چگونه زبان انگلیسی را مثل آب خوردن بخوانیم؟

برای اینکه خواندن زبان انگلیسی مثل آب خوردن باشد بایستی 5 نکته را در نظر بگیرید. بایدها و نبایدهای بهترین راه یادگیری زبان در این مقاله خلاصه شده است.

photo_2022-03-28_16-59-49.jpg
حسین ناصری
۹ ماه پیش آپدیت شد 
دخنر خسته

آیا اصلا یادگیری زبان انگلیسی مثل آب خوردن است؟

بگذارید همین ابتدا خیلی روراست به شما بگویم که متأسفانه پاسخ این سؤال خیر است. نه‌تنها زبان انگلیسی، بلکه یادگیری هیچ زبان دیگری، حتی زبان مادری، مثل آب خوردن نیست. البته یادگیری زبان انگلیسی و به‌طورکلی یادگیری زبان دوم، بسیار سخت‌تر از یادگیری زبان مادری است. به‌ویژه اگر در سنین بزرگ‌سالی آن را آغاز کرده باشیم. زیرا هرچقدر سن ما بیشتر باشد، بیشتر به ساختارهای زبان مادری‌مان عادت کرده‌ایم. به همین دلیل، پذیرفتن ساختارهای جدید در زبان دوم زمان زیادی می‌برد و نیازمند صبر و حوصله‌ی زبان‌آموز است.

زبان انگلیسی

ولی با این پنج قدم…

یادگیری زبان انگلیسی مثل آب خوردن نیست. ولی اگر زبان انگلیسی را با به‌کارگیری ۵ روش صحیح و علمی که در ادامه می‌آید یاد بگیرید، و اندکی نیز در این راه بردباری داشته باشید، درنهایت می‌توانید مثل آب خوردن انگلیسی صحبت کنید. برای اینکه به‌طور مختصر و مفید با بهترین روش‌های یادگیری زبان انگلیسی آشنا بشوید، شما را به خواندن ادامه‌ی این نوشته دعوت می‌کنم.

۵ قدم برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی

ذهن انسان طوری طراحی شده است که به‌صورت طبیعی قادر است، هر زبانی را یاد بگیرد. ولی روش‌هایی که معمولاً استفاده می‌شود، روندی خلاف طبع ذهن را در یادگیری زبان در پیش می‌گیرند. این روش‌ها یا قدیمی هستند و کارایی لازم را ندارند (مانند سیستم سنتی آموزش زبان ) یا بر پایه علمی خاصی استوار نیستند (مانند یادگیری زبان انگلیسی در خواب ). برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی بایستی این روش‌ها را کنار گذاشته و روشی را برگزینیم که بر پایهٔ سیستم طبیعی یادگیری زبان باشد:

قدم #اول: تمرکز کمتر روی گرامر و ساختار، تمرکز بیشتر روی محتوا

پژوهش‌های علمی نشان می‌دهد که خواندن و حفظ کردن گرامر زبان انگلیسی، پیشرفت چندانی در گفتگو به زبان انگلیسی ایجاد نمی‌کند. زیرا درست است که زبان‌آموز در ذهن خودآگاهش دستورات گرامری زیادی می‌داند. ولی دانسته‌هایی که تنها در ذهن خودآگاه شکل‌گرفته باشد تنها به درد کارهای تحلیلی مانند نمره گرفتن در امتحان کتبی می‌خورد. برای اینکه مثل آب خوردن انگلیسی صحبت کنید بایستی تمرکز بیشتری روی محتوای جذاب داشته باشید. در نظریه‌ی داده‌های ورودی در یادگیری زبان آمده است که اگر زبان‌آموز تمرکز بیشتری بر مفهوم و محتوا داشته باشد، گرامر و ساختار زبان به‌طور طبیعی و ناخودآگاه در ذهن وی نقش می‌بندد. بنابراین زیاد نگران گرامر نباشید زیرا گرامر زبان انگلیسی با افزایش دایره‌ی لغات به‌طور طبیعی بهتر می‌شود.

قدم #دوم: تمرکز کمتر روی حفظ کردن، تمرکز بیشتر روی مفهوم

دایره‌ی لغات رابطه‌ی بسیار مستقیمی با تسلط و شیوایی شما به زبان انگلیسی دارد. ولی همانند گرامر، حفظ کردن لغت نیز روش درستی برای افزایش دایره لغات نیست. در نوشتار چگونه لغات انگلیسی را حفظ کنیم توضیح داده‌ام که روش یادگیری لایه‌ای روش بسیار مناسب‌تری برای یادگیری لغات انگلیسی است. احتمالاً میدانید که روش جعبه‌ی لایتنر ادعا می‌کند که اگر داده‌ای (در اینجا لغت) با موفقیت از خانه‌ی پنجم این جعبه بیرون بیاید، آن داده به حافظه‌ی بلندمدت انسان می‌رود و دیگر فراموش نمی‌شود (جعبه لایتر در ویکیپدیا). ولی اگر از کسانی باشید که برای حفظ کردن لغت از جعبه‌ی لایتنر، یا روش‌های بر پایهٔ فلش کارت‌ها، استفاده کرده باشید، بارها این اتفاق برایتان رخ داده است که لغتی با موفقیت به‌اصطلاح به حافظه‌ی بلندمدت برود، ولی پس از مدتی آن را فراموش کرده باشید و یا هیچ‌گاه از آن استفاده نکرده باشید. ولی همین لغت را اگر به‌طور طبیعی در سه و یا چهار جایگاه متفاوت ببینید و مفهوم آن را درک کنید، آن لغت را بسیار کارآمدتر از روش‌های فلش کارتی یاد می‌گیرید و مفهوم آن خیلی دیرتر از یادتان می‌رود. در روش یادگیری لایه‌ای، فراموشی و یادآوری دوباره داده‌ها (به‌صورت طبیعی نه از پیش تعیین شده) نقشی کلیدی در یادگیری دارد. از روی نمونه اگر لغتی را برای نخستین بار به‌طور اتفاقی در کتابی دیده باشید، پس از مدتی همان لغت را به‌طور اتفاقی در یک فیلم ببینید و دوباره پس از مدتی آن را در کتابی دیگر مشاهده کنید، به‌احتمال‌زیاد دیگر آن لغت از یادتان نمی‌رود و می‌توانید مثل آب خوردن از آن استفاده کنید.

حفظ کردن لغات

حفظ کردن طوطی‌وار و فلش کارتی، روش مناسبی برای افزایش دایره‌ی لغات انگلیسی نیست.

قدم #سوم: تمرکز کمتر روی کتاب‌های آموزشی، تمرکز بیشتر روی کتاب‌های داستان و آموزنده

خواندن کتاب خیلی خیلی خوب است. ولی نه هر کتابی. کتاب‌های آموزشی زبان انگلیسی از نظر بنده یک دیدگاه کاریکاتوری نسبت به زبان انگلیسی دارند. یعنی مثلاً یک کتاب به‌طورکلی ویژه‌ی گرامر است. دیگری برای حفظ کردن لغت است و به همین شکل. البته این موضوع تنها ویژه به زبان انگلیسی نیست. بلکه کتاب‌های آموزشی زبان فارسی و به‌طورکلی هر زبان دیگری نیز همین‌گونه است. اگر به فرایند یادگیری زبان مادری خود نگاهی بیندازیم می‌فهمیم که ما زبان مادری‌مان را از راه کتاب آموزشی یاد نگرفته‌ایم. در حقیقت کلاس‌های زبان فارسی یکی از کسل‌کننده‌ترین کلاس‌هایی بوده است که ما تجربه کرده‌ایم. ولی این زبان را با خواندن داستان‌ها (در کودکی) و کتاب‌های آموزنده (در بزرگ‌سالی) یاد گرفته‌ایم. در نوشتار بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی ، به‌طور مفصل به این موضوع پرداخته‌ام.

دخنر خسته

اکثر کتاب‌های درسی به ویژه کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی ملال‌آور هستند.

قدم #چهارم: تمرکز کمتر روی تصحیح اشتباه، تمرکز بیشتر روی برقراری ارتباط

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید اشتباهات شما پی‌درپی گوشزد و تصحیح گردد، یا در جایگاهی هستید که شخصی پی‌درپی اشتباهات شما را گوشزد می‌کند، سریع این کار را قطع کنید. تصحیح اشتباه سه آسیب به شما وارد می‌کند درحالی‌که کمابیش هیچ کارایی مثبتی ندارد:

۱- تصحیح اشتباه شما را در جایگاه تدافعی قرار می‌دهد. تصحیح اشتباه باعث می‌شود که رفته‌رفته از اشتباه کردن بترسید و پرهیز کنید. یعنی خودتان را کمتر در شرایطی قرار می‌دهید که احتمال دارد اشتباهی بکنید. برای نمونه کمتر با دیگران گفتگو می‌کنید.

