بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزل

کی گفته که برای یادگیری زبان انگلیسی نیاز به کلاس رفتن هست؟ با این ۵ استراتژی، مهارت‌های انگلیسی -مکالمه، گرامر، لغت و خود را در منزل تقویت کنید

20221125_151037.jpg
حمیده کریمی
۹ ماه پیش آپدیت شد 
انگلیسی در منزل

یادگیری زبان انگلیسی در منزل و تسلط به آن یک فرایند طولانی‌مدت است که سال‌ها طول می‌کشد. احتمالا بعد از مدتی کلاس رفتن، خسته می‌شوید و تصمیم می‌گیرید که خودتان در خانه زبان بخوانید و سطح‌تان را بالاتر ببرید. وقتی در یادگیری زبان انگلیسی به یک سطح قابل قبول می‌رسید، یادگیری آن به شکل خودخوان بسیار راحت‌تر می‌شود. اگر دوست دارید در خانه زبان بخوانید و با روش‌های تاثیرگذار، سطح زبان خود را به‌شکل قابل توجهی بالا ببرید، این نکته‌ها را در نظر داشته باشید.

یادگیری زبان انگلیسی در منزل؛ برنامه‌ریزی برای ۴ مهارت زبان

برای اینکه تسلط خوبی به زبان انگلیسی پیدا کنید یا اینکه در آزمون‌های مختلف زبان شرکت کنید باید روی چهار مهارت اصلی زبان یعنی لیسنینگ یا شنیدن، اسپیکینگ یا صحبت کردن، رایتینگ یا نوشتن و ریدینگ یا خواندن، کار کنید. در نتیجه برای هر کدام، باید برنامه‌ای جهت مطالعه و تمرین داشته باشید. همچنین باید نقطه‌ ضعف خودتان را پیدا کنید و روی آن مهارت، بیشتر کار کنید.

مهارت خواندن

برای اینکه تسلط خوبی به زبان انگلیسی پیدا کنید یا اینکه در آزمون‌های مختلف زبان شرکت کنید باید روی چهار مهارت اصلی زبان یعنی لیسنینگ یا شنیدن، اسپیکینگ یا صحبت کردن، رایتینگ یا نوشتن و ریدینگ یا خواندن، کار کنید. در نتیجه برای هر کدام، باید برنامه‌ای جهت مطالعه و تمرین داشته باشید. همچنین باید نقطه‌ ضعف خودتان را پیدا کنید و روی آن مهارت، بیشتر کار کنید.

مهارت خواندن

2.jpg

برای بهبود مهارت خواندن و یادگیری زبان انگلیسی در خانه از این روش‌ها استفاده کنید:

۱. خواندن کتاب‌های سطح‌بندی‌شده

اگر به فروشگاه‌های مخصوص کتاب زبان سر بزنید، کتاب‌های سطح‌بندی‌شده‌ با موضوعات مختلف را می‌بینید. سطح کتاب‌ها بر اساس سطح زبان‌آموز از مبتدی تا پیشرفته تغییر می‌کند و متن و سختی کتاب‌ها هم متناسب با سطح آن متغیر است. این کتاب‌ها معمولا نسخه‌ی صوتی هم دارند. حتما از نسخه‌ی صوتی هم استفاده کنید تا با تلفظ کلمه‌ها آشنا شوید و مهارت شنیدن هم در شما تقویت شود.

معرفی چند کتاب برای تمرین ریدینگ

برای تمرین ریدینگ کتاب‌های مختلفی به‌صورت سطح‌بندی شده وجود دارد. نمونه‌ای از این کتاب‌ها را در فهرست زیر مشاهده می‌کنید. هر عنوان دارای ۳ تا ۵ دسته‌بندی از نظر سطح است و از مبتدی تا پیشرفته را شامل می‌شود:

  • Inside Reading
  • Select Reading
  • Real Reading
  • Reading Adventures
  • Active Skills for Reading

این کتاب‌ها معمولا شامل متن‌های مختلف با موضوعات متنوع و تمرین‌هایی هستند که با حل کردن آن‌ها می‌توانید میزان تسلط خود را بسنجید.

اگر کتاب‌های سطح‌بندی شده را دوست ندارید می‌توانید کتاب‌های معمولی یا کتاب داستان انگلیسی برای یادگیری زبان را بسته به سطحی که در آن قرار دارید انتخاب کنید. در مطلب معرفی ۸ کتاب داستان انگلیسی برای یادگیری زبان می‌توانید با چند نمونه از این کتاب‌ها آشنا شوید.

اگر خواندن کتاب‌های بلند و طولانی برای شما سخت است و دوست دارید زودتر یک داستان را تمام کنید در مقاله ۲۰ داستان کوتاه انگلیسی ساده و جذاب به همراه ترجمه فارسی می‌توانید داستان‌های کوتاه و جذاب را بخوانید و کلمه‌های جدیدی از آن یاد بگیرید.

اگر دوست دارید هم‌زمان با خواندن کتاب به نسخه‌ی صوتی آن هم دسترسی داشته باشید به مقاله‌ی داستان کوتاه انگلیسی با ترجمه‌ فارسی، صوت، و ویدئو سر بزنید و از شنیدن و خواندن داستان‌ها لذت ببرید.

برای خواندن یک کتاب به‌منظور یادگیری ریدینگ این مراحل را دنبال کنید:

  • یک بار متن صفحه یا بخش مورد نظر را از نظر بگذرانید. در این مرحله فقط باید به عنوان‌ها، کلماتی که بولد یا ایتالیک نوشته شده‌اند، فهرست‌ها و... توجه کنید. لازم نیست تمام متن را بخوانید. هدف این است که یک دید کلی نسبت به آن پیدا کنید.
  • در مرحله‌ی دوم خودتان یا همراه با گوش دادن به صدای فایل صوتی، از روی نوشته‌ها بخوانید. این کار را باید منقطع انجام دهید. مثلا پاراگراف به پاراگراف جلو بروید.
  • هر پاراگرافی که می‌خوانید بدون مراجعه به دیکشنری سعی کنید معنای کلی آن را بفهمید. برای فهمیدن یک متن، لازم نیست روی کلمه‌ها تمرکز کنید. مثلا در یک جمله ممکن است شما فقط ۸۰ درصد کلمه‌ها را بلد باشید ولی معنی آن را درک می‌کنید. اگر معنی کلمه‌هایی مثل صفت‌ها یا قیدها را متوجه نشوید، معمولا مشکلی در فهم معنای کلی متن پیدا نمی‌کنید.
  • در مرحله‌ی بعد کلمه‌هایی که اصلا بلد نیستید، روی کاغذی یادداشت کنید. از این جا به بعد وقت گسترش دامنه‌ی لغات است. هر کلمه‌ی جدیدی که می‌بینید و معنی آن را یاد می‌گیرید می‌تواند تعداد زیادی کلمه‌ی مشابه را به شما یاد بدهد.
  • هر کلمه‌ای که نوشته‌اید در دیکشنری جست‌و‌جو کنید. معنی کلمه را بنویسید و هر کلمه‌ی مشابهی که با آن ساخته می‌شود را یادداشت کنید. اگر دوست دارید زودتر پیشرفت کنید می‌توانید کلمه‌های متضاد آن را هم پیدا کنید. حتی می‌توانید اصطلاحات ساخته شده با آن کلمه را هم یاد بگیرید. کلماتی که به این شیوه یاد بگیرید، خیلی دیر فراموش می‌شوند چون شما کاربرد کلمه را داخل جمله دیده‌اید.
  • چند بار کلمه‌ها را بخوانید و جزوه‌های خود را بازبینی کنید. بعد از مدتی مثلا یکی دو هفته می‌توانید دوباره به همان متن برگردید تا ببینید که روند پیشرفت شما چطور بوده است. دفعه‌ی دوم باید بتوانید به‌راحتی از روی متن بخوانید و معنی آن را کامل درک کنید.

البته لازم نیست که برای خواندن متن‌های انگلیسی و یادگیری زبان انگلیسی در منزل، حتما کتاب سطح‌بندی شده بخرید. در اپلیکیشن‌ زبانشناس هم می‌توانید به متن‌ها و داستان‌های متنوع با موضوعات مختلف بر اساس سطح زبان خود دسترسی داشته باشید و از آن استفاده کنید. دیکشنری که داخل اپلیکیشن گنجانده شده، کار شما را چند برابر راحت‌تر می‌کند. برای تشخیص سطح زبان خود هم می‌توانید در آزمون تعیین سطح اپلیکیشن زبانشناس یا آزمون تعیین سطح بدون امتحان شرکت کنید.

۲. مراجعه به وب‌سایت‌های انگلیسی زبان

احتمالا در طول روز وقت زیادی را صرف خواندن مطالب مختلف در اینترنت می‌کنید. مثلا وبلاگ‌های تجربه‌های شخصی یا تالارهای گفت‌وگو، اخبار، مطالب طنز و سرگرمی و...

