برای یادگیری زبان انگلیسی از کجا شروع کنیم

برای شروع یادگیری زبان انگلیسی چکار کنیم؟ در این مقاله به مشکلاتی که مانع شروع یادگیری زبان انگلیسی می‌شود پرداخته شده و راه حل آن ارائه گشته است

photo_2022-03-28_16-59-49.jpg
حسین ناصری
۱۲ ماه پیش آپدیت شد 
دونده

از کجا برای خواندن زبان انگلیسی شروع کنیم ؟

اگر با جستجوی سؤال “برای یادگیری زبان انگلیسی از کجا شروع کنیم” یا “چگونه زبان انگلیسی بخوانیم” به این صفحه واردشده‌ای احتمالاً می‌خواهی زبان انگلیسی را یاد بگیری اما هنوز شروع به خواندن آن نکرده‌ای. بگذار ابتدا سؤالی را از شما بپرسم:

اگر واقعاً می‌خواستی که زبان انگلیسی را یاد بگیری، الآن بایستی چه‌کاری انجام بدهی که این اتفاق رخ بده؟

مشکلی که همه‌ی ما با یادگیری زبان انگلیسی و در کل دیگر اهدافمان در زندگی داریم، این است که زمان بسیار زیادی را صرف فکر کردن و حرف زدن در رابطه با آرزوهایمان می‌کنیم. ولی زمان بسیار کمتری را صرف کارهایی می‌کنیم که می‌تواند در حقیقت ما را به اهدافمان برساند.

دو میدانی

برای یادگیری زبان انگلیسی از کجا شروع کنم؟

این مشکل بسیار رایج است و تقریباً همه‌ی ما چندین بار در زندگی آن را تجربه کرده‌ایم. ما اهداف مهم زیادی را در طول زندگی داشتیم اما هیچ کاری، تأکید می‌کنم هیچ کاری، برای رسیدن به آن‌ها نکردیم. مثلا می‌خواهیم که تناسب‌اندام بهتری داشته باشیم، یا غذاهای سالم‌تری بخوریم، یا …. اما دریغ از یک‌قدم عمل. برای زبان انگلیسی نیز همین‌طور است. همه‌ی ما دوست داریم که زبان انگلیسی را یاد بگیریم. بنابراین شروع می‌کنیم و کلی برنامه و طرح در ذهن خودمان می‌ریزیم. که مثلاً به‌زودی، فردا، شنبه‌ی هفته‌ی بعد، ماه بعد یا سال بعد این برنامه‌ها را آغاز کنیم و زبان انگلیسی را یاد بگیریم. اتفاقی که رخ می‌دهد این است که این فرایندهای برنامه‌ریزی، به ما این‌طور القا می‌کنند که انگار واقعاً در حال رسیدن به هدفمان هستیم؛ درحالی‌که در واقعیت هیچ قدمی را به سمت هدفمان برنداشته‌ایم.

همین حالا، هیچ‌وقت زمان مناسبی برای قدم برداشتن به سمت هدفمان نیست. به‌جای آن، به‌زودی، ظاهراً جذاب‌ترین گزینه‌ی ما برای شروع رسیدن به اهدافمان است.

ما بسیاری از مشکلاتمان را کنار می‌گذاریم تا نسخه‌ی آینده‌ی ما آن را حل بکند. زیرا فکر می‌کنیم که “من آینده” انگیزه و انرژی بیشتری برای رسیدن به هدف دارد؛ زمان بیشتری دارد؛ پول بیشتری دارد؛ جذاب‌تر است؛ یاد گرفته است که زود از خواب برخیزد و بیشتر تلاش کند؛ و یاد گرفته است که زندگی را بهتر مدیریت کند.

بنابراین صبر می‌کنیم……..

مشکل ما خیلی وقت‌ها این نیست که دقیقاً نمی‌دانیم چه‌کار باید بکنیم. در حقیقت بیشتر وقت‌ها ما دقیقاً میدانیم که چه‌کار باید بکنیم. مثلاً کمتر بخوریم، بیشتر ورزش کنیم، و در مورد زبان انگلیسی: بیشتر بخوانیم و بشنویم.

حسین آینده هیچ‌وقت اطلاعات بیشتری نسبت به الآن، برای قدم برداشتن به سمت اهداف کنونی خود ندارد. اما بیشتر وقت‌ها حسین آینده در ذهن احساس می‌کند که بهتر می‌تواند به سمت اهداف قدم بردارد.

بیشتر اوقات اگر هیچ کاری انجام ندهیم و فقط برنامه‌ریزی کنیم، آینده‌ی بهتری نسبت به حال حاضر نداریم.

اگر میدانی که می‌خواهی چه‌کار بکنی و چه هدفی داری، قدم بعدی عمل است

ساعت

بنابراین سؤال اول این نوشته، برای یادگیری زبان انگلیسی از کجا شروع کنیم، بهتر است که تبدیل شود به: الآن چه‌کار کنم که زبان انگلیسی یاد بگیرم؟

چند نکته در رابطه با این سؤال وجود دارد که بهتر است آن‌ها را مشخص کنم:

هیچ کاری نکردن جواب این سؤال نیست

خیلی واضح است نه؟ اما هنوز شما در حال انجام همین کار هستی. زیرا فکر کردن در رابطه با یادگیری زبان انگلیسی، تقریباً معادل با این است که هیچ کاری نکرده‌اید. فکر کردن در رابطه با اهدافت، شما را به آن‌ها نزدیک‌تر نمی‌کند. تنها عمل کردن این کار را برایت انجام می‌دهد.

این موضوع شاید برای خیلی‌ها قابل‌پذیرش نباشد و مثل یک سیاه‌چاله‌ای است که همه‌ی ما در مقاطعی از زندگی‌مان، در دام آن میفتیم. زیرا فکر کردن در رابطه با آینده‌ی خود و اهدافمان و اینکه چطور به آن‌ها برسیم، خیلی جذاب و خوشحال‌کننده به نظر می‌رسد. وقتی‌که آینده‌ی موفقی برای خود تجسم می‌کنیم، از خودمان خیلی احساس رضایت داریم.

احتمالاً خیلی از شماها تصوری که از آینده‌ی خود دارید این است که زبان انگلیسی را یاد می‌گیرید و برای ادامه‌ی تحصیل به یک کشور انگلیسی‌زبان می‌روید و آنجا به‌راحتی می‌توانید با افراد ارتباط برقرار کنید. و یا اینکه علاقه‌مند به مسافرت‌های تفریحی هستید و دوست دارید در مسافرت‌هایتان ارتباط خیلی خوبی را با افراد مختلف داشته باشید. و یا دوست دارید که بتوانید به‌راحتی با توریست‌هایی که به ایران می‌آیند به زبان انگلیسی صحبت کنید. همه‌ی این‌ها تصورات هیجان‌انگیزی هستند. این تصورات باعث می‌شود که فکر کنید که انگار به سمت هدفتان قدمی برداشته‌اید. و یا به قول روانشناس‌ها در حال کسب انرژی مثبت هستید. اما درواقع هیچ کاری نکرده‌اید جز اینکه راهی برای فرار از عمل کردن در حال حاضر پیداکرده‌اید.

برنامه‌ریزی برای یادگیری زبان انگلیسی نیز معادل این است که هیچ کاری نکرده باشید. حتی بهترین برنامه‌ریزی‌ها، عمل کردن نیست. بلکه تنها تفکرات برنامه‌ریزی‌شده است. برنامه‌ریزی در حقیقت فکر کردن درباره‌ی عمل است. تصمیم در رابطه بااینکه چگونه و در چه زمانی، چه‌کاری را انجام دهی. اما این‌ها تنها در ذهن شما رخ می‌دهد و هیچ عملیاتی را در بر نمی گیرد. و قطعاً هیچ زبانی را با این طرح‌ها و نقشه‌ها یاد نمی‌گیری.