۲- تصحیح اشتباه تأثیری بر ناخودآگاه شما ندارد. گفتگو به زبان انگلیسی تقریباً کاری ناخودآگاه است. ولی تصحیح اشتباه تنها بر خودآگاه شما تأثیر می‌گذارد. بنابراین هرچقدر هم که اشتباهات شما تصحیح شود فرقی در شیوایی و تسلط شما ایجاد نمی‌کند. بله شاید تصحیح اشتباهات در یک امتحان کتبی کمکی به شما بکند. ولی آیا شما زبان انگلیسی را برای موفقیت در امتحانات کتبی یاد می‌گیرید؟

۳- اگر به‌طور پی‌درپی اشتباهات شما تصحیح بشود ذهن آشفته‌ای پیدا می‌کنید. یعنی یک جنگ همیشگی میان خودآگاه و ناخودآگاه شما به وجود می‌آید. همیشه این تنش فکری را دارید که این چیزی که می‌خواهید بگویید درست هست یا نه.

بنابراین به‌جای تصحیح اشتباه بیشتر روی برقراری ارتباط کارآمد تمرکز داشته باشید. اگر هم در میان این ارتباط اشتباهی مرتکب شدید، به‌جایی برنمی‌خورد.

confused

تصحیح پی‌در‌پی اشتباهات رفته رفته باعث کندی ذهن شما می‌شود.

قدم #پنجم: تمرکز کمتر روی روش آموزشی، تمرکز بیشتر روی مباحث روان‌شناختی مرتبط با یادگیری زبان انگلیسی

بررسی‌های دانشمندان زبانشناس نشان می‌دهد که آمادگی روانی بیش از ۸۰ درصد یادگیری زبان انگلیسی را دربر می‌گیرد. هرچقدر هم روش یادگیری عالی باشد اگر ذهن ما این آمادگی را نداشته باشد، یادگیری زبان بیهوده است. بنابراین زیاد درگیر این نشوید که روش فلان استاد چطور است یا روش فلان کتاب چگونه است. هر روشی که به کار می‌برید تنها کافی است که مطالب بالا را به‌طورکلی رعایت کنید. به‌جای تمرکز روی روش آموزشی ویژه، سعی کنید که روی مباحث روان‌شناختی توجه داشته باشید. از روی نمونه داشتن صبر و حوصله در یادگیری زبان انگلیسی بسیار مهم است. اگر صبر و حوصله داشته باشید می‌توانید که زبان انگلیسی را به‌صورت آهسته و پیوسته یاد بگیرید. اگر همیشه زبان انگلیسی شما در حال بهبود باشد – اگرچه این بهبود ناچیز باشد – طبق فلسفه‌ی کایزن پس از چند ماه پیشرفت شگرفی در زبان انگلیسی مشاهده می‌کنید. همچنین در طول این راه بایستی یاد بگیرید که چگونه انگیزه‌ی خود را بالا نگه دارید و چگونه بر کمروی و ترس غلبه کنید.

سخن پایانی

ابتدای این نوشته گفتم که یادگیری زبان انگلیسی مثل آب خوردن نیست. ولی کسی چه می‌داند؟ شاید اگر نکته‌های بالا را در یادگیری زبان انگلیسی پیاده کردید، انگلیسی مثل آب خوردن بشود. امیدوارم که توانسته باشم مطلب خوبی را برای شما آماده کرده باشم. دوست دارم دیدگاه شما را نیز در رابطه با این موضوع بدانم. از نظر شما آیا انگلیسی مثل آب خوردن است؟ بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی چه خصوصیاتی دارد؟ ممنون می‌شوم نظر خود را بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌ها

رضا

۲۷ خرداد ۱۴۰۱

سلام و درود بر زبان آموزان من یه کمکی میخواستم لطف کنید. من توی آموزشگاه زبان یاد میگرم من الان 14 ترم هست دارم میرم این ترم به مشکل بر خوردم این ترم نمری میان ترم من از 80 نمره شد 18 و پایان ترم شد 20 با وجودی که علاقه شدیدی به زبان دارم الان دارم میرم تاالان هیچ گونه کتابی را مردود نشدم و فقط این ترم اینطور شدم باوجودی که قبل امتحانات میان ترم و پایان ترم خیلی هم میخوندم ولی نمیدونم الان زبانم ضعیف شده اگه کمکی از دستتون بر می آید برام انجام بدید ممنون میشم.

زهرا اکبری

۱۲ دی ۱۴۰۰

سلام خسته نباشید ببخشید ببخشید من وضعیت مالیم زیاد خوب نیست و تاحالا هیچ کلاس زبانی نرفتم و فقط مدرسه بوده الان امتحان زبان دارم من باید چطوری بخونم ک یاد بگیرم و امتحانمو خوب بدم 18 سالمه لطفا کمکم کنید 🙏

سیامک

۵ آذر ۱۴۰۱

درود منم اصلا بلد نبودم ولی خب الان خیلی پیش رفت داشتم اگه علاقه مند هستین داخل ایمیل راهنمایی تون کنم از روش هیچکی پیش نرفتم روشای خودمه

مریم

۲۳ آبان ۱۴۰۰

سلام استاد خسته نباشید،من ۲۸ساله و علاقه ی شدیدی ب یادگیری زبان دارم ولی بخاطر ی سری مسائل نمیتونم بیرون ازخونه زبان رو یاد بگیرم، میشه لطفأ راهنماییم کنید ک چطور شروع کنم؟و اینکه در چ مدت زمانی میتونم ب سطح پیشرفته برسم؟

فرید

۲۵ بهمن ۱۳۹۹

درود بر پویندگان علم. فرید هستم ۴۹ ساله از تهران.علاقه زیادی به یادگیری زبان انگلیسی و ترجمه دارم.خوشبختانه از نظر روحی و روانی بسیار سرحال و قبراق هستم و ازنظر یاد گیری و زمانی هم محدویت خاصی ندارم .صمیمانه عرض می کنم سطح زبان انگلیسی ام زیر صفر هست . یعنی فقط باحروف الفبای انگلیسی آشنا هستم و هیچ اندوخته دیگری ندارم.دوست دارم به مانند زبان مادری ام به زبان انگلیسی هم مسلط شوم و درعرض یک سال آینده ازنطر گویش و نگارش هیچگونه مشکلی نداشته باشم. به نظر شما دستیابی به چنین آرزویی برای من بلند پرواز امکانپذیر هست ؟ من شعار نمی دهم و می خواهم جزو الگوها در این زمینه باشم.آیا کسی هست مرا یاری دهد؟ منتظر پیشنهادات سازنده و راهکار های علمی شما دوستان بزرگوار هستم. ارادتمند شما فرید

فرزاد صفری

۲۳ دی ۱۳۹۹

باسلام من زبان از صفر شروع کردم کلاس رفتم زبانم یکم خوب شد ولی بعدش کرونا اومد دیگه زبانم تعطیل شدالان همه چی یادم رفته هرچی میخونم اصلا یاد نمیگیرم لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم

محمدرضا دبیریان

۱۴ آبان ۱۳۹۵

سلام وقت بخیر من کارشناس برق هستم وبه خاطر شرایط کاریم مجبور به یاد گرفتن زبان هستم چون شرکتی که من مشغول به کار هستم تحت لیسانسه وبازدید کننده داره وشرایط کارم وعلاقه ای که به کارم دارم دوست دارم زبانرو یاد بگیریم تابتونه کمکم باشه

مینو نادری

۱۲ آبان ۱۳۹۵

باسلام و عرض خسته نباشید

خیلی ممنون بابت راهنمایی. انشالله که پیشرفت کنم

مینو نادری

۱۱ آبان ۱۳۹۵

با سلام

مطالب بسیار اموزه بود لاکن بنده 35 سال دارم و تازه بخاطر دکترا و کارم مجبور به یادگیری زبان شدم. البته علاقه هم دارم. کلاس خصوصی می رم و ده جلسه رفتم.

مشکل من اینه که از روی متن معنی ها رو می گم اما اگر لغت رو بپرسن قادر به پاسخ نیستم

دومین مشکل من تلفظ رو بلد نیستم بطور مثال توی کتاب 1500 کلمه لغات تلفظش نوشته شده اما در دیگر کتابها که نیست ساده ترین تلفظ رو هم نمی تونم بگم.

دانشجوی دکترام فکر نکنم دیگه اینقدر گیج و منگ باشم اما یواش یواش دارم به خودم شک می کنم لطفا من رو راهنمایی کنید.

باور بکنید گریه می گیره وقتی استاد می گه خودتو معرفی کن اما من نمی تونم

حسین

۱۲ آبان ۱۳۹۵

سلام. به خودتون شک نداشته باشین بلکه به روشهایی که تا الان مورد استفاده تون بوده شک کنین. پیشنهاد میکنم که مدتی با روشهایی که در این وبسایت گفتم پیش برین و تاثیراتش رو مقایسه کنین.

برای شروع پیشنهاد میکنم استراتژی های تقویت مکالمه رو بخونین و اگه گوشی اندروید دارین، نرم افزار زبانشناس رو نصب کنین و این استراتژی ها رو روی پکیج داستان واقعی اعمال کنین.

