chips. The author explores the evolution of computers and the role of technicians, mathematicians, and inventors in their development.
بخش اول کتاب با اشاره به کاربردی بودن رایانهها در زندگی مدرن ما شروع میشود و آن را با شروع اولیه آنها که بزرگ بودند و استفاده از آنها دشوار بود، مقایسه میکند. این پیشبینی را ذکر میکند که کامپیوترها در نهایت کوچکتر و سبکتر میشوند که در واقع با ظهور تراشههای کامپیوتری محقق شد. نویسنده تکامل کامپیوترها و نقش تکنسینها، ریاضیدانان و مخترعان را در توسعه آنها بررسی میکند.
This section also discusses Charles Babbage's contributions to computer technology with his inventions, the Difference Engine and the Analytical Engine. However, these machines were not fully realized during Babbage's time. The narrative then moves on to the emergence of personal computers (PCs) and the introduction of the Altair 8800, one of the first PCs available for home use.
این بخش همچنین در مورد کمکهای چارلز بابیج به فناوری رایانه با اختراعاتش، موتور تفاوت و موتور تحلیلی بحث میکند. با این حال، این ماشینها در زمان بابیج به طور کامل محقق نشدند. سپس داستان به ظهور رایانههای شخصی (PC) و معرفی Altair 8800، یکی از اولین رایانههای شخصی موجود برای استفاده خانگی میپردازد.
The founding of the Apple Computer Company by Steve Wozniak and Steve Jobs is highlighted, along with the popularity of their Apple II computer. The growth of the home computer market in the 1980s is mentioned, with IBM-compatible computers becoming the most successful. Apple, on the other hand, stood out with its unique iMac design and later expanded into media players (iPods) and mobile phones (iPhones).
تاسیس شرکت کامپیوتری اپل توسط استیو وزنیاک و استیو جابز، همراه با محبوبیت کامپیوتر Apple II در این بخش مطرح شده است. رشد بازار رایانههای خانگی در دهه ۱۹۸۰ بود که رایانههای سازگار با IBM موفقترین آنها شدند. از سوی دیگر، اپل با طراحی منحصربهفرد iMac خود متمایز شد و بعدا به پخشکنندههای رسانهای (iPods) و تلفنهای همراه (iPhone) گسترش یافت.
This section concludes with the development of laptops, which became popular due to their portability and convenience. Modern PCs are described as capable of storing vast amounts of information, including music, films, and being able to understand spoken language. Laptops have become an integral part of everyday life for many people.
این بخش با توسعه لپتاپها که به دلیل قابل حمل بودن و راحتی محبوبیت پیدا کردند، به پایان میرسد. رایانههای شخصی مدرن بهعنوان توانایی ذخیره حجم وسیعی از اطلاعات، از جمله موسیقی، فیلم و توانایی درک زبان گفتاری توصیف میشوند. لپتاپها برای بسیاری از مردم به بخشی جداییناپذیر از زندگی روزمره تبدیل شدهاند.
Chapter 2: Bill Gates and Microsoft.
فصل ۲: بیل گیتس و مایکروسافت.
Bill Gates, born in 1955, had a visionary perspective on personal computers during the 1970s. He started learning computer programming at thirteen and later attended Harvard University. Gates and his friend Paul Allen developed a computer program for the Altair 8800, leading to the creation of their company, Microsoft.
بیل گیتس، متولد ۱۹۵۵، در دهه ۱۹۷۰ دیدگاهی رویایی در مورد رایانههای شخصی داشت. او در سیزده سالگی شروع به یادگیری برنامهنویسی کامپیوتر کرد و بعد به دانشگاه هاروارد رفت. گیتس و دوستش پل آلن یک برنامه کامپیوتری برای Altair 8800 توسعه دادند که منجر به ایجاد شرکت آنها، مایکروسافت شد.