تحقیق درباره بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی ، جواب این سؤال نیست

همانند فکر کردن، اختصاص زمان بسیار زیاد در گوگل و جستجو برای بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی نیز جزو عمل کردن محسوب نمی‌شود، درحالی‌که هم‌چین احساسی به آدم دست می‌دهد. زیرا صدها هزار صفحه در رابطه با یادگیری زبان انگلیسی در اینترنت وجود دارد و هزاران محصول مختلف آموزشی برای یادگیری زبان انگلیسی یافت می‌شود که هیچ‌وقت نمی‌توانی همه‌ی آن‌ها را بررسی کنی.

مشکل اصلی اینجاست که با توجه به حجم بسیار زیادی از اطلاعات که در اینترنت وجود دارد اتخاذ تصمیمی درست برای انتخاب بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی بسیار سخت است. به‌ویژه زمانی که برخی از پیشنهادها بسیار متناقض به نظر می‌رسد. به‌عنوان‌مثال برخی فلش کارت‌ها را روش مناسبی برای حفظ کردن لغات انگلیسی می‌دانند، برخی خیر. گروهی میگویند گرامر مهم‌تر است، گروهی دیگر میگویند لغت مهم‌تر است. گروهی بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی را کتاب‌های گرامری و لغت می‌دانند، گروهی دیگر کتاب‌های قصه را قبول دارند. خلاصه‌ی اینکه نظریات در این رابطه بسیار زیاد است و هیچ‌کدام هم به‌طور مطلق غلط یا درست نیستند. بنابراین گیر افتادن در دام یافتن بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی و صرف ده‌ها ساعت وقت برای آن، تنها باعث می‌شود که خسته‌تر شوی و احتمالاً یادگیری خود را متوقف کنی. اگر خیلی دوست داری که روشی معقولانه انتخاب کنی، ما در وب‌سایت زبانشناس دیدگاه خود را در نوشته‌های مختلف بیان کردیم. نگاهی گذرا به آن بینداز ولی زیاد در آن متوقف نشو:

و نوشته‌های مختلف دیگری که در زبانشناس ارائه‌شده است. ما سعی کرده‌ایم که روش‌هایی علمی برای شما ارائه کنیم ولی بازهم تکرار می‌کنم که توقف در این روش‌ها صرفاً برای یافتن بهترین روش آموزشی کاری وقت‌گیر و بیهوده است.

فقط انجامش بده هم جواب این سؤال نیست

نایک شعار بسیار جالبی دارد. فقط انجامش بده یا همان just do it. اما به نظر بنده این شعار زیاد در حوزه‌ی یادگیری زبان کارساز نیست. چون این سؤال پیش می‌آید که چه‌کاری انجام بدم؟! که جواب‌های بسیار زیادی برای این سؤال وجود دارد که همان‌طور که در بالا به آن اشاره کردیم هیچ‌کدام به‌طور مطلق غلط یا درست نیستند.

من تنها می‌توانم به شما این را بگویم که اگر بجای جستجوی بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی، کتابی را باز بکنی و بخوانی و یا فیلمی به زبان انگلیسی نگاه بکنی وقتتان بهتر صرف یادگیری زبان انگلیسی می‌شود.

بنابراین توصیه‌ی بنده به شما این است: شروعش کن

شعار نایک

شروع کن

اصلاً نگران این نباش که از کجا شروع کنی. اصلاً نگران این نباش که وقتی‌که می‌توانی الآن اختصاص دهی بسیار کم است. اصلاً نگران روش آموزشی نباش. فقط شروع کن. شروع کن به یادگرفتن، خواندن، شنیدن، و برقراری ارتباط با این‌و آن. وقتی اولین قدم را که برداری همه‌چیز رفته‌رفته درست می‌شود. می‌توانی با همین روش‌ها و متدهایی که در بالا عنوان کردم شروع کنی، اگر خوشت آمد ادامه بدی و اگر خوشت نیامد با روش دیگری ادامه بدی. ولی شروع کن. همین حالا!

شروع کن

من خودم به‌شخصه خیلی از کارهای موفقیت‌آمیزی که در زندگی انجام دادم برنامه‌ریزی خاصی پشت سر آن نبوده است. فقط قدم در راه گذاشتم و سعی کردم که با تلاش خود به هدف خودم برسم. همین نرم افزار زبانشناس که در حال حاضر در این وب‌سایت ارائه می‌شود به‌تازگی آغاز شده است. ادعا نمی‌کنیم که الآن بهترین گزینه است ولی تلاش خودمان را در این زمینه انجام می‌دهیم و سعی می‌کنیم که نظرات زبان‌آموزان را جلب کنیم.

آیا آماده‌ی شروع هستی؟

اگر شما را متقاعد کردم که همین الآن شروع به یادگرفتن زبان انگلیسی بکنی چند تا راهکار برای ادامه‌ی این راه طولانی برای شما دارم.

۱- دانلود اپلیکیشن زبانشناس

اپلیکیشن زبانشناس با توجه به منابع فراوان و جذابی که دارد، نقطه‌ی خوبی برای شروع شما است. علاوه بر آن، ما حمایت خیلی زیادی از زبان آموزان می‌کنیم و پس از نصب اپلیکیشن، به سؤالات شما و مشکلاتی که دارید پاسخ می‌دهیم.

برای دانلود اپلیکیشن زبانشناس روی لینک زیر کلیک بفرمایید.

دانلود نرم افزار «زبانشناس»

۲- انتخاب پکیج مناسب

برای شروع کار با این اپلیکیشن، پس از دانلود آن، توصیه می‌کنیم که با پکیج‌های آموزشی زیر شروع کنید:

سطح ابتدایی: داستان‌های کودکانه

سطح متوسط: داستان‌های واقعی، و انگلیسی قدرت

سطح پیشرفته: مگا داستان‌ها، انگلیسی مهارت، و داستان‌های کوتاه

سطح فوق پیشرفته: مکالمات تجاری

۳- اعمال متدهای مناسب روی پکیج‌های فوق

اگر داستان‌های کودکانه را می‌خوانید، این راهنما برای شروع مناسب است. اما اگر از سطوح بالاتر آغاز کرده‌اید پیشنهاد می‌کنم که استراتژی های تقویت مکالمه را بخوانید و آن‌ها را روی درس‌های مختلف پیاده‌سازی نمایید.

پاسخ به چند سؤال مهم

آیا می‌توانیم زبان انگلیسی را بدون کلاس یاد بگیریم و تقویت کنیم؟

بله. اگر به حدی رسیده باشید که بتوانید گلیم خود را از آب در بیاورید، برای یادگیری زبان انگلیسی به کلاس نیازی ندارید. این حد تقریباً همان دانستن زبان انگلیسی در حد دروس دبیرستان است.

چگونه زبان انگلیسی را سریع یاد بگیریم؟

اپلیکیشن زبانشناس برای یادگیری لغات از روشی استفاده می‌کند که می‌توان گفت سریع‌ترین حالت یادگیری لغات برای استفاده‌ی بلندمدت است. اما در کل برای اینکه زبان انگلیسی را سریع یاد بگیرید چاره‌ای نیست جز اینکه خودتان را در زبان انگلیسی غرق نمایید.

چگونه انگلیسی را روان صحبت کنیم؟

بنده در دو پست جداگانه، راه‌حل‌های خیلی مناسبی برای بهبود مهارت‌های لیسنینگ و اسپیکینگ شما نوشته‌ام که خواندن و اعمال آن‌ها باعث می‌شود که این دو مهارت به طرز چشمگیری تقویت گردد و زبان انگلیسی را روان صحبت کنید.