شهناز

۲۵ مهر ۱۳۹۵

تمام مطالبی که بیان کرده بودید عین واقعیت است.اما برای من که شخصی 54 ساله هستم و نیاز مبرم به یادگیری درست و ارتباط بر قرار کردن با افراد انگلیسی زبان دارم چون به خاطر دخترم مجبورم سالی 6ماه به امریکا بروم و نمی خواهم در سفرهایم به او متکی باشم این پرسش پیش می آید با این تنوع کلاس های زبان و یا وسایل دیگر آموزشی از کجا و باچه وسیله ای شروع کنم؟در ضمن من کاملا به اینترنت و کامپیوتر مسلط هستم آیا این می تواند برای سرعت بخشیدن به این امر به من کمک کند؟آیا شما می توانید در این زمینه راهنمایی کنید؟از قبل از راهنمایی شما ممنون هستم و سپاسگزار

حسین

۲۶ مهر ۱۳۹۵

سلام. بله تسلط شما به اینترنت و کامپیوتر خیلی میتونه به شما کمک کنه. پیشنهاد میکنم که نگاهی به اپلیکیشن زبانشناس که خودمون ساختیم بیندازین.

شهرام

۲۹ شهریور ۱۳۹۵

با سلام. از مطالب مفید و علمی شما در مورد یادگیری زبان انگلیسی بسیار استفاده می کنم و روشهایی که شما بیان می کنید راهگشا و سودمند است و با روشهای کلیشه ای متفاوت بوده و اسلوب نوینی را پایه ریزی می کند بر مبنای داستان خوانی و یادگیری لغات در متن و تکنیک سایه و ... واقعا و از صمیم قلب برای شما آرزوی تندرستی و بهروزی را دارم. سپاسگزارم

شمیم

۱۹ مرداد ۱۳۹۵

سلام خسته نباشید

من حدود سه ساله که کلاس زبان میرم وسطحمم intermidiate هست ولی پیشرفت زیادی در خودم نمیبینم البته من تو کلاس نسبت به بچه های دیگه خیلی بهتر صحبت میکنم وعلاقه ی زیادی ام به زبان دارم راستش من به خاطر مشکل مالی و همچنین مشکل وقت نمیتونم چندین سال واسه زبان وقت بزارم چون من سال بعد پشت کنکوری میشم و دیگه وقت نمیکنم زیاد زبان تمرین کنم برای همین میخواستم بدونم من باید چیکار کنم که تا آخر امسال زبانم و تموم کنم ؟.اصلا من باید چقد درس بخونم و به چه سطحی از زبان برسم تا بتونم وارد دانشگاه بشم ؟.آخرین کتاب و سطح آموزشگاهها چیه ؟

یه مشکل دیگه ای هم که دارم اینه که لغات و اصطلاحات خیلی زود از یادم میره ولی از اون یه ذره ای ام که تو ذهنم میمونه خیلی توی جمله ها و دیسکاشن ها استفاده میکنم .

حسین

۲۰ مرداد ۱۳۹۵

سلام. با توجه به سطحتون پیشنهاد میکنم که دروس پکیج انگلیسی قدرت و مهارت رو بخونین. اگر داخل کلاس زیاد صحبت میکنین میتونه براتون مفید باشه. اما اگه دیسکاشن ها خیلی کم هست حتی بهتره کلاس رو هم بیخیال بشین. البته دقت بفرمایین که برای یادگیری به صورت خودآموز با استفاده از اپلیکیشن زبانشناس بایستی انگیزه بالا داشته باشین و مصمم باشین.

زبان تمومی نداره ولی شش هفت ماه خوب وقت بذارین میشه گفت به حد پیشرفته میرسین.

توصیه میکنم حتما استراتژی های گفته شده در نوشته ی تقویت مکالمه رو بخونین و روی درسها اعمال کنین تا هم مکالمتون قوی بشه و هم لغات کمتر از یادتون بره.

ممنون

الهام

۱۸ مرداد ۱۳۹۵

با سلام و عرض ادب

سپاس از پاسخ دهی شما استاد بزرگوار

من فارغ التحصیل ارشد مدیریت هستم و حالا میخوام برای دکتری اقدام کنم ولی متاسفانه به دلیل استفاده نکردن از زبان به کل فراموش کردم . و باید از پایه شروع کنم . به دنبال یک راه و روش صحیح و دارای بازخورد مناسب برای شروع و ثمر بخشیدن به ان هستم . و چون کارمند هستم زمان و شرایط مناسب برای استفاده از کلاس های حضوری را ندارم . تا اینکه توسط همکارم با سایت و برنامه شما شدم .

ممنون میشم اگر یک برنامه و راهکاری مناسب را به بنده پیشنهاد دهید .

با نهایت احترام .

ایلیا

۳۰ خرداد ۱۴۰۱

سلام . از اون موقع 6 سال میگذره . میخواستم ببینم چیکار کردین .

مینو

۱۶ مرداد ۱۳۹۵

سلام.من میخوام خودم زبانو بخونم بدون کلاس چون وقتشو ندارم برم کلاس اما میخوام بالهجه حرف بزنم و بتونم بفهمم دیگران چی میگن نرم افزارهای این چنینی تو موبایلم زیاد دارم ولی اصول یادگیری صحیح رو نمیدونم.

راهنماییم میکنین؟

حسین

۱۷ مرداد ۱۳۹۵

برای شروع، این روش رو روی پکیج داستان های کودکانه اعمال کنین.

اصغر

۱۶ مرداد ۱۳۹۵

سلام آقای ناصری

من دوسال بصورت ناپیوسته کلاس خصوصی رفتم( حدود سه سال پیش) که استاد بیشتر به گرامرو خواندن کتاب داستان تکیه داشت ، زبان من خیلی ضعیف بود و من تونستم با همون روش متون فنی را با توجه به زمینه شغلی تا حدودی بهتر درک وتفسیرکنم. پس از اون بدلیل نداشتن زمان کافی از حضور درکلاس انصراف دادم. من هیچوقت به آموزشگاه اعتقاد نداشتم و ندارم وبصورت خودآموز word skill و business letter رو میخونم که بدلیل نداشتن تداوم در خواندن موفقیت زیادی در یادگیری زبان ندارم.

مشکل اصلی من speaking و listening است که بدنبال نصب نرم افزاری روی گوشی بودم که در مسافرتها و اوقات فراغت بتونم دانش زبانم را ارتقا بدهم که بطور اتفاقی در سایت نرم افزار شما را دیدم ونصب کردم که با مطالعه بخش کتاب گویا متوجه شدم تابحال روش یادگیری من صحیح نبوده وبخش های دیگر را هم بطور اجمالی مطالعه کردم که برام جالب و جدید بود ونرم افزار شما رو به یکی از آشنایان هم معرفی کردم.

از اینرو ممنون میشم که از دانش وتجربیات شما برای ارائه یک برنامه مدون سه ماهه درخصوص تقویت speaking و listening استفاده کنم.

ارادتمند شما

حسین

۱۷ مرداد ۱۳۹۵

سلام.

با نرم افزار ما به راحتی میتونین لیسنینگ و مکالمه زبان انگلیسی خودتون رو تقویت کنین. پیشنهاد میکنم که درس های پکیج داستان واقعی رو شروع بفرمایین.

1- تکنیک هایی که در نوشته ی استراتژی های تقویت مکالمه گفتم رو روی درسنامه های اصلی پیاده سازی کنین.

2- تکنیک سایه رو روی درسنامه های مکالمه و گرامر پیاده سازی کنین و به سوالات این درسنامه ها، خیلی سریعتر و زودتر از گوینده جواب بدین.

اگر فرصت بیشتری هم داشتین خوندن پکیج انگلیسی قدرت هم خیلی توصیه میشه.

با این روش در سه ماه تغییرات چشمگیری توی مکالمتون رخ میده.

حسن

۱۶ مرداد ۱۳۹۵

سلام،خسته نباشید

علاقه خاصی به یادگیری زبان دارم به همین خاطر کلاس زبان ثبت نام کردن و تا level شش هم پیش رفتم ولی چيزي از مکالمات متوجه نمیشدم و همین باعث دلسردیم شد فکر میکنم کار خیلی سختی هست برام تا زبان یاد بگیرم

لطفا راهنمایی بفرمایید چکار کنم

تشکر

فاطمه

۱۶ مرداد ۱۳۹۵

سلام اقای ناصری

طاعات و عبادات قبول

اول از همه بگم یکی از بزرگترین اهداف من در زندگی یادگیری زبان بین المللی انگلیسی است. این هدفم فقط و فقط و فقط بخاطر علاقه زیاد به زبان انگلیسی هست. چرا؟

چون من اصولا ادم کنجکاوی هستم و دوست دارم از همه جای دنیا اگاه باشم. از مردم مختلف رسوم مختلف کشورهای مختلف و خلاصه همه چیز واسه همین علاقه دارم این زبان رو یاد بگیرم واسعه تعاملاتی که توی اینده دارم

ولی بزرگترین مشکلم اول از همه بی پولیه. پس مطمعن باشید برنامتون رو نمیخرم چون پولش ندارم. درواقع هیچ کلاسی هم نمیتونم برم. هیچ هیچ هیچ. بخاطر مشکلات مالی

دوم

علاقه من به زبان انگلیسی اینه که این زبان رو با کل تار و پودش یاد بگیرم و مثل یک انگلیسی زبان اصیل بحرفم

نه مثل خیلی ها که بخاطر مدرک و کار و تحصیلات میخوان یه چیزی یاد بگیرن و برن امتحان بدن بعدم که قبول شدن کیف کنن که اره ما انگلیسی بلدیم که از نظر من این افراد پشیزی از زبان انگلیسی بلد نیستن

فقط مقداری کلمه و قاعده بلدن اونم فقط واسه قبولی در ازمون

حالا میخوام بدونم چقدر زمان میبره که به هدفم نائل بشم؟ ضمن اینکه شاغلم و مدرک لیسانس فیزیک دارم

حسین

۱۷ مرداد ۱۳۹۵

سلام. واقعا ناراحت کنندس که یه جوون مملکت با لیسانس فیزیک و شاغل، واقعا بی پول باشه و حتی نتونه هزینه ی یک نرم افزار رو بده.