In 1981, Microsoft achieved success with MS-DOS, an operating system developed for IBM PCs. They also played a role in developing the operating system for Apple's Macintosh computer. Microsoft's own graphical operating system, Windows, became incredibly successful.
در سال ۱۹۸۱، مایکروسافت با MS-DOS، یک سیستم عامل توسعه یافته برای رایانههای شخصی IBM به موفقیت دست یافت. آنها همچنین در توسعه سیستم عامل کامپیوتر مکینتاش اپل نقش داشتند. سیستم عامل گرافیکی خود مایکروسافت، ویندوز، به طور باورنکردنی موفق شد.
Throughout the 1990s, Microsoft expanded, and their software was bundled with PCs, making it difficult for smaller companies to compete. Microsoft faced criticism and legal action but maintained stability due to the demand for software.
در طول دهه ۱۹۹۰، مایکروسافت گسترش یافت و نرمافزار آنها با رایانههای شخصی همراه شد و رقابت برای شرکتهای کوچکتر را دشوار کرد. مایکروسافت با انتقادات و اقدامات قانونی مواجه شد؛ اما به دلیل تقاضا برای نرمافزار، ثبات خود را حفظ کرد.
Bill Gates became one of the wealthiest individuals globally and established the Bill and Melinda Gates Foundation in 2000. The foundation donates billions annually to assist impoverished communities and supports efforts against diseases like malaria.
بیل گیتس به یکی از ثروتمندترین افراد جهان تبدیل شد و بنیاد بیل و ملیندا گیتس را در سال ۲۰۰۰ تاسیس کرد. این بنیاد سالانه میلیاردها دلار برای کمک به جوامع فقیر و حمایت از تلاشها برای مقابله با بیماریهایی مانند مالاریا اهدا میکند.
Chapter 3: Humans against Computers.
فصل ۳: انسان در برابر رایانه.
This chapter discusses the concept of computers surpassing humans in intelligence and the implications of such advancements. It mentions stories where computers initially serve humans but later turn dangerous, such as "I Have No Mouth and I Must Scream" by Harlan Ellison. Films like "2001: A Space Odyssey" and "I, Robot" also explore this theme.
این فصل به مفهوم پیشی گرفتن رایانه از انسان در هوش و پیامدهای چنین پیشرفتهایی میپردازد. داستانهایی را ذکر میکند که در ابتدا کامپیوترها به انسانها خدمت میکنند اما بعدا خطرناک میشوند، مانند «من دهان ندارم و باید فریاد بزنم» نوشته هارلان الیسون. فیلمهایی مانند «۲۰۰۱: یک ادیسه فضایی» و «من، ربات» نیز به بررسی این موضوع میپردازند.
IBM's chess computer, Deep Blue, is highlighted as an example of a computer challenging a human champion, Gary Kasparov. Although Deep Blue eventually won in their rematch, it's noted that humans assisted in its development and that chess is a game well-suited for computer calculations. The question of whether computers truly possess human-like intelligence is posed, and different scientists hold differing opinions on the matter.
رایانه شطرنج IBM، Deep Blue، بهعنوان نمونهای از رایانهای که یک قهرمان انسانی، گری کاسپاروف را به چالش میکشد، معرفی شده است. اگرچه دیپ بلو در نهایت در مسابقه برگشت خود پیروز شد، اما اشاره شد که انسانها در توسعه آن کمک کردند و شطرنج یک بازی مناسب برای محاسبات کامپیوتری است. این سوال مطرح شده است که آیا کامپیوترها واقعا دارای هوش انسانمانند هستند یا خیر و دانشمندان مختلف نظرات متفاوتی در مورد این موضوع دارند.
This section also addresses recent advances in training computers to perform imaginative tasks such as composing. The connection between music and mathematics is explored, and the Turing Test is introduced. Alan Turing, a pioneer in computer science, proposed this test to determine if a computer can convincingly mimic human conversation. The chapter concludes by mentioning the ongoing quest to pass the Turing Test and win the Loebner Prize.