نوشته‌ی اول: تکنیک سایه برای تقویت لیسنینگ؛ نوشته‌ی دوم: ۵ استراتژی برای تقویت مکالمه

آیا اپلیکیشن زبانشناس برای آمادگی کنکورهای کارشناسی و ارشد مناسب است؟

هنوز آماری نداریم که نشان دهد آیا اپلیکیشن زبانشناس مناسب افراد کنکوری هست یا خیر. کنکور آزمونی غیراستاندارد است درحالی‌که اپلیکیشن زبانشناس برای شرایط استاندارد مناسب است. در کل با استفاده از اپلیکیشن زبانشناس درک مطلب و دایره‌ی لغات شما تقویت می‌شود که این دو مهارت خیلی برای زدن درصد بالا در کنکور مهم هستند. اما در مقایسه با دیگر روش‌های کنکوری و تستی (که فقط به درد کنکور می‌خورند) نمی‌توان گفت که آیا زبانشناس بهتر است یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌ها

عرفان

۱۴ فروردین ۱۳۹۵

با عرض سلام و خدا قوت خدمت شما و تشکر از ایده خوب و نکات آموزنده سایتتون بنده نیز همانند شما به دلیل خستگی از کلاس های زبان و وقت گیر و هزینه بر بودن به دنبال روشی موثر میگشتم که با سایت شما آشنا شدم و به دلیل تحصیل در رشته ی IT به شدت نیاز به فراگیری و تسلط بر زبان دارم وهمچنین به دلیل قصد شرکت در یکی از آزمون های آیلس و تافل به دنبال راهی مطمئن و مفید میگشتم ومتاسفانه تو بخش مکالمه و لیسن لنگ میزنم امیدوارم بتونم با استفاده از سایت شما و مطالب آموزنده تون به این اهداف برسم. باتشکر

رضا

۱۴ فروردین ۱۳۹۵

با سلام خدمت حسین آقا ادمین سایت . . .

من خیلی مبتدی و تقریبا در حد کتابهای دبیرستانی بیشتر بلد نیستم ...

و می خوام در این زمینه پیشرفت کنم ... برای شروع،خواهشا راهنمایی کنید ...

ممنون میشم

. . .

حسین

۱۵ فروردین ۱۳۹۵

سلام

اگر گوشی اندرویدی دارین، نرم افزار اندروید زبانشناس رو نصب کنین و از قصه های شاگردان EMMA شروع کنین. افرادی در سطح شما از این پکیج شروع کردن و در طول دو سه ماه رشد قابل توجهی داشتن.

حسین

۱۰ فروردین ۱۳۹۵

سلام و خسته نباشید

سال نو را خدمت شما تبریک عرض می کنم

خوب مدتی پیش من خدمت شما پیامی دادم در راستای راهنمایی بنده در راستای یادگیری زبان... فاصله ای افتاد چون مشغول به کار بودم و برنامه اصلی زبانم برای امسال هست . البته این مدت هم بیکار نبودم و زبان را ادامه می دادم دست و پا شکسته چون هم دانشجوی ارشد بودم و هم مشغول به کار. امسال بنده استفاء خودم را نوشته و 3 هدف اصلی را پیگیری می کنم که بزگترین اولویت من زبان انگلیسی می باشد.

من توی این 3 سالی که غیر ممتد به زبان ادامه دادم کتاب four corners 2 و four corners 3 و four corners 4 را خواندم و در حال حاضر مشغول به خواندن کتاب passages 1 می باشم. مشکلی اصلی من در زبان انگلیسی عدم اعتماد به نفس و عدم صحبت صریح و شفاف می باشد . البته در زندگی روز مره نیز با این مشکل دست و پنجه نرم می کنم . (در حال حاضر اصفهان داره تگرگ می یاد.... خوش یوم بود گفتم تو پراتتز بگم) خوب داشتم می گفتم من امسال کارم را ترک کردم برای پیشرفت در زبان و 2 برنامه دیگه ... حالا می خوام در کنار راهنمایی های شما به این هدف والا دست پیدا کنم

در ایام عید من شروع کردم به مطالعه ولی یه جور سردرگمی که با چی شروع کنم و با چه برنامه ای پیش برم من را اذیت مکنه

این اعتماد به نفس را چطور می توانم در این زمینه قوی کنم

چطور به شفافیت در بیان کلمات با accent صحیح دست پیدا کنم

این که من پلکانی پیگیر زبان هستم یکی دیگه از مشکلات من بوده که خوب فکر می کنم واسه خاطر کار و امتحان های پایان ترمم بوده و من الان چطور می توانم به صورت ممتد و پشت سر هم این مشکل را حل کنم

تو کتاب چگونه غورباقه خودتان را غورت بدهید که این 2 3 روز خواندم نوشته بود که برین از کسای که این مسیر را طی کردن بپرسین و شما ها همان کار ها را کنید

وای که چقد دیر این کتاب را خواندم

خیلی طولانی شد

ببخشید اما کمکی از دست شما بر می آید دریغ نفرمایید

حسین

۱۱ فروردین ۱۳۹۵

سلام

سال نو شما هم مبارک باشه

ابتدا در رابطه با ترس و دلهره ای که دارین نوشته ی روبرو رو بخونین: ترس

برای تقویت مکالمه و سرعت دادن به یادگیری زبان انگلیسی نوشته ی روبرو رو بخونین: مکالمه

بهترین کتاب ها برای یادگیری زبان انگلیسی کتاب های داستان هستند. میتونین از داستان های وبسایتمون هم استفاده کنین: /?p=12938

و در آخر بتون پیشنهاد میکنم که نرم افزار اندروید زبانشناس رو از کافه بازار دانلود کنین و استفاده کنین. کاملا در عرض چند ماه به زبان انگلیسی مسلط میشین.

باز اگه سوالی داشتین در خدمتیم

حسين

۱۲ فروردین ۱۳۹۵

بینهایت عالی بودن

مرسی از راهنمایی های که داشتین. بله امسال سال زبان باز هم مزاحمتون خواهم شد. تو این یکی 2 هفته پی گیر بودم و ادامه دادم با این همه انرژی مثبت که به من دادید میرم که به بچه سوسول های native بگم که اینهههههههههههه.

به امید خدا کارا بوسیدم گذاشتم کنار تو ای سال زبان و ارشد را به یه جای توپش برسونم.

هرچی آرزوی خوبه مال تو

آی هوپ یور دریم کام ترو

ارزو

۲ فروردین ۱۳۹۵

سلام دوست گرامی ..

ممنون سایت خیلی خوبتون . راستش من فقط به خاطر جمله همین الان شروع کن جذب سایت شما شدم و سریعا نرم افزارتون رو دانلود کرد و کلی انرژی مثبت گرفتم. جناب ناصری من فوق لیسانس شیلات دارم ولی ازونجایی که بازار کار نداره و از پیشرفت نکردن بدم میاد تصمیم گرفتم یه رشته دیگه ایی رو بخونم. زبان رو چون همیشه دوست داشتم و فکر میکنم از نظر کار هم میتونم موفق باشم انتخاب کردم که کنکور ارشد زبان رو بدم. با سرچ کردن از کجا شروع کنم اومدم تو سایت شما که خیلی هم جالب بود. دوست دارم پیشنهاداتتون رو بدونم و اینکه چیکار کنم موفق بشم.

حسین

۳ فروردین ۱۳۹۵

سلام.