وقتی در حال یادگیری زبان هستید می‌توانید تمام این کارها را به زبان انگلیسی انجام دهید. در تالارهای انگلیسی‌زبان عضو شوید، به وب سایت‌های خبری و علمی انگلیسی مراجعه کنید و اگر دنبال جواب سوالی هستید، در گوگل به انگلیسی جست‌وجو کنید. در قسمت زیر لینک تعدادی از این سایت‌ها را برای‌تان قرار داده‌ایم:

سایت‌های آموزش زبان:

https://www.bbc.co.uk/learningenglish

https://elt.oup.com/?cc=global&selLanguage=en

https://learningenglish.voanews.com/

سایت‌های علمی و آموزشی:

https://discovermagazine.com/

https://techcrunch.com/

https://www.newscientist.com/

https://www.bbc.com/news/science_and_environment

https://www.scientificamerican.com/

https://www.theguardian.com/science

سایت‌های خبری:

https://www.usatoday.com/

https://www.theskimm.com/

مهارت شنیدن

در فرایند یادگیری زبان انگلیسی در منزل، پیشرفت کردن در این مهارت معمولا کندتر پیش می‌رود. به‌خصوص اگر در ابتدای مسیر باشید. از سطحی به بعد مثلا از سطح متوسط، کم‌کم شنیدن هم برای شما راحت می‌شود ولی باید حسابی تمرین کنید. صدها کتاب انگلیسی خواندن، ذره‌ای روی مهارت شنیداری شما تاثیر ندارد. فقط و فقط باید بشنوید و ببینید تا گوش شما به ساختارها و تلفظ‌های زبان انگلیسی آشنا شود.

برای تقویت مهارت شنیدن در روند یادگیری زبان انگلیسی در خانه، این اقدامات را انجام دهید.

۱. کتاب صوتی و پادکست

بالاتر هم اشاره کردیم که خواندن کتاب همراه با نسخه‌ی صوتی، تاثیرگذاری چند برابر روی یادگیری زبان دارد. وقتی در ابتدای مسیر هستید حتما از کتاب‌های صوتی استفاده کنید تا متن آن‌ها درست جلوی چشم شما باشد. همچنین می‌توانید از اپلیکیشن‌هایی مثل زبانشناس هم بهره ببرید که دوره‌های صوتی دارند و هر جمله‌ای که در تصویر می‌بینید، تلفظ و توسط گوینده‌ی نیتیو خوانده می‌شود.

وقتی کمی پیشرفت می‌کنید بهتر است که کم‌کم اتکای شما به دیدن متن صدایی که می‌شنوید کاهش پیدا کند. برای این منظور، مسیر را با شنیدن پادکست‌ها ادامه دهید. ابتدا از پادکست‌های ساده شروع کنید که موضوعات عمومی دارند. حتی می‌توانید پادکست‌ داستان‌های کودکانه بشنوید. به‌مرور زمان که مهارت شما در شنیدن بیشتر شد، می‌توانید سراغ پادکست‌های تخصصی با موضوع موردعلاقه‌ی خود بروید.

برای اینکه در شنیدن پادکست‌های تخصصی مهارت بیشتری پیدا کنید می‌توانید این چند مرحله را دنبال کنید:

۱. پادکست را به قسمت‌های کوتاه یکی دو دقیقه‌ای تقسیم کنید و کم‌کم جلو بروید.

۲. اگر با یک بار شنیدن متوجه جمله نشدید، اشکالی ندارد. چند بار همان تکه را گوش کنید.

۳. قبل از شروع به شنیدن یک پادکست با موضوع خاص، می‌توانید کلمه‌های تخصصی آن را جست‌وجو کنید. مثلا اگر قرار است یک پادکست سینمایی بشنوید، از قبل فهرستی از کلمات و اصطلاحات سینمایی را یاد بگیرید.

۴. اگر در ابتدا شنیدن صحبت‌های یک نیتیو برای شما سخت است، ناامید نشوید. این مرحله کاملا طبیعی است و فقط با شنیدن و ادامه دادن است که بهتر می‌شود.

برای شروع می‌توانید از پادکست‌های زیر شروع کنید. به مرور زمان که مهارت شما در شنیدن بیشتر شد، می‌توانید پادکست‌هایی با موضوعات موردعلاقه‌ی خود پیدا کنید:

برای سطح مبتدی:

Circle Round

But Why: A Podcast for Curious Kids

برای سطح متوسط:

6-Minute English from the BBC

Voice of America: Learning English

All Ears English

برای سطح پیشرفته:

StoryCorps

Science Vs.

This American Life

۲. شنیدن موزیک و رادیو

پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی معمولا روان‌تر هستند و ریتم کندتری دارند. راحت‌تر می‌توانید با آن‌ها همراه شوید و جمله‌های گوینده را دنبال کنید. اما در آهنگ‌ها و برنامه‌های گفت‌وگو محور رادیویی، همه‌چیز سریع‌تر پیش می‌رود. در آهنگ‌ها حتی ممکن است ساختار جمله‌ها به‌خاطر هم‌قافیه شدن کلمه‌ها، تغییر کند. در رادیو، افراد، لهجه‌ها و سرعت حرف زدن متفاوتی دارند. به‌همین دلیل یادگیری زبان با آهنگ و رادیو را بهتر است به مراحل بالاتر موکول کنید. اما اگر از متریال‌های آموزشی دیگر خسته شده‌اید، می‌توانید برای افزایش جذابیت روند یادگیری زبان، گوش دادن به آهنگ و رادیو را هم در برنامه‌ی خود بگذارید.

در ادامه نمونه‌ای از کانال‌های رادیویی را می‌بینید که می‌توانید برای یادگیری زبان از آن استفاده کنید:

  • BBC World Service
  • Fox News Radio
  • CBS News Radio
  • ABC News Radio

۳. ویدیوهای آموزشی و فیلم‌ و سریال

یادگیری زبان یک روند طولانی است و طبیعی است که در این مسیر خسته شوید. اما اگر این یادگیری را با یک کار لذت‌بخش همراه کنید، دیگر خسته‌کننده نیست. مثلا اگر می‌خواهید یک مهارت جدید یاد بگیرید، به‌جای دنبال کردن دوره‌های آموزشی فارسی، از دوره‌های آموزشی انگلیسی استفاده کنید. در این دوره، هم‌زمان دو مهارت را یاد می‌گیرید. یکی از مزیت‌های دوره‌های آموزشی این است که معمولا مربی‌ها شمرده و واضح حرف می‌زنند.

دیدن فیلم و سریال هم یک روش جذاب دیگر برای یادگیری زبان است. از مزایای فیلم وسریال برای یادگیری زبان می‌توان به این مطلب اشاره کرد که شما با کاربرد زبان در زندگی واقعی آشنا می‌شوید و کلمه‌ها و اصطلاحات عامیانه را یاد می‌گیرید. لهجه‌های مختلف را می‌شنوید و زبان برای شما کاربردی‌تر می‌شود.

نحوه‌ی یادگیری زبان انگلیسی در منزل با کمک فیلم و سریال

برای اینکه بیشترین بهره را از آموزش زبان با فیلم و سریال ببرید و اصطلاح و کلمه‌ی تازه یاد بگیرید، این مراحل را دنبال کنید:

  • فیلم و سریالی انتخاب کنید که دوست داشته باشید چون در فرایند یادگیری ممکن است لازم باشد که آن را چندین بار ببینید.
  • نحوه استفاده از زیرنویس را در مقاله زیرنویس انگلیسی یاد بگیرد.
  • یک بار فیلم را با زیرنویس انگلیسی ببینید. در این مرحله گوش شما با کلمات آشنا می‌شود و حالت نوشتاری آن را می‌بینید.
  • در مرحله‌ی بعد فیلم را بدون زیرنویس ببینید. شاید برایتان سخت باشد و فکر کنید که هیچ چیز از آن نمی‌فهمید. ولی اعتمادبه‌نفس داشته باشید. هر جمله و دیالوگی را که متوجه نمی‌شوید، برگردید و چند بار گوش کنید.
  • یک دفتر یادداشت و دیکشنری کنارتان داشته باشید و هر کلمه و اصطلاح جدیدی که در فیلم می‌بینید با معنی یادداشت کنید.
  • بعضی عبارت‌های کوتاه عامیانه و اصطلاحات دائما در فیلم‌ها استفاده می‌شوند و در زندگی واقعی هم کاربرد زیادی دارند. این جمله‌ها و عبارت‌ها را با هم و در کنار هم یاد بگیرید و دنبال ترجمه‌ی کلمه به کلمه‌ی آن نباشید. بعد از شنیدن این جمله‌ها در فیلم، هر کدام را چندین بار با صدای بلند تکرار کنید. تکرار این جمله‌ها با صدای بلند باعث می‌شود که بهتر در ذهن شما بماند و در مواقع لزوم بتوانید در طبیعی‌ترین حالت ممکن از آن استفاده کنید.
  • بعد از نوشتن کلمه‌ها و اصطلاحات تازه، آن‌ها را کنار نگذارید. همان روز، روز بعد، هفته‌ی بعد و ماه بعد، به نوشته‌های خود رجوع کنید و آن‌ها را دوباره بخوانید و تکرار کنید.

انتخاب فیلم و سریال مناسب

یکی از مهم‌ترین قدم‌ها برای شروع یادگیری زبان انگلیسی در خانه با کمک فیلم، انتخاب فیلم و سریال مناسب است. فیلم و سریالی را انتخاب کنید که متناسب با سطح شما باشد. اگر دیالوگ‌هایی که می‌شنوید برای شما راحت است و شما را به چالش نمی‌کشد، یعنی سطح شما بالاتر است. اگر بیشتر حرف‌ها را متوجه نمی‌شوید، یعنی فیلم و سریالی که انتخاب کردید سطح بالاتری نسبت به آموخته‌های شما دارد.

  • اگر مبتدی هستید با انیمیشن‌های کوتاه کودکانه شروع کنید که دیالوگ‌های کم و ساده دارند. در مقاله بهترین کارتون های انگلیسی برای تقویت زبان می‌توانید انیمیشن بر اساس سطح خود انتخاب کنید.
  • در سطح متوسط، مستندهایی با موضوعات عمومی ببینید. مستندها معمولا زبانی روان دارند و گوینده‌ها بسیار شمرده صحبت می‌کنند.