این بخش همچنین به پیشرفتهای اخیر در آموزش رایانهها برای انجام کارهای تخیلی مانند آهنگسازی میپردازد. ارتباط بین موسیقی و ریاضیات بررسی میشود و آزمون تورینگ معرفی میشود. آلن تورینگ، یکی از پیشگامان علوم کامپیوتر، این آزمایش را برای تعیین اینکه آیا کامپیوتر میتواند به طور قانعکنندهای مکالمه انسان را تقلید کند، پیشنهاد کرد. فصل با ذکر تلاش مداوم برای قبولی در آزمون تورینگ و کسب جایزه لوبنر به پایان میرسد.
Overall, the chapter examines the evolving relationship between humans and computers, touching on the potential for computers to surpass human intelligence while acknowledging the complexities of defining true human-like thinking in machines.
به طور کلی، این فصل خلاصه کتاب داستان Information Technology به بررسی رابطه در حال تکامل بین انسان و رایانه میپردازد و به پتانسیل رایانهها برای پیشی گرفتن از هوش انسانی میپردازد و در عین حال پیچیدگیهای تعریف تفکر واقعی انسانمانند در ماشینها را تایید میکند.
CHAPTER 4: Computer games.
فصل ۴: بازیهای رایانهای.
Chapter 4 of the book discusses computer games. In the 1960s, a computer game called Spacewar was developed for the PDP-I computer by Steve Russell. It was a two-player game where spaceships fought against each other.
فصل چهارم کتاب به بحث بازیهای رایانهای میپردازد. در دهه ۱۹۶۰، یک بازی کامپیوتری به نام Spacewar برای کامپیوتر PDP-I توسط استیو راسل ساخته شد. این یک بازی دو نفره بود که در آن سفینههای فضایی با یکدیگر میجنگیدند.
Another game called Adventure, created by Donald Woods in the late 1960s was a text-based game where players interacted with the computer by giving instructions. These two games laid the foundation for action-based and story-based computer games. In 1971, Nolan Bushnell attempted to monetize computer games by creating machines placed in public spaces, starting with Spacewar.
بازی دیگری به نام Adventure که توسط دونالد وودز در اواخر دهه ۱۹۶۰ ساخته شد، یک بازی مبتنی بر متن بود که در آن بازیکنان با ارائه دستورالعملها با کامپیوتر ارتباط برقرار میکردند. این دو بازی پایه و اساس بازیهای رایانهای مبتنی بر اکشن و داستانمحور را گذاشتند. در سال ۱۹۷۱، نولان بوشنل تلاش کرد تا از بازیهای رایانهای با ایجاد ماشینهایی که در مکانهای عمومی قرار میگرفتند، درآمد کسب کند که با Spacewar شروع شد.
However, it was not successful, so he created a simpler game called Pong, which became very popular. Since the 1980s, computer games have evolved significantly with improved graphics and faster gameplay.
با این حال، موفقیتآمیز نبود، بنابراین او بازی سادهتری به نام Pong ساخت که بسیار محبوب شد. از دهه ۱۹۸۰، بازیهای رایانهای با گرافیک بهبود یافته و گیمپلی سریعتر، به طور قابل توجهی تکامل یافتهاند.
Major game companies like Sony, Nintendo, and Microsoft dominate the industry. Concerns have been raised about violent games and their potential impact on players' behavior. Excessive gaming can also have negative effects on health. Despite these concerns, computer games continue to be enjoyed by millions of people worldwide.
شرکتهای بزرگ بازی مانند سونی، نینتندو و مایکروسافت بر این صنعت تسلط دارند. نگرانیهایی در مورد بازیهای خشونتآمیز و تاثیر بالقوه آنها بر رفتار بازیکنان مطرح شده است. بازی بیشازحد نیز میتواند اثرات منفی بر سلامتی داشته باشد. با وجود این نگرانیها، میلیونها نفر در سراسر جهان از بازیهای رایانهای لذت میبرند.