یادگیری زبان میتونه خیلی جاها براتون موثر باشه برای همین صد در صد انتخاب خوبی کردین. اما باید یه تحقیقی بکنین که آیا واقعا گرفتن مدرک زبان میتونه دردی رو از شما دوا کنه؟ چون حقیقتا الان مدارک تو کشور کاغذ پاره شده! شما برای اینکه فوق لیسانس زبان بگیرین بایستی یک سال برای کنکورش بخونین و احتمالا دوسال هم در دانشگاه باشین که میشه سه سال. حالا اگه این سه سال رو خودتون روی زبان به طور کامل وقت بذارین کاملا فول میشین و اگه احیانا به مدرکی هم نیاز داشتین، مدارک بین المللی مثل آیلتس و تافل هست که مشکلتون رو مرتفع میکنه. پس بنابراین رو این موضوع که برین فوق لیسانس بخونین تحقیق بیشتری بکنین من نظری بیش از این نمیتونم بدم.

اما از نظر برنامه ای برای خوندن، همین اپلیکیشن اندروید زبانشناس میتونه شروع خیلی خوبی باشه. و مطمعن هستم که امکاناتی که قرار دادیم و در حال قرار دادم هستیم نیازهاتونو برای یادگیری هر چه بهتر زبان تامین میکنه. اگه سطحتون ابتدایی هست به نظرم از پکیج انشاهای شاگردان EMMA شروع کنین. اگه این پکیج براتون ساده بود از انگلیسی قدرت شروع کنین بعد دو سه ماه نتایج خیلی خوبی رو مشاهده میکنین.

باز اگه سوالی داشتین در خدمتیم :)

كميل

۲۸ اسفند ۱۳۹۴

سلام باتشکراز پيامتون ومطالبتوون

من دنبال اینم روشهای مختلف وازتجارب مختلف استفاده کنم و میخوام خوب صحبت کنم به انگلیسی

میخوام بدونم چجوری میشه حرفهاي طرف مقابل که تندصحبت میکنه رو زودبفهميم وپاسخ بدیم

ممنون میشم

حسین

۲۹ اسفند ۱۳۹۴

سلام دوست گرامی

برای اینکه یاد بگیرین که حرف های طرف مقابل رو چطور بفهمین به نظرم تکنیک سایه خیلی میتونه مفید باشه.

تکنیک سایه رو روی فیلم، سریال، فایل های صوتی و دیگر مطالب صوتی به زبان انگلیسی پیاده سازی کنین تا این مهارتتون بالاتر بره.

مهدی

۲۶ اسفند ۱۳۹۴

سلام آقا حسین

من یه سوال مهم دارم و اونم اینه که میشه دو زبان رو با هم یاد گرفت؟ مثلن من خودم در کنار زبان انگلیسی میخوام زبان رومانیایی رو هم یاد بگیرم.یه برنامه ریزی کردم که روزی سه ساعت و نیم انگلیسی بخونم و سه ساعت و نیم رومانیایی. به نظرتون میتونم؟ خواهش میکنم راهنماییم کنین! :)

با تشکر از مطالب خیلی خوبتون!

حسین

۲۷ اسفند ۱۳۹۴

سلام

بله هیچ مشکلی نداره

البته قبل از اینکه تصمیم نهایی بگیرین پیشنهاد میکنم که نوشته ی انتخاب اهداف هوشمند رو بخونین و ببینین که این هدفتون مناسب هست یا خیر.

حميدرضا

۲۱ اسفند ۱۳۹۴

سلام آقاي ناصري . من توي پتروشيمي كار ميكنم زبان رو در حد ترجمه بلدم و دست و پا شكسته ميتونم حرف بزنم .من بايد تا 6 ماهه ديگه ماكزيمم نوشتن و مكالمه رو مسلط بشم چون شرايط ارتباط با افراد خارجي توي نفت ايجاب ميكنه . محصولات شما رو دانلود كردم . البته چند روز پيش پكيج سرزمين زبان رو خريدم ولي ظاهرا روش شما كه مبتني بر غير كتابهاي آموزشيه رو بيشتر ميپسندم. اميدوارم با اعتماد به روش شما در اين فرصت 6 ماهه بتونم حداقل به تسلط نسبي دست پيدا كنم. من شبها به اخبار پرس تي وي گوش ميدم.

حسین

۲۲ اسفند ۱۳۹۴

سلام

خيلي ممنونم از اعتماد جناب عالي

لطفا براي يادگيري فقط به پكيج اكتفا نكنين بلكه مطالب آموزشي كه در سايت در اختيار خواننده ها قرار داديم رو هم در نظر بگيرين. مثلا سعي كنين تا جايي كه توانشو دارين استراتژيهاي بيان شده در نوشته ي هفت استراتژي براي تقويت مكالمه رو پياده سازي كنين.

درضمن اگر قبل از خريد مشورت ميكردين پيشنهادي كه به شما ميدادم استفاده از اپليكيشن زبانشناس بود.

چون امكاناتي فراهم كرديك كه يادگيري زبان و افزايش دايره ي لغات با سرعت بيشتري انجام بگيره و در آينده نزديك هم اين پكيج هايي كه دريافت كردين به اون اضافه ميشه

پريماه

۲۱ اسفند ۱۳۹۴

با سلام و تشکر از زحمات ارزنده شما جناب ناصری

من مترجمی خوندم اما بسیار مایلم در صحبت کردن و شنیدن خودم و تقویت کنم در دانشگاه این دو معقوله به خوبی انجام نمیگیره نحوه یادگیری شما به نظرم بسیار جذاب و جدید و خلاقانه میاد. امیدوارم بتونم از مطالب و درسهای مفیدتون کمال استفاده رو ببرم

متشکرم و امیدوارم همواره موفق باشید

فقط من با لبتابم میام اما فایلهای صوتی و نتونستم دانلود کنم.

حسین

۲۲ اسفند ۱۳۹۴

سلام

قطعا با روشهايي كه گفتيم به نتيجه ميرسين چون خيلي ها جواب گرفتن

فقط متوجه منظورتون نشدم، كدوم فايلها رو كيخواين دانلود كنين كه نميشه؟

ممنون

م

۱۹ اسفند ۱۳۹۴

با عرض سلام و خسته نباشید

بنده به جز دوران تحصیلی که تا پایان دوره کارشناسی بوده، جای دیگه ای زبان نخوندم. کتاب واژگان تافل رو هم خریدم اما به گفته شما هم به دلیل گیرا نبودن اینگونه کتابها و هم به دلیل اینکه سطحش بالا بود(واژگان ناآشنای زیاد) خیلی زود از خوندنش دست کشیدم و امسال که می خوام واسه ارشد شرکت کنم و نیاز به دایره واژگان بالا هست که باید علاوه بر کتاب تافل، 504 و 1100 واژه رو هم بخونم.

سوال اول بنده از شما اینه که کدوم کتاب های ریدینگ سطح بندی شده رو بخونم تا لغات ضروری زبان مثل کتا بهای بالا رو داشته باشه و در کل از نظر دایره لغات کاربردی کمکم کنه و فایل صوتی با لهجه آمریکایی هم داشته باشه.

سوال دومم اینه که برای یادگیری مکالمه علاوه بر کتاب های غیر آموزشی کدوم کتابهای آموزشی رو توصیه میکنید، و به طور کلی کتابهای آموزشی و غیرآموزشی خوب برای بالا بردن سطح زبان انگلیسی رو لطفن معرفی کنید تا بتونم مهارتامو بالا ببرم حتی تا پیشرفته.

با سپاس فروان از شما

حسین

۲۰ اسفند ۱۳۹۴

سلام

بنده در رابطه با کتاب های مناسب کنکور نمیتونم نظری بدم. اگر از دوستان کسی آشنا به این زمینه هست نظر بده لطفا

اما اگر فاصله ی زیادی تا کنکور دارین، نزدیک یک سال، پیشنهاد میکنم حداقل برای شش ماه به صورت عادی با فیلم، کتاب داستان یا حتی نرم افزار زبانشناس) به یادگیری زبان بپردازین. در ضمن نرم افزار زبانشناس برای افزایش دایره ی لغات بسیار مناسبه.