برای شروع این مستندها را امتحان کنید:

مهارت نوشتن

برای اینکه بتوانید یک متن صحیح انگلیسی را بنویسید باید به چند بخش زبان مسلط باشید. یکی گرامر و دیگری دامنه‌ی لغات وسیع است.

۱. یادگیری گرامر برای یادگیری گرامر در خانه، کتاب‌های سطح‌بندی شده‌ی متعددی منتشر شده است. با این کتاب‌ها، قدم به قدم با دستور زبان انگلیسی آشنا می‌شوید و تمرین‌هایی را برای تسلط بر گرامر حل می‌کنید. از بهترین کتاب‌های گرامر برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه سری کتاب‌های Grammar In Use است که سه سطح دارد. بخش آموزش گرامر زبان انگلیسی زبانشناس هم می‌تواند در این مسیر کمک‌تان کند.

۲. افزایش دامنه‌ی لغات برای اینکه بتوانید به‌راحتی در مورد موضوعی بنویسید باید کلمه‌های زیادی بلد باشید. دامنه‌ی لغات شما از طریق خواندن و شنیدن گسترش پیدا می‌کند. اما نوشتن کلمه‌ها روی کاغذ و یک بار خواندن از روی آن‌ها کافی نیست. موثرترین روش برای به خاطر سپردن کلمات، استفاده از روش جعبه لایتنر یا تکنیک تکرار فاصله‌دار است. اما تکنیک تکرار فاصله‌دار چیست و چطور انجام می‌شود؟ در این تکنیک برای یادگیری لغات باید آن ها را دائما تکرار کنید اما این تکرار باید با فاصله باشد. تکنیکی که در جعبه‌ی لایتنر هم از آن استفاده می‌شود. در این روش مثلا به‌جای اینکه یک لغت را صد بار در یک روز تکرار کنید، آن را ده بار و هر بار ده مرتبه تکرار می‌کنید و این تکرارها با فاصله‌های زمانی مختلف خواهد بود. برای شروع این مراحل را دنبال کنید:

  • ابتدا از تمام کلماتی که می‌خواهید یاد بگیرید، فلش‌کارت درست کنید یعنی آن را روی برگه‌های کوچک بنویسید.

  • فلش‌کارت‌ها را بر اساس میزان تسلطی که به آن دارید دسته‌بندی کنید. هر تعداد دسته‌بندی که دوست دارید درست کنید مثلا می‌توانید از سه دسته‌بندی شروع کنید. گروه اول کلماتی که کاملا برای شما جدید هستند و یاد گرفتن آن‌ها سخت است. گروه دوم کلماتی که کمتر دیده‌اید و گروه سوم کلمه‌هایی که زیاد می‌بینید و به‌خاطر سپردن آن‌ها راحت است و فکر می‌کنید کاملا آن‌ها را بلدید. ی هر بار که فلش‌کارت‌ها را می‌خوانید روی تعدادی از آن‌ها تسلط پیدا می‌کنید، آن را به دسته‌‌بندی بعدی که راحت‌تر است منتقل کنید.

  • دسته‌بندی اول یعنی کلمه‌های سخت‌تر را بیشتر تکرار کنید. کلمات را ابتدا هر روز، بعد از مدتی هر هفته و بعد از چند هفته هر ماه مرور کنید. اگر درست کردن فلش‌کارت برای شما سخت است و حس می‌کنید وقت زیادی از شما می‌گیرید از اپلیکیشن‌هایی که امکان درست کردن فلش‌کارت دارند استفاده کنید. در اپلیکیشن زبان‌شناس می‌توانید کلمه‌های جدید را به‌راحتی به قسمت لایتنر اپلیکیشن اضافه کنید و با همین تکنیک تکرار فاصله‌دار آن‌ها را مرور کنید. در مقاله آموزش لایتنر زبانشناس به طور کامل نحوه استفاده از لایتنر این اپلیکیشن توضیح داده شده است.

۳. تمرین‌هایی برای یادگیری مهارت نوشتن

  • وبلاگ‌نویسی

با وبلاگ‌نویسی نوشته‌های خود را در معرض دید افراد زیادی از سراسر دنیا قرار می‌دهید که بسیاری از آن‌ها انگلیسی‌زبان هستند. حتی می‌توانید از آن‌ها بخواهید که اشتباهات موجود در متن را به شما یادآوری کنند و مطمئن باشید که افراد زیادی با اشتیاق فراوان این لطف را در حق شما می‌کنند. روش دیگر برای پی بردن به مشکلات گرامری یک متن، استفاده از پلتفرم‌هایی مثل Grammarly است. تالار زبانشناس نمونه‌ای از تالارهای گفت‌وگو است که در آن می توانید با صدها نفر دیگر که مثل شما در حال یادگیری زبان هستند، تبادل نظر کنید. در این تالار گفت‌گو می‌توانید با موضوعات موردعلاقه‌ی خود تاپیک بزنید و نظر دیگران را در مورد نوشته‌های خود بخوانید. تالارهای مشابه به زبان انگلیسی وجود دارد که می‌توانید در آن فعالیت کنید و دوستانی از سراسر دنیا پیدا کنید. مثلا:

https://linguaholic.com/

https://forum.wordreference.com/

https://www.englishbaby.com/forum

https://www.englishforums.com/

  • فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و تالارهای گفت‌وگو

در شبکه‌های اجتماعی در پیج‌ها و موضوعاتی که انگلیسی هستند مشارکت کنید و حرف بزنید. در همین نوشتن‌ها و بازخورد گرفتن‌ها است که مهارت نوشتن را یاد می‌گیرید. یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی که می‌توانید در آن فعالیت کنید و کامیونیتی‌های بزرگی در مورد موضوعات مختلف دارد، شبکه‌ی اجتماعی ردیت است. بعد از عضویت در این شبکه‌ی اجتماعی، کافی است موضوع موردعلاقه‌ی خود را جست‌وجو کنید و عضو کامیونیتی‌ها شوید و فعالیت کنید.

مهارت صحبت کردن یا اسپیکینگ در خانه

یاد گرفتن اسپیکینگ در خانه یکی از سخت‌ترین قسمت‌های آموزش زبان انگلیسی است. چون معمولا زبان‌آموزان تنها هستند و کسی نیست که کاملا به زبان مسلط باشد و بتواند اشتباهات آن‌ها را گوشزد کند. با این روش‌ها می‌توانید اسپیکینگ را تقویت کنید:

۱. شروع کردن بدون معطلی

هر چه زودتر باید صحبت کردن به انگلیسی را شروع کنید. هر چقدر آن را عقب بیندازید، روند پیشرفت شما طولانی‌تر می‌شود. نباید منتظر باشید تا کاملا به زبان مسلط شوید و بعد حرف زدن را شروع کنید. درست مثل کودکی که فقط یکی دو کلمه بلد است ولی شروع به حرف زدن می‌کند، شما هم با همان چیزی که تا به حال یاد گرفته‌اید شروع کنید و از حرف زدن نترسید.

۲. پیدا کردن پارتنر زبان

کسی را به عنوان پارتنر زبان پیدا کنید که سطح مهارتش از شما بیشتر باشد و بتواند اشتباهات شما را گوشزد کند.

در مقاله پارتنر انگلیسی می‌توانید با روش‌های پیدا کردن پارتنر آشنا شوید و در مقاله پیدا کردن پارتنر می‌توانید یک آگهی برای پیدا کردن پارتنر ایجاد کنید و با بقیه‌ی زبان آموزان در ارتباط باشید.

۳. صحبت کردن جلوی آینه

اگر کسی در نزدیکی شما نیست تا با او تمرین کنید، از صحبت کردن جلوی آینه شروع کنید. تا زمانی که حرف‌هایی که می‌خواهید بزنید در ذهن شما باشند، اسپیکینگ را یاد نمی‌گیرید. باید آنچه در ذهن‌تان می‌گذرد به زبان بیاورید. برای شروع جلوی آینه تمرین کنید.

۴. استفاده از اپلیکیشن‌های اسپیکینگ

در بعضی اپلیکیشن‌های آموزش زبان، سیستم تشخیص صدا دارند و می‌توانند لحن و تلفظ شما را تشخیص دهند. در مقاله بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی می‌توانید با چندین اپلیکیشن برای تقویت مهارت مکالمه آشنا شوید.

۵. استفاده از کمک معلم خصوصی

خوشبختانه به لطف اینترنت و وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌های آموزش زبان می‌توانید به مربیان زبان در سراسر دنیا دسترسی داشته باشید و ساعات محدودی در روز، با مربی خود به صورت ویدیویی ارتباط برقرار کنید. لازم نیست سر کلاس بروید یا در دوره‌ی آموزشی خاصی شرکت کنید. نیم تا یک ساعت در روز با یک مربی زبان به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنید و اسپیکینگ را با هم تمرین کنید.

۶. تمرین تلفظ

برای اینکه اسپیکینگ راحتی داشته باشید، طرف مقابل منظور شما را به‌درستی متوجه شود و اعتمادبه‌نفس بالایی برای حرف زدن داشته باشید، روی تلفظ زبان انگلیسی کار کنید. برای یادگیری تلفظ می‌توانید در دوره‌های تلفظ که به صورت آنلاین در اینترنت و اپلیکیشن‌ها وجود دارد شرکت کنید. ولی راه ساده‌تر، شنیدن زیاد است. با گوش دادن به پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی می‌توانید با تلفظ انگلیسی آشنا شوید.