CHAPTER 5: The Internet.
فصل ۵: اینترنت.
The Internet began in the 1970s and became popular in the 1990s with the invention of the Web by Tim Berners-Lee. It changed the world and led to the rise of internet start-up companies, though many of them failed. Google, founded by Larry Page and Sergey Brin, became one of the biggest companies in the world. Pierre Omidyar started eBay, a successful online marketplace.
اینترنت در دهه ۱۹۷۰ آغاز شد و در دهه ۱۹۹۰ با اختراع وب توسط تیم برنرز لی رایج شد. این جهان را تغییر داد و منجر به ظهور شرکتهای نوپای اینترنتی شد؛ اگرچه بسیاری از آنها شکست خوردند. گوگل که توسط لری پیج و سرگئی برین تاسیس شد، به یکی از بزرگترین شرکتهای جهان تبدیل شد. پیر امیدیار eBay را راهاندازی کرد؛ یک بازار آنلاین موفق.
Tom Hadfield, a young entrepreneur, also found success with internet companies. Alex Tew created the Million Dollar Homepage, selling advertising pixels and earning a significant amount of money. Kyle MacDonald traded his way from a paperclip to a house. Today, companies have their own websites, and cybersquatting has become impossible due to new laws.
تام هادفیلد، یک کارآفرین جوان نیز با شرکتهای اینترنتی به موفقیت دست یافت. Alex Tew صفحه اصلی میلیون دلاری را ایجاد کرد و پیکسلهای تبلیغاتی را فروخت و درآمد قابل توجهی به دست آورد. کایل مکدونالد راه خود را از یک گیره کاغذ به یک خانه تغییر داد. امروزه شرکتها وبسایتهای مخصوص به خود را دارند و به دلیل قوانین جدید، تصرف سایبری یا تصرف دامنه غیرممکن شده است.
Chapter 6: Power to the People.
فصل ۶: قدرت برای مردم.
The Internet has revolutionized lives, allowing people to do unimaginable things. Controlling the Internet is challenging because it can be accessed globally. In 1999, Shawn Fanning invented software called Napster, which allowed free music downloads. Despite legal actions, file-sharing software still enables the free sharing of music and movies.
اینترنت زندگی را متحول کرده است و به مردم اجازه میدهد کارهای غیرقابل تصوری انجام دهند. کنترل اینترنت چالشبرانگیز است؛ زیرا در سطح جهانی قابل دسترسی است. در سال ۱۹۹۹، فردی به نام Shawn Fanning نرمافزاری به نام Napster اختراع کرد که امکان دانلود رایگان موسیقی را فراهم میکرد. با وجود اقدامات قانونی، نرمافزار به اشتراکگذاری فایل همچنان اشتراکگذاری رایگان موسیقی و فیلم را امکانپذیر میکند.
The Internet provides a platform for worldwide information sharing and eliminates the need for traditional publishers and record labels. Platforms like Facebook connect people globally. The Internet empowers individuals and has the potential to unite people worldwide.
اینترنت بستری را برای به اشتراکگذاری اطلاعات در سراسر جهان فراهم میکند و نیاز به ناشران سنتی و ناشران موسیقی را از بین میبرد. پلتفرمهایی مانند فیسبوک افراد را در سطح جهانی به هم متصل میکنند. اینترنت افراد را توانمند میسازد و این پتانسیل را دارد که مردم را در سراسر جهان متحد کند.
Chapter 7: Getting the message.
فصل ۷: دریافت پیام.
Electronic messaging has a long history, starting with the telegraph machine. Samuel Morse introduced an improved telegraph system and Morse code, revolutionizing communication. The telex machine allowed worldwide messaging. With personal computers and the Internet, email became a global means of communication. Mobile phones brought text messaging, and instant messaging software made communication faster and more convenient than ever before.