م

۲۱ اسفند ۱۳۹۴

مشکل بنده اینه که نمیتونم با گوشی و لپ تاپ و..زیاد کار کنم وگرنه کلی فایل ها هست که میشه ازشون استفاده کرد و همچنین نرم افزار زبانشناس. به هر حال از مطالب مفید وب سایتتون و راهنماییتتون خیلی ممنونم و براتون آرزوی موفقیت دارم.

با سپاس فراوان

Shapol

۱۰ اسفند ۱۳۹۴

سلام خسته نباشید.ببخشید چند تا سوال داشتم.من یهویی سایتتون رو دیدم و از مطالبی که نوشته بودین خوشم اومد گفتم حتما ایشون میتونن کمکم کنند.

من سال 88یه دوره زبان انگلیسی رفتم.از اینترچینج زرد شروع کردم تا حدود دو سال و نیم رفتم.فقط لسینینگم ضعیف بود و یه کم هم دامنه لغاتم...یعنی تو بحثهای آزاد که شرکت میکردم لغت کم میاوردم و بعضی وقتها لغاتی که دیگران به کار میبردند معنیشو نمیفهمیدم.

بعد اون به خاطر ازدواج و کار نتونستم اصلا به زبان دست بزنم..الان چند ماهییه بیکارم و فقط خانه داری میکنم.دوست دارم شروع کنم.یعنی مجبور هستم و باید بخونم و یاد بگیرم ولی نمیدونم از کجا شروع کنم.یه ماهی میشه Gateway A2 رو شروع کردم خوبه ولی چون نمیدونم اون منو به هدفم میرسونه یا نه، خسته میشم ازش.

ممنون میشم منو راهنمایی کنید..داستان اینام میخونم.اینجوریام نیست که همه چی یادم رفته باشه..

هر روز چهار ساعت میتونم کامپلت زبان بخونم یعنی فقط برام روشن شه که چی بخونم، میخونم.

خودمو قانع کردم و میدونم که اگه زبانم خیلی خوب باشه یه کار خوب گیرم میاد..لطفا کمکم کنید، لطفا...

حسین

۱۱ اسفند ۱۳۹۴

سلام

وضعیت شما کاملا مناسب برای یادگیری از طریق نرم افزار ما هست.

اگه نرم افزار اندرویدی ما رو تهیه کنین در ابتدا میتونین دروس انشاهای شاگردان EMMA رو بخونین بعد از یکی دو ماه که همین ساعتی 4 ساعت بخونین میتونین دروس انگلیسی قدرت رو هم به برنامه تون اضافه کنین.

ما در این نرم افزار مشاوره های اختصاصی برای تقویت مکالمه و افزایش دایره ی لغات میدیم که اگه انگیزه ی خوبی داشته باشین میتونین تو شیش ماه الی یکسال خودتون رو به سطح مناسبی برسونین.

باز اگه در این رابطه سوالی داشتین در خدمتیم.

علیرضا

۲۱ دی ۱۳۹۴

باسلام

یکی از دوستان می گفت برای اینکه فراموش نکنم تدریس روش خوبیه نظر شما رو می خواستم بدونم ولی سوال اصلی با توجه به شرایطی که خدمتتون عرض کردم چطور شروع کنم و کلا برای پیشرفت زبان و مکالمه چکار کنم . با سپاس فراوان

حسین

۲۲ دی ۱۳۹۴

بله تدریس روش خوبی میتونه باشه. ولی خیلی وقت و انرژی میگیره.

به نظرم بهتره شما با کتاب داستان و فیلم و اینجور چیزها زبانتون رو ادامه بدین و از روش هایی مثل تکنیک سایه که در همین سایتمون توضیح دادیم بهره ببرین تا بهتر یاد بگیرین.

در این مورد اپلیکیشن زبانشناس ما خیلی میتونه بتون کمک کنه. چون برای تمامی سطوح درس داره.

علیرضا

۲۳ دی ۱۳۹۴

سپاسگزارم

علیرضا

۲۰ دی ۱۳۹۴

با سلام

بنده ۳۹ سالمه و سال ۸۹ از دانشگاه پیام نور رشته مترجمی زبان فارغ التحصیل شدم و بدلیل استفاده نکردن مستمر از زبان و مشکلاتی که داشتم تقریبا فراموش کردم در حال حاضر میخام شروع کنم لطفا بنده رو راهنمایی کنید ۱- برای پیشرفت چکار کنم ۲- یکی از دوستان می گفت بهترین راه تدریسه در این موارد هم بنده رو راهنمایی کنید .

با سپاس فراوان علیرضا

حسین

۲۱ دی ۱۳۹۴

سلام

گفتید فراموش کردین. اما من متوجه نشدم یعنی شما میخواین با تدریس زبان دوباره زبان رو یاد بگیرید؟

S.ahmadi

۱۸ دی ۱۳۹۴

سلام من سي وسه سالمه و الان دو تا بچه دارم وقتي پسرم نه ماهه بود شروع كردم به يادگيري زبان و چون تو شهري كه زندگي ميكنم كسي رو ندارم وقتي كلاس ميرفتم پسرم رو با خودم ميبردم و تا هشت ترم متوالي با شرايط سخت ادامه دادم ولي بعد از بدنيا اومدن فرزند دومم ديگه نميتونم كلاس برم،الان تقريبا دو ساله كه كلاس نميرم ولي فيلم با زبان اصلي نگاه ميكنم ،بسيار بسيار مفيد بوده و الان نسبتا خوب صحبت ميكنم و دايره لغاتي كه بلدم زياده، ولي تصميم دارم كه هر طور شده به بادگيريم ادامه بدم و خودم رو به سطح بسيار خوب و قابل قبول برسونم، خواهش ميكنم منو راهنمايي كنيد .چطور ميتونم تو خونه اينكار رو انجام بدم؟؟؟ ممنون

حسین

۱۹ دی ۱۳۹۴

سلام

همین روشی که در پیش گرفتین خوبه فقط باید یسری مسائل رو رعایت کنین.

در رابطه با فیلم اولا فیلمایی انتخاب کنن که بیشترشو بتونین متوجه بشین.

ثانیا حتما تکنیک سایه رو روی فیلما پیاده سازی کنین.

برای این کار حتما نوشته پنج استراتژی برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی رو بخونین.

در ضمن پیشنهاد میکنم حتما خوندن کتاب داستان رو به برنامتون اضافه کنین.

توی قسمت محصولات این سایت ما دو بسته ی آموزشی مبتنی بر داستان گذاشتیم که خیلی میتونه براتون مفید باشه.

سبحان

۱۱ دی ۱۳۹۴

سلام بر مدیر سایت. متشکرم از مطالب بسیار زیبا و دقیق شما.

بنده تازه دوران دانشجویی در مقطع ارشد تمام شده. , و به نیت تحصیل در خارج از کسور قصد یادگیری زیان رو دارم و تا الان که سی سال سن دارم زبان رو به طور جدی دنبال نکردم. بنابراین با عرض شرمندگی زبانم در حد خیلی بده و از یادگیری کاملا نا امید . مطالب مربوط به آقای پروفسور استفان کرشن هم کاملا خوادم خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم .اما مشکل من اینکه اگر بخوام یه کتاب یا مجله در موضوع مورد علاقه ام به زبان انگلیسی بخوانم، فقط یک ساعت طول میشکه تا بفهمم معنی یک پاراگراف سه خطی چی میشه اونم به زور ترجمه گوگل. اینجوری وقتم خیلی هدر میره. گاهی اوقات معنی همه کلمات رو میدونم اما نمیفهمم معنی کل جمله چی میشه.