خیلی ها مثل شما هستن اما ما هم چاره ای نداریم که در قبال کاری که انجام میدیم، هزینه ای هم بگیریم تا هم چرخ کار بچرخه و از همه مهمتر چرخ زندگی هم بچرخه.

با این وجود تمامی منابعی که در اپلیکیشن ما قرار داره مجانی هست و میتونین استفاده کنین. روشهایی هم که در وبسایت به اونها اشاره کردیم هم به راحتی روی تمامی منابع اپلیکیشن، بدون نیاز به خرید، قابل پیاده سازیه.

اما در رابطه با سوالتون خیلی سوال کلی پرسیدین. در واقع این سوال به پارامترهای زیادی بستگی داره. از جمله اینکه سطح فعلی زبان شما چقدره؟، روزی چقدر میخواین وقت بذارین؟ و چقدر میخواین مسلط بشین.

به طور معمول اگه روزی یکی دو ساعت وقت بذارین، با روشهایی که ما ارائه کردیم در حد یک سال میتونین به یک نتیجه ی مناسب برسین. یعنی مثلا 70 - 80 درصد سخنرانی ها و صحبتهای بومی زبان ها رو بفهمین.

در این رابطه توی این نوشته هم به طور مفصل توضیحاتی دادم

فاطمه

۱۸ مرداد ۱۳۹۵

سلام مجدد

فکر کنم منظور من و سوالم رو متوجه نشدید

اول منظور

منظور از اینکه پول ندارم اینه که فعلا بیکارم lol😃

ولی میخوام خودم رو با مشاغل موقت مشغول کنم تا فعلا امورات زندگی بچرخه تا زمانی که خدا بخواد و صاحب یه کار رسمی بشم. و از اونجایی که مشاغل موقت تقریبا از صبح تا شب هست فکر کنم همون روزی یک تا دوساعت بتونم مفید مطالعه کنم.

این از منظورم

حالا یکم توضیح.......

من از بچگی به زبان علاقه داشتم. عاشق فیلم دیدن هم هستم مخصوصا فیلمای هنرپیشه های مورد علاقه ام. پس این یعنی زیاد فیلم میبینم. موقع تماشای فیلم تقریبا 20% مکالماتشون رو متوجه میشم و در اون 20%نیازی به دیدن زیرنویس ندارم حالا این 20% میتونه چندین کلمه باشه یا چندین جمله مثل کلمات سی چو ای شن یا کانفیوز یا د سی ژن (Situation ... decision)

کلمات ابتدایی رو هم زیاد بلدم ولی اصلا بلد نیستم جمله بسازم.

در ضمن علاقه من به زبان انگلیسی از 8 یا 9 سالگی شروع شد که متاسفانه به دلیل مشکلات مالی و مشکلات دیگه تا الان که 25 سالمه دنبالش رو نگرفتم ولی دو هفته ایی هست که تصمیم گرفتم روش کار کنم تا به هدفم برسم. الانم دارم روی پی دی اف 1000 لغت پرکاربرد کار میکنم

مشکل اصلی من اینه که نمیتونم جمله بسازم و حرف بزنم. شاید صحبت های طرف مقابل یا فیلم ها یا نوشته ها یا داستان ها رو دست و پاشکسته بفهمم ولی قادر به حرف زدن نیستم. یه ازمون تعیین سطح انلاین انجام دادم متن میداد و سوال میپرسید. من متن میخوندم و 70%رو نمیفهمیدم ولی با همون 30% که میفهمیدم میتونستم پاسخ درست حدس بزنم

ولی اون تست بیچاره نمیدونست که من 70% رو نفهمیدم خخخخخ و میگفت افرین

خب سرتون درد اوردم فقط میخواستم کمی با شرایط من اشنا بشید

فاطمه

۱۹ مرداد ۱۳۹۵

من میخوام در حد بومی زبان انگلیسی یاد بگیرم . تقریبا زمانش هم مهم نیست البته تقریبا

ولی حتما باید تا چند سال اینده که بچه دار شدم به بچه ام هم یاد بدم. ولی میترسم بازم نا امید بشم

خیلی دوست دارم توی محیط انگلیسی زبان ها باشم ولی امکان سفر که صفره امکان چت هم نیست اخه با هر خارجی که حرف میزنم وقتی میفهمه بلد نیستم ول میکنه میره

کاش میشد گروه یا اطاق چتی بسازید تا همه ازش استفاده کنن یعنی واسه بهبود زبان با هم مکالمه کنن

منتظر جوابتون هستم

شرمنده سرتون درد اوردم

حسین

۲۰ مرداد ۱۳۹۵

سلام. خوب همه ی پستهایی که در وبلاگ بنده نوشته شده در رابطه با همین موضوع هست که چطور زبان انگلیسی یاد بگیرین. مثلا برای شروع پیشنهاد میکنم این متد رو روی داستان های بچه گانه پیاده سازی بفرمایین.

در رابطه با اتاق چت حتما در آینده این کار رو میکنیم. ولی قبلش بایستی مجوز های مورد نیاز گرفته بشه.

فاطمه

۲۱ مرداد ۱۳۹۵

سلام اقا حسین

شرمند واسه دیر ج دادن اخه اینترنت نداشتم

راستش یکمی سردرگم شدم. با توجه به توضیحاتتون تصمیم گرفتم از نرم افزار استفاده کنم ولی به در بسته خوردم.

اخه واسه خوندن داستان ها دایره لغات محدود بوده. و برای یک داستان هملت تقریبا دو روز وقت صرف شد تا فقط لغات و تلفظ ها رو یاد بگیرم. که کار سختی هم بود که لغت رو وارد دیکشنری که میکنم چندین معنا میده که من باید با توجه به متن گزینه مناسب انتخاب کنم بعد برم سراغ تلفظ و کلمه رو وارد چندین نرم افزار کنم تا تلفظ حقیقی رو پیدا کنم بعدش تازه برم سراغ تمرین و یاد گیری

بخاطر همین تصمیم گرفتم اول دایره لغاتم رو بالا ببرم و و از فایل 1000 و 3000 لغت پرکاربرد استفاده کنم.

ولی دیشب با خوندم ایمیلتون دودل شدم. اینکه داستان بخونم و لغات داستان رو یادبگیرم تا کم کم دایره لغاتم بره بالا یا اینکه اول لغت بخونم بعد برم سراغ نرم افزار شما؟ بنظر خودم با توجه به ایمیل و راه کارهای شما از داستان شروع کنم بهتره اخه بادگیری لغت در حین مطالعه خیلی بهتره

حالا نظر شما چیه؟؟؟

اول 1000 و 3000لغات پرکاربرد بعد داستان و نرم افزار و بقول معروف شروع یادگیری

یا

شروع یادگیری به وسیله مطالعه و یادگیری لغات موجود در متن؟؟؟

حسین

۲۲ مرداد ۱۳۹۵

طبیعتا راه حل دوم بسیار بهتره. شما میتونین خاطره ای از خودم رو هم اینجا بخونین.

فاطمه

۲۳ مرداد ۱۳۹۵

سلام اقا حسین. خسته نباشید خدا قوت

دیروز صبح درس اول تمام کردم یعنی همون پرینس هملت. واز دیروز عصر یکبار از درس دوم خوندم و گوش دادم و لغت هاش معنی کردم و توی دیکشنری شخصیم نوشتم. امروز یکبار سطحی اون کلمات خوندم. و خیلی راحت درس مکبث رو فهمیدم و ترجمه کردم. توی هم خونی با متن و بدون متن هم تقریبا خیلی راحتم

خیلی خوشحالم

گفتم یه تشکری ازتون کنم

راستی من یجا مشکل دارم. توی ترجمه داستان هملت

قسمت

Hamlet is confused.he doesn't know if he believe the ghost and he doesn't know what to do

شما نوشتید

هملت گیج شده بود و نمیدانست که باید حرف های شبحه را گوش کند یا نه و چکار باید بکند

ولی بنظر من believe یعنی اعتقاد داشتن

یعنی هملت گیج شده بود او نمیدانست که به شبح اعتقاد دارد یا نه و نمیدانست چکار کند

حسین

۲۴ مرداد ۱۳۹۵

سلام

خیلی ممنونم ازتون. همینطور پیش برید انشالا موفق میشین.