پیامهای الکترونیکی سابقه طولانی دارد که از دستگاه تلگراف شروع میشود. ساموئل مورس یک سیستم تلگراف بهبودیافته و کد مورس را معرفی کرد و ارتباطات را متحول کرد. دستگاه تلکس امکان ارسال پیام در سراسر جهان را فراهم میکرد. با کامپیوترهای شخصی و اینترنت، ایمیل به یک وسیله ارتباطی جهانی تبدیل شد. تلفنهای همراه پیامهای متنی را به ارمغان آوردند و نرمافزار پیامرسانی فوری، ارتباط را سریعتر و راحتتر از همیشه کرد.
Chapter 8: Mobile Phones.
فصل ۸: تلفن همراه.
The first mobile phone call was made in New York in 1973, but it took ten years before they were available for purchase. By 1985, you could buy a mobile phone in the UK for around £2000. These early phones were as big as a laptop and had limited battery life. Despite their limitations, they were still used by young people and wealthy businessmen.
اولین تماس تلفن همراه در سال ۱۹۷۳ در نیویورک برقرار شد، اما ده سال طول کشید تا آنها برای خرید در دسترس قرار گیرند. تا سال ۱۹۸۵، شما میتوانستید یک تلفن همراه در بریتانیا با قیمت حدود ۲۰۰۰ پوند بخرید. این تلفنهای اولیه به بزرگی یک لپتاپ بودند و عمر باتری محدودی داشتند. با وجود محدودیتهایی که داشتند، همچنان توسط جوانان و تاجران ثروتمند استفاده میشد.
In the mid-1990s, mobile phones became increasingly popular, and their usage expanded beyond business purposes to personal communication with family and friends. This shift transformed the concept of telephones from being associated with specific locations to being carried by individuals.
در اواسط دهه ۱۹۹۰، تلفنهای همراه به طور فزایندهای محبوب شدند و استفاده از آنها فراتر از اهداف تجاری به ارتباطات شخصی با خانواده و دوستان گسترش یافت. این تغییر مفهوم، تلفن را از ارتباط با مکانهای خاص به حمل توسط افراد تبدیل کرد.
The number of mobile phone users worldwide has been growing rapidly. In 2004, the number of users exceeded one billion, and it reached two billion in 2006. Some countries, such as Hong Kong, have more mobile phones than people.
تعداد کاربران تلفن همراه در سراسر جهان بهسرعت در حال افزایش است. در سال ۲۰۰۴ تعداد کاربران از یک میلیارد فراتر رفت و در سال ۲۰۰۶ به دو میلیارد رسید. برخی از کشورها مانند هنگکنگ بیش از مردم تلفن همراه دارند.
In the late 1990s, text messaging became a popular feature of mobile phones. The number of messages sent grew significantly, with 500 billion messages sent worldwide in 2004. Text messages have their own language, with people using abbreviations and numerical representations to convey messages concisely.
در اواخر دهه ۱۹۹۰، پیامک به یکی از ویژگیهای محبوب تلفنهای همراه تبدیل شد. تعداد پیامهای ارسالی به طور قابل توجهی افزایش یافت و در سال ۲۰۰۴، حدود ۵۰۰ میلیارد پیام در سراسر جهان ارسال شد.
Mobile phones have evolved significantly and now include features such as cameras, music players, games, and internet connectivity. Modern phones are small, stylish, and frequently updated to match the latest trends.
تلفنهای همراه به طور قابل توجهی تکامل یافتهاند و اکنون دارای ویژگیهای مانند دوربین، پخشکننده موسیقی، بازی و اتصال به اینترنت هستند. تلفنهای مدرن کوچک، شیک و مرتبا بهروز میشوند تا با آخرین روندها مطابقت داشته باشند.
Mobile phones have had a transformative impact on people's lives worldwide. They have enabled communication with others regardless of their location, providing a sense of safety and security. Even in poorer countries, mobile phones have been instrumental in improving lives, facilitating transactions, and connecting people.