اگر محبت کنید حقیر رو راهنمایی کنید لطف بسیار بزرگی کرده اید.

متشکرم.

سبحان

۱۲ دی ۱۳۹۴

راستی این مطالب رو یادم رفت یکی از دوستانم برای شورع بهم کتاب Select Readings رو پیشنهاد کرده میخواستم نظر شما رو درباره این کتاب بدانم.

متشکرم.

حسین

۱۳ دی ۱۳۹۴

سلام

خوب شما بایستی کتاب و مجله ای انتخاب کنید که متناسب با سطح شما باشه. مثلا ما در نرم افزار زبانشناس برای سطوح مبتدی هم مطلب گذاشتیم.

داستان هایی مثل همینهایی که در وبسایت قرار میدیم هم احتمالا بایستی برای شما قابل فهم باشه بنابراین از این ها هم میتونین استفاده کنین و با تکنیک سایه مکالمتون رو هم قوی کنین.

در ضمن بسته ی 12 داستان واقعی رو هم مطالعه کنید شاید به دردتون بخوره. به نظرم میتونه براتون مناسب باشه. چون هم مکالمتون رو قوی میکنه هم گرامر.

در رابطه با کتاب سلکت ریدینگ هم من به شخصه نخوندم ولی از اسمش پیداست که بحث ریدینگ و درک مطلب هست که اگر همسطح شما باشه به نظرم خیلی مناسبه.

سبحان

۱۴ دی ۱۳۹۴

سلام بر مدیر سایت. متشکر از سایت بسیار خوب شما.

سوالی که داشتم اینکه آیا با روش مطالعه آزاد و مسائلی که فرمودید میشه تو آزمون تافل با آزمون های شبه به آن موفق بود.؟

متشکرم.

حسین

۱۵ دی ۱۳۹۴

سلام مجدد.

بستگی داره که چقدر وقت داشته باشید. اگر وقتتون بسیار محدود باشه کاری تقریبا نمیشه انجام داد. حتی روش های امتحانی هم زیاد جواب نمیده. اما اگر وقت کافی داشته باشین (مثلا یک سال) حتما میتونین با این روش جواب بگیرین. از الان شروع کنین به همین روش و یکی دو ماه پایانی رو هم به صورت امتحانی بخونین.

سبحان

۱۶ دی ۱۳۹۴

سلام. خیلی متشکرم..

من با نظر شما موافقم که در زمان کم نمیشه کاری کرد. بنابراین قصد داردم حدود یک سال،، انگلیسی رو بیارم تو جریان روزمره زندگی(یعنی وقتی سر سفره نشستم دل میخاد بودنم قاشق و چنگل و سفره و دیگر وسایل غذا به انگلیسی چی میشه وقتی لباس میپوشم لغت انگلیسی لباس ها رو بدانم و الی آخر). فقط از شما راهنمایی میخوام.

من اهل مطالعه کتاب های مذهبی هستم. معولا روزی یک ساعت مطالعه غیر درسی و مذهبی دارم. روزی یک ساعت نهج بلاغه- توضیح المسایل احکام شرعی -صحیفه سجادیه و قرآن مطالعه میکنم هرکدام ده دقیقه. حالا من متن انگلیسی نهج بلاغه و رساله احکام رو از اینترنت دانلود کردم. میخوام به جای خواندن متن فارسی، متن انگلیسی شو بخوانم (روی همون اصل مطالعه آزاد که شما خیلی روش تاکید دارید.) نظر شما چیه؟

دوم اینکه من به مستندات علمی ( نجومی، زمین شناسی، حیات وحش و.....) و تاریخی خیلی عللاقه داردم.... میشه متد سایه رو با نگاه کردن زیر نویس فارسی این ویدویو ها رو به جای فیلم های خارجی انجام داد؟

سوم اینکه بنده چون ارشد هستم باید مقاله انگلیسی بنویسیم و مقاله نوشتن مستلزم مقاله خوادن هست (البته مقالات تخصصی رشته خودم) حالا سوالم اینکه میتونم با خواند مقالات تخصصی رشته خودم مهارت خوادن رو بالا ببرم.؟

در نهایت اگر این سه موضوع بالا رو حدود یک سال مداوم داشته باشم مینتونم بعد از یک سال تو تافل یا هر آزمون زبان بین المللی دیگری موفق باشم؟

سوال آخر اینکه آیا شما نرم افزار Rosetta Stone را میشناسید برا تمرین زبان هست؟

از جواب دادن به ایمیل خیلی متشکرم. شما و سایت شما تنها کسی بودید که به من روحیه دادم در یاد گیری زبان. بر خلاف اطرافیان که هی تو سرم میزنن که تو زبان یاد نمیگیری

خیلی متشکرم.

حسین

۱۷ دی ۱۳۹۴

سلام.

چیزی که آدم رو نکشه قوی میکنه. اطرافیانتون درسته ممکنه الان شما رو مسخره کنن. اما شما میتونید با یادگیری زبان انگلیسی به اونها ثابت کنید که در اشتباه بودن (البته نه به قصد انتقام).

در رابطه با کتابهایی که گفتین. ایده ی خوبی به نظر میاد. فقط بایستی دقت کنین که در سطح شما باشه. نمیدونم این جور کتابها فک کنم کلمات سخت زیاد به کار میبرن بنابراین بایستی کتابی انتخاب کنین که تا جایی که امکان داره ساده باشه.

مستندات علمی هم همینطوره. باز ممکنه کلمات سختی توش دیده بشه. اما تا جایی که شما علاقه دارین میشه باهاش کنار اومد. سعی کنین از زیرنویس فارسی استفاده نکنین. زیرنویس فارسی فقط دفعه ی اول توصیه میشه. برای اطلاعات بیشتر در این رابطه نوشته ی پنج استراتژی برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی رو بخونین.

در رابطه با مقاله ایده ی خوبیه. من خودم هم از این طریق تا حدی مهارت درک مطلبم رفت بالا. اما بایستی دقت کنین که حتما خوندن کتابهای ساده (مثلا کتاب های داستان نوجوانان) رو تو برنامتون قرار بدین.

نرم افزار روزتا استون رو زیاد شنیدم ولی باهاش کار نکردم.

امیدوارم که در یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از این توصیه ها بتونین موفق بشین :)

amir

۲۶ آذر ۱۳۹۴

سلام حسین جان

واقعا گل گفتی که فقط شروع کن ...

منم طی سال های گذشته خیلی شده زبان مبخوندم و باز به هر دلیلی نمیشد ادامش بدم

ولی تنها کاری که کردم این بوده که شبانه روزی در حال گوش دادن و دیدن ویدیو ها و فیلم های خارجی بودم و شاید باورتون نشه کلی درکم از مفاهیم و جملات انگلیسی بیشتر شده با اینکه شاید حتی اون طوری که بایدم موقعه دیدن فیلم و ... تمرکزی روی لغات نداشتم

ولی این علاقه و استمراری که به اهنگا و فیلمای خارجی داشتم هیچ وقت نذاشته برای همیشه از زبان جدا شم و باز میخوام شروع کنم به خوندن زبان ...

با تشکر از زحماتتون

حسین

۲۷ آذر ۱۳۹۴

سلام امیر جان

خیلی کار خوبی کردی که با دیدن فیلم، یادگیری زبان انگلیسی رو قطع نکردی. اتفاقا فیلم دیدن خیلی میتونه به یادگیری کمک کنه چون زبان فیلم به زبان واقعی مردم انگلیسی زبان نزدیکتره.