در رابطه با موردی که فرمودین، اولا بنده داستان ها رو ترجمه نمیکنم و شخص دیگه ای این کار رو انجام میده که البته مهم نیست کی ترجمه میکنه. اما به مترجم گفته شده که بیشتر به روان بودن متن دقت داشته باشه تا ترجمه ی کلمه به کلمه. چون ما بیشتر روی فهمیدن مفهوم داستان تاکید داریم و هرچه داستان روانتر ترجمه بشه، مفهوم تره. بنابراین ممکنه بعضی جاها ناهماهنگی بین متن و ترجمه به چشم بخوره.

اما در این موردی که شما گفتین ترجمه تقریبا درسته. believe به معنای باور کردن هم هست.

مثلا

don't believe him. he's lying.

یعنی اورا باور نکن. او دروغ میگوید. که ترجمه روونش میشه: به حرفاش گوش نده، دروغ میگه!

در ترجمه بالا هم همین اتفاق افتاده

فاطمه

۲۵ مرداد ۱۳۹۵

سلام اقا حسین خسته نباشی

بازم به مشکل خوردم

اول اینکه نمیدونم اون اس ها که بعد از کلمات میاد واسه چیه

مثلا

Loves....sees....asks

دوم اینکه من لغات داستان خوب یاد میگیرم هم معنی شون هم املاشون

بعد میرم سراغ داستان

مفهوم داستان رو هم راحت میفهمم

مفهوم داستان از صدا بدون متن و فیلم هم میفهمم

ولی وقتی میخوام همخوانی کنم با داستان مخصوصا زمانی که بدون متن بخوام همخوانی کنم

کلمات ریزی مثل that و him متوجه نمیشم چون سریع خونده میشه

آیا همینقدر کافیه یا اونقدر گوش کنم تا اون کلمات هم با صوت سرعتی بفهمم

با سپاس

حسین

۲۶ مرداد ۱۳۹۵

سلام

اون s ها که s سوم شخص هست. نکته ی گرامری برای گرامر زبان حال ساده هست. گرامر ها رو با دروس گرامر پکیج داستان واقعی بهتر میتونین یاد بگیرین.

بایستی تمرینتون هم تا حدی باشه که بتونین همه ی کلمات رو هم خوانی کنین. تا همه چیز داستان بیاد دستتون.

علی

۱۰ مرداد ۱۳۹۵

سلام...هفته پیش خانواده ما در مالزی بود. همه بدون استثنا تسلط کامل به زبان اینگلیسی داشتند از پیر و جوان گرفته تا کارگر و مغازه دار و راننده تاکسی و .... من زبان اینگلیسیم خوب نیست اما در کمال تعجب با اونا راحت میتونستم صحبت کنم چون تو فکر گرامر و ماضی و مضارع و .... نبودم فقط سعی میکردم با بکار بردن لغات ساده با اونا ارتباط برقرار کنم حتی گاهی در خصوص بعضی موضوعات با اونا وارد بحث میشدم و در کمال تعجب منظورشون رو میفهمیدم....

زبان خانومم و پسرم از من خیلی خیلی بهتره ولی برای آدرس پرسیدن یا خرید و سایر ارتباطات منو میفرستادند جلو و این منو خیلی امیدوار کرد تا زبان رو درست و حسابی بخونم.... چون الان اگه زبان بلد نباشی مثل یه آدم بی سوادی...من 43 سالمه و تازه به اهمیت زبان پی بردم و به خودم قول دادم که دیگه زبان رو ول نکنم من دنبال روش نیستم فقط و فقط میخوام بخونم و یادبگیرم

حسین یوسفی رزین

۲۱ تیر ۱۳۹۵

بسیار عالی بود اما بهتر است عمل به کار را توضیح بفرمایید که از کجا وچگونه شروع کنیموایا این کار برای افرادی چون من که 56 سال دارم میسوره یانه

رضا

۲۰ تیر ۱۳۹۵

با سلام

ممنون از مطالبتون من زبانم زیاد عالی نیست و اعتماد به نفس ارتباط برقرار کردن هم نداشتم اما یه روزی اتفاقی یه مطلب از یک سایتی دیدم که من را ترغیب کرد و بهم امید دادم و امروز هم این مطلب را از سایت شما دیدم و دوست داشتم و خواستم تشکر کنم و از خدا براتون مدد آرزو کنم.ممنون

محمد

۱۳ تیر ۱۳۹۵

من هم فکر می کنم لایه ای خواندن انگلیسی تاثیر بسیار زیادی در یادگیری موثر دارد .

Jaweed

۱۰ تیر ۱۳۹۵

از شما بسيار تشكر كه اين مطلب را به نشررساندين هر كس بايد انگلسي ياد داشت

مریم

۶ تیر ۱۳۹۵

هزاران درود بر شما بابت مطالب مفیدتون.

به نظر من چیزی که بیشترین اهمیت رو داره ' یادگیری به شیوه ی شخص یادگیرنده' هست. و روشی که باور داشته باشیم برای ما کاربردی تر هست.مطالبی که عنوان شد خیلی مفید به نظر میرسه.ولی فکر میکنم در رابطه با زبانی که هیچ آشنایی با اون نداریم بیشتر کاربرد داشته باشه،تا زبانی مثل انگلیسی که همه به نوعی میشناسیم اون رو.

من، برای بهبود هر چه بهتر زبان انگلیسی ترجیح میدم گرامر و لغات رو به صورت مجزا بخونم و از 5 روشی که گفته شد هم استفاده کنم.

برای یادگیری زبان بعدی بدون شک این 5 روش بیشتر نقش خواهد داشت.

باز هم سپاس بابت مطالب خوب و ارزنده و آرزومند موفقیت روزافزون شما هستم.

مهدی

۲۸ خرداد ۱۳۹۵

سلام خداقوت

خیلی عالی که تجربیاتتون رو برای همه ارایه کردین وخوب هست که ی مدیری معلم فقط ب پول فکرنکنه وهدف دومش کسب درامد از انتشار تجربیاتش باهر روشی باشه

بنده یک ادم عادی بدون تحصیلات اکادمیک هستم زبان رو چون نیاز دنیای امروز هست ومن هم برای امرار معاشم باید حتما زبان بدونم نه قواعد برام مهم و نه نوشتار. فقط فهمیدن وجواب دادن برای من بس است. خدا رفتگانمون رو بیامرزد دایی بنده ی راننده ماشین سنگین بود ولی به 10 زبان چه زبانهای رایج وچه گویش محلی چند زبان مثل اسپانیایی و انگلیسی ولزی و فرانسه و المانی مسلط بود. همیشه کیف میکردم باهش میرفتم نمایشگاه بین الملل.

سواد ربطی نداشت به تعامل فرهنگی برای داییم

ممنون گوش کردید خوندید منتظر مطالب واموزشهای شما بیشترازپیش هستم

محمد

۲۶ خرداد ۱۳۹۵

سلام

وقت بخیر

من به تازگی با شیوه آموزش شما و نرم افزار و سایتتون آشنا شدم. خیلی خوشم اومد از این شیوه. لطفا راهنمایی کنید که اگر بخایم در مدت زمان حدود 2 ماه سطح مکالمه زبان انگلیسی خودمون رو از متوسط به پایین به خوب بهتر کنیم چه راهی رو پیشنهاد میکنید و آیا در این زمینه اموزش خاصی دارید؟

مصی

۲۱ خرداد ۱۳۹۵

سلام و خسته نباشید من به خاطر شرایط خاصی که برام پیش اومده باید زبان انگلیسی رو درحد محاوره و مکالمات روزانه یادبگیرم خودم لیسانس مدیریت آموزشی دارم و زبانم متاسفانه اصلا خوب نیست . ممنون میشم کمکم کنین بنده ۳۶ سال دارم ممنون از شما منتظرم

حيدري

۲۰ خرداد ۱۳۹۵

لطفاً

ب من كمك كنيد از اينكه بگم ليسانس مترجمي دارم خيلي شرمم مياد همه انتظار دارن ك ترجمه ي من درحد عالي باشه ولي من نميتونم مكالمه درست داشته باشم....به نظر شما با اين من چطور ميتونم يك مترجم خيلي خوبي بشم با اين شرايط؟

خواهشاً من رو راهنمايي كنيد

حسین

۲۱ خرداد ۱۳۹۵

سلام.