تلفنهای همراه تاثیری دگرگونکننده بر زندگی مردم در سراسر جهان داشتهاند. آنها ارتباط با دیگران را بدون توجه به موقعیت مکانیشان فعال کردهاند و احساس ایمنی و امنیت را ایجاد میکنند. حتی در کشورهای فقیرتر، تلفنهای همراه در بهبود زندگی، تسهیل تراکنشها و ایجاد ارتباط بین مردم نقش اساسی داشتهاند.
Mobile phones have also played a role in saving lives. In one instance, a lost hiker was able to communicate with searchers and receive support until he was found. Mobile phones have also assisted in emergencies and aided the police in fighting crime. The phone's ability to capture photos and provide location information has been valuable in investigations.
تلفنهای همراه نیز در نجات جان انسانها نقش داشتهاند. در یک نمونه، یک کوهنورد گمشده توانست با جستوجوگران ارتباط برقرار کند و تا زمانی که پیدا شد، پشتیبانی دریافت کرد. تلفنهای همراه نیز در مواقع اضطراری کمک کرده و به پلیس در مبارزه با جرایم کمک کردهاند. توانایی این گوشی برای گرفتن عکس و ارائه اطلاعات مکان در تحقیقات ارزشمند بوده است.
However, mobile phones have their drawbacks. They are susceptible to theft, particularly among children who are increasingly using them. Concerns about health effects, especially among young children, have been raised. Additionally, the misuse of mobile phones while driving poses a significant risk, and some individuals develop addictive behaviors associated with excessive phone use.
با این حال، تلفنهای همراه دارای معایبی هستند. آنها مستعد سرقت هستند، بهویژه در میان کودکانی که به طور فزایندهای از آنها استفاده میکنند. نگرانی در مورد اثرات سلامتی، بهویژه در میان کودکان خردسال، مطرح شده است. علاوه بر این، استفاده نادرست از تلفن همراه در حین رانندگی خطر قابل توجهی دارد و برخی افراد رفتارهای اعتیادآور مرتبط با استفاده بیش از حد از تلفن دارند.
Despite the challenges, the number of mobile phone users continues to grow. It is predicted that by 2012, there will be approximately 4.5 billion users. Mobile phones have become versatile devices, offering various functions like watching videos, instant messaging, and online shopping. They have become nearly as indispensable as computers. It appears that nothing can hinder the ubiquity and influence of mobile phones.
با وجود چالشها، تعداد کاربران تلفن همراه همچنان در حال افزایش است. پیشبینی میشود که تا سال ۲۰۱۲، تقریبا ۴٫۵ میلیارد کاربر وجود داشته باشد. تلفنهای همراه به دستگاههای همهکاره تبدیل شدهاند و عملکردهای مختلفی مانند تماشای فیلم، پیامرسانی فوری و خرید آنلاین را ارائه میدهند. آنها تقریبا به اندازه رایانهها ضروری شدهاند. به نظر میرسد که هیچ چیز نمیتواند مانع نفوذ و فراگیر شدن تلفنهای همراه شود.
Chapter 9: Computer Viruses.
فصل ۹: ویروسهای کامپیوتری.
This section examines computer viruses and the damage they cause to systems. Computer viruses are harmful programs that can move between computers and cause damage to their memory and other components. Some viruses are difficult to stop and can rapidly affect millions of computers.
در این بخش ویروسهای کامپیوتری و آسیبهایی که به سیستم وارد میکنند بررسی میشود. ویروسهای رایانهای برنامههای مضری هستند که میتوانند بین رایانهها حرکت کنند و به حافظه و سایر اجزای آنها آسیب وارد کنند. متوقف کردن برخی ویروسها دشوار است و میتوانند بهسرعت میلیونها رایانه را تحت تاثیر قرار دهند.
Chapter 10: Computer Crime.
فصل ۱۰: جرایم رایانهای.