در اپلیکیشن زبانشناس در بخش تلفظ، ۷ دوره‌ی جذاب و کاربردی که از بهترین دوره‌های آموزش تلفظ انگلیسی هستند و توسط بهترین مربیان دنیا آموزش داده می‌شوند، برای استفاده‌ی شما قرار گرفته است. این دوره‌ها هم برای تلفظ لهجه‌ی بریتیش و هم امریکن است و می‌توانید دوره‌ی مورد نظرتان را انتخاب کنید و با درس‌های سطح‌بندی‌شده‌ی آن پیش بروید.

۷. تمرکز نکردن روی گرامر

تمرکز کردن زیاد روی گرامر باعث می‌شود که نتوانیم روان و راحت صحبت کنیم. با تکرار و تمرین و شنیدن مکالمه‌ها می‌توانید حرف زدن را یاد بگیرید بدون اینکه به گرامر نیاز داشته باشید. ما زبان مادری خودمان را هم با شنیدن و تکرار کردن یاد می‌گیریم. بعد از چندین سال تازه در مدرسه با دستور زبان فارسی آشنا می‌شویم. در زبان‌های دیگر هم به‌همین شکل است و برای حرف زدن لازم نیست گرامر را دقیق بلد باشید.

چند نکته برای یادگیری زبان انگلیسی در منزل

برای اینکه به زبان انگلیسی مسلط شوید، به‌خصوص اگر به قصد مهاجرت کردن زبان می‌خوانید، خواندن زبان نباید بخش کوچکی از زندگی شما باشد. باید در تمام طول روز با آن درگیر باشید.

غرق شدن در زبان

باید تمام محیط اطراف خود را انگلیسی کنید؛ یعنی منوی گوشی، تنظیمات لپ تاپ، فیلم‌هایی که می‌بینید و کتاب‌هایی که می‌خوانید. سعی کنید در تالارهای گفت‌وگو و اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، دوستان انگلیسی زبان پیدا کنید یا با دوستان خود انگلیسی صحبت کنید.

استفاده از منابع معتبر

برای هر کاری از دیدن فیلم و سریال گرفته تا خواندن کتاب و مراجعه به سایت‌های انگلیسی، حتما منابع معتبر را انتخاب کنید. فیلم‌ها و سریال‌هایی ببینید که لهجه‌ی آن‌ها استاندارد باشد. به وب‌سایت‌هایی سر بزنید که نویسندگان آن نیتیو باشند. کتاب‌های انتشاراتی‌های معتبر مثلا آکسفورد را تهیه کنید.

واقع‌بینی در تنظیم اهداف

یاد گرفتن زبان در خانه یک فرایند طولانی است و شما نمی‌توانید ظرف یکی دو ماه، به تسلط زیاد برسید. برای خودتان هدف‌های کوتاه‌مدت و واقع‌بینانه تعیین کنید. مثلا یک کتاب برای گرامر انتخاب کنید و مشخص کنید که تا پایان ماه، آن را کامل خوانده باشید. یک انیمیشن کوتاه انتخاب کنید و مشخص کنید که تا پایان هفته، به تمام لغات و اصطلاحات آن تسلط پیدا کنید. برای این مورد مقاله برنامه ریزی روزانه یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند برای‌تان مفید باشد.

جمع‌بندی

برای یادگیری زبان انگلیسی در منزل ابتدا اهداف کوتاه‌مدت برای چهار مهارت اصلی زبان تعیین کنید. با کمک منابع معتبر، شروع به یادگیری این مهارت‌ها کنید و هر چند وقت یک بار با شرکت‌ در آزمون تعیین سطح انگلیسی، میزان مهارت خود را بسنجید. در نهایت، انگیزه‌ی خود را از دست ندهید و مطمئن باشید که هیچ تلاشی بدون نتیجه نمی‌ماند. اپلیکیشن زبان‌شناس در تمام مراحل یادگیری زبان انگلیسی در خانه همراه شماست و شما را به رقابت، چالش و همکاری برای یادگیری زبان دعوت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌ها

sevda

۸ اسفند ۱۴۰۰

سلام خسته نباشین

من باید تا دو سال تافل مو بگیرم و زبانم معمولیه میشه راهنمایی کنین؟¡

رعنا

۱۱ فروردین ۱۴۰۰

سلام استاد ناصری سال نو را به شما استاد بزرگوار تبریک میگویم.لطفا من مدرک کارشناسی ارشد دارم اما زبان انگلیسی ام ضعیف هست راهنماییم بفرمایید تا انگیزه ای برای دکتراقبول شدن هم داشته باشم.چکارکنم تا مکالمه زبان انگلیسی ام و غیره....بهتر شود.تشکر فراوان🙏

اتنا

۲۸ دی ۱۳۹۹

سلام من کلاس یازدهم انسانی هستم و یجورایی میشه گف درحده کلاس هفتم یاد داره و هربار خواستم شرو کنم بعده دوروز انگیزم از دست رفت میشه راهنمایی کنید ؟

کوثر

۱۹ دی ۱۳۹۹

سلام ، من ۵ ساله که دارم کلاس زبان میرم و هیچ مشکلی نداشتم ، اما واسه این ترمم خیلی تو گرامر ها مشکل دارم ، ممنون بابت برنامه ریزی و برنامه زبانشناس😄

حسین بهرامی

۳ آبان ۱۳۹۵

باسلام و عرض ادب:

بنده برای اولین بار بود که افتخار اشنایی و حضور در سایت شما نصیبم شد لذا با نهایت مسرت از شما کمال تشکر رادارم، واز صمیم دل توفیقات شما را در امر باارزش اموزش مسءلت مینمایم.

هلیا

۲۴ مهر ۱۳۹۵

دیروز در بازار به صورت اتفاقی با نرم افزار زبان شناس برخورد کردم من به یادگیری زبان علاقه زیادی دارم به طوری که تا قبل از زمان کنکور به اموزشگاه زبان میرفتم که در زمان کنکور وقتم را صرف خواندن برای کنکور کردم و در دانشگاه در همان حد زبان عمومی و تخصیصی کار کردم ولی علاقه وافری به یادگیری سریع زبان دارم و بعد از مدت زمان زیادی از رفتنم به اموزشگاه زبان میگذرد به کلا مطالب را فراموش کرده ام و در حال حاضر یه دلیل مشغله های زیاد فرصت رفتن به اموزشگاه زبان را ندارم و در ضمن من ادم خیلی عجولی هستم می خواهم خیلی سریع زبان یاد بگیرم تا بتونم مدرک تافل خود را بگیرم هم برای رزومه کاریم خوبه و هم زبان لاتین در همه موارد قابل استفاده می باشد و قبل از رفتن به سفر خارج از کشور به زبان انگلیسی تسلط داشته باشم.

با تشکر از شما برای به راه اندازی این نرم افزار و دراختیار قرار دادن تجربیات خود به علاقه مندان .

ارمین/طلوع/

۲۲ مهر ۱۳۹۵

سلام خسته نباشید.

اگه امکانش هست بهم چن تا کتاب معرفی کنین از مبتدی تا پیش رفته راستش کارشناسی مکانیک دارم میخونم هیچی زبان بلد نیستم.از نرم افزار نمیتونم استفاده کنم.فقط کتاب بخونم اگه میشه چن تا کتاب خوب از مبتدی تا پیش رفته معرفی کنین ممنون میشم.

بهاره

۱۴ مهر ۱۳۹۵

سلام. وقت بخیر. بنده یه مدتی به شدت دنبال یادگیری زبان بودم. علاقه

دارم به یادگیری منتها امکان شرکت تو کلاس های آموزشی رو ندارم.به همین

دلیل تو اینترنت و همچنین بازار جستجو کردم. اول از همه با سایت استاد

حامد اسکندری اشنا شدم که به نظرم خیلی خیلی جالب اومد. یادگیری لغات به

صورت کدگذاری...یک ایده ی بسیار جالب و جدید..البته باید کتاب کامل

کدگذاری رو خریداری می کردیم. به دلایلی هنوز نتونستم کتاب ها رو خریداری

کنم ولی باید خدمتتون عرض کنم که بنظر بنده قبل از تماشای فیلم و اخبار

زبان اصلی افزایش دایره ی لغات و افزایش دانسته های گرامری واجب تره و از

اونجایی که بنده هم زیاد علاقه یی به گوش دادن ندارم (چون اغلب متوجه نمی

شم) ترجیح دادم اول لغاتم را بهتر کنم.. بعد از اینکه دیدم فعلا قادر به

خرید کتابهای استاد اسکندری نیستم از طریق نرم افزار بازار نرم افزار

زبانشناس رو پیدا کردم و نصب کردم اما صادقانه بگم.اصلا ازش سر در

نیاوردم متاسفانه : / و تقریبا یک ماهه که دوباره بی خیاله یادگیری شدم

وحید

۱۳ مهر ۱۳۹۵

سلام و عرض ادب دوست عزیز جناب آقای ناصری

مطالبتون رو بادقت خوندم و از آونها لذت بردم من دانشجوی سال آخر ارشد رشته مدیریت اجرایی هستم از کودکی که در روستا بزرگ شدم خب امکاناتی نبود که بشود زبان رو آموخت حتی میتونم بگم دبستان ما برق هم نداشت بگذریم زندگی رو به سختی تا اینجایی که الان هستم رسوندم و واقعا یکی از آرزوهای دیرینم یادگیری زبان انگلیسی و بعد از اون سایرزبانهاسات چون زبان رو دریچه ارتباط با جهان میدونم و فکر میکنم با استفاده از اون در آینده میتونم قدمهای بزرگی بردارم من 35 سال سن دارم و متاهلی هستم و خب مشغول به کار و تخصصم در حوزه crm هست آرزوم اینه بتونم یه روزی داستان زندگی و خاطرات بسیار خوب و جذاب دوران کودکی خودم رو از روستا و تحصیلم بنویسم و واقعا با حرفهای خوب شما امید تازه گرفتم امیدوارم بتونم برای شما یه دوست خوب باشم و همراه که بتونم چیزهای زیادی از شما یاد بگیرم

وجیهه

۲ مهر ۱۳۹۵

چه قدر جامع و مفید بووود,,,,ممنون از زحمات بسیار شما,,,انشاالله همیشه سلامت باشید

nora

۳۱ شهریور ۱۳۹۵

با سلام و روز بخیر خدمت شما

لطف میکنید منو راهنمایی کنید که از چه دیکشنری مناسب، کامل و کاربردی برای یادگیری لغات استفاده کنم. ممنون میشم پاسخ بنده رو به ایمیلم ارسال بفرمایین.