به سوال شما به صورت ایمیلی جواب دادم

ممنون

الهام

۹ اردیبهشت ۱۳۹۵

با عرض سلام و خسته نباشيد

مشكلي كه من دارم شايد واقعا نادر باشه.من ليسانس كامپيوتر دارم (البته خيلي علاقه نداشتم و در قسمت برنامه نويسي كه قسمت اعظم رشته كامپيوتر بود ضعيف بودم)ولي به زبان هم علاقه داشتم چند سال ارشد كامپيوتردادم قبول نمي شدم تااينكه به گفته خواهرم ارشد زبان دادم با اينكه زبانم خوب نبود اما مترجمي دانشگاه ازاد قبول شدم در ابتدا خيلي مي ترسيدم مي گفتم من نمي تونم آخه زبان كجا من كجا يعني از چهار عمل اصلي زبان فقط readingام خوب بودspeakingافتضاح و هم چنان افتضاح هست listeningوwritingهم به همين نحو.اما به اصرار خانواده رفتم .ازاونجايي كه حفظ كردنم خوبه تونستم درسهارو با تكرار و ضبط كردن صدا حفظ كنم و الانم در مرحله پايان نامه ام .ولي مشكل من همچنان باقيه يعني نميتونم صحبت كنم سه سال كلاس زبان رفتم اما اونجا همش بر پايه گرامر بود و از اونجايي كه من عادت بدي دارم يعني هر جمله رو اول تو ذهننم معادل سازي مي كنم كه باعث اشتباهم ميشه در انگليسي .خيلي هم تلاش كردم تا لااقل listeningام خوب بشه از نرم افزارهاي زيادي استفاده كردم اما چند روز بعد رهاش مي كردم نميدونم ترسم هم مزيد بر علت شده كه ميگن ارشد زبانه نبايد اشتباه كنه اما نمي دونن من در جزيي ترين چيز مشكل دارم.تا اينكه با نرم افزار شما اشنا شدم حرفهاي قشنگي زديد اما مرد عمل ميخواد .و من واقعا نااميدم حس ميكنم ياد نميگيرم از گرامر كه ديگه هيچي نمي گم از بس افتضاحه حتي فعلها رو نمي تونم تشخيص بدم و اينكه خسته شدم خواهشي كه از شما داشتم با اين اطلاعاتي كه من دادم levelام به چه صورتيه و براي اينكه از نرم افزار شما استفاده كنم از چه مرحله و به چه نحو ودر روزچند ساعت بايد شروع كنم .پيشاپيش از همكاري شما بسيار سپاسگزارم.

حسین

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵

سلام

با توجه به اطلاعاتی که دادین به نظرم دو تا پکیج میتونه کمکتون کنه. اولی پکیج داستان های واقعی هست. که برای شما با سرعت آهسته متوسط و سریع داره که اول میتونین با سرعت آهسته شروع کنین به یاد گرفتن. بعد این درسها به همراه فایلهای صوتی برای یادگیری زمانهای مختلف هست که به صورت سوال و جوابه و گرامر رو به صورت ناخودآگاه یاد میگیرین

پکیج دوم که ممکنه یخورده اولش سخت باشه اما بسیار عالی هست پکیج انگلیسی قدرته. این پکیج از اونجایی که از لحاظ روانشناسی هم شما رو آماده میکنه، اعتماد به نفستون رو میبره بالا و ... برای موقعیتی که شما توش قرار دارین خیلی کمکتون میکنه. ولی اگه درس اول این پکیجو خوندین و خیلی سخت بود، اول با همون قصه های واقعی شروع کنین و رفته رفته که بهتر شدین حتما انگلیسی قدرت رو هم اضافه کنین.

در روز ساعتش به شما بستگی داره. هر چی بیشتر بهتر. ولی میتونین تمامی منابع دیگه رو کنار بذارین و تمام وقتتون رو از این نرم افزار استفاده کنین.

روش خوندن رو هم توی نوشته ی چطور درسنامه صوتی بخوانم مفصل توضیح دادم.

اگه باز سوالی داشتین در خدمتیم

حسین

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

این نکته رو هم بگم که دانشجو های رشته ی زبان زیادی به بنده و این نرم افزار مراجعه میکنن. این نشون میده که مشکل از طرف شما نیست بلکه روش آموزشی در آموزشگاه ها و دانشگاه ها بسیار ناکارآمد هست که باعث این موضوع میشه.

fardin.f

۲۵ اسفند ۱۳۹۴

سلام.من 33 سالمه .علاقم به زبان خیلی خیلی زیاد.ولی هیچی حالی نمیشم.هر چی هم لغت حفظ میکنم زود فراموش میکنم.ویه سوال ساده امتحانی نمتونم جواب بدم.ولی نمدونم از کجا شروع کنم

حسین

۲۶ اسفند ۱۳۹۴

سلام

با زبانشناس از قسمت پکیج شاگردان EMMA شروع کنین.

رزیتا

۲۴ اسفند ۱۳۹۴

سلام,خسته نباشید.من در حال حاضر خارج از ایران هستم و در یک کشوری زندگی می کنم که انگلیسی زبان نیست و من در دانشگاه پزشکی این کشور وارد شدم اما به دلیل مشکل زبان (در دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می شود) مرخصی تحصیلی گرفتم و الان هم حدود سه ماه و نیم است که به کلاس خصوصی میروم اما رضایت ندارم.من از g5 هم استفاده کردم اما هیچ اثری نداشت. ایا واقعا مجموعه ی 12 داستان واقعی با توجه به اینکه 15 شهریور باید با امادگی کامل به دانشگاه برگردم,مناسب است؟؟؟؟؟ یا اگر مناسب نیست شما راه مناسبی جهت تسلط بر مکالمه و مباحث پزشکی می شناسید که مفید باشد؟؟؟سپاسگزارم.

حسین

۲۵ اسفند ۱۳۹۴

سلام

مجموعه ي ١٢ داستان اگر با توجه به راهنمايي هايي كه ما در مورد نحوه ي خوندنشون كرديم بخونيد بسيار عالي هست، ولي از اون بهتر استفاده از اپليكيشن اندرويديمون هست.

اگه سيستم اندرويدي دارين پيشنهاد ميكنم كه هر روش ديگه اي دارين رو بيخيال بشين و از نرم افزار ما استفاده كنين. البته هنوز مجموعه ي ١٢ داستان به اين نرم افزار اضافه نشده ولي همين الان مجموعه هاي خيلي خوبي توش هست و تا يه ماه ديگه اين مجموعه هم بهش اضافه ميشه كه شما با نرم افزار ميتونين به تمامي چيزهايي كه اضافه ميكنيم دسترسي داشته باشين

از طرف ديگه تا شهريور ماه فرصت بسيار ايده آلي هست كه اگه با روشهايي كه ما گفتيم بخونين حتما ميرسين

باز اگه سوالي از جزئيات برنامه داشتين در خدمتيم

jasmine

۱۵ اسفند ۱۳۹۴

سلام خسته نباشید

من خیلی به زبان انگلیسی علاقه دارم همش ترانه های خارجی وفیلم خارجی نگاه میکنم وهرچقدرهم میخوام تمرین کنم تنبلی سراغم میگیره البته بهم گفتن فیلم وترانه وداستان بخون زبانت خوب میشه ولی نمیشه میتونین یه راه حل بدین

حسین

۱۶ اسفند ۱۳۹۴

سلام

نرم افزار زبانشناس ما رو امتحان کردین؟

ما تو نرم افزار زبانشناس مطالب زیادی برای تمامی سطوح قرار دادیم و استفاده از اون میتونه انگیزه ی شما رو بالا نگه داره.

محمد

۲۰ بهمن ۱۳۹۴

واقعا سایت خوبی دارین،ممنون،من دوست دارم فرزندم انگلیسی رو مثل زبان مادری یاد بگیره،لطفا راهنماییم کنین،حدود دو ماهه براش کارتون میذارم،فرزندم دو سال نیمه است،سپاسگزارم

حسین

۲۱ بهمن ۱۳۹۴

سلام

تو نوشته ي آيا به كودكان زبان انگليسي بياموزيم در اين رابطه توضيحاتي داده ام.

ببينين بهترين راه براي بچه اينه كه باهاش بيشتر انگليسي صحبت كنين

كارتون در كنارش ميتونه خوب باشه اما اگر واقعا به اين موضوع علاقه دارين مثلا شما و همسرتون بايد كلا باهاش انگليسي صحبت كنين و با خودتون فارسي صحبت كنين. تا ياد بگيره

اين روش تاثير خيلي خوبي داره

رضا

۱۹ دی ۱۳۹۴

باسلام

آيا به نظر شما روشهايي مثل روش نصرت كه بر مبناي صوت است اما زبان فارسي هم در آن دخيل است مفيد است؟

با سپاس

حسین

۲۰ دی ۱۳۹۴

سلام

نه اصلا این موضوع رو توصیه نمیکنم

انگلیسی رو باید تنها و تنها با زبان انگلیسی یاد بگیرید.

رضا

۲۱ دی ۱۳۹۴

اين روش را يكي از بزرگترين محققين و اساتيد زبانشناسي دنيا(پيمزلر) ابداع كرده با اين وجود هنوز شما معتقديد كه اين روش ناكارآمد است؟

با آرزوي بهترينها برايتان

حسین

۲۲ دی ۱۳۹۴

بنده نگفتم روش پیمزلر ناکارآمد است. بنده گفتم یادگیری زبان انگلیسی با فارسی درست نیست. بعید میدانم روش پیمزلر گفته باشد که زبان انگلیسی با زبان بومی منطقه یاد داده شود.