In 2001, Abraham Abdallah, a restaurant worker, engaged in identity theft by impersonating famous individuals online and stealing money from their accounts. This form of crime, known as identity theft, has become increasingly common, affecting around one in ten people in the UK. Criminals acquire personal information through various means, such as accessing old computers, intercepting mail, or using software to gather data while victims use the internet.
در سال ۲۰۰۱، آبراهام عبدالله، کارگر رستوران، با جعل هویت افراد مشهور آنلاین و سرقت پول از حسابهای آنها، دست به سرقت هویت زد. این شکل از جرم که به سرقت هویت معروف است، به طور فزایندهای رایج شده است و از هر ده نفر یک نفر در بریتانیا را تحت تاثیر قرار میدهد. مجرمان اطلاعات شخصی خود را از طرق مختلف به دست میآورند، مانند دسترسی به رایانههای قدیمی، رهگیری نامهها، یا استفاده از نرمافزار برای جمعآوری دادهها در حالی که قربانیان از اینترنت استفاده میکنند.
Additionally, criminals employ phishing techniques, sending fraudulent emails pretending to be reputable companies to obtain sensitive information from victims. The criminals then exploit this data to withdraw money from the victims' bank accounts. In 2005, criminals attempted to steal €220 million from a Japanese bank's London offices using software to capture account details, highlighting the potential for large-scale cybercrimes.
علاوه بر این، مجرمان از تکنیکهای فیشینگ استفاده میکنند و ایمیلهای تقلبی را با تظاهر به شرکتهای معتبر ارسال میکنند تا اطلاعات حساسی را از قربانیان دریافت کنند. مجرمان سپس از این دادهها برای برداشت پول از حسابهای بانکی قربانیان سوءاستفاده میکنند. در سال ۲۰۰۵، مجرمان تلاش کردند تا ۲۲۰ میلیون یورو از دفاتر یک بانک ژاپنی در لندن را با استفاده از نرمافزاری برای ضبط جزئیات حساب سرقت کنند که این امر پتانسیل جرایم سایبری در مقیاس بزرگ را نشان میدهد.
Banks invest substantial resources in combating computer crime, which has become more prevalent and globalized due to the internet's reach. While traditional scams like the "Spanish Prisoner" have transitioned to email-based operations, new forms of crime have emerged, including scams related to internet shopping.
بانکها منابع قابل توجهی را برای مبارزه با جرایم رایانهای سرمایهگذاری میکنند که به دلیل دسترسی به اینترنت رایجتر و جهانی شده است. در حالی که کلاهبرداریهای سنتی مانند «زندانی اسپانیایی» به عملیات مبتنی بر ایمیل تبدیل شده است. اشکال جدیدی از جرم ظاهر شدهاند؛ از جمله کلاهبرداریهای مربوط به خرید اینترنتی.
Perpetrators promise to sell items but fail to deliver after receiving payment. Philip Shortman, a Welsh teenager, defrauded over 100 eBay customers for thirteen months, ultimately resulting in a prison sentence.
مرتکبان قول میدهند که اقلام را بفروشند اما پس از دریافت وجه، آن را تحویل نمیدهند. فیلیپ شورتمن، یک نوجوان ولزی، از بیش از ۱۰۰ مشتری eBay به مدت سیزده ماه کلاهبرداری کرد و در نهایت به محکومیت زندان منجر شد.
CHAPTER 11: The future.
فصل ۱۱: آینده.
Chapter 11 of the book discusses the future of computers. In 1943, T.J. Watson, the head of IBM, predicted that there would be a market for only a few important person computers. However, today there are millions of PCs worldwide. Computers have become smaller and more powerful over the years, but they may not continue to get smaller in the future. By 2020, computer chips will reach the smallest possible size. Although it is currently possible to build pocket-sized or wearable computers, they may be as small as we need them to be.