سیامک

۲۶ آذر ۱۳۹۴

...من دانشجو سال آخر کارشناسی هستم و متقاضی کنکور ارشد امسال و وضعیت زبانم طوریه ک درس زبان رو گذاشتم کنار واسه کنکور...شما چ راهکاری پیشنهاد میکنید ک زبانم در حد کنکور برسه؟ ممنونم ازتون

حسین

۲۷ آذر ۱۳۹۴

سلام

متاسفانه بنده تا حد زیادی با کنکوری خوندن مخالفم بنابراین پیشنهاد خاصی در این زمینه برای شما ندارم. اگر میخواید زبان رو به صورت کلی یاد بگیرین هر سوالی داشتین بفرمایین

سیامک

۲۸ آذر ۱۳۹۴

سلام بنده هم دوس داشتم زبان رو ب صورت کلی بخونم ک هم کمکی واسه کنکورم بشه و هم کمکی واسه ارشد...خودمم میدونم ک کنکوری خوندن پایدار نیس...از پستایی ک شما گذاشته بودین هم فهمیدم... من چیکار کنم زبانو خوب یاد بگیرم؟ برم کلاس؟یا خودم بخونم؟ من خیلی زبانم ضعیفه....

حسین

۲۹ آذر ۱۳۹۴

اگر سطحتون در حد متوسط تقریبا رسیده میتونین به صورت خودآموز کار کنین که بازدهیش از کلاس رفتن خیلی بیشتره. به نظرم حتما یکی از مقالات سایتمونو در این رابطه بخونین مثلا این مقاله که در رابطه با تقویت مکالمه نوشتیم: http://goo.gl/mgVjFN

مجتبی

۲۶ آذر ۱۳۹۴

سلام من دانشجوی داتشگاه صنعتی شریف هستم که در یادگیری زبان انگلیسی ضعیف هستم که به همین دلیل دارم فرصت ادامه تحصیل در آمریکا را از دست می دهم آیا شما راهکاری برای افزایش قدرت یادگیری زبان انگلیسی دارید

ممنون میشوم اگر پاسخ دهید

حسین

۲۷ آذر ۱۳۹۴

بله ما در سایت زبانشناس تمام تلاشمون رو داریم انجام میدیم که به افرادی مثل شما کمک کنیم. به نظرم اول یه نگاهی به نوشته ی زیر بندازین بعد سوالهاتونو بپرسین

http://goo.gl/mgVjFN

فهیم

۱۵ آذر ۱۳۹۴

سلام.احساس کردم بالاخره یه جا پیدا کردم که جواب سوالمو بده.من الان چندسال دنبال اینم که زبان انگلیسی یاد بگیرم.ولی به قول شما بیشتر ؛منابع تهیه کردمو چندروز مدام فکرشو کردم ولی اصلا شروع نکردم.ولی الان دوماه شروع کردم یعنی انیمیشن به زبان اصلی گوش میدم با اونکه زیرنویس داره ولی من بازم توی دفتر مینویسمو خودم ترجمه میکنمو ترجمه فارسیشو زیرش مینویسم.زبان نصرت گوش میدم میخواستم از کانالهای تلگرام که برا آموزش زبان کمک بگیرم ولی احساس میکنم کارم بیفایده و بدون برنامه.احساس گیجی میکنم که نمیدونم باید چکارکنم.باید برم کلاس تا بفهمم چطوری یا واقعا خودم میتونم.سطحم زیاد صفرصفرم نیست.ولی وقت زیادی ندارم باید توی یکی دوسال بتونم به زبان مسلط بشم.میشه خواهش کنم راهنماییم کنید؟

حسین

۱۶ آذر ۱۳۹۴

سلام.

بسیار خوشحالم که با اینجا آشنا شدین و ما نهایت تلاشمونو میکنیم که به افرادی مثل شما کمک کنیم.

دوسال وقت بسیار مناسبیه که تو اون به حد تسلط در زبان انگلیسی برسین. اولین موضوع در این رابطه آهستگی و پیوستگی هست. هرچقدر هم بی برنامه باشین ولی اگر وقتی به گذشتتون نگاه میکنین و میبینین که دستکم روزی مثلا نیم ساعت به زبان انگلیسی اختصاص دادین خود همین موضوع براتون انگیزه میشه. بنابراین اولین کاری که خوبه بکنین اینه که یه زمان مناسب و ثابت برای یادگیری زبان انگلیسی اختصاص بدین. مثلا در منزل روزی یک ساعت (نیم ساعت صبح زود بعد از بیدار شدن از خواب و نیم ساعت هم شب دقیقا قبل از خواب) .

دومین کار اینه که بایستی منابعی انتخاب کنین که در حد و توان شما باشن. اگر انیمیشنی که انتخاب کردین مثلا خیلی از جاهاشو بلد نباشین و نیاز باشه تند و تند به دیکشنری مراجعه کنین هم بسیار خسته کننده میشه هم اصلا بهینه نیست و یادگیری زبان انگلیسی به صورت مطلوب انجام نمیشه. پس بایستی در تهیه منابع دقت کنین و منابعی انتخاب کنین که در حد شما باشن (90 درصدشو بدونین و فقط 5 الی 10 درصد فقط جدید باشه که اونا رو یاد بگیرین). این کار شاید یه مقداری سخت باشه ولی ما تو نرم افزار زبانشناس یکی از کارایی که کردیم اینه که منابع رو از آسون به سخت قرار دادیم. برای مطالعه بیشتر در رابطه با چرایی نصبت نود درصد مطالب قدیمی به ده درصد مطالب جدید به نوشته ی چگونه زبان انگلیسی را یاد میگیریم مراجعه کنین.

در کنار مطالب صوتی، مطالب خوندنی هم نیازه. کتاب های داستان و رمان که برای بچه ها نوشته شده خیلی مناسبه. ما تو وبسایتمون بخشی به اسم داستان های کوتاه داریم که میتونین از این بخش استفاده کنین و همچنین میتونین با مراجعه به کتابفروشی های مرتبط داستان انگلیسی ساده تهیه کنین.

چهارمین توصیه ای که برای شما دارم که خیلی هم مهم هست استفاره از تکنیک سایه برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی هست که به طور مفصل در پست اخیر وبسایت توضیح دادم. حتما این پست رو مطالعه کنین و مطالبشو اعمال کنین.

توصیه ی آخر اینه که زیاد نگران رفتن به کلاس های آموزشی نباشین. با رعایت کردن موارد بالا خیلی راحت به هدفتون میرسین.

باز اگه سوال داشتین در خدمتیم.

دختر اریایی

۱۰ آذر ۱۳۹۴

سلام و عرض ادب خدمت شما حسین عزیز. واقعا از وقتی که برا بچه ها گذاشتی ممنونم.مطالبت خیلی بمنم کمک کرد.ولی فعلا نتونستم خیلی هاشو بخونم . بنظرت من که زبان انگلیسیم در سطح پایینیه چطور میتونم برم کتاب بخونم وقتی معنیاشو نمیدونم؟دیکشنری هم جلو روم باشه؟از نظر دایره لغات در سطح نسبتا خوبی هستم ولی هیییییچی از گرامر سرم نیست. نمیتونم مکالمه کنم.ولی تا حدود کمی میتونم بعضی مکالمات رو متوجه شم.خیلی خیلی کم.ممنونت میشم کمکم کنی

حسین

۱۱ آذر ۱۳۹۴

سلام.

یکی از راه هایی که خیلی به شما کمک میتونه بکنه داستان کوتاه هست. به نظرم با توجه به روشی که در سایتمون برای خوندن داستانهای کوتاه نوشتیم شروع کن به خوندن همین داستانهایی که داریم میذاریم. هم لیسنینگت قوی میشه هم گرامرت بهتر میشه هم دایره ی لغاتت بالاتر میره.