سونا

۹ دی ۱۳۹۴

سلام,اول باید تشکر کنم از مطالب خوبتون,واقعا لذت بردم

دوم اینکه من ی سوال دارم:من از بچگی عاشق زبان بودم,ینی اون زمانا ک اینترنت نبود من سرگرمیم کتاب داستان و دیکشنری بود.همینجور ادامه داشت تا بزرگسالی,اما ی چنسالی دور افتادم از زبان,تا اینکه پارسال کانون زبان رو شروع کردم,در کنارش فیلم هم زیاد میدیدم,البته نه به این روش تاثیرگذاری ک شما آموزش دادین,بعدش یهو تصمیم گرفتم کنکور زبان بدم,منابع رو تهیه کردم و شروع کردم,حس میکنم گرامرم قوی شده اما اونجور که با فیلم دیدن و داستان خوندن لذت میبرم از خوندن گرامر خوشم نمیاد,و اینکه باید در کنارش عربی و زبان فارسی و ... هم بخونم ک واقعا روندمو کند کرده و دلسرد شدم,ی نکته ی دیگه اینکه ۵۰۴ واژرو با لایتنر حفظ کردم اما در مواقع لزوم نمیدونم کجا استفادشون کنم,حالا با این تفاسیر شما چ پیشنهادی ب من میکنین؟من میخوام شغل آیندم معلمی یا مترجمی باشه و اینکه لیسانس گرافیک دارم,ب نظر شما با این روشی ک شما گفتین تا ۷ ماه دیگه واسه کنکور زبان میتونم آماده شم؟

ببخشید طولانی شد

حسین

۱۰ دی ۱۳۹۴

سلام

ممنونم از نظر لطفتون

ببخشید الان لیسانس گرافیک دارین میخواین یه بار دیگه لیسانس زبان بگیرین؟ یا ارشد؟

سونا

۹ دی ۱۳۹۴

پس شما نظرتون اینه که خودمو واسه ارشد آماده کنم بهتره؟روش فیلم دیدن و داستان و خوندن و شنیدن مطالب جذاب کفایت میکنه؟راستش درمورد ارشد زبان و منابعش چیزی نمیدونم.

حسین

۱۰ دی ۱۳۹۴

بله بله به نظر من با توجه به اینکه لیسانس دارین، دوباره بخواین یه لیسانس دیگه بگیرین خیلی وقتتون هدر میره. برای ارشد بستگی داره چقد میخواین وقت بذارین. اگر دوسال وقت میذارین به نظرم یک الی یک و نیم سالش رو حداقل با همین روشهای فیلم و داستان پایه ای کار کنین. برای کنکوری خوندن هم 4 الی شیش ماه کافیه زمان بذارین. شاید یخورده کمتر یا بیشتر. زیاد الان خودتونو درگیر منابع نکنین. سعی کنید پایه ای بیاین بالا.

سونا

۹ دی ۱۳۹۴

ممنون از راهنمایی و خیلی ممنون ازینکه وقت گذاشتین و پاسخ دادین و باز هم ممنون بخاطر مطالب مفید سایتتون.

سونا

۹ دی ۱۳۹۴

بله میخوام لیسانس زبان بگیرم,ارشد میتونم شرکت کنم,اما در حد ارشد قوی نیستم

حسین

۱۰ دی ۱۳۹۴

به نظرم وقت خودتون رو تلف نکنین. خودتون بخونین و اگر دوست دارین در حد ارشد خودتونو قوی بکنین. اگر کارشناسی زبان بخواین بگیرین یکسال برای کنکور و چهارسال برای کارشناسی نیازه میشه پنج سال. اما مثلا میتونید به جای یک سال، دو سال برای ارشد بخونید و خودتون رو برسونید.

مهدی

۱ دی ۱۳۹۴

من اون پست شما راجع به یادگیری زبان انگلیسی از طریق کتاب داستان کوتاه و تکنیک های سایه رو خوندم و برام خیلی جالب بود . راستش من کتابهای زیادی از زبان انگلیسی دارم ولی هیچوقت هیچکدوم از این کتابها را با علاقه نمیخوندم یعنی یادگیری زبان با اینکه خیلی برام مهم بود یه جورایی از روی اجبار بود ونه با علاقه و لذت ، و همینطور من از این همه منابع آموزشی زبان انگلیسی سر در گم و خسته شده بودم که چطوری باید زبان نگلیسی رابا علاقه یاد بگیرم ؟سوالی که از شما دارم اینه که آیا صرفا با خوندن کتابهای داستان کوتاه و سطح بندی شده ، من میتونم چهار تا مهارت رو کامل یاد بگیرم؟ چون من روشی که شما گفته بودید را امتحان کردم و برای من خیلی این روش جالب بود و از همه مهمتر اینکه یه کتاب زبان انگلیسی را برای اولین بار تموم کردم. من منتظر جواب شما هستم . با تشکر فراوان از شما

حسین

۲ دی ۱۳۹۴

سلام مهدی جان کار خیلی خوبی کردین. منابع آموزشی زبان انگلیسی بیشتر وقت آدم رو هدر میدن. خوندن کتاب های داستان خیلی عالی هست اما کافی نیست. چون مهارت لیسنینگ و اسپیکینگ تقویت پیدا نمیکنه برای اینکه بتونین همزمان مهارت لیسنینگ و اسپیکینگتونو هم تقویت کنین پیشنهاد میکنم تکنیک سایه رو روی فیلم، داستان گویا و یا هر مطلب صوتی دیگه که براتون جذاب هست اعمال کنین /%D8%AA%D9%82%D9%88%DB%8C%D8%AA-%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%87-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%86%DA%AF%D9%84%DB%8C%D8%B3%DB%8C-%D9%88-listening-shadowing/

رضا

۶ آذر ۱۳۹۴

بسيار زيبا و عالي

مطالب طلايي در مورد روش يادگيري زبان دوم در اين سايت زياد است،

با سپاس

حبیب

۱ آذر ۱۳۹۴

با سلام خدمت شما بزرگوار ببخشید من ازتون راهنمایی هایی درمودر مکالمه میخواستم میتونم بپرسم؟ باتشکر

حسین

۲ آذر ۱۳۹۴

سلام

بله بفرمایید هر سوالی دارین

حبیب

۳ آذر ۱۳۹۴

خواهش میکنم شما لطف دارید

راستش من برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا قصد رفتن به خارج از کشور رو دارم. برای تقویت زبان انگلیسی بهترین راه رو ترجمه تشخیص دادم. الان دایره لغات خوبی دارم و فکر می کنم برای یادگیری مکالمه آماده ام. در این مورد بنده رو راهنمایی می میفرمایید که که برای مکالمه و تقویت مهارت های شنیداری از چه منابعی استفاده کنم.با چندین موسسه ترجمه فعالیت می کنم اما نه میتونم صحبت کنم و نه از مکالمات چیزی متوجه میشم برای سال بعد میخوام آزمون تافل یا آیلتس شرکت کنم.

با تشکر

حسین

۴ آذر ۱۳۹۴

بسیار عالی احتمالا با ترجمه هایی که داشتین دایره ی لغاتتون به نحو مطلوبی افزایش پیدا کرده برای همین بایستی از این به بعد بیشتر روی لیسنینگ و اسپیکینگتون وقت بذارین. ببینید برای تقویت لیسنینگ و اسپیکینگ همونطور که تو لینک زیر هست میتونین از دیدن فیلم و سریال و ... بهره مند بشین. البته انتخاب فیلم یسری نکات داره که تو همین لینک گفتم: فیلم

اما بایستی دقت داشته باشین که دیدن خالی فیلم به تنهایی به درد نمیخوره بلکه بایستی فیلم رو تا جایی ببینین که بتونین روش متد سایه رو پیاده سازی کنین

متد سایه: سایه

خوندن داستان های گویای انگلیسی هم بسیار میتونه مناسب باشه. یعنی داستانی که هم متنشو داشته باشین هم صوتشو. اون رو هم با همین متود سایه میتونین پیش برین. در ضمن اگه دستگاه اندرویدی دارین پیشنهاد میکنم که نرم افزار زبانشناس ما رو دانلود کنید از کافه بازار اندروید و با درسهای انگلیسی قدرت شروع کنین که خیلی میتونه به تقویت مکالمه و لیسنینگتون کمک کنه. ولی اجباری نیست چون اگه خودتون برنامه ی مناسبی رو پیش بگیرین با همین منابع فراوونی که در اختیار هست و با روشهای بالایی که گفتم این کار به همون شکل امکانپذیره. نرم افزار ما فقط این کارو مقداری راحت تر و قاعده مند تر میکنه

لینک دانلود نرم افزار دانلود اپلیکیشن

میثم

۱۸ آبان ۱۳۹۴

سلام من یه سوال از خدمتتون داشتم. من برا یه دوره کلاس تافل نام نویسی کردم . چطور میتونم تو این کلاسها بهتر پیشرفت کنم. listening من بد نیست چو به خاطر رشته تحصیلی ام همیشه فیلم های انگلیسی زبان حوزه تحصیلی خودمو نگام میکنم و متوجه میشم. speaking را نمیدونم چون تا حالا موقهیتش نبوده امتحان کنم ولی قبلا یه بار با یه خارجی حرف زدم . writting ام زیاد خوب نیست چون تامیام یهع نامه انگلیسی بنویسم 600 بار گوگل ترنسلیت را استفاده میکنم. برا گرامر هم یه کتاب از عباس فرزام گرفتم دارم میخونمو ولی کلا همون چیزهایی را که تو دبیرستان و دانشگاه گفتن به نسبت بلدم/. ممنون میشم راهنمایی ام کنید. یه سوال دیگه هم اینکه من میتونم خودمو به امتحان تافل اسفند ماه برسونم یا نه؟؟ با تشکر

حسین

۱۹ آبان ۱۳۹۴

سلام

ببینید شما بایستی از منابع مختلفی برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنین. با توجه به بکگراندی که تعریف کردین کاملا میتونین به استفند ماه با یه برنامه ریزی خوب برسین.