مریم السادات

۲۲ شهریور ۱۳۹۵

با سلام خدمت استاد محترم

من تازه با نرم افزارتون اشنا شدمو اونو نصب کردم.

سوالی داشتم. میخواستم بدونم زمانی که دارم کار گوش دادن به همراه متنو انجام میدم. ایا باید خط به خط مفهوم جمله رو متوجه بشم. یا پاراگرافی درک کنم

که چی میگه. البته من از تظر لیسنینگ خیلی ضعیفم و گیجج میشم. و نمیدونم چکار کنم.

لطفا لطفا جواب منو بفرمایین. مرسی

حسین

۲۳ شهریور ۱۳۹۵

سلام. ببخشید نمیدونم نرم افزار زبانشناس رو نصب فرمودین یا خیر، اگه نصب کردین پیشنهاد میکنم این برنامه رو روی دروس داستان بچه گانه پیاده سازی بفرمایین.

وجیهه

۲۰ شهریور ۱۳۹۵

سلام,آقای ناصری,خسته نباشید,من از دوران ابتدایی به کانون زبان ایران توی شهرم میرفتم,کلا زبان انگلیسی رو خیلی دوست داشتم و خانواده ام من رو از همان اوایل دوران راهنمایی بطور جدی به کلاس زبان میفرستادند,خوب از اونجایی که شایدبدونید سطح کانون خیلی بالاست و واقعا اگه آدم تا تافل پیش برع میتونه خیلی خوب زبانو یاد بگیره ولی من نصفه رهاش کردم بخاطرکنکوری که ٣سال پیش داشتم رهاش کردم و الان واقعا خیلی چیزا از یادم رفته و در حسرت اینکه چرا ادامه ندادم,ولی خوب خود کانون هم برام همیشه استرس زا بوده به خاطر مکالمات و ریدینگ های سختش و اینکه چون تو کلاس بود خیلی از مشکلاتم تو درسا حل نمیشد و از این نظر ضعفش بود,,بخاطر همین تصمیم گرفتم دوباره زبان رو یاد بگیرم ولی دیگه نه از کانون و میخواستم که در منزل یاد بگیرم

بخاطر همین تو گوگل سرچ کردم و سایت شما بالا اومد,,اولش فکر کردم بازم از این سایتاس که چن تا چیز کلی میگه و چن تا قواعد میزاره و چن تا لغت برای حفظ کردن,ولی وقتی توضیحات صفحه اولشو خوندم دیدم خیلی مهندسی شده هست مخصوصا اینکه در مورد گرامر گفتید که باید تو ناخداگاه انسان شکل بگیره تو هرچقدر هم دستوری بلد باشی باز تو جمله نمیتونی به کارش ببری,گفتم حالا نرن افزارشو دانلود کنم ببینم چجوریه وقتی تو بازار نظرات کاربرا رو خوندم انگار بیشتر ترغیب شدم وقتی رضایت ٩۴درصدی کاربرا و تعریفاشونو شنیدم,الان دوره اول رو دانلود کردم,و به وقتش میخوام که شروع کتم,و امیدوارم که نتیجه بگیرم و حتما نظراتمو در ادامه میگم

ممنون از شما که به فکر این بودین که روش ها رو از سایت های خارجی گرفتین و واسه هموطناتون طراحی کردید و قطعا شما خدمت بسیار بزرگی میکنین که انشاالله خدا اجر بسیاری به شما بده.

همیشه سلامت باشید

مریم السادات

۲۰ شهریور ۱۳۹۵

با عرض سلام و خسته نباشید.

من با اینکه ارشدمو گرفتم . اما متاسفانه انگیزه ای برای یادگیری مکالمه ندارم. میدونم که برا ایندم لازم میشه. چون به غیر از دکترا برا جاهای دیگم به دردم میخوره. اما نمیدونم چرا انگیزه لازم سریع از بین میره. البته باید بگم که لغت کار میکنم بعدش ول میکن. یا صوتی نصرت چن جلسه‌ای جلو میرم دوباره ول میکنم. نمیدونم باید چکار کنم. وخیلی دوس دارم یاد بگیرم

خیلی زیاد اما میگم یاد بگیرم کع چی بشه . سریع سست میشم خواستم از شما استاد محترم که در زمینه اموزش مکالمه زبان تخصص دارین راهنمایی بخوام

البته من پشتکارم خیلی زیاده ولی برا شروع نمیدونم باید چکار کنم که ول نکنم.

وبرا مکالمه از شما استاد محترم منوی یادگیری یا همون برنامه مشخص روزانه میخواستم . که چه مطالبی رو در طول روز یاد بگیرم تا

هم گرامرم قوی بشه . هم صحبت کردن. وهم نوشتاری اگر جواب بنده رو بدین خوشحال میشم.

البته من تازه با سایت شما اشنا شدم. و یه نگاه کلی کردم و سوالی برام پیش اومد . واونم اینه که برا شروع کار نرم افزار در ابتدا باید خودمان بدون گوش کردن متن انگلیسی رو بخوانیم یا باید فقط گوش بدیم. ببخشید متنم طولانی شد. سپاسگزارم

عماد

۱۸ شهریور ۱۳۹۵

با سلام و درود

کلا از نظر شما برای اموختن زبان فیلم بهتر است یا یا کتاب داستان ؟

با تشکر از سایت مفیدون

Poya

۱۷ شهریور ۱۳۹۵

باعرض سلام و خسته نباشید. بنده بدلیل شاغل بودن و کمبود وقت جهت یادگیری زبان در منزل چندین بار بصورت خودآموز اقدام کردم. یعنی توسط دوستان و آشنایانی که مشغول یادگیری زبان بودند منابع و روشهای از آنها پرسش میکردم و خودم آن را در منزل انجام میدادم اما پس از مدتی بدلیل نداشتن روش و منابع یادگیری درست مانند ؛فیلم، داستان،موزیک، کتاب و پراکندگی مطالب وسطح آنها و سوالات رفع ابهامی، دل سرد شدم. امیدوارم با وجود ارزشمند شما که عشق و لذت آموخته به دیگران از آن نمایان است بتوانم شروعی موفقیت آمیز برای فراگیری زبان انگلیسی داشته باشم. در صورت امکان اگر مطالب یا فایلهای هم بصورت ایمیل در اختیار علاقه مندان قرار گیرد بسیار عالی خواهد بود. با سپاس فروان

زهره

۱۶ شهریور ۱۳۹۵

سلام جناب ناصري بزرگوار

قبل از هر چيز از سايت پر محتواي شما نهايت تشكر را دارم. دقيقا مشكل من هم همينه كه هم شديد به زبان علاقه دارم و هم براي كارم و درسم به اون نياز بسيار دارم. منم كلاس زياد رفتم ولي مجبور شدم به خاطر كار دو ترم برم و ديگه نتونم چند بار اين داستان تكرارشد و دوباره يك كلاس ديگه و بدون تعيين سطح از اول شروع مي كردم ولي فايده اي نداشت حتي زمان مجردي يك مدت يكي از بهترين معلم هاي كيش كه از اشناهاي دوستم بود و لطف مي كرد به من آموزش مي داد به طور خصوصي ولي باز نتونستم با ايشون هم ادامه بدم تا اينكه درگير زندگي و بچه و كار و درس و .... اصلا نمي تونستم بهش فكر كنم ولي همچنان اين ضعف بزرگ را در خودم احساس مي كنم و وقتي يك نفر مي تونه راحت يك زبان ديگه رو بخونه و بفهممه با تمام وجود به او حسادت مي كنم و همچنين احساس ضعف . از خيلي ها خواستم كه برام يك برنامه بدن كه طبق اون عمل كنم چون هميشه فكر مي كنم بايد از طرف كسي كه بلد اين كار انجام بشه و از شما چه پنهون كه احساس مي كردم يك نفر اين كار رو پيگيري مي كنه مقيد تر بودم براي انجامش ولي بهر حال هر كس درگيري هاي خود رو داره يا در پي آن درخواست هزينه داشت كه من توان پرداخت رو ندارم. ببخشيد كه دارم سر شما رو درد مي آرم ولي خواهشن بهم بگيد واقعا منم مي تونم بدون اينكه كلاس برم زبان رو ياد بگيرم و اين حسرت ديرنه من تحقق پيدا مي كنه نمي دونم واقعا از شما سپاسگزارم كه وقت مي زاريد و کامنت هاي همچون من را مي خونيد ولي خواهش مي كنم جواب هم بديد اميدوارم بتونم دوباره با توكل به خدا و ياري شما بزرگوار من هم بتونم اين پروژه را به انتها برسونم بازم از شما تشكر مي كنم و اميدوارم راهنمايي خودتون را از اين حقير دريغ نكنيد براي شما طلب خير مي كنم.