فصل یازدهم کتاب به آینده کامپیوترها میپردازد. در سال ۱۹۴۳، T.J. واتسون، رئیس آیبیام، پیشبینی کرد که بازار فقط برای چند رایانه شخصی مهم وجود خواهد داشت. با این حال، امروزه میلیونها رایانه شخصی در سراسر جهان وجود دارد. رایانهها در طول سالها کوچکتر و قدرتمندتر شدهاند؛ اما ممکن است در آینده کوچکتر نشوند. تا سال ۲۰۲۰، تراشههای کامپیوتری به کوچکترین اندازه ممکن خواهند رسید. اگرچه در حال حاضر امکان ساخت رایانههای جیبی یا پوشیدنی وجود دارد؛ اما ممکن است به اندازه نیاز ما کوچک باشند.
Artificial Intelligence (AI) is an area of focus for computer scientists. They aim to make computers think more like humans. Understanding language is still challenging for computers, although progress is being made. In the future, it is likely that we will be able to have conversations with computers just like we do with friends.
هوش مصنوعی (AI) حوزهای است که برای دانشمندان کامپیوتر مورد توجه قرار میگیرد. هدف آنها این است که کامپیوترها بیشتر شبیه انسان فکر کنند. درک زبان هنوز برای کامپیوترها چالشبرانگیز است؛ اگرچه پیشرفت در حال انجام است. در آینده، این احتمال وجود دارد که بتوانیم مانند دوستانمان با رایانه مکالمه کنیم.
Computer scientists are also working on developing computers with visual capabilities. However, it is difficult for computers to understand what they see. Many believe that computers will perform various tasks in the future, such as driving taxis or working in shops, but they will need to be able to see and comprehend the world around them.
دانشمندان کامپیوتر همچنین در حال کار روی توسعه کامپیوترهایی با قابلیتهای بصری هستند. با این حال، درک آنچه که میبینند برای کامپیوترها دشوار است. بسیاری بر این باورند که رایانهها در آینده وظایف مختلفی مانند رانندگی تاکسی یا کار در مغازهها را انجام میدهند؛ اما باید بتوانند دنیای اطراف خود را ببینند و درک کنند.
Miss Rong Cheng, a robot created by Chinese scientists, started working at a science museum in China in 2006. Although computers like Miss Rong Cheng cannot perform jobs as well as humans, this may change in the future.
خانم رونگ چنگ، روباتی که توسط دانشمندان چینی ساخته شده است، در سال ۲۰۰۶ در یک موزه علمی در چین کار خود را آغاز کرد. اگرچه رایانههایی مانند خانم رونگ چنگ نمیتوانند به خوبی انسانها کار کنند، اما ممکن است در آینده تغییر کنند.
As we approach 2020, the development of smaller transistors will require a new type of computer. Scientists are currently working on quantum computers, which are expected to be faster and more powerful than any existing computers. However, it is also possible that a different kind of computer will emerge before then. Predicting the future of computing is difficult because advancements often happen sooner than expected.
با نزدیک شدن به سال ۲۰۲۰، توسعه ترانزیستورهای کوچکتر به نوع جدیدی از رایانه نیاز دارد. دانشمندان در حال حاضر روی کامپیوترهای کوانتومی کار میکنند که انتظار میرود سریعتر و قدرتمندتر از کامپیوترهای موجود باشند. با این حال، همچنین ممکن است که نوع دیگری از کامپیوتر قبل از آن ظهور کند. پیشبینی آینده محاسبات دشوار است زیرا پیشرفتها اغلب زودتر از آنچه انتظار میروند اتفاق میافتند.
At the end of each chapter of the book, there are exercises for learners that you can do. This scientific book has a significant effect on improving the quality of your English language. Therefore, do not miss reading this interesting book.
در پایان هر فصل از کتاب، تمرینهایی برای زبانآموزان وجود دارد که میتوانید انجام دهید. این کتاب علمی تاثیر بسزایی در بهبود کیفیت زبان انگلیسی شما دارد؛ بنابراین مطالعه این کتاب جالب را از دست ندهید.