در رابطه با لغت و اینکه چرا به ذهنتون نمیاد موضوعی طبیعیع. چون اگر اشتباه نکنم حتما شما هم از اون دسته از افراد هستین که مثلا لغت ها رو با خوندن کتاب هایی مثل 504 و ... بصورت حفظی یاد گرفتین. درست میگم؟ این روش از لحاظ علمی اصلا درست نیست. شما بایستی به جای حفظ کردن لغت کتاب های داستان و ... بخونین و لغتها رو تو context خودش یاد بگیرین.

میثم

۲۰ آبان ۱۳۹۴

ممنون از راهنمایی تون. من قبلا زبان انگلیسی ام به نسبت ضعیف بود. تا اینکه چند سال پیش تصمیم گرفتم بهبود بدم این وئضعیت را 1 کتاب زبان تخصصی برا کامپیوتر داشتم که برا کنکور کاردانی به کارشناسی منبع ما بود صبح بعد بیداری و شب قبل خواب 1 ساعت خوندمش بعد چند ماه زبانم به نسبت خوب شد و تو کنکنور 60 درصد زدم. از اون به بعد هم بیشتر با خوندن کتب مربوط به رشته خودم زبان تمرین کردم. ولی جدیدا چند وقتیه به 504 رو آوردم . . با تشکر

حسین

۲۱ آبان ۱۳۹۴

ببینین این جور کتاب ها بله برای کنکور ممکنه به درد بخوره اما برای حالت واقعی زیاد کارایی نداره. امتحان تافل هم چیزی نزدیک به واقعیت هست. یعنی نمیشه براش کنکوری خواند و یقین بدونیم که موفق شد.

میثم

۲۲ آبان ۱۳۹۴

درست میفرمائید

پس از این به بعد 504 را کنار بذارم و بیشتر برم سراغ متون انگلیسی. ؟؟؟

حسین

۲۳ آبان ۱۳۹۴

بله. کتاب داستان، کتابهای علمی، رمان، آموزنده، و هر چیزی که در کل علاقه داشتین.

اگر علاقه مند بودین از اپلیکیشن زبانشناس ما هم میتونین استفاده کنین

میثم

۲۴ آبان ۱۳۹۴

چطوریه ؟؟ و چه قیمیتیه؟؟

اسمش چیه؟؟

حسین

۲۵ آبان ۱۳۹۴

تو قالب اندرویده و از کافه بازار اندروید قابل دانلوده هم درس های مجانی داره و هم درس های ویژه اما قابلیت خوبی که داره و خیلی میتونه به کمک شما بیاد همین بحث یادگیری لغت هست. اولش فرض شده مثلا شما هیچ لغتی بلد نیستین. همه لغتا در حالت 'نمیدانم' قرار دارن و براتون هایلایتن بعد درس ها رو که کم کم میخونین و گوش میدین تو هر درس لغاتی که نمیدونین رو انتخاب میکنین. اون لغت همه جا براتون مشخص میشه و معنیشو هم میتونین بزنین که همه جا براتون به صورت هایلایت بیاد لغت هایی رو هم که میدونین میتونین یه جا انتخاب کنین که به دایره ی لغاتتون تو برنامه اضافه بشه. اینجوری پس از خوندن چنتا درس دیگه هر درس جدیدی که بخونین مشخصه چه لغتایی بلدین. چه لغتایی بلد نیستین و در حال یادگیری چه لغت هایی هستین. بعد هر درسی براتون مشخص میشه که چند درصد لغت جدید داره. اینجوری میتونین درسهایی رو انتخاب کنین که نه تعداد لغتش اونقدری زیاد باشه که هیچیشو نفهمین و سخت بشه. نه تعداد لغتش اونقدری کم باشه که به شما چیزی اضافه نشه خلاصه خیلی میتونه کمکتون کنه و به قیمتش که شاید یخورده گرون در نظر بیاد میرزه. بازم میگم این موضوع اختیاریه اگه علاقه داشتین بخرین وگرنه خودتون میتونین با روشهای یادگیری زبان انگلیسی که در سایتمون توضیح دادیم با برنامه خودتون و منابعی که به غایت فراوونه پیش برین.

اسمش زبانشناس : http://tinyurl.com/qfe49ra

لینک دانلود از کافه بازار : دانلود اپلیکیشن

میثم

۲۶ آبان ۱۳۹۴

از کمکتون بسیار بسیار ممنونم دوست گرامی دانلودش کنم و امتحان کنم. از کمکتون ممنونم

میر عباسی

۱۰ آبان ۱۳۹۴

من ميرعباسي هستم عمان مشغول به کار هستم،ممکنه برای کمک به بهبود زبان انگلیسی بهم کمک کنید،اینجا خیلی لازمم میشه ممنون

حسین

۱۱ آبان ۱۳۹۴

اگر مشکلتون مکالمه هست این تکنیک سایه که در پست اخیر توضیح دادم رو مطالعه کنین. برای مکالمه و یادگیری گرامر بسیار میتونه کمک کنه.

مینا

۵ مهر ۱۳۹۴

سلام.ممنون از مطلبتون و اطلاعاتی که دادید.ومتشکر از نظر خوب و الهام بخش ناهید خانم

ناهید

۳۱ شهریور ۱۳۹۴

من کسی بودم که همیشه زبان رو ۲۰ میشدم ولی نمیدونستم چرا ۲۰ می گیرم. چون واقعا دوسش نداشتم و هیچی ازش نمیفهمیدم. شاید فقط حفظ میکردم.. و خلاصه تا سن ۲۳ سالگی که تو اولین سفر خارجیم حتی نتونستم بگم دستشویی کجاست.... خیلی برام سخت بود...

فهمیدم همه راهی که اومده بودم از اول غلط بوده. نشستم با خودم فکر کردم که من چطور ۲ تا زبان مادری رو بدون اشکال یاد گرفتم. دیدم تنها چیزی که نداشتم ترس بوده. ترس از اشتباه. ترس از مسخره شدن. برعکس هر اشتباهی که تو بچگی می کنی همه بیشتر دوس دارن و خودت ذوق می کنی و هی تکرارش می کنی. پس چرا باید از اشتباه گفتن یه کلمه بترسم.

تلویزیون رو روشن کردم و ۶ ماه تموم همه کارهامو با شبکه انگلیسی بچه ها یا سریال انگلیسی انجام دادم و مثل خودشون ادا در آوردم و خندیدم و لذت بردم. و بعد از ۶ ماه تافل رو با نمره ۹۶ قبول شدم.

یاد گرفتم هیچ کاری بدون لذت بردن ازش راه به جایی نمیبره حتی اگه ۲۰ بگیری. این روش یه حسن دیگه هم داشت. من الان انگلیسی رو به هر دو لهجه بریتانیایی و آمریکایی حرف میزنم چون با گوش دادن یاد گرفتم. هر چند خوندن کلمات جدید هم برای گوش دادن و فهمیدن بیشتر موثره.

حسین

۱ مهر ۱۳۹۴

دقیقا حرفتون درسته. اولا بیست گرفتن در امتحان ثابت نمیکنه که ما تو یه مساله ای واقعا خوبیم. بلکه تنها میتونه ثابت کنه که خوب برای امتحان خوندیم. یادگیری خیلی چیزها به امتحان خوب دادن نیست. مخصوصا انگلیسی. وقتی ما امتحان میدیم یعنی اشتباه نکن یعنی اشتباه کردن بده. ما تو مدرسه یاد میگیریم که اشتباه نکنیم و از اشتباه کردن بترسیم. در حالی که خیلی چیزها با اشتباه کردن هستش که تنها میتونه یاد گرفته بشه.

برای زبان انگلیسی علی الخصوص بایستی بچه شد و مثل بچه ها یاد گرفت به نظر من بچه ها استاد یادگیری زبان هستن واقعا. بایستی از اونا یاد بگیریم.

HASAN

۲۰ تیر ۱۳۹۴

خیلی ممنون از سایت خوبتون من که واقعا حال کردم

حسین

۲۱ تیر ۱۳۹۴

متشكر. اميدوارم سايت مفيدي براتون باشه.