حسین

۱۷ شهریور ۱۳۹۵

سلام

خیلی ممنونم از پیغامی که دادین. شما میتونین بدون کلاس زبان یاد بگیرین و ما روشها و برنامه های خوبی رو در این زمینه تو وبسایت دادیم که حتما براتون مفید هست. اما سوالی که از شما داشتم این هست که آیا گوشی اندروید برای نصب برنامه زبانشناس دارین که بتونم برنامه ی اولیه ای با این نرم افزار به شما بدم؟

این برنامه بدلیل اینکه میتونه همه جا همراهتون باشه خیلی میتونه زمانهای خالی شما رو برای یادگیری زبان پوشش بده

Ahmad

۲۶ مرداد ۱۳۹۵

سلام و خسته نباشید من میخوام برای ایلتس شرکت کنم و هدفم گرفتن نمره 7 هستش و برای همین نمیدونم از کجا و با چه منابعی کارم رو شروع کنم و برای بالا بردن 4 مهارت اصلی باید چیکار کنم و همینطور بالا بردن سطح لغات ممنون میشم اگر راهنمایی کنید

شهبازی

۲۵ مرداد ۱۳۹۵

سلام.

خسته نباشید.

من کارشناسی حسابداری هستم وچون ساعت کاریم زیاد هست نمیتونم کلاس زبان برم.و خیلی علاقه به یادگیری زبان دارم البته زبانم نسبتا بد نیست ولی توی جواب دادن ضعیفم.

ازشما میخوام کمکم کنید که بتونم توی منزل یا محل کار زبان رویاد بگیرم.

ممنونم

حسین

۲۶ مرداد ۱۳۹۵

سلام. شما میتونین برای شروع از اپلیکیشن زبانشناس استفاده بفرمایین.

مهتاب

۲۰ مرداد ۱۳۹۵

باسلام و احترام

چرا نرم افزار زبانشناس فقط برای اندروید هستش. نسخه ای برای IOS موجود نمیباشد؟

حسین

۲۱ مرداد ۱۳۹۵

خیر فعلا آماده نشده

بهار

۲۲ مرداد ۱۳۹۵

سلام من بهار اکبری هستم .

ارشد بازرگانی بین الملل دانشگاه تربیت مدرس می خونم.با اینکه ترم قبل شاگرد اول شدم اما به خاطر ضعفم در زبان نه می تونست منابع خارجی رو بخونم نه تو شرکتها برام کار بود ما حداقل باید به یکی از زبانها انگلیسی آلمان ،فرانسه مسلط باشیم .خلاصه استادا بهم پیشنهاد دادن حتما کلاس برم چون پشتکار خوبی دارم

می خواستم کلاس های کانون زبان ایران رو برم که به قول شما طولانی و خسته کننده به نظر می رسید.18 ترم بود گفت 9 ترم شایدم 12 ترم اول رو خودم بخونم یا کلاسای مجازی رو شرکت کنم که در وقتم صرفه جویی بشه آخه تازگی ازدواج کردم. و زیاد وقت ندارم.اینترنت جست و جو زدم با سایت شما آشنا شدم به نظرم برای شما خیلی بهتر از بقیه بود

اما قصد ندارم کلاس نر م بلکه 10 -12 ترم رو خودم با کمک منابعی مثل شما بخونم و تعیین سطح بدم و کلاسای 6 ترم آخر رو برم کانون .

مکالمه و مکاتبات تجاری برام خیلی مهمه .و مدرک تافل یا آیلتس برای کنکور دکترام. و مقاله نویسیم.

ممنون میشم کمک کنید.

مریم

۱۷ مرداد ۱۳۹۵

من با توجه به اینکه سرکار میرم و وقتم کمه برای زبان خوندن تو نت جستجو کردم یادگیری زبان در منزل و سایت شما رو از اونجا دیدم .چون تایمم واقعا کمه، برای کلاس رفتن وقت ندارم و ۲-۳ باری که امتحان کردم همش نیمه کاره رها کردم به خاطر مشغله کاری، ولی درباره سطح زبانم باید بگم که نه خیلی پایینم نه خیلی بالا،لغت تا حدودی میدونم و سعی میکنم بخونم هرروز و گرامر هم تقریبا یادمه از دبیرستان ولی مهارت گوش دادن و حرف زدن رو خیلی ضعیفم و با اینکه کلی کلمه تو ذهن دارم ولی موقع حرف زدن یادم نمیادکه بتونم ازشون درست و بجا استفاده کنم ،ببخشید که وقتتون رو گرفتم و ممنون از وقتی که گذاشتید

بهناز

۱۶ مرداد ۱۳۹۵

با سلام و عرض ادب

بنده به همراه همسر و نوزادم قصد مهاجرت به استرالیا را داریم ,نهایت زمانی که بنده برای یادگیری زبان دارم نه ماه است با توجه به مشکلات بچه داری و کار های منزل ,وقتی برای اموزش زبان بیرون از منزل ندارم ,از طرفی باید نمره ایلتس هفت بگیرم ,الان سطح زبانم در حد مبتدی است ,به نظر شما با تکنیک هایی که شما اشاره کردید میتونم به اون حد برسم تو این مدت ؟

حسین

۱۷ مرداد ۱۳۹۵

سلام

راستش اگه بخواین به اون حد برسین بایستی روزانه زمان زیادی بذارین و کاملا جدی باشین. یعنی حتی زمان آشپزی و غیره به انگلیسی گوش بدین و برخی از متد ها رو پیاده سازی کنین.

شدنش میشه کار برای انسان نشد نداره ولی زحمت داره

اما این رو به شما بگم که بهتر از این متد ها چیز خاصی پیدا نمیشه. بنابراین همین امروز شروع کنین که عقب نیفتین.

مریم

۱۰ مرداد ۱۳۹۵

با سلام

بنده از دوران دبیرستان علاقه زیادی به زبان داشتم ولی با توجه به سیستم ضعیف آموزش و پرورش هیچ وقت نتونستم در مدرسه و حتی کلاس های زبان به خواسته خودم برسم. برای همین با ورود به دوره کارشناسی ارشد و نیاز مبرمی که به یادگیری زبان داشتم شروع به مطالعه در منزل کردم و خدا رو شکر از سطح مبتدی به سطح بالای متوسط رسیدم . اخیرا با توجه به تولد فرزند دومم و کار سنگین کمی از زبان فاصله گرفته بودم و این بسیار برام آزار دهنده بود تا اینکه به دنبال پیدا کردن یه روش برنامه ریزی خوب به سایت شما رسیدم و با مطلب Don't break the chain روبرو شدم. این مطلب انگیزه ای شد برای این که نرم افزار شما رو دانلود کنم و این تکنیک برای مسیر خودم انتخاب کنم. حتی از همین تکنیک قصد دارم برای آزمون دکترا هم بهره ببرم. انشالله به نتیجه برسم.

از سایت و مطالب عالی تون بسیار سپاسگزارم

مریم

۲۷ تیر ۱۳۹۵

جناب آقای ناصری .

دانشجوی ارشد پرستاری هستم . با وجود دو فرزند و شغل و وظایف خانه داری بعد از 19 سال که از زمان فارغ التحصیلی از مقطع کارشناسی ام میگذرد، نه بدنبال گرفتن ارشد، بلکه یکبار دیگر برای لذت بردن از درس خواندن تلاش کردم . اگرچه با 42 سال سن و مشکلات گذران زندگی در این دنیای واویلا ،نمی توانم خیلی تمرکز داشته باشم و ان توانایی جوان تر ها را برای حفظ مطالب ندارم ، ولی در دو سه سال اخیر با خودم هر پروژه یا تصمیمی را شروع کردم ، یک پیام برای خودم دارم :'من بالاخره کمرش را به زمین میزنم'. حالا میخواهم تا مقطع دکترا بروم و ثابت کنم 1- دود از کنده بلند میشه 2-خواستن توانستن است .

یکی از سنگ های بزرگ جلوی پایم همین مبحث زبان است . من از شهرستان کوچکی برایتان می نویسم که خیلی از امکانات پایتخت و مراکز استان ها را ندارد . بنابراین وارد اینترنت شدم و با سایت شما آشنا شدم .البته کمی کار با فن اوری جدید هم برایم ناآشناست . چون شغلم با کار عملی است کمتر به نرم افزار نیاز دارم . برنامه زبان شناسی را در موبایلم نصب کردم ولی هنوز نتواستم اجرا کنم و واردش بشوم . ایمیل ها چک میکرد پیام شما را خواندم . همین علت موفقیت شماست که کاربران خود را به ارتباط تشویق می کنید و در واقع از نظر روحی چون همدلی می کنید ،کاربری چون من احساس میکنه که شمای درد کشیده از سرگردانی برای زبان ،طبیب افرادی چون من هستید که نمیدانیم از کجا باید شروع کنیم . بهر حال از این که با شما حرف زدم خوشحالم و آرزوی موفقیت برای شما دارم . انفاق عمل به یاد دادنش است . احسنت بر شما .