حمید

۲۱ آبان ۱۳۹۴

برای انجام دادن کاری یک دلیل کافیه،

برای انجام ندادنش یک بهونه!

هر چقدر گرسنه باشی، بیشتر ولع غذا داری...

و این نه تنها در مورد یادگیری زبان بلکه در مورد همه چیز صدق می کنه. مثلا فرض کنید ظریف وسط جلسه برجام منتظر مترجم می موند تا بفهمه بقیه چی می گن. یه همچین آدمی یادگیری زبان براش مثل پاس کردن یه واحد درسی می مونه تا کسی که یادگرفتن زبان براش آرزو باشه و هیچ وقت هم بهش نرسه من جمله بنده!

به نظر من باید بزرگ فکر کرد البته سنگ بزرگ هم علامت نزدنه ولی با یه گل هم بهار نمی شه. مثلا خود بنده به لینوکس علاقه دارم، سر کلاساش رفتم دیدم اصلا بدون زبان نمی شه یاد گرفت. بعد از کلی این ور و اون ور کردن (شبیه وقتی که داری از خواب ناز پا می شی) تصمیم گرفتم لایتنر رو پیش برم بعد از اینکه فهمیدم نظریه عدم استفاده چی می گه تصمیم گرفتم وقتم رو با لایتنر تلف نکنم و دلخوش نکنم به کاغذای توی جیبم. به هر حال 10 تا کتاب انگلیسی فنی رو باید بخونم و بهشون نیاز دارم تا بتونم در آینده به فرصت های علمی بهتری دست پیدا کنم. پس این زبان انگلیسی که هیچ، روسی هم باید یاد بگیرم، ژاپنی، ترکی، عربی، آلمانی رو هم . در واقع اینها برای ورود من هستند به دنیای جدید. پیشنهاد می کنم شما هم توی مرحله چه کنم چه کنم نمونید.

حسین

۲۲ آبان ۱۳۹۴

ممنونم از کامنت زیبایی که گذاشتین و امیدوارم همه ی زبان هایی که اشاره کردین رو یاد بگیرین :)

صدیقه عرفاویان

۱۱ آبان ۱۳۹۴

آقای حسین

گفتید انگلیسی قدرت شروع کنم ! یعنی چه ، سواد انگلیسی من در حد اول راهنمایی هست لطفا راهنمایی کنید . متشکرم

حسین

۱۲ آبان ۱۳۹۴

آهان. ببخشید نمیدونستم. ببینید پس بایستی با همون سطوح ساده شروع کنین. و هر درس رو چند ده بار تا جایی که همه ی درس رو یاد گرفتین بخونین.

تا جایی درسها رو بخونین که بتونین به راحتی تکنیک سایه ی کامل رو حداقل بتونین روش پیاده سازی کنین.

این کار رو با داستان های ساده ی انگلیسی همین سایت هم میتونین انجام بدین اگر باهاشون راحت بودین.

باز اگه سوالی داشتین بفرمایین در خدمتیم.

صدیقه عرفاویان

۱۱ آبان ۱۳۹۴

سلام خدمت آقای حسین

از راهنمایی هاتون خیلی ممنونم وبه من کمک کرد

علاقه بسیار زیادی به یادگیری زبان انگلیسی دارم و تازه نرم افزار رو دانلود کردم و از خدا میخوام به من کمک کنه تا موفق بشم ، انشاالله تا چند روز آینده خبرهای خوبی بهتون میدم . سلامت و ثروتمند و شاد باشید .

حسین

۱۲ آبان ۱۳۹۴

سلام.

انشالله که همیشه خوش خبر باشین :) پیشنهاد میکنم با درسهای انگلیسی قدرت شروع کنین. سوالی داشتین در خدمتیم.

سمانه

۱۰ آبان ۱۳۹۴

یک سوالی خدمت شما داشتم من می خوام برای ادامه تحصیل خارج از کشور اقدام کنم و مدرک زبان لازم دارم زبانم هم خیلی تعریفی نداره می خواستم ازتون راهنمایی بگیرم اگر بخوام ایلتس و یا تفل بگیرم، کدوم یک راحتتره و چه منابعی هست برای مطالعه. چون زبان خیلی وسیع هست همونطور که خودتون بهتر می دونید. چطور بخونم؟ چه منابع معتبری؟ ممنون میشم اگر راهنماییم کنید سپاسگزارم

حسین

۱۱ آبان ۱۳۹۴

سلام.

در رابطه با زبان فرصتتون چقدر هست و الان در چه سطحی هستید و بکگراندتون چی بوده؟

سمانه

۱۲ آبان ۱۳۹۴

از پاسختون بی نهایت سپاسگزارم خیلی ممنونم بنده فوق لیسانس بیماریهای گیاهی هستم. سطح زبان من پایین هست ولی دقیق نمی دونم چنده و تعین سطح نکردم یک سال تا یک سال و نیم فرصت دارم

حسین

۱۳ آبان ۱۳۹۴

ببین اگه یک سال و نیم وقت داری مثلا روزی یک ساعت وقت بذاری به سطح مورد نظرتون تافل یا آیلتس میتونی برسی. فقط مساله اینه که بنده به شخصه مخالف کتاب های آموزش زبان انگلیسی هستم البته برای این ازتون پرسیدم سطحتون در چه حدیه اگه مثلا سطح زبانی از یک تا شیش در نظر بگیریم شما مثلا دو باشی میتونی کم کم بصورت خودخوان زبان رو کارامد تر از اونچیزی که تو کلاسها و کتابهای آموزشی هست یاد بگیری. اما اگه واقعا صفره صفر باشی حتما اولش باید به طور فشرده کلاس آموزشی بری. اما من فرض میکنم تا حد اولیه ای بلدی. مثلا میتونی یه کتاب ساده رو شروع کنی به خوندن. اگر اینطوره پیشنهادم اینه با کتاب داستان بچه ها شروع بکنی. یخورده اولش سخته ولی میشه. اما توصیه ی اکید من اینه که به هیچ عنوان به هیچ عنوان با کتاب گرامری شروع نکن که فایده نداره.

سمانه

۱۰ آبان ۱۳۹۴

خیلی ممنونم ازتون نه در حد 2 هست چون قبلا یکبار تو کلاس شرکت کردم و تعیین سطح شدم اگه خودم بخوام بخونم شما چه کتاب هایی رو پیشنهاد می کنید برای آیلتس که واقعا بتونم نتیج خوبی ازشو بگیرمو یا چه روشی رو یشتر توصیه می کنین؟

حسین

۱۱ آبان ۱۳۹۴

ببین زیاد به این فکر نکن که برای آیلتس چی بخونم برای تافل چی بخونم. اگر زبان انگلیسیت به طور کلی قوی بشه هر امتحانی که بدی نمره ی خوبی میگیری. فقط کافیه یکی دو هفته قبل از همون امتحان چند تا از نمونه سوالاشو حل کنی. اما مثلا وقتی برای تافل خوب بخونی هیچ دلیلی وجود نداره که کلا زبان انگلیسیت خوب بشه یا آیلتس هم بتونی خوب بدی پس توصیم اینه که کلا رو خود زبان تمرکز کنی یکی دو هفته آخر و یا نهایتا یکماه آخر هم برای اینکه نمره ی بالاتری بیاری میتونی کتاب مختص تافل یا آیلتس بخونی من حتی دوست داشتم که فقط شب امتحان نمونه سوالات تافل رو یه نگاهی کرده و رفته سر جلسه نمره ی بسیار بالایی گرفته چون پایش قوی بوده