حسین

۲۸ تیر ۱۳۹۵

درود بر شما بانوی ایرانی

دقیقا خواستن توانستن هست علی الخصوص برای شخص مصمم و توانمندی مثل شما این کار به راحتی قابل انجامه و بنده امیدوارم که هم در این کار و هم در تمام موقعیت های بعدی زندگیتون موفق و پیروز باشین.

اگر مشکلی در اجرای نرم افزار دارین در خدمت شما هستیم. امیدوارم بتونم کمک کوچیکی در این راه برای شما انجام بدم

ارادتمند شما

حسین

نجمه

۱۵ تیر ۱۳۹۵

عرض سلام و وقت بخیر خدمت شما..عیدتون مبارک..!

سوالی داشتم از حضورتون ، میخواستم بدونم که به وسیله ی این نرم افزار تا چه حدی میشه زبان رو ارتقا داد..یعنی تا چ سطحی میشه پیشرفت؟و چقد طول میکشه ب طور متوسط؟و اینکه برای این سطح از پیشرفت چقدر باید وقت گذاشت؟

خیلی خیلی سپاسگذارم

حسین

۱۶ تیر ۱۳۹۵

سلام

عید فطر بر شما هم مبارک باشه

سوال سختی خوب پرسیدین و به پارامترهای زیادی بستگی داره:

سطح فعلی شما، منظور شما از تسلط، میزان وقتی که دارین، و ...

به طور کلی سعی کردم در این نوشته توضیحاتی بدم اما اعداد و ارقام ارائه شده کاملا کلی است و ربطی به اپلیکیشن نداره. یعنی فقط خواستم یه دید در این رابطه پیدا کنین.

از طرف دیگه ما معتقد هستیم که روش ما یکی از سریعترین متد ها برای تقویت زبان و مکالمه هست. بنابراین اگر شما تنها به خود یادگیری زبان انگلیسی تمرکز بفرمایین و سعی کنین که انگیزه و جدیت بالایی داشته باشین، سریعتر از روش های دیگه به نتیجه میرسین.

در رابطه با حد تسلط میتونم بگم که مثلا یک فرد متوسط ، اگه شیش ماه بکوب کار کنه (پکیج داستان واقعی و پکیج انگلیسی قدرت، روزی 8 ساعت) نمره ای نزدیک به 100 تافل میتونه دریافت کنه.

مهسا

۱۴ تیر ۱۳۹۵

سلام آقای ناصری بنده دانشجوی ترم آخر کارشناسی ارشد رشته علوم اجتماعی هستم، زبانم خیلی ضعیفه چند بار کلاس رفتم ولی نتیجه نگرفتم خیلی تو اینترنت جستجو کردم بازم به نتیجه نرسیدم تا اینکه به سایت شما برخورد کردم ... خیلی دوست دارم زبان یاد بگیرم ولی متاسفانه هر کاری میکنم نمیتونم امیدوارم با این نرم افزار شما بتونم یاد بگیرم فقط یه سوال که برام پیش اومده اینه که با این نرم افزار من میتونم در عرض چند ماه یا چند سال زبان و یاد بگیرم و تو آزمون تافل نمره خوب بگیرم ؟ ممنون از لطفتون.

حسین

۱۵ تیر ۱۳۹۵

سلام

سوال سختی پرسیدین. به خیلی چیزها میتونه ربط داشته باشه. سعی کردم توی این نوشته یه توضیح کلی بدم.

در کل روشی که ما توضیح دادیم یکی از سریعترین روشهاییه که متونین امتحان کنین.

مصطفی

۱۳ تیر ۱۳۹۵

سلام آقای ناصری عزیز

من هم فارغ التحصیل عمران هستم.

پایه زبانم بد نیست.همیشه مسلط نبودن زبان واسم ناراحت کننده بوده و احساس کمبود میکنم

منم راهای زیادی رو تست کردم که فقط باعث زده شدن من شد اما دوباره باز یه مدت بعد احساس نیاز پیدا می کردم.

الان به دلیل مشکل مالی و نداشتن وقت کافی واقعا شرایط رفتن و حضور در کلاس رو ندارم.من شاغل هستم متاهل هم هستم

خیلی خوشحالم از اینکه افرادی مث شما هستن که هنوز دلشون برای آدمای دیگه میتپه

معصومه

۵ تیر ۱۳۹۵

با سلام

متاسفانه من هم مانند دیگران دارای مشکل زبان هستم وبه شدت علاقه مندم سطح زبانم را بالا ببرم در حرف زدن اعتماد به نفس پایینی دارم و بسیار هم نیاز دارم که متون علمی مناسبی بنویسم

بیشتر دوست دارم خودم زبان را به بخونم یعنی self-study باشه چون فرصت شرکت در کلاسها را ندارم و از طرفی خیلی هم مفید نیستند

بسیار علاقمندم در مدت کوتاهی بتونم به راحتی حرف بزنم

ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

نرم افزار را نصب کردم ولی هنوز استفاده نکردم

کاش نرم افزار در محیط ویندوز هم قابل استفاده بود

ممنون از پیگیری تون

حسین

۶ تیر ۱۳۹۵

سلام

در رابطه با دلهرتون لطفا ابتدا مقاله ی کاهش دلهره و اضطراب مطالعه بفرمایین.

در رابطه با مکالمه هم راهنمایی های لازم خدمت شما ارسال میشه.

محمد مهدی

۳ تیر ۱۳۹۵

سلام خدمت شماوعرض خسته نباشید به شما.من نزدیک به سه سال کلاس زبان انگلیسی رفتم هرسال تا اینترچنج ۳ میخواندم بعد ادامه نمیدادم چون نمتوانستم درست صحبت کنم مایوس میشدم.سال بعد دوباره امتحان سطح میدادم ودوباره شروع میکردم به یادگیری.ولی دیگه خسته شدم اخه میخواهم تا ۲سال دیگه باخانواده ام مهاجرت کنم به کانادا برایم سخته زبان بلد نباشم

بهروز

۲۷ خرداد ۱۳۹۵

من مشکلات زیادی در زبان دارم یکی اینکه کلمات زود یادم میره و دایره لغاتم سریع میاد پایین و مناز نظر تلفظی هم مشکل زیادی دارم یعنی هرموقع یه تلفظی می شنوم زود یادم میره از نظر گرامرمشکلی ندارم زیرا گرامر ها را زود یادم نمیره مشکلی از نظر گوش دادن هم مشکلی ندارم من فقط دنبال کتابی میباشم که بتوانم با خواندن ان از سطح مقدماتی به سطح پیشرفته برسم یا دنبال روشی هستم که از مقدماتی به پیشرفته بروم لطفا کتاب و روشی را به من معرفی کنید تا از سطح مقدماتی به سطح پیشرفته بروم

اسعدی

۲۱ خرداد ۱۳۹۵

سلام خدمت شما سرور عزیزم.

بنده دانشجوی ارشد مکانیک هستم .اول یه تشکر داشته باشم از شما بابت این نرم افزار خیلی عالی و بعد از اون سپاس ویژه که وقت گران خودتون رو به حقیر دادید.

راستش بنده دانشجوی ارشد مکانیک هستم و خیلی دوست دارم راحت به زبان انگلیسی مکالمه داشته باشم و از طرفی نه پول کلاس رفتن دارم نه وقتشو چون کارگر تراشکاری هستم و تا دیروقت کار میکنیم.

کارهایی که الان دارم انجام میدم اینه: روزی 1 ساعت voaگوش میدم و کتاب tactics for listening هم روزی یه درس گوش میدم و روی کاغذ پیاده میکنم. از اول سال این روند رو شروع کردم و البته بعضی اوقات کتاب داستان هم میخونم.

با این تفاسیر راهنمایی شما سرور عزیزم رو با جان و دل پذیرا هستم.

با تشکر فراوان

حسین

۲۲ خرداد ۱۳۹۵

سلام

اگه روزی یک ساعت اخبار زنده ی VOA گوش میدین زیاد مناسب نیست. چون برای یادگیری زبان انگلیسی بحث تکرار مطالب خیلی مهم هست و بعید میدونم اخبار زنده تکرار بشه درسته؟

اگه میخواین مکالمه خوبی داشته باشین، بهترین پکیج توی نرم افزار ما که مناسب شما باشه، پکیج داستان های واقعی هست. این پکیج شامل سرعت های آهسته تا سریعه که میتونین تکنیک سایه رو روش پیاده سازی کنین. درضمن درسنامه هایی برای گرامر و مکالمه هم داره که بسیار مناسب هست

به راحتی سر کار هم میتونین استفاده بفرمایین.

اسعدی

۲۳ خرداد ۱۳۹۵

ممنون از لطف شما.voa زنده نیست یه پکی بود خریدم و متوجه میشم چی میگن ولی نمیتونم صحبت کنم.ممنون که درک کردید.لطف عالی مستدام.فقط باید بگم من چیزی ندارم ولی هرچیزی از خدا میخوای بهت بده.امیدوارم خدا پنجره باز اتاقت باشد

نوشین

۱۷ خرداد ۱۳۹۵

سلام

من زبان انگلیسی را همیشه بخاطر زیبایی و البته کاربردی بودنش دوست داشته اممثل خیلیای دیگه بهداز مدتها تحصیل ان دردبیرستان ودانشگاه احساس میکنم بهره کافی رانبرده ام پس در نت روشهای یادگیری را سرچ کردم و به سایت شما رسیدم که بنظرم قابل توجه امد امیدوارم با استفاده از راهنماییهای شما وبا توجه به وقت کمی که بدلیل مشغله کاری دارم بتوانم تحولی دراموزشم ایجاد کنم البته متاسفانه بعلت زمانبر بودن مراحل قبل ونتیجه گیری نامتناسب با ان کمی انگیزه هایم کمرنگ شده که دارم سعی میکنم اصلاحش کنم

با تشکر

هادی

۱۷ خرداد ۱۳۹۵

با سلام

من برای شغلم نیاز شدید دارم به زبان هم سرچ اطلاعات فنی و هم مکالمه و شنیداری چون در سفرای خارجی دچار مشکل میشم.دایره لغاتم بد نیست.شنیداری و توی گفتار مشکل دارم و

امیدوارم نرم افزار و کمک شما تاثیر گذار باشه

ممنون

اسماعیلی

۱۷ خرداد ۱۳۹۵

با سلام و احترام

من دیروز درس اول از داستانهایی واقعی رو گوش کردم هم به صورت آهسته و متوسط و سریع داستان مرگ و زندگی و قطع کردن دست کوهنورد بود برام جالب بود .اما هنوز بخشای بعدی فکر کنم در مورد گرامر بود نخوندم امشب میخونم.منم قبلا کتاب ۵۰۴ رو خوندم اما لغاتش رو فراموش می کردم.نیخواستم یه راهنمایی کنید این روشی که مثلا یه لغت رو با تلفظش یه واژه فارسی ایجاد می کنند تا فراموش نشه مناسبه ؟

حسین

۱۸ خرداد ۱۳۹۵

سلام

خیر روش کدینگ رو میفرمایید دیگه؟ به شدت توصیه نمیکنم و اصلا مناسب نیست.

همینطور با اپلیکیشن ما کار کنین نتایجش رو به سرعت میبینین.

ممنون

امید

۱۶ خرداد ۱۳۹۵

سلام

جناب استاد همیشه احساس میکنم که توی زندگیم یک چیز کم دارم و اون هم خوب نبودن زبان انگلیسیم است همیشه دوست داشتم که خوب صحبت کنم خوب بخونم و... ولی متاسفانه در این امر ناکام بودم همشه توی سایتها مختلف وارد میشوم که شاید راهی مناسب پیدا کنم اینبار با شما و سایتتان اشنا شدم امید وارم که دست خالی برنگردم

نسیم سلیمی

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

با سلام . خیلی خوشحالم که سایت شمارو پیدا کردم . من توو زندگیم در حال حاضر یک هدف دارم و اون هم گرفتن نمره ی 9 آیلیس هستش. راستش به هرکسی میگم خندش میگیره. ولی من انقدر روی این مسءله مصمم هستم که خدا میدونه. به جز 2ساعت و نیم که در روز ورزش میکنم بقیه وقتم آزاد هستش. میتونم در روز حدود 7 تا 8 ساعت زبان بخونم. از ماهه دیگه هم قراره به کلاس خصوصی آیلیس با یکی از بهترین اساتید برم. از شما کمکی میخواستم اینکه از اپلیکیشن شما چه جوری استفاده کنم. و امکانش هست که به جز تلفن همراه (مثلا پرینت گرفتن از همهی داستانها یا خرید سی دی و ... از شما ) از روش شما استفاده کنم چون واقعا چشمم رو اذیت میکنه . در سطح متوسط زبان هستم در حال حاضر .چندین سال کلاسهای متعدد از جمله موسسه شکوه سفیر کیش و رسپینا تاک رفتم ولی نتونستم پیشرفت چشمگیری کنم. یاد گرفتن زبان برای شروع مثل بالا رفتن از کوه میمونه . ای کاش شما یک برنامه ی منظم به ما هم میداد حتی اگه قابل خرید هم باشه . ممنونم از شما بابت پاسخ سریع و صبر و شکیبایی تون برای کمک به کسانی مثل من

حسین

۱ خرداد ۱۳۹۵

سلام

خوشحالم که این روحیه در شما وجود داره.

برای استفاده از نرم افزار برنامه دادیم. البته این برنامه بیشتر به صورت روش هایی هست که شما میتونین برای یادگیری بهتر، به کار ببرین. مثلا تکنیک سایه و استراتژی های تقویت مکالمه از جمله این روش ها هستن.

از طرف دیگه، بعضی از مطالبی که داخل اپ میتونین استفاده کنین، در سایت هم وجود داره. که میتونین ازش پرینت بگیرین. مثلا مگا داستان ها و داستان های پیشرفته که در بخش داستان های این وبسایت قرار داده شده. البته سعی کنین که حتما از اپ استفاده کنین. چون ویژگی هایی مثل هایلایت لغات، و جعبه ی لایتنر تعاملی، خیلی میتونه سرعت یادگیریتونو بالاتر ببره.

یکی دیگه از منابعی که میتونین استفاده کنین بسته ی 12 داستان واقعی هست.

باز اگه تو جزئیات موضوع سسوال داشتین در خدمتیم

علی

۲۸ اسفند ۱۳۹۴

سلام

من در شرکت مپنا/توگا به عنوان کارشناس تامین تجهیزات جانبی توربین مشغول به فعالیت هستم و تقریبا در طول روز زمان کافی برای خوندن زبان آیلتس ندارم، البته چند جلسه ایی در سال گذشته کلاس آمادگی آزمون آیلتس با اینکه سطح درسی کمی پایین تر بود شرکت کردم که به علت مشغله کاری نتونستم ادامه بدم.

الان تقریبا منابع خیلی خوبی از کتابها و فایلهای زبان رو دارم، می خواستم کمکم کنید که برای گرفتن نمره آیلتس 7.5 در بخش General چه کاری انجام بدم بهتر هستش.

ممنون

ایزابل

۱ آذر ۱۳۹۴

I am a medical doctor, studied in shiraz medical school, now residing in canada. I am so obsessed about my English. My English level is advanced but that's not enough for me. I love English so much that I wish it was my native tongue. My goal is to speak it like a native speaker without any accent. This is so important to me and although I am told that my english is perfect and my accent is very mild I still am not satisfied. Can you help me with that? introducing materials I can use or anything that you think would be helpful. I really appreciate it.

حسین

۲ آذر ۱۳۹۴

I also think you don’t need anything. For your accent, I suggest you to use the shadowing technique on anything you find interesting. The shadowing technique works like this: 1) Get an audio recording + transcript of a native speaker talking at normal speed. 2) Listen to the first sentence (or phrase) of the audio, then pause it and try to repeat it exactly, imitating the native speaker’s rhythm and the “flow” of the words 3) Continue – listen, pause, repeat after each phrase 4) If you can also try to do this without looking at the text, it will be even more effective.

milad

۱۹ آبان ۱۳۹۴

با سلام و خسته نباشید. سایت واقعا جالبی دارید.

راستش روبخواهین من وقتی یه متن انگلیسی میخونم آنقدر وسواس دارم که باید معنی تموم لغات اون متن رو ترجمه کنم و بدونم ولی خیلیا میگن باید معنی لغات مهم رو بدونم و لازم نیس تمام لغات رو بلد باشم ولی چطور میشه از ترجمه یه لغت در متن عبور کرد و مفهوم کل متن رو درک کرد؟!سوالم از شما اینه که هنگام خواندن یک متن چگونه پیش برم و اینکه لغات مهم متن رو از لغات غیر مهم چگونه تشخیص بدم؟ با تشکر

حسین

۲۰ آبان ۱۳۹۴

سلام میلاد جان.

اگر هدف شما از خوندن متن، یادگیری زبان انگلیسیه، باید متونی انتخاب کنین که 90 الی 95 درصد لغاتشو بلد باشین. لغاتی مهم هستن که بدون دونستن اون، مفهوم جملاتی که میخونین رو نمیفهمین.

مثلا:

من به رستوران رفتم و چلوکوبیده سفارش دادم.

اگر یه همچین جمله ای به انگلیسی دیدین و تمامی لغاتش رو بجز چلوکوبیده بلد بودین، راحت متوجه میشین که چلوکوبیده یه غذای خاصه و نیازی به حفظ کردنش نیست.

پیشنهاد میکنم مبحث یادگیری لغات انگلیسی رو هم بخونین اگه باز سوالی داشتن بپرسین.

علی

۱۸ آبان ۱۳۹۴

ببخشید من مشکل زبان دارم هر کاری میکنم برا یادگیری نمیشه اگه لطف کنید راهنمایی کنید چه کار کنم زود زبان یاد بگیرم برام مهمه ممنون میشم

حسین

۱۹ آبان ۱۳۹۴

احتمالا مشکل اصلی شما درک مطلب هست. این موضوع به خاطر این برای شما اتفاق افتاده که زیاد در برابر مطالب واقعی قرار نگرفتین. چه ریدینگ چه لیسنینگ. که طبیعی هم هست چون احتمالا بیشتر کتاب های آموزشی خوندین. ببینید شما باید ترکیبی از خوندن کتاب داستان و دیدن فیلم با توجه به تکنیک سایه ای که نوشتم رو حتما در نظر بگیرین که موفق بشین.

کتاب داستان: داستان

شما باید دایره ی لغاتتون رو به نحو مطلوبی بالا ببرین که الان حدس میزنم بسیار پایین باشه یا طرز استفاده از لغات رو به درستی بلد نباشین. بنابراین مطالب مربوط به نحوه ی یادگیری لغت رو هم از تو سایتم بخونین. در ضمن پیشنهاد میکنم که اگه گوشی اندرویدی دارین حتما نرم افزار زبانشناس ما رو دانلود کنین و پکیج انگلیسی قدرت رو از تو اون بخونین که تقریبا اکثر موارد بالا به طور طبیعی با استفاده از این نرم افزار براتون محقق میشه. البته این موضوع برای یادگیری الزامی نیست